Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Gábor(figi75)2007-01-27 10:37:50 // 2002
:DDDDD..............:-))))))) Ilyen egetverő b@romságot,bocs! :-)
Goodboy2007-01-27 10:15:15 // 2001
Csao Kru! AZért füstölt a vas mert xar volt a termosztátod???
kru2007-01-26 23:07:19 // 2000
de neked nem is füstölt. szerintem az enyém már annyira odavolt... mert a szürke füst hirtelen megszűnt, legalábbis most úgy tűnik.
Ferke2007-01-26 22:46:57 // 1999
A fogyit nálam nem befolyásolta, a xar termoval sem volt több a fogyi.
Ferke2007-01-26 22:45:59 // 1998
legalább 14-15km-t mentem, hogy elhagyja a második rovátkát (70/80, kinek hogy tetszik), aztán még jó pár km és hajtás, míg felment a 80 és 90 közé, közelebb a 90-hez és ott lecövekelt :-) Na ez az! Pontosan ilyen nekem is. Elég lassan megy fel, és 90 alattpicivel lecövekel. Ez így a jó!:))
Wickey2007-01-26 22:35:49 // 1997
Höhh.. Vácról majd' beérek Pestre mire a 80as jelzést (szóval a nem számozottat) megközelíti a mutató. Fogyi: Vác - BP - Vác a 2/A-n 65km, 4.4 literes average consumption a fedélzeti komputer szerint, szóval nem hiszem hogy thermosztátot cserélek. :)
kru2007-01-26 21:30:44 // 1996
Na olajostársak! Akkor nálam a termo projekt úgy végződött, hogy gyári Behr cucc, azóta az utastérben a digit 20.5 fokra állítva és ömlik be a meleg, mintha egy másik autó lenne!! De eszeveszett lassan mászik fel a mutató, majdnem 90-ig, de inkább 85-6-ig, de nyilván az óra nem pontos, illetve ki tudja. Lényeg, hogy jóval tovább megy, mint eddig bármikor. De mindenesetre most, hogy külső hőm. 2 fok Celsius volt, így legalább 14-15km-t mentem, hogy elhagyja a második rovátkát (70/80, kinek hogy tetszik), aztán még jó pár km és hajtás, míg felment a 80 és 90 közé, közelebb a 90-hez és ott lecövekelt :-) Hozzátartozik, hogy javarészt Bp környékén és Bp-en történt mindez, 70-80-as helyeken járva, meg közben némi 50 illetve állás is. Majd meglássuk az autópályát is, de már most is ég és föld a különbség, mert este a mögöttem jövők lámpájánál semmi füstöt nem láttam, illetve minimális pöfföt, mikor nem bírtam magammal, de az is csak egy pillanatig. Úgy néz ki a sejtés beigazolódott, tényleg emiatt jött a szürkés füst. Még a fogyit majd lemérem 2 tankolás között.
anti772007-01-26 18:58:05 // 1995
Pécsi volt a vas. A pécsi fiat márkakereskedésben vették.
anti772007-01-26 18:39:21 // 1994
Ha jól emlékszem sík úton egyenletes gázpedálállásnál olyan 0.3-0.4Bar
BadBoy2007-01-26 13:38:25 // 1993
NEm, castrol, oW-4o, vagy valami hasonló, és kevés volt a motornak. (de opel olaj meg nincs, bocs a helytelen kifejezésért)
kru2007-01-26 13:20:37 // 1992
most ez nem neked szólt konkrétan, csak vicces dolgok ezek :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-26 13:17:02 // 1991
akkor üzletelhetünk is akár...:)))
TáDé2007-01-26 12:56:06 // 1990
Kecskeméti volt esetleg az autó?
TáDé2007-01-26 12:55:31 // 1989
anti77: a 155-ön patronos a lefújó szelep, ha a rudazata nincs elhajlítva akkor annyi a gyári nyomás, patron cseréjével lehet emelni a nyomást ... a JTD-k 1,5 bar-ig töltenek be csúcsba. Ha állandó sebességgel mész 3000-es fordulaton mennyit tölt?
anti772007-01-26 12:38:03 // 1988
Mivel magyarországi forgalomba helyezésű ezért nekem nem volt nehéz kideríteni hogy kié volt :-)
kru2007-01-26 12:32:20 // 1987
mindig ügyvédeké :-))) bocs, de nem tudtam kihagyni. mikor az enyémet vettem, az nem ügyvédé volt előtte, de ellenben volt egy ügyvéd érdeklődő is állítólag :-)))
anti772007-01-26 12:30:00 // 1986
nekem egy 155-ös van és 1.1baron dolgozik. nem tudom hogy ez-e a gyári mert én vagyok a 2. gazdája.(az első egy idősebb azt hiszem ügyvéd volt.)
Ferke2007-01-26 12:10:52 // 1985
Igen, kb annyi. Én mindíg mondom, hogy tudok, oldalamon is írva vagyon!:))
Ferke2007-01-26 12:10:00 // 1984
Hiszek én az olajok feljődésében is, de akkor is jobban alszom, mikor 10e után kicserélem, és hallom, hogy nagyságrendekkel finomabban jár!:)
BambiSW2007-01-26 12:07:20 // 1983
Sajnos csak utánna jutott eszembe. Na majd legközelebb. Szerintem 10eKm-ként érdemes. Egyébként nagyon egyszerű le és vissza szerelni az egész kócerájt. Olajcsere pl. sokkal bonyolultabb, mivel vagy alá kell mászni, vagy fel kell emelni a vasat :) Csak tisztogatni nem egyszerű. Ja és érdekességképpen a sok koromtól már nem is zárt rendesen, amit szintén rendbe kellett tenni. Én még egy drémeles minibronzkefét is bevetettem. Egyébként VASTAGON állt benne/rajta a korom.
TáDé2007-01-26 12:06:33 // 1982
anti77: Ha 164-ről beszélünk akkor 0,8 körül, de simán elbírja az 1,1-1,2 nekem volt fönt tartósan 1,5baron ... sőt amikor a turbó beállítását eb@sztuk 2baron is egy pár kör erejéig ... :)
Selmak2007-01-26 11:53:16 // 1981
Olajok is fejlőddtek elég sokat. ACEA B4 minősítés elég komoly szennyoldó/lebegtető képességet takar. CR dieselek koromja és régi örvénykarások koromja között elég nagy a mérebeli eltérés. CR diesel korom jóval apróbb szemcséjű ezért jóval károsabb a tüdőre. Apró szemcséjű korom melekuláris kenőanyagként is funcionál.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-26 11:37:59 // 1980
10e ft?? tudsz ilyen olcsón selenia wrd-t? akkor hoz6sz nekem :)))
Ferke2007-01-26 11:29:31 // 1979
Peti, a szerelőműhelyben Tomy156-nak leírtam, hogy mosom át. Rövidre zárva ezt az olajcsere-kérdést: 15 éve volt kb 12 olasz vasam. Diesel, soros-benyás, kicsimotor, nagymotor, benyás-turbós (T.i.e), diesel-tudbós, boxi..és mindegyik érzékeny volt az olajcserére!!! Az olasz vasnak ez a lelke! Akárki, akármit mond. Persze lehet egy olajjal 20-30 ezret is menni,és lehet mol cerriert belerakni, nem azonnal jönnek a gondok, hanem 150-200e után. Láttam jó pár vas motorját belülről, amiknél xartak az olaj minőségére és az intervallumra, és láttam olyat is, aminél proecízen odafigyeltek...ég és föld volt a diffi! Anno a dieseleknél 5-6000-ként kellett cserélni, nem véletlenül. Ez most már a diesel fejlődésének köszönhetően elmehet 10k-ig, de tovább biztos nem. A 156-osnál egy olajcsere SeleniaWRD-vel 10e Ft!!! Minek kockáztatni? Le kell cserélni, és kész.:)))
kru2007-01-26 11:27:10 // 1978
EGéR tisztogatásról nem csináltál véletlenül fotókat? Vagy már kérdeztem volna?!
Ferke2007-01-26 11:22:27 // 1977
Dehogy is. Ha szembe állsz az autóval, a hűtő tetejénél, bal kéz felől van a kis máanyag légtelenítő csavar. Vigyázni kell, mert könnyen elnyalódik kicsavaráskor. Mindenképp légteleníts egyet, aztán lehet tovább töprengeni, ha nem ez volt a gond.
Selmak2007-01-26 10:57:32 // 1976
Badboy: csak nem Opel olaj volt szerencsétlen 1.3 JTDben?
Piritu - 1.000.0002007-01-26 09:53:07 // 1975
HOPP! A 159-nélkicsit több van: 1.9 JTDM 16V: cilindrata 1910 cm3 Quattro cilindri in linea. 16 valvole. Potenza 110 kW (150 CV) a 4000 giri\min, coppia 320 Nm (32,6 kgm). Consumi: 6,0 l/100 km ciclo combinato, 8,1 l/100 km ciclo urbano, 4,8 l/100 km ciclo extraurbano. Végre valahol le van ÍRVA a 320 Nm!
BambiSW2007-01-26 09:52:31 // 1974
Maximálisan egyet értek! Pl. a www.alfaromeo.it ezerszer jobb, csak olaszul van...
Piritu - 1.000.0002007-01-26 09:51:44 // 1973
Az olasz is csak ennyit ad meg: 1.9 JTDM 16V 150 CV 1910 cm3 KW 110 (150 CV-CEE) Potenza max. a gir/min 4000 Coppia max. a gir/min 2000 La nuova generazione dei diesel Alfa Romeo cresce in potenza. Disponibile per Alfa 147, GT e Crosswagon.
BambiSW2007-01-26 09:48:40 // 1972
Hát lehet, hogy javultak, de én nagyon rácsodálkoztam amikor a boltba odaadták. Olyan kicsi volt, mintha valami játékautóhoz lenne. A régi UNO-m kisebb motojához is nagyobb kellett. Bár tudom nem minden a méret :)
Piritu - 1.000.0002007-01-26 09:47:21 // 1971
Azért katasztrófának tartom, hogy az Alfaromeo.hu-n jóformán SEMMI adat sincs! A mJET nem is létezik, max a típusoknál megemlítik, hogy ilyen is van. Nem ott kellene lenni minden műszaki adat forrásának?
BambiSW2007-01-26 09:45:47 // 1970
Szép emlék, akkor tudod miről beszélek, a benzingőz még most is hiányzik. Viszont ezeket a dieseleket is lehet szeretni, csak másképp :) Hát igen, a benzineseken a turbó normális állapotban pirosan izzik menet közben:) azért is kellett a 60-as olaj. Forogni itt is forog annyit, csak nem melegszik annyira, mert nagy a légfelesleg és sokkal alacsonyabb a kipufgáz hőmérséklete. Itt ilyen problémák nincsenek, csak a sok csuva. Egyébként amit felvetettél az EGR-el kapcsolatban az tök igaz. Amikor néhány hete kibontottam majdnem elsírtam magam, pedig még nincs 40ekm a verdába. Egyébként a csodaadalékokról csak annyit, hogy van egy öreg off-os diesel corolla-m, aminek az előző tulaja ilyenekkel foglalkozott, s azt állította, hogy ő olyan olajat forgalmaz, amit elég 30 ekm-ént cserélni. Én visszaálltam a 10 ezres cserére ennek ellenére 100 000-nél bütykölni kellett a motort. Azóta szerencsére semmi baja (már 200ekm felett tartunk), de persze 10 ezrenként csere.
Piritu - 1.000.0002007-01-26 09:41:08 // 1969
Ismerősöm anno az OFF 626-ot 6 és és két hónaposan vette, aztán észrevette, hogy a tank kirohadt, a köténylemezt csak a festés tartja, a fűtés szétment, a központizár hátul nem műxik. Akkoriban 6 évre voltak tervezve, mert Japánban a 6 éves kocsi csak fődarabcserével ment át a műszakin.
Piritu - 1.000.0002007-01-26 09:38:35 // 1968
Amúgy ma már - a fogyasztói társadalomban - szerintem senki sem tervez autót 500 000 km-re és 20 évre. Az OFF fekvőlámpás Mergák időszaka lejárt. A modellfrissítések is erről szólnak, használd pár évig és dobd ki! Nem véletlen a használt autók drasztikus áresése sem! A 156 TS-en 23 hónapja 7 milla volt, most 62e km-el 3,9-ért árulom és még lehet alkudni! Alig több mint a fele!
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-26 09:37:43 // 1967
a számtecben rosszabb a helyzet a sok retail terméknél a gari 1év.... szinte pont 1 év 1napot bírnak :)))))
Piritu - 1.000.0002007-01-26 09:34:22 // 1966
vagyis jól számolnak -:)))
kru2007-01-26 09:30:54 // 1965
akkor nem értetted a felhangot :-) Piritu azt írta, hogy szerinte a gyár a legrosszabb eshetőséggel számol, én erre írtam viccesen, hogy a legrosszabb eshetőség az, ha szavatossági időn belül gond lesz az autóval, vagyis... ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-26 09:03:30 // 1964
én még nem láttam "meghalni" dieselt 100000km után... de ha van is akkor a luser user tehet róla...
Piritu - 1.000.0002007-01-26 07:58:17 // 1963
Még egy, mi van az olajszűrőkkel? Nem lehet hogy azok is javultak idővel?
Piritu - 1.000.0002007-01-26 07:57:31 // 1962
Lehet hogy igazad van. A volt 146-om (TS) a gyári elvek betartásával már közel lehet a negyedmillóhoz és semmi baja. Pedig azt még nagyon keményen hajtottam (értsd 4-6 óra 5000 ford. felett egy nap alatt ) Azért ez nem rossz? Amúgy a többi OFF is egyre hoszabb csereperiódussal dolgozik, munkatársam OFF oktáviában 40-nél cseréltek olajat, pedig még nem jelzett a gép. OFF Fiestához pl. nem is ajánlanak már olajcserét az első 5000 km után. Négy év múlva terjünk vissza a témára, a kereskedőnél álló utolsó 156 SW Mjet-be terveim szerint a jövő héttől számított 4 év alatt 200-ezret teszek. (Lehet hogy többet is, a mostaniban 10 hónap alatt tartok 52 ezernél.) Ugyanígy nem hiszek a "csodaadalékokban" sem, de ez már más történet...
kru2007-01-25 21:56:43 // 1961
szerintem piritu mester, az örök optimista (bocs) 3év/100.000km a legrosszabb eshetőség, azt kell kihúzni és csá. bár lehet, hogy a 159-nél ez már több? nem hinném... de hát ez is csak egy business és nem a rotary klub!!!
kru2007-01-25 21:53:10 // 1960
figyeljetek és miaszarér lenne tisztább a modern jtd, amikor az EGR-en keresztül vissza van vezetve a korom meg minden szar a motorba egy kis utánégetésre?? lehet, hogy a végeredményként az emisszója jobb, mármint ami mérhető érték, de szerintem a motor és az olaj is ezért megdolgozik. mielőtt kioktattok, ez csak provokáció akart lenni :-) azért kb. sejtem a különbséget az unijet és multijet befecskendezés között, a 16 szelep, stb. csak mondom, hogy annyir azért nem tiszta a képlet (jó, persze az EGR sem egy mai gyerek), de eléggé benne van ebben a marketing, a tervezett 3 év, a fogyasztói társadalom, a stb.
kru2007-01-25 21:48:40 // 1959
a 140LE és a 150LE 16V között szerintem csak szoftveres különség lehet, mármint a 156 tekintetében, mikor kijött a crosswagon meg EURO4, talán azidőtájt lett 150 a 140. a 2.4 esetén biztos van, mert a 175->200 nem csak szoftver, ha jól tudom a 159-en más VGT turbó van fent, de nem értek egyáltalán a 159-hez, sőt semmi leírásom nincs hozzá.
kru2007-01-25 21:45:49 // 1958
figyeljetek és miaszarér lenne tisztább a modern jtd, amikor az EGR-en keresztül vissza van vezetve a korom meg minden szar a motorba egy kis utánégetésre?? lehet, hogy a végeredményként az emisszója jobb, mármint ami mérhető érték, de szerintem a motor és az olaj is ezért megdolgozik.
kru2007-01-25 21:45:34 // 1957
bambi, akkor neked a kistesó volt, nekem a nagytesón hengersoronként lógott egy-egy túró az off v6-on :-)) lehet, hogy a hőterheléssel igazad van, de az nem 1500-as fordulatnál, hanem 3000-nél érte el a megfelelő töltőnyomást, szóval lehet, hogy nagyobb volt a hőterhelése az olajnak, nem tudom, de a turbó gondolom hasonlóan sokat pörgött, mint az olajkályhán.
BambiSW2007-01-25 20:48:45 // 1956
Egyébként én sem fogom megvárni a 20 ekm-et. Ehhez túl sokat megyek városban és túl gyorsan az autópályán....
BambiSW2007-01-25 20:34:29 // 1955
Csak egy kis adalék az "olajvitához". A Selenia gyári (és nem Alfa!) ajánlása a JTD-hez a 20ekm, a hagyományos befecskendezősökhöz a 10 ekm. Nem a motorok és az anyagok változtak, csak az égés hatásfoka javult. Ezért a modern JTD-kben sokkal kevesebb korom keletkezik, ergo kevesebb kerül az olajba is, ezért lehet e hosszabb periódus. Viszont, ha valaki sokat városozik, alapjáraton pöfög rövid utakon megy, akkor hiába a JTD az olaj nála is hamarabb koszosodik. Lehet a 159-es még modernebb :) Bár még mindig nem tudom mi a különbség a 140LE 16v és a mostani 150Le-s között. Kru, a benzines túrós az egy másik történet (nekem is volt 200SX 5ekm-enként 10w-60 full synt), mert ott a túró és az olaj nagyságrendekkel nagyobb hőterhelést kap, viszont nem koszosodik :)
GTPeti2007-01-25 20:10:18 // 1954
erhard kolléga 1945-ös hozzászólása jól példázza, mire gondolunk itt többen. Amúgypedig az autógyárak nagyon is jól tudják, mit miért írnak elő. És hidd el, csak addig a pontig védik magukat, amíg muszáj. Utána könyörtelenül belépnek a saját piac védelmének (elhasználódás, adott idő után!), és a spórolásnak (gyártó által fedezett olajcsere) szempontjai. Nos nekem a fenti pontok bőven elegek ahhoz, hogy ne spóroljak x havonta tíz ezer forintot. (Elvégre, nem Ladánk van egyikünknek sem.) Badboy, egyébként a magam részéről nem akarlak meggyőzni, csak leírtam a véleményemet. (Megj.: Nincs bajom a Ladával, csak az autóink értékére utaltam.)
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-25 19:01:17 // 1953
egy biztos én sem fogom kivárni a 20000km-t 1 mert használtan vettem a gépet 2 ártani nem ártok neki 3 szeretem a hullaszállítóm
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak