Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-07 10:20:57 // 1138
ok de utána csak termeli az áramot ... fénnyel táplálkozik, mint a lapos földhívők :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-07 10:13:31 // 1137
Voltál te már napelemgyárban? :-D Az se olyan zöld, mint hinni szeretnénk.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-07 10:12:10 // 1136
ne is mondd ... beetetés eddig pl úgy működött a solar rendszer, hogy évi elszámolás termelés-fogyasztás ami marad marad, ez ugyi azért jó, mert 4 hónapban kevesebbet termel, mint a fogyasztás de ezt kompenzálja az áprilistól októberig tartó napsütéses órák száma, na mivel túl sok így az ingyenáram havi elszámolást terveznek :DDD
Piritu - 1.000.0002019-08-07 10:06:37 // 1135
Amikor olvastam a pihent agyú topikba akartam betenni :-DD
Piritu - 1.000.0002019-08-07 10:05:52 // 1134
Amerikéban már kitalálták, egy vízzel teli tartályba kell tenni pár napra :-)
Kócosw2019-08-07 09:50:42 // 1133
ez meglepett. jah nem 😜nekem meg mindig örök kedvenc a szívócsőbe berakhato hyperturbina kerék ami szorgalmasan elzarja a beszivott levegő utjat ezzel növeve a teljesítményt. jah nem 😂🤣
Kócosw2019-08-07 09:44:30 // 1131
mindig csak ezek az aprosagok ugye? most megy a nagy beetetes, ingyentöltés etc, aztan majd jon a buli. abba bele se merek gondolni hogyha egyegy cellazarlatos langra kap veletlen ki oltja el pl. mert jelenleg ott nagysagrendileg csak az orosz modszer működik.: a hagyni kell leégni a p..aba 😜
Kócosw2019-08-07 09:42:30 // 1130
meg majd ha kiépül hozza a megfelelő infrastruktura, ami ugye szinten ingyen van. ja nem... annak a kitelepitesi es fenntartasi költségeit is állja az állam meg az áramszolgaltato. ja nem.. 🙄
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-07 08:56:09 // 1129
jah mi is gondolkoztunk céges puttonyosnak elektromost de nem jön ki a km-er amit naponta megyünk meg hát az ára az cefet a delej eszik 5l-et sosem jön vissza a különbözet...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-07 08:53:30 // 1128
majd ha szolár rendszerrel töltöd akkor beszélhetünk zöld töltésről addig kicsit sarkos amit mondasz aztán nem sokára megadóztatják az áramot is töltésre akkor már nem lesz olyan fényes az a szám....
RomeoOne2019-08-07 08:11:47 // 1127
Ráadásul a lakossági áramár a világ egyik legmagasabbika Németországban. Ott kb. csak a "zöldenergia" támogatás mértéke tesz ki az áramárból annyit, mint nálunk a teljes ár.
Kócosw2019-08-07 07:26:50 // 1126
németeknél a legjobb, memetorszagban az áram 25 % a meg mindig szén elégetésével készül.
Kócosw2019-08-07 07:09:35 // 1125
persze, meg szted meddig jön ki annyiból? az áramszolgaltato se hülye...
Piritu - 1.000.0002019-08-07 06:55:38 // 1124
Nem a fan terem? :-O
En eddig ugy tudtam hogy ott :-DD
Piritu - 1.000.0002019-08-07 06:53:11 // 1123
Hiaba jon ki 400 Ft-bol ha az auto qva draga.
Sose terul meg a tobblet vetelar, tehat anyagi erv nem nagyon szol mellette. Ez a sz@r is boven 13 milla felett van.
A tisztasagarol meg lehet vitatkozni, ellenben nagyon ingerszegeny menni vele. Nalam ez kiveri a biztositekot.
Kócosw2019-08-07 06:33:09 // 1122
meg majd kiderul ha az áramszolgáltatónál jelentkezik a többletigény felcsavarja e az árakat. Már ingyentöltés se nagyon van mint anno ahogy volt.
Kócosw2019-08-07 06:31:37 // 1121
nemnagyon szoktam beleszallni az ilyen történetekbe, de azért figyelni kell e az akkus autókkal történő "tiszta" autózás kifejezéssel. Sajnos se az áram se az akkumulátorok nem a fán teremnek, valamint a. mai napig nem megoldott az akkumulátorcsonagok ujrafelhasználása.
Csabo222019-08-06 23:04:46 // 1120
Isteni az elektromos autózás, én imádom. Ha most kéne mondjuk egy nagy akksis Zoé és bármelyik kapható Alfa modell közül választani, akkor esetleg a 4C vagy a Giu QV nyerne. többi kuka.
Nissan e-NV200-at hajtok most, szuper. Előtte Zoé-m volt. Leaf-et is próbáltam, de az hitvány.
A 12 Kw alatti fogyi pedig azt jelenti, h ha otthon tölt az ember, akkor is kijön 400 Ft alatt 100 km. Az e autózás nem az élményvezetésről szól, hanem az olcsó, tiszta közlekedésről. Ezért a belső égésű motorok remélem hamar ki lesznek tiltva a városokból.
Piritu - 1.000.0002019-08-06 21:34:26 // 1119
Igazából ez a kulcsos autó a cégnél. 50 km-re van a másik gyár, akinek el kell menni ezzel megy. Erre a célra jó. A parkolóban mindig fel van dugva a töltőre.
Az elvi hatótáv 285 km, ezt ma hozta volna, de klíma nélkül. Cserébe tényleg be kell tartani a sebességhatárokat. 11,5 kWó/100km-re jött így ki az átlagom.
A többiek 13-15-el járnak klímázva és nem spórolva.
Zsolt1552019-08-06 21:25:38 // 1118
Akkor lehet már tárgytalan.
Zsolt1552019-08-06 21:24:49 // 1117
Szia!
Nem.tudom meddig lesz nálad az autó, de ha esetleg hosszabb ideig, akkor jó lenne, ha tudnál egy összefoglalót írni az üzemeltetési tapasztalatokról. Pl.mennyi ideig töltötted (ha otthon történt), mennyi volt kb.az áramfelvétele, klímázva mekkora a hatótávolsága, stb.
Nem tevezek venni, csak érdekelne, hogy egy műszaki ember miként látja a hétköznapi használat során. (Lehet másokat is érdekelne.)
Nekem Nissan Leaf-et használó ismerőseim voltak es kiváncsi lennék, hogy mit tud egy E-Golf.
Piritu - 1.000.0002019-08-06 21:17:09 // 1116
Vissza is vittem, amíg elkészül a Giulietta előveszem a Spidert.
Kócosw2019-08-06 18:06:31 // 1115
meg is kellett tavaly vennem a v6 ot biztos ami biztos.kicsit csinositjuk aztan jo lesz 🤔 Thx GT a matrinyakat 😜 azokon latszik a velemenyem az elektromos autozasrol.
Piritu - 1.000.0002019-08-06 17:07:24 // 1114
A jövő...
Tisztán villanyos.
Ezért van oda a világ.
Kócosw2019-08-06 17:04:41 // 1113
szerintem rakd ki a garazsbol, mert az aurája megrontja az Alfa helyét 😜😁
Kócosw2019-08-06 17:02:57 // 1112
hát ez meg miféle jószág? 🙄
Piritu - 1.000.0002019-08-06 16:59:33 // 1111
Ma mentem egy 160 km-es karikát vele.
Röviden: rettenetes
Bővebben: Most már értem minek az a sok kütyü ami helyetted vezet. Egy ilyen ingerszegény autóban nem lehet a vezetésre figyelni.

160 km átlaga: 11,5 kW/100 km.
Ha odalép az ember meglepően megindul. Aztán mértem egy 0-100-at. 8,7 lett, a Giulietta jobban megy.
Piritu - 1.000.0002019-08-05 22:33:43 // 1110
Ma egy eGolf hozott haza. Érdekes a Giulietta helyén egy OFF-ot látni ami konnektorból tankol.

Maga az autó "érdekes", nem hiszem hogy együtt tudnék élni vele.
Annyi kütyü, állítási lehetőség van benne hogy a vezetés maga olyan mint egy jó grafikájú számítógépes játék.
Csak a "motorfék" (energia visszanyerés ha lelépsz a gázról) 4 fokozatban állítható. csak ezzel heteket lehetne játszani...vagy nem nyúlsz hozzá a megszokod.
Kazes☻2019-07-03 19:20:28 // 1107
Zsolt1552019-06-29 11:28:00 // 1104
Azért jó lenne tudni, hogy azt a sok energiát, amelyre egyre nagyobb szükség van - a népesség növekedése miatt -, hogyan vagy miből kívánják előállítani.

Vagy lehet az általános iskolai fizikával is kellene valamit kezdeni. Leginkább az energia megmaradás törvényével.
Süti1592019-06-22 10:58:51 // 1102
Igazad van, de a rendszert mi alkotjuk emberek. És itt ne azt értsd, hogy Te vagy Én. Mindenki tudja magáról, hogy hova tartozik, az egy másik kérdés, hogy ezt elismeri vagy színészkedik.
Vissza az alap gondolathoz. Lobbi, gazdasági érdekek és politika irányítja, hogy jelenleg mi a jó és mi a rossz. Ezt most szépen elnevezték környezettudatos életvitelnek. És most sokan akik megtehetik rohannak elektromos autót venni, és hisz benne, hogy megmentette a világot. Pedig nem csak az életteréből kijjebb tolta a környezet szennyezést. És mellet Mi vagyunk a mocskos környezetszennyezők és tényleg Mi 2,4 JTDm.
Kazes☻2019-06-21 20:08:59 // 1101
Teljesen egyetértünk. ::)
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-21 17:14:32 // 1100
"Mi hibánk", "közemberek", "megtorolják", "ellenállni". Soha fel sem merül, hogy emberi lény itt mindenki. Egy rendszer az egész. Ami autoimmun betegségben szenved és állandóan saját maga ellen harcol. Mindenhol. A parkolóhelyért, az utolsó akciós Balaton szeletért, a munkahelyi pozícióért, a nagyobb házért, gyorsabb autóért, a mégtöbb pénzért, a hatalomért, a még több hatalomért, egy csomó felesleges dologért. Na mindegy. :-) Nem vagyok naiv, csak halványan reménykedek, hogy egyszer valamitől (amit nem feltétlen szeretnék megélni) ez megváltozik. De jó látni világos gondolkodású embereket, akik adott témában képesek olyan szintű kommunikációra, aminek nem kétséges az igazság tartalma. És ezzel nem kevés embert elérnek (ebben a TC érdeme is benne van), és talán picit mozdítanak a logikus gondolkodás felé. Vagy a bármilyen gondolkodás felé :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-21 16:58:10 // 1099
Ugyanebben a témában az Égéstérben Gulyás Gusztáv. Háttér "zajnak" indítottam el, amiből odafigyelős végighallgatás lett. Ezt a tárgyilagos, világos, diplomatikus kommunikációt oktatni kéne.. ha lehetne. De nem lehet, ez egy tudás szintet igényel. :-) Nagyon tetszett.
Süti1592019-06-21 06:36:42 // 1098
Ez így van, de én nem látok erre való törekvést és csak nagyon kis körben látok erre hajlandóságot. Mindig is bábok voltunk, néhányan próbálunk ellenállni, de ez kevés, mikor többen próbálunk ellenállni azt letörik és megtorolják. Sok dolog a mi hibánk közembereké, hagyjuk magunkat megvezetni, mikor feleszmélünk akkor megy a sírás és a mocskolódás, ezt követően ismét hagyjuk magunkat megvezetni. Ezt láttam tanult embereknél is, szóval a tudást nem elég megszerezni, tudni kell használni is és merni azt mondani, hogy ez nem így van, hiába mondja a megvezetett többség az ellenkezőjét. (Sok lúd disznót győz.) És ez már nagyon régen így megy.
Piritu - 1.000.0002019-06-20 22:47:41 // 1097
Lementettem mp3-ba a kocsiba.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-20 22:43:41 // 1096
Ez nem baj. A tudós embereknek ez volna az egyik dolguk. Végiggondolni és elmondani az igazat nyílt fórumon, érthetően. Divat ma okosnak tűnni, részinformációkból összerakott véleményt ilyen-olyan fórumokon vérre menő vitában a végsőkig megvédeni. Jobb volna inkább ilyen hiteles emberekre figyelni és tanulni. Nem elkapni egy-két szavukat, aztán a kocsmában a vitában majd jó lesz. :-) Meghallgatni egyszer, kétszer, ha kell ötször és felfogni, megérteni, visszaidézni, elraktározni és a mindennapi életünkben adott szituációban értelmesen cselekedni. Ha ez megy egyén szinten, majd csoport és társadalom szinten, akkor majd a politikusnak nem lesz választása, értelmesen kell cselekedni nekik is.
Amíg a középszerűség a divat, és mindenki másban keresi a hibát, addig ez nem lesz így. A tudós társadalomnak pedig szerintem feladata és felelőssége a "teljes képet" objektíven, tényszerűen, érthetően bármilyen fórumon is közzétenni. Nyilván nem ilyen egyszerű ez, de tényleg nagy szükség lenne már arra, hogy az emberiséget a megszerzett tudása vezesse valahova ebből a komplett hülyeségből ami jelenleg van. Ehhez viszont a tudásnak kéne divatba jönni..
Süti1592019-06-20 22:10:16 // 1095
Igen nagyon jó videó, csak egy baj van vele, hogy 99% igaz is. Szóval az egész politika és minden döntés szembe megy a racionalitással és az ésszerűséggel.
RomeoOne2019-06-20 21:46:54 // 1094
Szerintem is nagyon hasznos. Szépen elmondja benne, amit én is mindig, hogy Németország elkölt éves szinten két Paks2-re való pénzt nap- meg szélenergia beruházásra, a CO2 kibocsátása meg még nőtt is :D
Süti1592019-06-20 21:44:41 // 1093
Érdemes megnézni az egész videót, szó van benne a napelemekről is.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-20 10:35:15 // 1091
Úgy még akár értelme is lenne :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-20 10:34:12 // 1090
És ehhez érdemes megnézni a TC Mesterkurzust Hanula Barnával. A videó 20. percétől kb ejt néhány szót a hidrogén hajtásról.
RomeoOne2019-06-20 10:30:14 // 1089
Én már pedzegettem itt cégen belül, hogy építsünk a szomszédba egy hidrogéngyártó üzemet és ha túltermelésünk van, akkor abba küldjük az áramot, ne visszaterhelgessünk :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak