Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> E=mc^2?
Whiteskull2006-09-21 14:30:33 // 129
Paco2006-09-21 14:27:53 // 127
Itt nem hallottam félre, csak jeleztem,hogy akár az is lehetne :)
kando.2006-09-21 14:25:18 // 126
Közben ebédeltem is, megnyugodtam, megértettem ;-))
No igen, van olyan SI vagy nem SI de számolásokhoz használt mértékegység, amit mintha SI lenne, alapegységnek veszünk.
Ha jól tudom, az SI-ben a tömeg is kg-ban megadva, nem grammban, ahogy azt gonolnánk (a többi, asszen ,,normál'', prefixummentes dimenzióban van megadva).
Hazamegyek, otthon átnézem a Mértékegség Lexikont :-PP
Yoyo2006-09-21 14:22:30 // 125
Viszont a videók tényleg nagyon jók! Nincs még?:)))))
Wickey2006-09-21 14:10:49 // 124
najó, a két video nem a legjobb példa volt. De megérte. A látvány miatt. :)
B eset: keresztbefordult az autó. Ezt végülis lehet annak hívni, hogy a hátulja betolta az elejét a kanyarba. Attól még mindig elég szerencsétlen dolog.
C eset: "csak a nézőknek. Lapjával." :)) amúgy ezt a leszabályozás dolgot te valahogy mindig félrehallod. A múltkortájt is szentül meg voltál róla győződve, hogy a fekete Americával Robi leszabályozáson pörgött. Pedig akkorra már nem is volt tiltás a motoron. Én is vertem el vele BMW-t úgy, hogy kettesben hétezerig forgattam azt a motort, ami gyárilag 5800nál leszabályozna. Itt is, és akkor is a gázpedált rugdosta az ember, annak van olyan hangja mintha dadogna.
Yoyo2006-09-21 14:00:57 // 123
Tényleg befékez, majdnem blokkolásig:)
Paco2006-09-21 13:59:34 // 122
Sőt, még rosszabb... Még csak nem is a padka. A 3 másodpec közepe táján megnézve az autó fenekét szépen látszik, hogy a sofőr ezerrel beletapos a fékbe. :)
zolee1452006-09-21 13:58:53 // 121
ez volt a "mittudomén" körülírt változata:)))))))))
Paco2006-09-21 13:50:15 // 119
Ha gonosz lennék akkor mondhatnám,hogy a C esetben a motor leszabályozásának hangját halljuk :) A B esetben meg szépen látszik, hogy a nagy gáz betolta a kanyar belső íve felé és nem esett ki kívül..... :)
Komolyra fordítva. A C esetben is az erőszabályozást valósítja meg,hogy ne legyen az ami a B ben hogy betolja az árokpartra az autót. A B-t meg egyszerűen elbaxta a túl nagy gázzal, és nem a kuplungról leugrás mentette meg, hanem az hogy nekitolta a keresztben állo első kerekeket a padkának...
Wickey2006-09-21 13:48:50 // 118
nincs olyan hogy picit vagy nagyon. Ha egy kerék megcsőszik, akkor az meg van csőszva :)
Tommi2006-09-21 13:45:38 // 117
Gombóc!
Ezt a dízeles leírást gyűjtöttem valami autós oldalról, nem saját kútfőből írtam :) Értem én amit mondasz, de itt csak a személyautókról volt szó. Azt vágom, hogy teherautókban sokkal régebben megcsináltak már mindenféle tuti kütyüt, de a személyautókba ebből 1. vagy nem jött át semmi 2. vagy jókora késéssel (ahogy ezt a hozzászólásod alapján is látni).
Köszi, hogy kiegészítetted amit írtam :)
Poló2006-09-21 13:44:55 // 116
Valami olyasmi, ha picit csúszik meg, akkor gázt kell adni.
Wickey2006-09-21 13:43:12 // 115
hát...
nekem csak sperres alfám volt. :)
meg egy előlkaparós dízel fiatom, de az más kategória. ASR, légkondi, meg egyéb úri huncutságok, pfujj :)
Poló2006-09-21 13:41:34 // 114
Állítólag egy sperres Alfát máshogy kell megfogni, mint valami mást. De lehet, hogy én hallottam hülyeséget.
Wickey2006-09-21 13:36:28 // 113
ez mind szép és jó barátom, de a gyakorlat valahogy pont nem ezt mutatja.
Nézzünk egy patent sperres autót, mondjuk egy gtv6-ot.
Megcsúszik a hátulja, mondjuk mert nagy tempóban jöttél le a Lágymányosi híd Budai végén.
a. benyomod a kuplungot, ellenkormányzol, fohászkodsz:
az autó csúszás közben viharosan veszít a sebességéből. Gyakorlatilag még a saját forgalmi sávodon belül újra megtapadnak a hátsókerekek, tied az autó. Lehet rágyújtani.
b. Ellenkormányozol, és adsz egy padlógázt:
a szerencsétlen hátsókerekek már rég megtapadtak volna, de az a huncut V6os blokk ott elől csak nem hagyja lenyugodni őket. A gumik csikorogva füstölnek, az autó hátulja mintha jégen menne. A végeredmény: szégyenteljes megpördülés, vagy keresztbeállás, hacsak az utolsó utáni pillanatban ijedtedben be nem nyomod a kuplungot.
c. az igazán profik ellenkormányoznak, és rugdossák a gázt:
no comment :)
Paco2006-09-21 13:27:29 // 112
Nem kötöttem bele semmibe.
Épp én emeltem ki, hogy az űrmérték esetén nem SI alapegységben mérünk, hanem literben.
A lényeg nem is az hogy miben számoljuk vagy mi a neve, hanem maga a mérés. Annyira alapmérték lenne a liter, hogy külön mérőeszközt fejlesztettünk ki rá aminek csak logikailag van köze az SI-hez. Az űrtartalmat a legtöbb esetben nem is tudnánk mérni a hivatalos méter használatával, mert a bonyolultabb formák esetén hatalmas mennyiségű mérést és számolást igényelne. Inkább mérjük a literrel.
count M2006-09-21 13:25:39 // 111
Két sörösüveget. :)
count M2006-09-21 13:24:31 // 109
"Öccá... zzzáá ö, neeeem, hacázzzz decicenti cici.... zoxigén... adj egy felest vázeg." :)
count M2006-09-21 13:22:45 // 107
Nem kötött bele vagy mi van. :) Szerintem csak annyi a lényeg, hogy bár a liter nem SI, de pontosan meghatározható egy SI mértékegység (méter) többszörösének köbhatványával, ezért mégis lehetne az. De mégse. Többet nem tudok mondani, kérem ka'ccsoljaki.
Whiteskull2006-09-21 13:22:34 // 106
Nem is az a baj, hogy hülyén hangzana, hanem az, hogy a 4.-et már nem tudnám kikérni. :DDDDDD
Paco2006-09-21 13:21:34 // 105
De. :)
A liter pont az aminél nem a méterrudat használod a méréshez. :)
Attie2006-09-21 13:20:41 // 104
Hát elég hülyén hangzana amikor ötszázadköbdeciméter pálinkát kérnének :)))
Yoyo2006-09-21 13:19:23 // 103
Isszuk, ha jóféle:DDDD
kando.2006-09-21 13:18:06 // 102
Én hol írtam, hogy a liter az SI lenne ???
Megint nem tudom, mit írtam, amiba Paco belekötött vagy mi van.
Kezd nemértésem lenni...
Whiteskull2006-09-21 13:17:07 // 101
Mi ebben a csúsztatás? Elvileg a litert se mérjük. :))))
count M2006-09-21 13:14:42 // 100
Úgy, hogy amikor a kocsmában kérsz egy felest, akkor nem vagy SI-kompatibilis. :) A liter nem SI mértékegység, a méter viszont igen.
kando.2006-09-21 13:11:40 // 99
De.
de nem értem, ide hogx jön ez ??
kando.2006-09-21 13:04:15 // 96
Csúsztatás ?
Mi baj a literrel ?
Paco2006-09-21 13:01:13 // 95
Majdnem igaz. Csak a legtöbb esetben. Ez benne a csúsztatás :) Jó példa erre a liter.....
count M2006-09-21 12:57:29 // 94
(Amúgy tök ilyenre gondoltam a topik nyitásakor, remélem megyeget majd tovább is, go on, guys ang galls. :) és köszi a válaszokat! )
count M2006-09-21 12:56:18 // 93
Igen, de a fizika minden esetben ugyanaz. :) Max. a mat-fiz modellünk nem vesz figyelembe mindent - ezért hívják modellnek. És ettől lesz "helyzetfüggő" a dolog. :)
Paco2006-09-21 12:31:16 // 91
Azért ha jobban belegondolsz van benne egy kis csúsztatás. :)
A gondolatmenet lényege az, hogy "mérni" csak SI alapegységeket tudunk, hiszen épp azért alapegységek. A származtatott mértékegységeket (magyarul minden mást) csak számolni.
Vega2006-09-21 12:29:57 // 90
Gerekek erre nincs konret szabaly....sokszor van ,hogy hatsokerekes "autot" gazzal ki lehet hozni es sokszor van ,hogy nem....ez annyira helyzetfuggo...
kando.2006-09-21 12:25:35 // 89
Rendben.
A közösségnek mehet, hátha tanulnak is belőle valamit :-) :-PPP
Minden számlálós műszer integrál végül is, adott idő alatt hány számjegyet ír ki, változik.. (bár ez így megfogalmazva lehet, hogy nem túl korrekt, érthető..)
Poló2006-09-21 12:23:06 // 87
Ehhez elég elővenni egy F1 szimulátort. Régebben sokat játszottam ilyenekkel (GP2-GP3). Ha kanyarban még jobban megnyomtam a gázt, akkor körbeforgott az autó.
Poló2006-09-21 12:20:41 // 86
Akkor mégiscsak jól emlékeztem :-)
Attie2006-09-21 12:17:17 // 85
Igen, miközben írtam, már te is leírtad :))
Paco2006-09-21 12:13:50 // 84
Azért mert te hoztad fel :) Amúgy meg nem for you hanem a köz okulására. :o)
Paco2006-09-21 12:12:35 // 83
Jó. Mondjuk én gépész múlttal könnyen ugatok :)
kando.2006-09-21 12:12:33 // 82
De nekem ezeket miért kell külön említened ?
Szerinted nem tanultam vagy nem tudom ?
:)))
Paco2006-09-21 12:10:45 // 80
Ők nem mindenhol kaparósak?