Paco2006-11-23 11:56:41 // 379
Azt hogy van-e rajta vagy sem azt nem vitattam,csak a működése kicsit más mint a Kandó által leírt, azt igazítottam ki. :) Engem meg White a porlasztó/szivatóval kapcsolatban. :)
pb_2006-11-23 11:44:36 // 378
Köszi, de én tudom, hogy hol van.) Csak Kando kolléga úr kedvéért tettem be a képet, mert azt mondta 33-okon nem volt. Mondjuk annyiban igaz a dolog, hogy csak a 16v-n van, az általád felvázolt rendszer.
Whiteskull2006-11-23 11:38:42 // 377

Ez egy egytorkú, Sud porlasztó rajza.

A 8-as a szivató pill.szelep, a 61-es pedig a rendes gázpedálhoz kötött. :))
Whiteskull2006-11-23 11:35:22 // 376
A régi manuális szivatós porlasztók mind így működtek. Mindjárt felteszek egyet. :)))
Paco2006-11-23 11:33:56 // 375
Ha utánagondolok akkor elvileg így is meg lehet oldani, de very-very bonyolult, és sok méretezést igényel.....
Whiteskull2006-11-23 11:29:18 // 374
Az első pillangó meleg motornál teljesen nyitva van, így nem befolyásolja a légáramlást. Hideg motornál leszűkíti a beömlő levegő keresztmetszetét, így a motor a porlasztóból több benzínt tud szívni, tehát dúsabb lesz a keverék. :))
kando.2006-11-23 11:26:10 // 373
Aha és itt hol van???
Paco2006-11-23 11:26:05 // 372
Ezen a képen ott az alapjárati szelep a "pók testének" bal alsó sarkához csatlakoztatva
Paco2006-11-23 11:24:51 // 371
"Ez szerintem nem teljesen így volt. Legalább is azon a motorokon, amit én ismertem. A szivató egy másik pillangószelepet működtetett, ami még a beporlasztás helye előtt volt. A rendes pillangószelep pedig a beporlasztás után volt." Akkor most gondolkodjunk együtt Béláim. Van egy pillangóm. Ugyanazon a csövön előtte egy másik. A hátsó pillangóm fél milliméterre nyitva van. Első kérdés: Mennyiben változik a hátsó pillangón áthaladólevegő mennyisége ha az első pillangóm teljesen nyitva vagy ha félállásban van? Második kérdés: Meleg motornálha teljesen lezárom a szivató pillangóját azaz eldugítom a csövet mit csinál a motor ha padlógázt lépek és fullra kinyitom a hátsó pillangót? Bocs, de nem hagyhattam ki :P
Whiteskull2006-11-23 11:10:46 // 369
"A szivató kihúzásával ezt a rést növelted." Ez szerintem nem teljesen így volt. Legalább is azon a motorokon, amit én ismertem. A szivató egy másik pillangószelepet működtetett, ami még a beporlasztás helye előtt volt. A rendes pillangószelep pedig a beporlasztás után volt.
Paco2006-11-23 11:01:31 // 368
Az alapjárati motor egy megkerülő csatorna szelepe ami a pillangót kerüli meg hideg és meleg állapotban egyaránt (hallod Kandó? :) ). Feladata, hogy a pillangó teljesen zárt állásában is jusson levegő a motorba és ne fulladjon le keverék hiányában. Áteresztőképességét a computer szabályozza, így tartja az általa megfelelőnek ítélt értéken az alapjárati fordulatszámot. (hidegen persze nagyobbat nyit a magasabb elvárt fordulatszámhoz) A bevezető csöve a légtömegmérő után de a pillangó előtt van a szívócsőbe bekötve a kivezető pedig a pillangó után található. Így a légtömegmérő jelét a comp tudja használni a befecskendezendő benzin mennyiség kiszámításához. Régebben a karbis motoroknál az alapjárati szelepet egyszerűen úgy oldották meg, hogy a pillangót felütköztették egy csavaron és egy kis rés maradt. A szivató kihúzásával ezt a rést növelted. Ezzelszemben az alapjárati szelep dinamikus szabályozásra ad lehetőséget. Elég lesz ennyi? :)
kando.2006-11-22 10:49:29 // 367
Jóvanna, én tökre örültem, hogy végre tudom, mijaza BASF :-)) Nincs szerintem a 33-akban alapjárati motor. Amennyire (nagyon) hiányos motortechnikai tudásom alapján tudom, az alapjárati motor egy léptetőmotor, ami talán a levegőmennyiséget szabályozza a motornak, indítás után, amig alapjáraton jár s fel nem melegszik megfelelő üzemi hőfokra.. De majd valki megmondja jobban :) Talán a TS motorokban már van ilyen... (?)
swan2006-11-22 10:46:19 // 366
Mi az az alapjárati motor? Az enyémbe van oylan mert a manualban még nem találkoztam vele?
swan2006-11-22 10:45:34 // 365
Köszönjük szépen:-) :-) Már édemes volt ma felkelni:-)
kando.2006-11-20 08:53:17 // 364
Ha valaki eddig nem tudta volna... Badische Anilin und Soda Fabrik t'om, nem ótós téma, de ezt most muszáj volt a nagyvilág elé tárnom, mielőtt még elfelejtem.. :-PPP
csocsi2006-11-12 13:19:49 // 363
Hogy a lovakat pörgesse? :))))
Whiteskull2006-11-11 18:51:20 // 362
Az ilyeneknek lovasszekér való. :)))
zolee1452006-11-11 18:49:22 // 361
Egy volt főnököm Debrecenből indulva a céges Micu Carismával keresztül ment harmadikban a Hortobágyon, mert a 120-as Skoda után nem tünt fel a hangjáról hogy váltani kellene. Gondolom a fordszám mérőt nem nézte, nem nagyon merte levenni a szemét az útról.:)))
Whiteskull2006-11-07 12:21:36 // 360
Természetesen ez csak az 5-ös fokozatra vonatkozik. De szerintem ez is a legfontosabb. Habár az átlagautós ezzel sem tud mit kezdeni. A fordulatszám mint olyan nem is érdekli nagyon. :))
Rumi2006-11-07 12:17:15 // 359
igen, de ez csak az utolsófokozatra tudod kiszámítani, ahhoz, hogy az összes seb. fokozathoz tartozó összes sebbesség/fordulatot kitudjad számítani, kellennek a váltóáttételek, amit egyébként meg szoktak adni, és az 5. fokozat 1000ford/sebessége, mint a számolás kiindulási alapja. vagy különben hogyan számolsz?
Whiteskull2006-11-07 11:57:22 // 358
Bocsi, valahogy elfelejtettem visszanézni. :))
Whiteskull2006-11-07 11:56:17 // 357
Ez nem a váltóáttételt mutatja meg, hanem a komplett hajtás áttételét. A főtengelytől a kerekekig. Természetesen ebben benne van a váltó is. :))) Pl.: 1000 ford. - 35 km/h ? ford. - 105 km/h
Rumi2006-11-07 11:53:27 // 356
ha megvan a váltóáttétel .-) :)
BeeGee2006-11-06 14:56:06 // 355
És azt hogy? :)
Whiteskull2006-11-06 14:53:47 // 354
könnyen ki tudod számolni a különböző sebességekhez tartozó fordulatot. :)))
BeeGee2006-11-06 14:52:31 // 353
Lenne egy kérdésem, amire még nem jöttem rá :) Néhán autós lap az adatlapokon közölt olyan értéket, ami azt mutatta meg, hogy 5. seb-ben 1000 fordulatnál milyen sebességgel halad az autó. Namost ez az érték mit mutat meg, mire jó?
zolee1452006-10-29 13:38:54 // 352
én ezeket még soha nem kevertem össze:)))
kando.2006-10-29 13:35:00 // 351
Ez így van... :))) S hányszor szívtam már hülye pascal, C, php, perl keverésekkel.. :-DDD
mesa2006-10-29 13:31:09 // 350
ahány nyelv, annyi szopás ... :))
kando.2006-10-29 13:30:14 // 349
Okéé, na, ha félreérthető voltam, bocs, nem kötekedni akartam, tényleg, de most már tudom, értem. ;-) Na ja, ahány nyelv, annyi szokás :)))
mesa2006-10-29 13:19:06 // 348
Az. Nem is állítottam, hogy a többség nem azt ismeri! Csak azért mondom, mert ugye van aki azt kétségbe vonja, amiről ő maga nem is tud ... :)))
kando.2006-10-29 13:14:24 // 347
Ez valami adatbáziskezelő nyelvek ?? Bár én akkor ia azt vallom, a matek miatt a !-es tagadást inkább ismerhet a többség.. :)))
mesa2006-10-29 13:10:27 // 346
# : xBase nyelvek -Clipper -Foxpro -Visual Foxpro
Paco2006-10-28 21:50:36 // 345
http://totalcar.hu/magazin/szotar/abs/ Azt hiszem itt nem kicsit felületesen de elég érthetően leírják.
kando.2006-10-28 21:36:37 // 344
Szerintem ezt most találta ki.. :-PPPPP :-)
Paco2006-10-28 21:35:41 // 343
Na azt meg én nem ismerem.
zolee1452006-10-28 21:15:47 // 342
Régi vackokkal ki foglalkozik?:)
kando.2006-10-28 21:02:26 // 341
A kettőskeresztet melyik nyelv vagy logika használja ? Én még nem láttam... (php ??)
Barni1472006-10-28 20:50:29 // 340
Lassulás érzékelőről olvashattál a témában , de az már a legkorszerűbb menetstabilzáló rendszerekkel egybeépített rendszerekben van.
mesa2006-10-28 20:41:06 // 339
írhattál volna # -ot is. azt is ismerjük, nem csak a != -t ;)
zolee1452006-10-28 20:40:58 // 338
Rosszul hitted.:)))))))))) Az a vicces, hogy sehol a neten nincs egy normális leírás, csak ilyen általános bohóckodás... na majd keresek valami szakirodalmat. Mosmr tényleg érdekel, mert egyszer valami újságban tényleg olvastam lassulás érzékelőről, és nem a légzsákkal kapcsolatban.
csocsi2006-10-28 20:40:21 // 337
EZ igaz, így hamarább befejezi .)))))
Barni1472006-10-28 20:38:26 // 336
Jó nem csökkenti a féknyomást ha állsz. Éjszaka írtam a hozzászólást nem úgy fogott az kisagyam. Valószínű abból indultam ki hogy az enyém hibás és néha indulás előtt rálépve a fékre volt hogy megrezgette a pedált. Vedd figyelembe hogy ez elektronika, vagyis gondolkodik. Ha állsz és nyomod a féket akkor azt erzekeli hogy sehonnan nem jön kerék elfordulás és mielőtt a féket lenyomtad akkkor sem volt. Ha pedig lefékezel akkor azt erzekeli hogy a keréksebesség fokozatosan csökkent. Tehát a jeladó tárcsánál veszi a jeleket, ami valószínű négyszög vagy ahhoz közeli jel. De nem csak azt figyeli hogy van vagy nincs jel, hanem hogy a jelek az időben hogy alakulnak. Utána néztem a fellelhető szakirodalomban a témának és be is ugrott néhány dolog. Fékezés közben a kerék kerületi sebessége mindenképpen kisseb az autóénál tehát valamennyi csúszás mindig van, és ez a fékerő növekedésével nő. A maximális fékhatást 0-35 % körüli slipnél érhető el. Én eddig egy útfelületen éreztem a abs hátrányát , amikor olyan éppen hogy esett hó meg kicsit ráolvadt de visszafagyott lemezszerű jégen , amit könnyű felkaparni. Na ilyen úton simán végigkattogott ahol más autó már régen felturta vola a jeget magaelőtt és talajt fogott volna.
Paco2006-10-28 20:18:53 // 335
Az meg kit érdekel? Azért taposok rá, hogy ne ugráljon :)
Paco2006-10-28 20:18:01 // 334
A matematikai logika használja ezt. Ezért mertem én is használni azt hittem mindenki ismeri.
csocsi2006-10-28 19:53:29 // 333
Szegény pedál meg ugrál a lábad alatt :))))
kando.2006-10-28 19:52:35 // 332
Mintha a jó öreg Fortran* és C is ezt használná a nem egyenlőre.. :)))) meg a matematikai logika is... (??) (jó, nem kötözködöm.. :-PPP) *De lehet, hogy abban a .ne. a jelölése.. (not equal) :)))
Paco2006-10-28 19:42:19 // 331
Állóhelyzetben hiába nyomod. A keréktől jövő jel nem mutat szögelfordulást egyik állapotban sem, így az első eset áll fent. A "mozgásban van az autó"-t tényleg érzékeli,és mit ad iste a jelet a keréktől veszi :) De ha nem hiszelnekem menj odaaz ABS-hez nézd meg milyen derótok futnak bele és kövesd őket a végükig. Vagy ha lustább vagy akkor elég megnézned a kapcsolási rajzot :)
Paco2006-10-28 19:37:00 // 330
Az hagyján, de én amikor elkezd alattam dobolni akkor még erősebben rányomok, és érezni is ahogy belassul az autó.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak