Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-13 21:10:18 // 1363
Sorba jönnek ki a világmegmentő varrógépek.. eddig mindegyik 10 Mihály felett... amiről beszéltünk kB a duplája, mint a hagyományos
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-11 14:05:53 // 1362
Giulia topicból folytatva...

90 lovas turbó jutott nekem erre. :-) Oda is megyek vele bárhova amúgy, nem derogál, és még csak nem is alkalmatlan rá..
Amúgy meg én is önző és felelőtlen vagyok, volt lehetőség, vettem egy 200 lovast. Ez van. Lehet fogok is még venni és azt hosszú távon meg is tartom. De nem állítom azt, hogy a hibrid szar mert értelmetlen is és használhatatlan is :-DD Mert ez így nem igaz, kár ide torzítani a dolgot. A mild hibrid egy logikus elgondolás. Rugózni azon, hogy kifogy az akksi, meg plusz súly, kb annyira értelmetlen, mint azon kínlódni, hogy de 1800 alatt nem tölt a turbó, és olyankor plusz súly :-D A dupla kipufogó is plusz súly, a brutális méretű féktárcsák, az őrült amperekkel töltő generátorok is mind. Ezért tervezik jármű mérnökök, hogy megtalálják a hajtás optimumát. Ahol lemerült állapot ritkán van, és a mérleg nyelve pozitív. Igen, ha itthon dobálnám össze mosógép motorból és fűnyíróból, akkor érteném az ellenérveket, így azért inkább elvi okoskodásnak tűnik, és félelemnek az újtól. Mert a régi jó. Tudom, hajlamos vagyok én is rá. Néha igaz is.

Viszont...A gazdasági irányoknak nem hiszek, a divathullámoknak nem hiszek, de a mérnökök tudósok munkájában hiszek. Pont :-)
Kazes☻2019-09-10 16:50:05 // 1361
Kócosw2019-09-08 06:09:54 // 1360
azt hitted mi? a farkas közelíti ő-t 😎🤣😂
RomeoOne2019-09-07 22:35:56 // 1359
Akkor te már Farkast közelíted az X-menből. Adamantium csontváz :D
Kócosw2019-09-07 21:15:33 // 1358
nem is rajzolt a művész úr paintban újabb csodákat.. sajnos 😏
Dévid2019-09-07 20:40:15 // 1357
Már több mint egy éve nem voltam árokban autóval.
Dévid2019-09-07 20:36:57 // 1356
A 15 centis titán lemez a karomban azt mondja, nem leszek én már kigyurt férfi. 2 hónap alatt lement 9 kiló, még pár le is fog, gyorsabb lettem és jobban nézek ki, de túl sok potenciál nincs már bennem. Ha elérem a balesetem előtti súlyom, meg mondjuk valamennyire megközelítem az ép kezem mozgási tartományát a sérülttel, már boldog leszek. 🙂
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-07 20:01:15 // 1354
Szépséges kékek :P
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-07 20:00:44 // 1353
Valaki testre, valaki árokra gyúr :)))))
Kócosw2019-09-07 19:27:00 // 1352
kéne pedig...
RomeoOne2019-09-07 17:06:03 // 1351
Ideje elkezdeni :D

A férfinak nincs joga a fizikai edzés terén amatőrnek lennie. Szégyen számára anélkül megöregedni, hogy látta volna azt a szépséget és erőt, amire a teste képes.

Szókratész
Dévid2019-09-07 16:23:57 // 1350
Nekem is van kettő kék, mégsem reklámozom. Biztos mert nem gyúrok...
Kócosw2019-09-06 22:15:51 // 1348
én is hibrydelek hamarosan. Vettem gyorsan a V6 ba egy hibryd 1.5 F os kondit a hifihez. Kapok így zöld rendszámot? 🙄
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 15:34:23 // 1347
Az autók :)))
Kazes☻2019-09-06 13:57:35 // 1345
Mert te meg nem akarod megérteni őket, a másik nézőpontot, meg azt (ami szvsz a legfontosabb), hogy ez is csak politika... mert a nagyvazíreket pont nem érdekli mi lesz velünk, vagy a bolygónkkal, csak a pillanatnyi érdekeik számítanak!
Tehát mielőtt bárkit is leszólnál, gondolj magadra is... nehogy más is ezt tegye.:)
tdemeter2019-09-06 13:55:33 // 1344
"Egyébként hadd jegyezzem meg hogy soha nem fikáztam az Alfát, elismerem az erényeit, ismerem az alfa érzést és vírust, de a mindennapi közlekedéshez nekem más kellett!"

Jól van, értjük, csak te is értsd már meg,hogy rossz fórumba irkálsz. Sem BMW-t sem, pedig varrógépet nem gyárt még az Alfa. Ha majd fog, akkor elkezdhetjük összehasonlítani őket. Addig viszont a nép nevében könyörgöm, hogy váltsunk már témát.
Ne várd el kérlek, hogy mindenki egy emberként letérdeljen és könyörögjön egy elemes, távirányítós autóért a mostani helyett,mert ez olyan kb, mint Fradi szurkolóként beülni a honvéd táborba:)

Ne csodálkozz ha már egyesek baltát emlegetnek :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 13:53:15 // 1343
jah akinek ez megér 14 mihályt egy villanyrezsóért, miért ne :DDD
Stef2019-09-06 13:51:04 // 1342
A fingfűrészelés -ahogy mondod- abból alakult ki, hogy olyan hozzászólások jöttek fel amik teljesen fals infókat tartalmaztak. Ezeket próbáltam más megvilágításba helyezni, de nem mindenkinél sikerült... :)
Kazes☻2019-09-06 13:49:14 // 1341
Csakhogy leesett...! :D
Stef2019-09-06 13:47:55 // 1339
Korrekt, jó összefoglalás. Erről van szó!
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-06 13:47:17 // 1338
No de.. jónak magyarázok ugye :-))))
Kazes☻2019-09-06 13:45:57 // 1337
De ha nem olvasom el, akkor honnan tudom meg, hogy mit foglal magába?! :D

Pontosan... leírtad a véleményed és pont. De utána már nem arról szólt az egész... erre bátorkodtam megjegyezni, hogy megy a fingfűrészelés... ami nem visz sehová. :P

És még mielőtt elkezdenéd, nem üldöz senki... én sem. Viszont korábban talán jobban működött ez a mechanizmus. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-06 13:45:38 // 1336
Itt ebben a topicban szvsz éppen elfér ez. Azért perdixhez ne hasonlítsuk, szerintem kultúrált eszmecsere ez így. ŐSzintén, az i3 kapcsán nekem a márkája teljesen másodlagos. Nem tudok úgy nézni rá, hogy az egy BMW. Egy villanyautó :-) Ez nem a BMW-ről szól, hanem egy kinek mi a fontos döntésről. Szerintem a cartárs pont arra a célra vett egy elektromos autót, amire még alkalmas is. Nem azt akarta bebizonyítani, hogy naponta jár vele Rotterdamba és meg sem kell állnia mert elér odáig a hosszabbító :-) Ezt totál el lehet fogadni, hogy napi városi ingázáshoz, heti egy töltéssel teljesen alkalmas. Ha jól szűröm le, két neki tetsző dolog között döntött egy adott keretből amit autóra szánt. Innentől a gazdasági megtérülés tök zsákutca.
Az tényleg csúsztatás, hogy nem lehet hasonlítani akár egy kompakt benzineshez, ami fele ennyibe kerül. De ez nem erről szól szerintem. Választott a vezetési élmény és a kényelem között, adott kereten és két kiszemelt modellen belül. Nagyvonalakban. Ő A-ból B-be jutásról beszél és innentől egyértelműen nincs esélye egy Alfa Romeo-nak. Ezt mind jól tudjuk, egy jó Alfa nem A-ból B-be visz. Ott jó esetben minden méter vezetési, esztétikai és akusztikus, zsigeri élmény. Ha már számokkal magyarázod a döntést, baj van, nem Alfa kell neked. Számolj, gondolkodj előre (én is így szoktam), majd ülj bele egy Alfába. Ha neked való, sose szállsz ki belőle, bármit dobtak a számok. Ha nem, akkor mindegy, akkor egy kényelmes célszerű eszközt kell választani ami az egyéni extra igényeknek megfelel. Valószínűleg a cartárs jól döntött..
Kazes☻2019-09-06 13:41:37 // 1335
Szigorúan politikamentes oldal. ;)
Stef2019-09-06 13:37:41 // 1334
Szóval ha elfogynak az érvek, akkor jöhet a balta! :)
Egyébként hadd jegyezzem meg hogy soha nem fikáztam az Alfát, elismerem az erényeit, ismerem az alfa érzést és vírust, de a mindennapi közlekedéshez nekem más kellett!
Azt is megjegyezném, hogy az egész abból indult, hogy valaki innen kiváncsi volt olyan véleményre, aki aktívan villanyautót használ! Leírtam a véleményem.! Ha nem nyerte el a tetszésed, akkor ne olvasd, ha úgy érzed hogy nem fér ebbe a topicba, akkor keressünk egy "admint", olvassa át. Ha úgy dönt hogy nem illik a topikba, akkor törölje nyugodtan! :)
Stef2019-09-06 13:31:50 // 1333
Egyertértek azzal amit írsz! Ez rám érvényes és nincs általános érvényesssége!
RomeoOne2019-09-06 13:27:07 // 1332
Nem lennél jó demokrata, ha baltával akarod megoldani a másvéleményeket :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 13:26:57 // 1331
nekem sincs semmi bajom ezzel, amíg nem arról szól, hogy megmentem a földet, mert elektromos autóm van és milyen olcsó az egész, mert nem az ... én próbáltam, nem jött be még nagyon gyerekcipő ...
Kazes☻2019-09-06 13:26:15 // 1330
Különben meg nagyon más aspektusból tekintünk ezekre... én öreg autókkal Alfázom... és itt meg most szvsz csak a fingfűrészelés megy, főleg ezzel a "bömös most mennyivel jobb nekem" dumával. :-o
Dötött, megtette, elmondta, élvezze... arrivederci! :D
Kazes☻2019-09-06 13:22:10 // 1329
Igazad van, nem kell balta... magától kéne érezze. ;)
Kazes☻2019-09-06 13:17:18 // 1328
Rémlik... talán szasza, vagy szosza... valami ilyesmi volt... biztos bömösözni ment ő is aztán... ;)
RomeoOne2019-09-06 13:17:18 // 1327
De miért kéne ide balta? Miért ne mondhatná el, hogy milyen az a BMW? Engem pl. érdekelnek a tapasztalatok és sztem jó hogy beírta. Nem jött ide Alfát szidni, csak elmondta, hogy amire vágyott azt most csak BMW-ben tudta megvenni és nem bánta meg. Pedig tényleg haladhatna az Alfa is. Bemutatták azt a csinos tanulmány Tonale-t, kitalálták a menő jelszavakat, hogy pl. e-Mozione, meg még a villásdugó nyelvű kígyót is beletették az Alfa logo-ba, megvan minden, amitől menő lehetne, aztán lof.sz sincs. Évente kellett volna kiadni az új modelleket 2016 ota és a Stelvio ota síri csend és hullaszag... Tonale-rol sem beszélnek már csak 2021-es viszonylatban, meg mi van a nagy SUV-val, amit Castello néven emlegettek?
tdemeter2019-09-06 13:15:21 // 1326
Én is emlékszek egy ilyen arcra, pár éve volt itt, de ő úgy is fikázott, hogy közben két alfája is volt. Emlékszem, hogy amikor kivágták a fórumból milyen ováció volt utána :))
Kazes☻2019-09-06 13:09:01 // 1325
Az ex-cartárs is nyugodtan legyen boldog a e bömbiéval... csak ne jöjjön ide reklámozni, szvsz. Anno, mikor még működött a balta (te és a frissebbek nem tudhatják), volt pl. egy Perdix nevű cartárs 155-el, aki aztán ex-cartárs lett, mert átült egy Suzukiba és visszajárt azt fényezni és hasonlóan kisebb - nagyobb konfliktusokba keveredett az aktív cartársakkal... rövidesen élesítette magát a balta és ki is tette a szűrét. De pl. djhans cartárs is ex lett egy Dáciával... mégsem látod sehol, hogy mekkora király a Dácia.
Ennyi. :)
RomeoOne2019-09-06 13:08:46 // 1324
Értem. De akkor ez egy olyan hasonlítás, aminek csak veled kapcsolatban van relevanciája és nincs általános érvényessége. Nyilván ha az i3 fedi le teljesen azt, amire te vágysz, akkor minden más kevésbé fogja megérni, legyen egyébként objektív szempontok alapján sokkal jobb ár-érték arányú.
De ha egy autógyártó pénzügyi menedzsmentjének kell kitalálnia, hogy mi éri meg, akkor nekik igenis számolniuk kell meg összehasonlítást csinálniuk.
És igen, úgy, hogy van benne ugyanugy elektromos ablak, meg pohártartó, meg keresztirányú forgalom figyelő meg adaptív tempomat, meg csatlakozik a telefon a kocsihoz, meg felfűti magát időzítővel a hidegben stb.
És ha ugyanazokat tudja és ugyanazok a méretei, csomagtér, beltér, tehát ugyanúgy használható, akkor miért ne lehetne összehasonlítani? Mivel a legtöbben így vásárolnak autót, ezért ez egy elég fontos kérdés azoknak, akik ezeknek az embereknek el akarnak adni.
És ha kijön, hogy ugyanannyit tud két kocsi csak az egyik villany a másik meg benzin, ahogy az előbb is írtam, akkor miért venne villanyt +50-100%-os felárért? Kevés embernek ér meg ennyit a villanyhajtás érzése. A villanyautó még mindig nagyon messze van attól, hogy megfizethető alternatíva legyen. Villanyautót az vesz, akinek villany kell. Aki simán csak városi autót akar, az sokkal olcsóbban kap mást.
Kazes☻2019-09-06 13:03:52 // 1323
Még jó, hogy nem látsz a fejembe... mert én ilyet sosem mondtam, vagy gondoltam! :P

De ha te így vagy boldog, hát legyél...! :D
Stef2019-09-06 12:37:50 // 1322
Sajnos tényleg nem tudom semmivel összehasonlítani. Két teljesen más műfaj. Mit hasonlítsak össze? Van e bennük elektromos ablakemelő vagy pohártartó? És ha össze is hasonlítom akkor mit lehet belőle tanulságként kihozni? Egyikben ez van, a másikban az, tételesen egyébként se lehet mindent felsorolni. Az hogy pl az i3 csak 4m hosszú (tehát kisautó), nekem kifejezetten előny a városi közlekedésben, de hátrányként mutatkozik egy klasszikus összehasonlításnál pedig beltérben sokkal tágasabb mint pl a 156 volt.
Továbbra is az a véleményem hogy ha össze akarunk hasonlítani 2 autót amivel A-ból eljutunk B-be, csak az árát és az üzemeltetési költségét lehet összehasonlítani. A többi szubjektív.
Egy eGolf-Golf összehasonlítás érdekes lehetne, de ezeket egyáltalán nem ismerem! Viszont el tudom képzelni hogy van olyan eGolfos aki sima Golfból ült át és most boldog. Mi ezzel a probléma? Nyilván sokkal drágább a villanygolf, és de ha valakinek az kell, hát használja! Én nem próbálom bizonygatni itt hogy a villanyautó mindenek felett, és hogy mindenképp mindenkinek megtérül. Csak azt mondom, hogy az én esetemben örülök a választásomnak mivel jól érzem magam benne, és a saját számításaim szerint 3 éven belül visszahozza a felárát a Giuliához képest, ha azt vettem volna. Pesszimistán elmű áron számolva, pedig jelenleg nem kell fizetnem se a töltésért, se a parkolásért.
Tehát nem magát az autót hasonlítom a Giuliához, hanem a fenntartási költségeit a kialkudott vételárhoz hozzáadva.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 12:04:31 // 1321
abban nem tévednek, hogy nagy hányadban "fosszilis" üzemanyaggal mennek tehát szénhajtású autók :DDD
RomeoOne2019-09-06 12:02:29 // 1320
Kócosw2019-09-06 11:55:56 // 1319
micsoda elveid vannak neked 😂meg a végén kiderül edzeni se azert edzel hogy a pajszer jol mutasson a strandkorlátkék vasban 😎
RomeoOne2019-09-06 11:48:32 // 1318
Ugyanígy, ha a villanyautó is átlépne egy bizonyos részarányt, hirtelen csőstül jönnének a bajok.
RomeoOne2019-09-06 11:47:20 // 1317
Veled ellentétben én nem vagyok zsigerből villany gyűlölő :)
Én elismerem az erényeit. Amúgy biztos, hogy kurva nagy élmény, hogy a kis teljesítményű motorok is 0-ról relatíve nagy nyomatékot adnak le és lámpáknál nagyokat lehet gyorsulni. Kanyarban sem hátrány, hogy nagyon alacsony a súlypont, még ha sárnehéz is a kocsi. stb.
Én mindössze nem tévesztem szem elől a realitásokat és nem feltételezem, hogy a villany komolyabban alternatívát tudna jelenteni a belsőégésű motoroknak :)
Ez kb. olyan, mint az oltásellenes hülyék. Nem oltatják be a gyerekeiket, aztán persze nem lesznek betegek, mert mivel mindenki más be van oltva körülöttük, í]y ők sem kapnak el semmit. Megmagyarázzák, hogy mivel nem lettek betegek, ezért nekik van igazuk. Aztán ha a populációban egy bizonyos részarányt meghalad a be nem oltottak száma, akkor majd újra jönnek vissza a kihaltnak hitt betegségek, megtizedeli a gyerekeket a kanyaró. Aztán majd okoskodhatnak, hogy az illuminátus küldte rájuk a betegséget, mert nyilván nem ők voltak az ostobák :DDD
Kazes☻2019-09-06 11:29:30 // 1316
Pedig azt hittem már regisztráltál az (alapáron) 50-60 milliós új Porscheért! :D
RomeoOne2019-09-06 11:18:11 // 1315
Eddig azért rendesen érveltél, de ez már komolyan a maszatolás/ködösítés kategória :)
Már hogyne lehetne összehasonlítani. Kipipálod ugyanazokat az extrákat és ha a két autó méretre meg funkcióra kb. azonos, akkor meg is van pont a hajtások árának különbsége. Az i3-nál talán kicsit nehézkesebb, de ha pl egy Golf - eGolf-ot hasonlítasz vagy Up! - eUp!-ot stb., akkor teljesen egyértelmű, hogy eszetlenül drágábbak a villany változatok.
Persze, ha valakinek kimondottan a villany élmény kell, akkor kifizeti, én megértem ezt is. Én is felárat akarok fizetni egy racionális autóhoz képest az Alfáért. Csak az a különbség, hogy én nem akarom megmagyarázni, hogy ez amúgy nem is kerül hosszú távon többe nekem. Mert kvára többe fog :D
És ha valaki egy kellemes autót akar venni, ami elviszi ide-oda, meg átlagos autós elvárásai vannak, annak soha nem lesz alternatíva egy villany a brutál felár miatt...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 11:03:45 // 1314
látod az el lehet menni, lehet bérelni ez mind olyan kompromisszum amivel én nem szeretnék élni :) Asszonyt sem úgy választottam, hogy legyen házias, szeresse a gyerekeket, legyen humora, lehessen vele beszélgetni de nem baj ha bűn ronda és teszkógazdaságos, mert megéri ... érted? :DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak