Fórum >> Egyebek >> Építkezés

Kazes☻2011-12-21 10:30:37 // 9115
Akkor nem lehet, hogy ott valami hibádzik? Mert ez (az) mocskosul szúr és nem tűri semmi és a bundából nehéz kifésülni. Talán leltek egy kis üreget, rést vagy tudomis én? :)
Wickey2011-12-21 10:23:29 // 9114
Na igen, mindenhol ezt mondják, hogy a szálas szigetelést nem szeretik a "férgek", de a szomorú tapasztalat ennek PONT az ellenkezőjét mutatja.
A mocsok egér pöcök pocok rücsök akármi nekem a nyaralóban, amit most toltam körbe a falakat kőgyapottal a födémet meg üveggyapottal, na, azt szeretik, mert jó meleg. Ezért lesz az, hogy 5-10 év múlva, amikor a házat átépítem, akkor 12-15 centi falvastagságú gerendaházat fogok építeni a helyére, és nem könnyűszerkezetesben fogok gondolkodni.
Kazes☻2011-12-20 23:53:04 // 9113
AZ komoly. Még jó, hogy volt az a vizsgálat és, hogy egyáltalán eszébe jutott. :)
Adrián2011-12-20 22:59:58 // 9112
és a dolgok menetét valóban zsé határozza meg sajnos:) Elméletben már én is kitaláltam mi lenne a legvagányabb! Ha mindig a legjobbat szeretné az ember akkor hosszú évekbe telne mire megvalósulna ha megvalósulna. Aztán lehet hogy akkor a most legjobbnak tartott hőszig rendszer lesz a legelavultabb;)
Adrián2011-12-20 22:50:54 // 9111
A könnyűszerkezetes házaknál is ahol kevesebb volt a rávaló ott pl olyan gondok vannak( bár most már a technologia is változott) hogy összecsúszott a gyapot a gyenge minőség és rögzítési gondok miatt!Ez sok helyen kívülről nem lászik de a haverom 1 hőkamerás vizsgálat után ilyen probléma miatt nem vett meg 1 házat.
Figyelni kell;)
pepperino2011-12-20 22:26:47 // 9110
Könnyűszerkezetes házat úgy jó építeni, ha a fal nemcsak a 15 cm-es szigetelt vázból áll, hanem még legalább 10 cm kőzetgyapot 5x10-es favázzal belülről rá van építve a "falra" így van 25 cm kőzetgyapot falad aminek van tömege és egész jó hőszigetelése is. Hőátbocsátási tényezője: 0,15 - Rockwool Multirockkal.
Kazes☻2011-12-20 22:17:19 // 9109
De abból is az újabbat kellene venni,mert az fenol mentes és mint tudjuk a fenol az nem valami emberbarát anyag. Ezért nem is jó a sok bútorlap a lakásban. :)
Kazes☻2011-12-20 22:15:55 // 9108
Hogy érted azt, hogy téglára? Rakhatják bárhova, (szál)szerkezettől függően. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-12-20 22:12:57 // 9107
ez biztos nem lélegzik :) nem ismerem a kőzetgyapotos cuccot azt téglára rakják? a könnyű szerkezetes házzal nekem egy bajom van hogy gyorsan fel lehet fűteni de a hőtartása nincs a téglának vagy betonnak meg van olyan mint az akku
Kazes☻2011-12-20 22:09:18 // 9106
Úgy tudom, hogy az valamennyire képes 'lélegezni', azaz páraátereszteni és a rágcsálók sem komálják a rovarokkal egyetemben, de még mindig vastagabb kell belőle, mint a kőgyapotból ugyanazon K eléréséhez. Persze viszonyítani kell itt is. :)
gekki2011-12-20 22:03:11 // 9105
nekünk is nikecell van a homlokzaton, mert sajna szűk volt a keret...
ha még egyszer építkeznék vagy szálas lenne a szigetelés vagy 38 cm vtg téglafal és hőszigetelő vakolat :) "k" értéket nem tudok, de emlékeim szerint az sem rossz...
azt viszont tudom, hogy az éves gázszámlánk kb annyira jön ki, mint az 53 m2-es panelben volt az éves szintű meleg víz és fűtés díja együtt...
nem nagy a ház, de az 53 m2-nél nagyobb, és ráadásul a nappali étkező-konyha belmagassága 3,5 méter lett, úgy hogy a szarufák belső felülete lett kartonozva, és ott csak 15 cm vtg a szálas szigetelés... és még így is... a fenti födémnél pedig fagerendák között és rajta szálas szigetelés összesen 20 cm vastagságban...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-12-20 21:55:07 // 9104
a prokoncept grafitos de hogy mivel jobb azt nem tudom
Kazes☻2011-12-20 21:53:19 // 9103
Sőt K-ra jobb is. :)
Kazes☻2011-12-20 21:52:21 // 9102
Erre gondoltam én is, csak pont a neve maradt ki. :)
gekki2011-12-20 21:50:47 // 9101
csatlakozok, az előttem szólóhoz...
a szálas szigetelések szerintem is jobbak mint a nikecell...
"k"-ra szinte ugyanazt tudják egyébként, ha jól emlékszem... itt Debrecenben is vannak már olyan házak amelyeken (akár társasház is) a szálas szigetelést (Rockwool) részesítik előnyben, bár az is igaz, hogy azok négyzetméter ára is drágább...
Kazes☻2011-12-20 20:29:05 // 9100
+ van még pl. az újságpapír darálék, csak az elég vastag és a pur hab, az meg drága.
csocsi2011-12-20 19:54:28 // 9099
Hát jobbnak ítéltem a gyapotot én is, de anyagilag sokkal költségesebb megoldás. Aztán ez meghatározta a dolgok menetét.
Kazes☻2011-12-20 18:38:35 // 9098
Nem lehet, biztos. Sajnos sok helyen kihagyták ezt a technológiailag igen fontos lépést és baj lett belőle. Persze a helytelen rögzítésből is lehet, de ez egy családi háznál kisebb kockázat. Neten utána túrtam eléggé, mert tervbe van véve egy ideje, csak hááát ez a gazdasági helyzet... Viszont azt is olvastam, hogy a hungaro-, vagy nikecell sem olyan jó és nem sokára (évekbe) nem is lehet majd használni, sőt a jobb helyeken már most sem használják. Persze addig azért még lehet használni, viszont akkor inkább a grafitos ...cellt, az jobb. Értesüléseim szerint. :)
csocsi2011-12-20 18:22:28 // 9097
"leginkább úgy hogy elköltözni mediterrán országba ahol nincs fűtésdíj"
Látod, ez az ötlet nekem is tetszik, csak sajna nem futja egyenlőre a ktg-vetésünk:)
csocsi2011-12-20 18:19:34 // 9096
Ez a dunszt hatás nálunk nem igazolódott be.
Kívül 10 cm hungarocell van. Igaz, van 2,5 cm légrés a fal és eközt, lehet emiatt nem tapasztaljuk a nedvességet sehol a kéróban.
Kazes☻2011-12-20 17:52:33 // 9095
Vagy zsalugáter, az szebb. :)
Kazes☻2011-12-20 17:51:09 // 9094
Kell a természetes fény! Mekkorák az ablakok, mennyire lett szerinted elszabva?! :)
RoliQ42011-12-20 15:46:48 // 9092
vagy beszigeteled az ablakot:)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-12-20 13:14:28 // 9091
elgondoltam ezért van 30cm-es szigetelés a födémen, mikor raktuk le a plusz 10cm-et csak úgy sütött a meleg ami felfelé áramlik szívem szerint PKC födémet kellett volna raknom csak nem volt hozzá kedvem :)))
Ami nálam el lett bszva hogy nagyok az ablakok elég lett volna a 90x150-es is a kis szobákra hiába 1K-s az üveg, mind1 mindig ki lehetne találni mindenre valami okosságot hogyan lehetne még olcsóbbá tenni a rezsit leginkább úgy hogy elköltözni mediterrán országba ahol nincs fűtésdíj :D
Wickey2011-12-20 12:32:28 // 9090
Hát, ha a falra a 0.25 épp elég, akkor gondold el a födémen a 0.25-öt, amerre eleve a hő kábé 40%-a távozik normál esetben.

A kazánból meg ha pufferelsz, teljesen jó a szokványos, 7-10 kW-ra lemoduláló. Ehhez kell egy tartály meg egy extra keringetőszivattyú, mondjuk egy köbméteres tartály 350 ezer forint 1, 380 ezer forint 2 hőcserélővel, szigetelve.
Ha "zöldmezős" a fűtés kialakítása, akkor érdemes elgondolkodni egy minimum 5-600 literesen, főleg, ha vízteres kandallóval összehozza az ember. Egy 150 nm lakóterületű, elfogadhatónál jobban szigetelt házban, ha mondjuk minden délután kandallózik az ember pár órácskát, még az se kizárt, hogy napokig nem fog bekapcsolni a gázkazán, csak a használati melegvíz miatt. Amit szintén teljesen gazdaságos módon tud előállítani, ha nem on-demand (átfolyós), hanem szintén 120-200 literrel pufferelt.

Én a lakásban sajnos nem tudok hova besuszterelni puffertartályt, a 125 literes HMV tárolóm is fekvő kivitel, és a WC fölé fog kerülni, mert ott elfér. :-(
Wickey2011-12-20 12:14:40 // 9089
a födém felé viszonylag kevés pára távozik tudtommal, tehát párásodás tekintetében úgy gondolom nem kell tragédiára számítanod, de ez is tipikusan olyan dolog, hogy érdemes építésszel konzultálni. Legrosszabb esetben - ha biztosra akarsz menni - kihagyod a párazáró hőtükör fóliát és kész, önmagában az úgysem segít sokat. A födémen a 2x10 cm gyapotot meg észre kell tudnod venni.

A nikecellel kapcsolatban a B30-as szigeteletlen tégla vs. 10 centi nikecell relációban nekem is hasonlóak a tapasztalataim. :-) Nem is olyan nagy baj az ha nem ontja a külső fal a hideget. :-)
Wickey2011-12-20 12:10:52 // 9088
pontosan így :-)
Azért kapja az ember a pénzét, hogy ne csak rajzoljon pár téglalapot, hanem gondoljon is bele a dolgokba meg legyen is képben legalább 1-2 év késéssel az újhullámos megoldásokkal és számításokkal :-))
Adrián2011-12-20 11:29:05 // 9087
"A páralecsapódási ponttal kapcsolatban igazad van, de pl. az általam írt vékony tégla plusz vastag szigetelés esetében már 4-5 centitől fölfele is bőven a szigetelésbe kerül ez a pont,"
Nálam nyáron került fel 10cm nikecell +8 cm eps a lábazatra!Elötte penészedési problémák és harmatponti lecspodások voltak az északi részén a háznak+ magas gázszámla! Most a külső fal belső hőmérséklete és a belső válaszfal hőm.között semmit nem érzek!A ház komfortja iszonyatosan megnőtt nem is gondoltam volna!A gázszámla a fele alsó hangon és a monolit födémemre még nem is sikerült idén szigetelést rakni!Biztos az még sokat számítana és tervbe is van véve!

1 kérdés:>>hőtükör fólia+ 2 x 10cm Knauf Insulation 0.039W/mk gyapot kötésben első lépésben a monolit betonozott födémre??
Ezzel a dunsztosüveg effektussal a szellőztetés elégnek kell hogy legyen ha többször meglépi az ember 1 nap nem?
gekki2011-12-20 10:16:30 // 9086
az ablak téma pedig azért érdekes még, mert a kivitelezők sok esetben nem szeretik a tokra normálisan ráfordítani a külső homlokzati szigetelést, vagyis a homlokzati fal szigetelését felrakják, de az ablak tok és a külső sík közötti részt előszeretettel "burkolják" mindenféle maradék anyaggal, holott ha az a kis rész (nevezzük kávának) nincs normálisan leszigetelve akkor ott is szökhet a hideg, ott is kialakulhat egy kisebb fajta hőhíd... és akkor hiába a jó szigetelő képességű üveg és ablak!!!
gekki2011-12-20 10:10:56 // 9085
lehet, hogy félre érthető volt amit írtam!!!
természetesen NEM A TÜZÉPEN KELL MEGKÉRDEZNI, hogy ilyen és ilyen anyagokkal mennyi a kis k... de elvileg ők is tudják számolni!!!
(nekik általában nem az az érdekük, hogy kevesebb anyagot vegyen az ember)
vagyis ha benned a tüzépen merül fel a kérdés, hogy 10 vagy 15 vagy 20 cm legyen-e a falszigetelés akkor ott elvileg erre is választ kéne tudni adni jobb esetben...
azután majd az építész elmagyarázza, hogy ő hogy látja és mit tanácsol, jobb esetben azt mondja, ha ő építené a házat akkor ő hogyan oldaná meg...
hiszen az építészt (többek között) azért fizeti az ember, hogy erre is választ illetve tanácsot adjon!!! szerintem... de természetesen ezzel nem "kell" egyet érteni...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-12-20 08:59:04 // 9084
a falra a 0,25k éppen elég én erősen gondolkodom hogy az északi oldalra feldobok még egy kis nikecellt, a kazánnal teljesen egyetértek kár hogy nincs a valóságban is 4-5kw-tal működő cájg, szellőzőrendszer már van 150e-ért ami hővisszanyerős a dunszt meg érdekes dolog mert nálunk az első 2 hétben jelentkezett azóta megszűnt ...
Whiteskull2011-12-20 08:18:16 // 9083
Nos nagyjából nekem is ez a tervem. :)))
Wickey2011-12-20 08:11:08 // 9082
nekem ne a kereskedő mondja meg a tüzépen, hanem az épületgépész vagy az építész.
Ez olyan, mintha a benzinkutas mondaná meg melyik olaj a frankó az autómba.

A páralecsapódási ponttal kapcsolatban igazad van, de pl. az általam írt vékony tégla plusz vastag szigetelés esetében már 4-5 centitől fölfele is bőven a szigetelésbe kerül ez a pont, én meg most már nem is emlékszem hogy 12, 15 vagy 20 centit írtam polisztirolból.

A háromrétegű üvegezésnek mindenképp sok szerepe tud lenni, tudom, mert nekem is az van. Ég és föld a kétrétegűhöz képest. Mellesleg: háromrétegű csak akkor előny, ha nagy az üvegfelület, ugyanis a KERETE a háromrétegűnek messze nem 0.5-0.6-os k-értékkel bír, a keretre nekem 1.3 körüli számot mondtak, érződik is: a fal és az üveg szabályosan meleg, a keret hideg, és a KERETEN csapódik le az a minimális pára, ami nekem keletkezik a lakásban mondjuk főzéskor. Tiszta vicces, mi? A födémmel kapcsolatban meg szintén ez a meglátásom, hogy persze, nem mindegy, miből, hogyan, de lássuk be, olyan építőanyag, ami 10-20 centiből csinál 0.1-0.2 W/m2K körüli k-t, amit tetőnél elviselnék, na, azt még nem gyártják. :-)

Továbbra is úgy gondolom, hogy hagyományos anyagok felhasználásával a 25-30 centis tégla plusz 12-15 esetleg 20 centis polisztirol a falra (0.25 körüli k), háromrétegű üveg tisztességes kerettel (~0.8 körüli eredő a teljes felületre), valamint egy - tetőtér beépítés esetén - 0.15 körülre szigetelt tetőszerkezet a hosszú élet titka. Lehet, hogy ez már dunsztos üveg, de akkor inkább rászánnék még párszázezer forintot egy mesterséges szellőztetésre, de hagynám pl. a hőszivattyút másra, inkább szereznék a föld alól is 4-5kW-os teljesítményű (addig lemoduláló) kondenzációs kazánt és alkalmaznék egy 5-600 literes puffertartályt.
Kazes☻2011-12-19 23:05:00 // 9081
Úgy van. :)
csocsi2011-12-19 21:15:20 // 9080
Lesz, de mikor?
Addig is ugye a hálózatról kell használnia.
csocsi2011-12-19 21:14:27 // 9079
Ne elégy már maradi :))
Lehet nem fogyasztja hanem termeli az áramot :))
gekki2011-12-19 19:12:30 // 9078
elvileg mindent lehet számolni... úgy tanítják (tanították régen), hogy minden anyagnak van egy bizonyos hőátbocsátási képessége. ez azt jelenti, hogy minden anyagnál elvileg megadják a "k" (hőátbocsátási értéket) ezekből aztán szépen ki lehet számolni, ha kint van mondjuk -10 fok akkor a vizsgált szerkezet (mondjuk fal) belső felületén hány fok lesz...
illetve azt is lehet számolni, hogy hol van a páralecsapódási pont, ami szintén fontos!!!
szóval ezek alapján elvileg minden normálisabb tüzépen meg kellene tudni mondani a kereskedőnek, hogy az elgondolt fal szerkezet milyen "k" értékű, és ebből már lehet azért következtetni... az ablaknál valóban fontos az üveg, előny a 3 rétegű hőszigetelt üveg, de tábla mérettől függően annak azért már súlya is van, így meglátásom szerint nagyon oda kell figyelni az ablak vagy erkély - terasz ajtó méretére, anyagára és nem utolsó sorban a vasalatára is...
a "zárófödém" dettó számolható, ott legfeljebb annyi az érdekes, hogy maga a tetőhéjazat mennyit segít a dolgokon, illetve az is, hogy van-e öntött vagy paneles födém és azon van-e szigetelés, vagy csak fagerendás a zárófödém és abban valamint a felett van-e a szigetelés :)))
Kazes☻2011-12-19 15:42:10 // 9077
Igen, az fura kicsit. Talán a gyerekek miatt? :)
Kazes☻2011-12-19 15:40:22 // 9076
Valóban, amire azt írta, hogy éjszakai áramról megy, de lesz a tetőn delejtermelő. :)
Wickey2011-12-19 12:46:22 // 9075
az biztos. De eleve az olajradiátor látványától támad egy kis WTF?! érzés az emberben.
csocsi2011-12-19 11:59:03 // 9074
Egy AA+-os házban nagy hidegben sem szükséges nagy fűtés :))
csocsi2011-12-19 11:53:21 // 9073
A villanybojler sem egy energiatakarékos melegvíz előállító berendezés. Legalábbis szerintem.
csocsi2011-12-19 11:52:26 // 9072
Az 50 cm-es aljzatot kifelejtetted.
csocsi2011-12-19 11:49:27 // 9071
Pofásan néz ki.
Egy jó ötlettel sokat dobhat a környezetén az ember :))
Kazes☻2011-12-19 10:26:23 // 9070
Persze, tudom, hogy megumbuldálható. De valamelyikőtök építész, mert olyan véleményre is kíváncsi lennék. Csak mert a tulajok azok, maguknak tervezték. :)
W.2011-12-19 08:56:02 // 9069
Semmit... Minden megvehető és irányítható..Ez pusztán üzleti reklámfogás! Nézd csak meg pl. a Szép Házak-at vagy az Otthon-t! Tele van fizetett ház és lakásbemutatókkal!
Erhard 242 (Pure Energy)2011-12-19 07:16:28 // 9068
igen minden pénz kérdése csak nem biztos hogy megtérül érdemes számolgatni előtte ..
Kazes☻2011-12-18 22:44:23 // 9067
Nem dunsztos üveg! :D

A két legyed az jó ötlet, majd kérjük a beszámolót képekkel illusztrálva! :)))
Kazes☻2011-12-18 22:41:06 // 9066
A ház a Saint Gobain Trófea 2009 Fenntartható építészet pályázatán 2. díjat nyert.

Ez csak számít. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak