Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
VV62017-10-23 19:24:17 // 918
Nem hinném, hogy az i8-nak nagyon kellene spórolnia, tekintve, hogy van egy 200+ lóerős benzinmotorja is...
RomeoOne2017-10-23 19:23:27 // 917
Az olaj már 40 éve leáldozó ipar ág, 40 éve mondják, hogy már meg vannak számlálva a napjai csak. Csak még a valóságnak nem szóltak, hogy a fantáziát kéne követnie.
Mivel is jobb hatásfokú az elektromos, ahol ki kell bányászni a szenet, fel kell dolgozni, el kell szállítani a szénerőműbe, aztán a robbanómotoros autózásnál sokkal több füstöt kiokádva elégetik, hogy áramot csináljanak a villanyautónak? Remélem azt a maszlagot senki nem veszi be, hogy nap- meg villanyenergiával töltik azokat. A német zöldenergia fordulat egy nagy hazugság. Leállítják a zéró emissziós atomerőműveket, hogy csúcsra járassák a szénerőműveket, amik most a villamosenergia rendszerük gerincét adja, 25 éves csúcsra emelve a CO2 kibocsátásukat. A kirakatban meg ott van néhány szélkerék meg napelem, ami csak a problémát okozza nekik, mert a rendszerirányító vért hugyozik, amikor jön egy széllökés vagy elvonul egy felhő az égen, hogy ki tudja egyensúlyozni a maradék csúcserőművekkel a termelés ingadozását.
Rengeteg vízerőmű kell, szivattyús tározós erőművek és duzzasztógátak, amivel a nap és szélerőművek energiáját lehet némileg tárolni és lehet így a villany termelést szabályozni. Olyan országokban, mint Norvégia vagy Svájc még működhet is, mert egy nagy k.rva hegy az egész. Magyarországon még ennyi esély sincs. Főleg, hogy a segghülye zöldek, akik full inkompetensek, az összefüggéseket megérteni képtelenek, megakadályozzák, hogy duzzasztókat meg SZET-et építsünk itthon. Atomerőmű kell, meg sok vízenergia, hogy be lehessen még építeni a nap- meg szélenergiát is, ettől lenne a villanytermelés emissziómentes és ekkor lenne a villanyautó is az. Csak a marketingből ezek a mélyebb összefüggések valahogy ki szoktak maradni.
Biztos jó az elektromos autó városba vagy néhány tíz kilométerre ingázni munkába, de attól még nagyon messze van, hogy azt a multifunkcionalitást pótolja, amit a robbanómotor nyújt. Jelenlegi formájában max az autópark 20-25%-ának lehetne alternatívája. De már ehhez is annyi villamos erőmű kéne, hogy pl. Paks2 megépítése édeskevés lenne az igények kielégítéséhez.
Sokan mondják, hogy majd ez változik, mert fejlődnek az akkumulátorok, de én ebben sem nagyon hiszek. Ha jobban megnézzük, nincs olyan hatalmas fejlődés az akku piacon. Mindig mutatnak, valami laborkörülmények között, mikroméretben szuper tulajdonságokat mutató anyagról, amiről aztán később semmi hír mert valószínűleg kiderül róla, hogy ha már értelmes méretben akarnák megépíteni, akkor semmilyen pozitívumot nem tudnak megtartani és egyáltalán nem gazdaságos. A Tesla sem nagyon remekel ebben, inkább más hozzáadott értékkel próbálnak a porondon maradni, pl. önvezetéssel meg mesterséges intelligenciával. Ipari, erőművi méretben meg még a leghalványabb látszata sincs, hogy lenne bármilyen villamosenergia tároló rendszer, amivel a szélkerekek meg napelemek villanyát tárolni lehetne (leszámítva a már említett duzzasztókat és SZET-eket).
Mivel is jobb hatásfokú az elektromos, ahol ki kell bányászni a szenet, fel kell dolgozni, el kell szállítani a szénerőműbe, aztán a robbanómotoros autózásnál sokkal több füstöt kiokádva elégetik, hogy áramot csináljanak a villanyautónak? Remélem azt a maszlagot senki nem veszi be, hogy nap- meg villanyenergiával töltik azokat. A német zöldenergia fordulat egy nagy hazugság. Leállítják a zéró emissziós atomerőműveket, hogy csúcsra járassák a szénerőműveket, amik most a villamosenergia rendszerük gerincét adja, 25 éves csúcsra emelve a CO2 kibocsátásukat. A kirakatban meg ott van néhány szélkerék meg napelem, ami csak a problémát okozza nekik, mert a rendszerirányító vért hugyozik, amikor jön egy széllökés vagy elvonul egy felhő az égen, hogy ki tudja egyensúlyozni a maradék csúcserőművekkel a termelés ingadozását.
Rengeteg vízerőmű kell, szivattyús tározós erőművek és duzzasztógátak, amivel a nap és szélerőművek energiáját lehet némileg tárolni és lehet így a villany termelést szabályozni. Olyan országokban, mint Norvégia vagy Svájc még működhet is, mert egy nagy k.rva hegy az egész. Magyarországon még ennyi esély sincs. Főleg, hogy a segghülye zöldek, akik full inkompetensek, az összefüggéseket megérteni képtelenek, megakadályozzák, hogy duzzasztókat meg SZET-et építsünk itthon. Atomerőmű kell, meg sok vízenergia, hogy be lehessen még építeni a nap- meg szélenergiát is, ettől lenne a villanytermelés emissziómentes és ekkor lenne a villanyautó is az. Csak a marketingből ezek a mélyebb összefüggések valahogy ki szoktak maradni.
Biztos jó az elektromos autó városba vagy néhány tíz kilométerre ingázni munkába, de attól még nagyon messze van, hogy azt a multifunkcionalitást pótolja, amit a robbanómotor nyújt. Jelenlegi formájában max az autópark 20-25%-ának lehetne alternatívája. De már ehhez is annyi villamos erőmű kéne, hogy pl. Paks2 megépítése édeskevés lenne az igények kielégítéséhez.
Sokan mondják, hogy majd ez változik, mert fejlődnek az akkumulátorok, de én ebben sem nagyon hiszek. Ha jobban megnézzük, nincs olyan hatalmas fejlődés az akku piacon. Mindig mutatnak, valami laborkörülmények között, mikroméretben szuper tulajdonságokat mutató anyagról, amiről aztán később semmi hír mert valószínűleg kiderül róla, hogy ha már értelmes méretben akarnák megépíteni, akkor semmilyen pozitívumot nem tudnak megtartani és egyáltalán nem gazdaságos. A Tesla sem nagyon remekel ebben, inkább más hozzáadott értékkel próbálnak a porondon maradni, pl. önvezetéssel meg mesterséges intelligenciával. Ipari, erőművi méretben meg még a leghalványabb látszata sincs, hogy lenne bármilyen villamosenergia tároló rendszer, amivel a szélkerekek meg napelemek villanyát tárolni lehetne (leszámítva a már említett duzzasztókat és SZET-eket).
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-23 18:47:28 // 916
meg kerékpárral jár mindenhová, mert annak majdnem tényleg zéró az emissziója kivéve azt a pár cm3 metánt amit ereget az ember emelkedőnek felfelé, meg zűd házban lakik ahol nincs gáz se szennyvíz, áram is csak napenergiából nyerődik és a családban mindenki fénnyel táplálkozik, a ruhák is csak természetes lenből vagy állati bundiból készül, mosni az asszony a patakban hamuval végzi stb, stb Ez az igazi zéró emisszió a többi csak képmutatás!
Trombozis2017-10-23 18:41:26 // 915
Remélem, ha így gondolkodsz, akkor vegetáriánus is vagy és ilyen módon is segítesz a bolygónkon. ;-)
Csabo222017-10-23 18:05:02 // 914
Tényleg semmi gond az emberek gondolkozásával... ha nem MO-on élsz, akkor ezt még kb alá is irom. bár...
Nem jó irányba haladunk jelenleg, csak hát a többség tolja az értelmesebbeket is magával.
Nem jó irányba haladunk jelenleg, csak hát a többség tolja az értelmesebbeket is magával.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-23 18:01:09 // 913
nagyon jó az E autó, ma épp levillogtam egy I8-at mert kurvára spórolt hogy haza érjen lehet még a fűtést is kikapcsolta .... szánalmasak egyenlőre a hatótáv végett a zéró emissziót meg bezabálják az emberek főleg akiknek előrébb mutató a gondolkodásuk... a mai technológiával nem is fogják egyhamar leváltani a belsőégésű gonosz autókat. A jelen-jövő a tölthető hybrid amivel ténylegesen el lehet csalinkázni 40-50km-et utána meg robban a motor, egy ilyet elfogadnék munkába járni is jó lenne meg hétvégi autónak is, remélem Stelvioban már az asztalt is elhagyta jövőre meg gyártásba kerül ...
Jah igen az E autókhoz semmi nem kell csak delej eddig 2 ismerősöm cserélt akkut egyiket priusban a másikat lexus 300h-ban mindegyikbe közel 1 milla volt a csomag szóval jó sokat spóroltak az üzemanyagon 4 év alatt a li-akkukat meg majd elássák afrikában valahol mert ami nem látszik az nincs is :DDD
Jah igen az E autókhoz semmi nem kell csak delej eddig 2 ismerősöm cserélt akkut egyiket priusban a másikat lexus 300h-ban mindegyikbe közel 1 milla volt a csomag szóval jó sokat spóroltak az üzemanyagon 4 év alatt a li-akkukat meg majd elássák afrikában valahol mert ami nem látszik az nincs is :DDD
Coyote2017-10-23 17:59:03 // 912
Nem kell itt a túlzott feszkó. Ez csak egy baráti fórum. Mindenki elmondja a véleményét, tapasztalatát. Ettől még senki se jobb a másiknál. Kinek a pap kinek a papné.
Nekem semmi bajom az E kocsival mint írtam, de sajna nem tudom meg venni és egyelőre nem is akarom. Ezért járok egy 20 éves dízellel, na meg azért mert csodaszép. De ha veszel nekem egyet igérem azt fogom használni ;-)
Sajnos ez az E kocsikázás csak egy jól szervezett zöldség egyelőre.
Nekem semmi bajom az E kocsival mint írtam, de sajna nem tudom meg venni és egyelőre nem is akarom. Ezért járok egy 20 éves dízellel, na meg azért mert csodaszép. De ha veszel nekem egyet igérem azt fogom használni ;-)
Sajnos ez az E kocsikázás csak egy jól szervezett zöldség egyelőre.
Kazes☻2017-10-23 17:07:25 // 911
Azért milyen jó, hogy te ilyen hibátlan vagy... kicsit körül nézhetnél... az emberek gondolkodásával szvsz semmi gond... ez a dolog sem kevésbé irányított, mint megannyi más... persze ettől még írogathatsz, amit csak akarsz. ;)
Csabo222017-10-23 16:32:06 // 910
Volt több hybrid is a kezeim között, a legjobban a Lexus CT200 tetszett. az ha lenne plug-in verzióban, és picit erősebb lenne, tuti eldobnék mindent és azt vennék.
De a Zoé is kitűnő. csak mellette a hosszabb utakra meg kell maradjon az Alfa. amivel városban nem járok (vagy elvétve), mert sem a környezetnek, sem a pénztárcának nem jó.
Ahogy az előttem szóló is kiemelte, az e-autónak alig van szervizigénye. nem kell olajat cserélgetni 10k km-ként és elhelyezni (kannájával együtt), mint veszélyes hulladék, sem szűrőt, sem kuplungot, sem egyebet. a li-ion akksit lehet javitani, ha neadj isten 200k km fölött pár cella beadja a kulcsot. és fékezésnél/gurulásnál visszanyeri az energiát, amit most pl igen kevés egyéb autó (kivéve hybrid).
Egy szó mint 100, a hybrid és elektromos sokkal jobb hatásfokkal bir mint a benzin/dizel (termeld ki a nyersolajat, vidd el a finomitóba, csinálj benzint/kerozint/gázolajat/stb, vidd el a kutakra, majd pöfögd el a benzint aminek jelentős része hőként távozik mozgási energia helyett). Nincs kérdés számomra melyik a legjobb alternativa. ha kicsit előrébb mutató lenne az emberek gondolkodása, akkor most bólogatnának, nem kerékkötősködnének mint akár itt, akár máshol.
De a Zoé is kitűnő. csak mellette a hosszabb utakra meg kell maradjon az Alfa. amivel városban nem járok (vagy elvétve), mert sem a környezetnek, sem a pénztárcának nem jó.
Ahogy az előttem szóló is kiemelte, az e-autónak alig van szervizigénye. nem kell olajat cserélgetni 10k km-ként és elhelyezni (kannájával együtt), mint veszélyes hulladék, sem szűrőt, sem kuplungot, sem egyebet. a li-ion akksit lehet javitani, ha neadj isten 200k km fölött pár cella beadja a kulcsot. és fékezésnél/gurulásnál visszanyeri az energiát, amit most pl igen kevés egyéb autó (kivéve hybrid).
Egy szó mint 100, a hybrid és elektromos sokkal jobb hatásfokkal bir mint a benzin/dizel (termeld ki a nyersolajat, vidd el a finomitóba, csinálj benzint/kerozint/gázolajat/stb, vidd el a kutakra, majd pöfögd el a benzint aminek jelentős része hőként távozik mozgási energia helyett). Nincs kérdés számomra melyik a legjobb alternativa. ha kicsit előrébb mutató lenne az emberek gondolkodása, akkor most bólogatnának, nem kerékkötősködnének mint akár itt, akár máshol.
Zsolt1552017-10-23 14:37:15 // 909
Jelenleg. De ha Toshiba új akkumulátora beválik, akkor az forradalmasíthatja az elektromos autók világát.
Zsolt1552017-10-23 14:33:13 // 908
Az én utazási szokásaimnak inkább egy "plug in hybrid" felelne meg. Ezen nem azon a bohóc autókra gondolok, amelyeket csak ezért neveznek annak, hogy "szimpatikusabb" és adóelkerülőbb legyen a vetélytársainál. Inkább egy Prius 3 lenne a megfelelő.
A hagyományos robbanómotorok biztosan eltűnnek előbb-utóbb. Jelenleg az olcsósággal, a környezetvédelem fontosságával, az ingyen parkolással kecsegtetnek, de eljön az idő, amikor elkezdik egyre jobban korlátozni a mostani autók használatát, hogy vegyél tisztán elektromos autót.
A hagyományos robbanómotorok biztosan eltűnnek előbb-utóbb. Jelenleg az olcsósággal, a környezetvédelem fontosságával, az ingyen parkolással kecsegtetnek, de eljön az idő, amikor elkezdik egyre jobban korlátozni a mostani autók használatát, hogy vegyél tisztán elektromos autót.
Kazes☻2017-10-23 14:03:42 // 907
Klassz! Azért jó lenne magyarul is... :-)
Jani552017-10-23 13:37:37 // 906
Igen, jelenleg egy halom pénzt meg lehet spórolni, mert (még) nem kell kifizetni...
Rengeteg további előny is van: nincs különösebb szerviz, úgymint olaj-, szűrők-, egyebek cseréje... Kisebb vagyonokat kell otthagyni a szervizekben, mindenki tudja, mindenkinek vannak ismerősei, rémtörténetei...
A taxiüzem nem érdekel, mert az egy teljesen külön kategória. A cégautó üzemmód sem érdekel.
Az én (és az átlagember, meg a kisebb cégek) napi, heti közlekedési szokásai(m)hoz jól igazodó kb és max 250km-es hatótávú ekocsi tökéletesen elég és megfelelő. Ilyen autó már most is van és olcsóbb, mint a dízel...
Szerintem gondolkodj el és használd ki a lehetőségeidet Te is, főleg, ha van rá lehetőséged. Meg azon is gondolkodj el, mi az, amit megtehetsz, mi az, amire van ráhatásod, azon túl, hogy a legkorszerűbbet, a legkevésbé környezetkárosítót veszed meg... (és nehogy már problémázzak azon, hogy még kedvezményeket is adnak hozzá! meg még az üzemeltetéséhez is)
Figyeld meg, eljön még az idő, mikor a hagyományos robbanómotoros autók eladhatatlanok lesznek. Netán még külön büntetőadót találnak ki az üzemben tartóiknak, avval is ösztönözve őket a mielőbbi cserére.
Rengeteg további előny is van: nincs különösebb szerviz, úgymint olaj-, szűrők-, egyebek cseréje... Kisebb vagyonokat kell otthagyni a szervizekben, mindenki tudja, mindenkinek vannak ismerősei, rémtörténetei...
A taxiüzem nem érdekel, mert az egy teljesen külön kategória. A cégautó üzemmód sem érdekel.
Az én (és az átlagember, meg a kisebb cégek) napi, heti közlekedési szokásai(m)hoz jól igazodó kb és max 250km-es hatótávú ekocsi tökéletesen elég és megfelelő. Ilyen autó már most is van és olcsóbb, mint a dízel...
Szerintem gondolkodj el és használd ki a lehetőségeidet Te is, főleg, ha van rá lehetőséged. Meg azon is gondolkodj el, mi az, amit megtehetsz, mi az, amire van ráhatásod, azon túl, hogy a legkorszerűbbet, a legkevésbé környezetkárosítót veszed meg... (és nehogy már problémázzak azon, hogy még kedvezményeket is adnak hozzá! meg még az üzemeltetéséhez is)
Figyeld meg, eljön még az idő, mikor a hagyományos robbanómotoros autók eladhatatlanok lesznek. Netán még külön büntetőadót találnak ki az üzemben tartóiknak, avval is ösztönözve őket a mielőbbi cserére.
Kazes☻2017-10-23 11:35:05 // 905
Egyetértünk Bubuka! Amúgy nem is tudsz mást... nincs rá esély... :-/
Coyote2017-10-23 11:30:30 // 904
Nekem semmi bajom a villany autóval, sőt....
De jelenleg még nagyon gyerek cipőben jár és egyelőre több a negatívuma mint a pozítívuma. Az egyszerű ember ebből csak azt látja, hogy olcsóbb (egyelőre) az üzemeltetése, nem gondol bele abba mi lesz késöbb az elhasznált akkumulátorokkal.
Gondold el mennyi elektromos áramot kéne előállítani ha mindenki E autóval közlekedne? Azokat is szén, fa, hulladék elégetésével állitják elő. Sajnos nem vagyunk még érettek erre a dologra. Sok olyan E taxissal beszéltem akik azt mondták hogy nagyon meg kell gondolniuk milyen fuvart vállalnak el, mert bizonyos km belül tudnak csak közlekedni, mert az akksik nem bírják.
Lehet itt vitatkozni, meg véleményt írni ezekről a dolgokról, de jelenleg még nem kiforrott a technika. Mire eljutunk oda, hogy használható legyen ez addigra meg már mindegy is lesz mert meg szűnik az emberi élet.
Ez az E dolog is csak egy üzlet, hogy a gazdagok még gazdagabbak legyenek. Az egyszerű ember nem lát a dolgok mögé, csak azt látja amit akarnak, hogy lássa.
Legyen igazad, kívánom, hogy terjedjen el az elektromos autók és legyenek az emberek zöldek.
Addig én várok és hajtom a kormost :-)
De jelenleg még nagyon gyerek cipőben jár és egyelőre több a negatívuma mint a pozítívuma. Az egyszerű ember ebből csak azt látja, hogy olcsóbb (egyelőre) az üzemeltetése, nem gondol bele abba mi lesz késöbb az elhasznált akkumulátorokkal.
Gondold el mennyi elektromos áramot kéne előállítani ha mindenki E autóval közlekedne? Azokat is szén, fa, hulladék elégetésével állitják elő. Sajnos nem vagyunk még érettek erre a dologra. Sok olyan E taxissal beszéltem akik azt mondták hogy nagyon meg kell gondolniuk milyen fuvart vállalnak el, mert bizonyos km belül tudnak csak közlekedni, mert az akksik nem bírják.
Lehet itt vitatkozni, meg véleményt írni ezekről a dolgokról, de jelenleg még nem kiforrott a technika. Mire eljutunk oda, hogy használható legyen ez addigra meg már mindegy is lesz mert meg szűnik az emberi élet.
Ez az E dolog is csak egy üzlet, hogy a gazdagok még gazdagabbak legyenek. Az egyszerű ember nem lát a dolgok mögé, csak azt látja amit akarnak, hogy lássa.
Legyen igazad, kívánom, hogy terjedjen el az elektromos autók és legyenek az emberek zöldek.
Addig én várok és hajtom a kormost :-)
Zsolt1552017-10-23 10:14:53 // 902
Így egyre kevesebben akarnak velük dolgozni.
Zsolt1552017-10-23 10:14:02 // 901
Zsolt1552017-10-23 10:10:03 // 900
"... Lehet ellenezni, de aki "villanyt" tankol, egyértelműen igazolja, ez a legolcsóbb, főleg, ha ki tudja használni az ingyenes töltési lehetőségeket is. Előbb-utóbb mindenki megtanul számolni is... Ha nem ez, akkor szerinted mi a megoldás? ..."
Pontosabban átmenetileg nem kell fizetni, mert ezzel kívánják azt elérni, hogy jobban elterjedjen. Olyan mint a drog. Előbb ingyen kapod, majd ha elég sokan rászoktak, akkor már lehet érte pénzt kérni.
Neked is van autód, így tudod mennyi adót fizetsz. Csak azért mert van (teljesítményadó), használata során (útdíj, parkolás, vagy csak az üzemanyagban, stb.) elég nagy bevételt jelent az államnak. Szerinted ezeket az adókat, forrásokat teljesen elengedik az elektromosautó egész élete során, hogy neked szinte ingyen legyen a közlekedés?
A taxisoknak például fizetni kell a "villany" tankolásért.
Pontosabban átmenetileg nem kell fizetni, mert ezzel kívánják azt elérni, hogy jobban elterjedjen. Olyan mint a drog. Előbb ingyen kapod, majd ha elég sokan rászoktak, akkor már lehet érte pénzt kérni.
Neked is van autód, így tudod mennyi adót fizetsz. Csak azért mert van (teljesítményadó), használata során (útdíj, parkolás, vagy csak az üzemanyagban, stb.) elég nagy bevételt jelent az államnak. Szerinted ezeket az adókat, forrásokat teljesen elengedik az elektromosautó egész élete során, hogy neked szinte ingyen legyen a közlekedés?
A taxisoknak például fizetni kell a "villany" tankolásért.
Zsolt1552017-10-23 09:55:33 // 899
Ergo, akkor annak nem lehet véleménye a kérdésben, aki utánajárt (olvasott, beszélt olyanokkal akik napi szinten használják) és az utazási szokásainak egyáltalán nem felel meg egy elektromos autó?
Viszont néha kerékpározom és a BKV-t is igénybe szoktam venni. Ja és van egy kerékpárosfutár ismerősöm. Az beleszámít? :-))
Viszont néha kerékpározom és a BKV-t is igénybe szoktam venni. Ja és van egy kerékpárosfutár ismerősöm. Az beleszámít? :-))
Jani552017-10-23 09:48:47 // 898
Szerinted nem elég jók, nem biztonságosak, nem megoldott az újrafeldolgozásuk, az aksiknak? 20 éve gyártja sokszázezer példányban a Toyota a Priusokat. Keresve sem találni aksiproblémát... Műszakilag már megfelelő, egyszerű, gazdaságos, elérhető áron kínálják, mi vevők pedig megvesszük. Jelenleg nincs jobb közlekedés az e-kocsiknál, abszolút környezetbarátak.
Lehet ellenezni, de aki "villanyt" tankol, egyértelműen igazolja, ez a legolcsóbb, főleg, ha ki tudja használni az ingyenes töltési lehetőségeket is. Előbb-utóbb mindenki megtanul számolni is... Ha nem ez, akkor szerinted mi a megoldás?
A repülőgépeknél marad a kerozin, de az összes többi közlekedési eszköznél kiváltható az olaj. Ki is kell váltani, mert az idők végezetéig nem lehet folyamatosan nagyságrendileg millió hordó/napi mennyiségben kitermelni a nyersolajat (meg a földgázt). Fel kell készülni az olajhiányos időkre. Szerinted?
Nagyon nagy problémák lesznek, az olajalapú társadalmakban különösen, hiszen teljes iparágak épülnek egymásra: olajipar, vegyipar, műanyagipar, gyógyszeripar... Tehát az nem cél, hogy az olajkészletek mielőbb kimerüljenek... akkor szerinted mi a megoldás?
A villanyautó az ésszerű, az egyszerű, a mindenkinek elérhető, olcsó, a könnyen kezelhető, gyakorlatilag karbantartásmentes megoldás... Lehet álmodozni a különféle meghajtási módokról, (hidrogén, stb.), de mi most élünk, villany pedig mindenkinek hozzáférhető.
Az autógyárak napi sokszor tízezerszám ontják az új kocsikat, mind robbanómotoros kivitelben... Meddig mehet ez így? 5 évig, 20 évig? Tehát kell az e-autó, minden infrastruktúra igénye megvan. Már most olcsóbb, mint a dízel. Mi kell még?
Én egyértelműen e-autó párti vagyok. A következő kocsikám elektromos lesz.
Én ennyit tudok tenni a szebb-jobb jövőért, számolni is tudok, ugyanis a fenntartási költsége kb. tizede-huszada a robbanómotorosénak.
Lehet ellenezni, de aki "villanyt" tankol, egyértelműen igazolja, ez a legolcsóbb, főleg, ha ki tudja használni az ingyenes töltési lehetőségeket is. Előbb-utóbb mindenki megtanul számolni is... Ha nem ez, akkor szerinted mi a megoldás?
A repülőgépeknél marad a kerozin, de az összes többi közlekedési eszköznél kiváltható az olaj. Ki is kell váltani, mert az idők végezetéig nem lehet folyamatosan nagyságrendileg millió hordó/napi mennyiségben kitermelni a nyersolajat (meg a földgázt). Fel kell készülni az olajhiányos időkre. Szerinted?
Nagyon nagy problémák lesznek, az olajalapú társadalmakban különösen, hiszen teljes iparágak épülnek egymásra: olajipar, vegyipar, műanyagipar, gyógyszeripar... Tehát az nem cél, hogy az olajkészletek mielőbb kimerüljenek... akkor szerinted mi a megoldás?
A villanyautó az ésszerű, az egyszerű, a mindenkinek elérhető, olcsó, a könnyen kezelhető, gyakorlatilag karbantartásmentes megoldás... Lehet álmodozni a különféle meghajtási módokról, (hidrogén, stb.), de mi most élünk, villany pedig mindenkinek hozzáférhető.
Az autógyárak napi sokszor tízezerszám ontják az új kocsikat, mind robbanómotoros kivitelben... Meddig mehet ez így? 5 évig, 20 évig? Tehát kell az e-autó, minden infrastruktúra igénye megvan. Már most olcsóbb, mint a dízel. Mi kell még?
Én egyértelműen e-autó párti vagyok. A következő kocsikám elektromos lesz.
Én ennyit tudok tenni a szebb-jobb jövőért, számolni is tudok, ugyanis a fenntartási költsége kb. tizede-huszada a robbanómotorosénak.
Piritu - 1.000.0002017-10-23 09:38:28 // 897
kis t lesz az a nagy T :-)
Jani552017-10-23 09:02:02 // 896
A cikket elolvasva: semmi problémát nem látok abban, hogy évi 12-50T ruhanemű elégetésre kerül. (havi 1-4T az nem mennyiség, az semmi, egy direkt hulladék égetésére készült hőerőműben, ahol évente sokszázezer T anyagot égetnek el)
Hogy mekkora mennyiség a havi 1-4T ruhanemű? Közepes Fiat ducatoba befér.
Másrészről: Mindannyian vásárolunk márkás/márkásabb/márkátlanabb/ismeretlen márkájú ruhaneműt... Általában felpróbálom, de legalábbis megnézem, jó-e a varrása, hibátlan-e az anyaga legalább a jól látható helyeken... Nos a lényeg, még a márkásak között is nagyon sok a selejt. Visszadobják a többi közé, hátha megveszi más. Ha nem, de javítható, a kereskedések megvarratják. Ha olyan jellegű az anyaghiba, vagy nem éri meg varratni, megy a visszáruba, végső soron a szemétbe, jobb helyeken újrafeldolgozóba, akárhova, az égetőkbe.
Hogy mekkora mennyiség a havi 1-4T ruhanemű? Közepes Fiat ducatoba befér.
Másrészről: Mindannyian vásárolunk márkás/márkásabb/márkátlanabb/ismeretlen márkájú ruhaneműt... Általában felpróbálom, de legalábbis megnézem, jó-e a varrása, hibátlan-e az anyaga legalább a jól látható helyeken... Nos a lényeg, még a márkásak között is nagyon sok a selejt. Visszadobják a többi közé, hátha megveszi más. Ha nem, de javítható, a kereskedések megvarratják. Ha olyan jellegű az anyaghiba, vagy nem éri meg varratni, megy a visszáruba, végső soron a szemétbe, jobb helyeken újrafeldolgozóba, akárhova, az égetőkbe.
Jani552017-10-23 09:02:02 // 895
A cikket elolvasva: semmi problémát nem látok abban, hogy évi 12-50T ruhanemű elégetésre kerül. (havi 1-4T az nem mennyiség, az semmi, egy direkt hulladék égetésére készült hőerőműben, ahol évente sokszázezer T anyagot égetnek el)
Hogy mekkora mennyiség a havi 1-4T ruhanemű? Közepes Fiat ducatoba befér.
Másrészről: Mindannyian vásárolunk márkás/márkásabb/márkátlanabb/ismeretlen márkájú ruhaneműt... Általában felpróbálom, de legalábbis megnézem, jó-e a varrása, hibátlan-e az anyaga legalább a jól látható helyeken... Nos a lényeg, még a márkásak között is nagyon sok a selejt. Visszadobják a többi közé, hátha megveszi más. Ha nem, de javítható, a kereskedések megvarratják. Ha olyan jellegű az anyaghiba, vagy nem éri meg varratni, megy a visszáruba, végső soron a szemétbe, jobb helyeken újrafeldolgozóba, akárhova, az égetőkbe.
Hogy mekkora mennyiség a havi 1-4T ruhanemű? Közepes Fiat ducatoba befér.
Másrészről: Mindannyian vásárolunk márkás/márkásabb/márkátlanabb/ismeretlen márkájú ruhaneműt... Általában felpróbálom, de legalábbis megnézem, jó-e a varrása, hibátlan-e az anyaga legalább a jól látható helyeken... Nos a lényeg, még a márkásak között is nagyon sok a selejt. Visszadobják a többi közé, hátha megveszi más. Ha nem, de javítható, a kereskedések megvarratják. Ha olyan jellegű az anyaghiba, vagy nem éri meg varratni, megy a visszáruba, végső soron a szemétbe, jobb helyeken újrafeldolgozóba, akárhova, az égetőkbe.
Kazes☻2017-10-23 00:19:39 // 894
Trombozis2017-10-22 20:34:09 // 893
Ez a divat most, mint a buzulás. :-)
Trombozis2017-10-22 20:32:26 // 892
Ok! Nekem tuti nem lesz egy ideig. Nem is gondolkodom rajta. Valami nagy benzines viszont jó lenne.. :-)
De amúgy hol tölteném? Este az ágy mellett? Arra nincs időm, hogy az akus csavarozót dugdossam a malacba... biztos van egy feelingje, de még nem nőtt be a hülye fejem. Van ennél számomra fontossabb dolog is.
Szólj majd, ha bezárják az összes szennyköpő gyárat itt mellettem. Azok ellen senki sem mer fellépni
De amúgy hol tölteném? Este az ágy mellett? Arra nincs időm, hogy az akus csavarozót dugdossam a malacba... biztos van egy feelingje, de még nem nőtt be a hülye fejem. Van ennél számomra fontossabb dolog is.
Szólj majd, ha bezárják az összes szennyköpő gyárat itt mellettem. Azok ellen senki sem mer fellépni
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-22 20:02:59 // 891
Miért használnánk? Nincs értelme. A környezetre gyakorolt hatásáról elmondtam a véleményem. Megtérülés szempontból pedig értelmetlen. Feleségem viszi a gyerekeket oviba, suliba autóval napi szinten. Hol éri meg a több milliós befektetés egy ilyen autóba?
KávégépesLaca2017-10-22 18:42:42 // 890
Mivel napi 600 km autózom, aszem vilany autó kilőve...
Nem nagyon értem mi is a probléma...valaki ezt használja valaki azt, valaki ezt tehetei meg valaki azt...a világ nem ettől lesz jobb
Kár is ezen vitatkozni...
Nem nagyon értem mi is a probléma...valaki ezt használja valaki azt, valaki ezt tehetei meg valaki azt...a világ nem ettől lesz jobb
Kár is ezen vitatkozni...
Csabo222017-10-22 18:24:58 // 889
Zoéval.
Feltettem a kérdést, amiről 2 ember nyilatkozott kb 7ből. 1 gyalogol, 1 autózik.
Sztem innen kezdve tárgytalan a téma. főleg úgy, h nem is használtok e-autót.
Feltettem a kérdést, amiről 2 ember nyilatkozott kb 7ből. 1 gyalogol, 1 autózik.
Sztem innen kezdve tárgytalan a téma. főleg úgy, h nem is használtok e-autót.
Coyote2017-10-22 17:09:32 // 888
Szép és jó dolog a környezet tudatoosság. Ám a mai ember sajnos ettől még elég messze van. Jó dolog ez az akkumulátoros autóka, izlésesen van csomagolva és nagyon jó a PR-ja. Sajnos jeleneg ez a technológia egyelőre többet árt mint használ. Gondolok itt arra, hogy jelenleg nem vagyunk felkészülve az elhasznált akksik tárolására, újra hasznosítására, a bennük lévő savak és nehéz fémek pedig jobban szennyezi a környezetet mint bármelyik dizel. Nem mellesleg az ilyen akksik feltöltéséhez a plussz energiát jó pár fejlet országbam szilárd tüzelésű erőművekben állítják elő. Így még több széndioxid kerül a levegőbe.
Ezzel pedig tovább romlik a helyzet...
Ezzel pedig tovább romlik a helyzet...
Trombozis2017-10-21 21:47:42 // 887
Osztan' megkérdezhetem, hogy mivel villanyozol? ;-)
Én kocsival járok melózni, de amíg nem tudom magam teleportálni, addig sajnálni fogom rá az időt, hogy sétálgassak. Inkább ebbe az irányba kellene, hogy menjenek a fejlesztések. :-)
Én kocsival járok melózni, de amíg nem tudom magam teleportálni, addig sajnálni fogom rá az időt, hogy sétálgassak. Inkább ebbe az irányba kellene, hogy menjenek a fejlesztések. :-)
Zsolt1552017-10-21 21:06:12 // 885
A világot az mozgatja. Akinek meg nincs az vegyen fel hitelt.
Zsolt1552017-10-21 21:05:22 // 884
Nem biztos, hogy aki csak részben ért veled egyet ebben a kérdésben, azt mondjuk nem érdekli a környezetvédelem, vagy úgy gondolja "... h én úgyis kevés vagyok, szal szarok az egészre ..." . :-))
Csabo222017-10-21 21:02:46 // 883
Látom nagy úr a pénz :D
Főleg akinek nincsen...
Főleg akinek nincsen...
Zsolt1552017-10-21 20:58:28 // 882
"... nem ott jelentkezik közvetlenül ahol használják ..."
Csabo222017-10-21 20:58:20 // 881
Vannak akik akarnak tenni és tesznek is a tisztább jövőért, és vannak akik azt mondják, h én úgyis kevés vagyok, szal szarok az egészre.
Eszükben sincs legalább hybrid autóval közlekedni, nemhogy e-autóval vagy bringával/villamossal/trolival.
Vannak az innovátorok, akik észreveszik, h nem jó amit a többség tesz. ők már váltottak.
Igen, jobb lenne ha nem a kamionok okádnák a füstöt az autópályákon, és a buszok a fővárosban de ez ellen én hiába kiabálok, senkit se fog érdekelni.
Nemtom bontottatok-e már autót? én igen. munka közben felmerült bennem a kérdés, h egy új autó előállitása mennyi energiába került? biztos töménytelen sokba. amiket eddig elpucoltam, egyik sem ment 160e km-nél többet, és benzines volt. a 400 ezres tesla még állitom a mai napig megy.
És mig az áramot elő lehet állitani akár tisztán is, a kőolajjal akár egy egész mexikói öblöt likvidálni lehet. Persze, az akksikat is elő kell állitani, de még mindig kevesebb energiába kerül fajlagosan egy e-autó e világon léte, mint egy kőolaj hajtásúé.
Továbbá mennyi vesztesége van egy kőolajos és mennyi egy elekromos autónak? De mind1. én villanyozok, a többiek meg füstölögjenek. Ez olyan mint a nyilt forráskódú SW vs licenszes.
Eszükben sincs legalább hybrid autóval közlekedni, nemhogy e-autóval vagy bringával/villamossal/trolival.
Vannak az innovátorok, akik észreveszik, h nem jó amit a többség tesz. ők már váltottak.
Igen, jobb lenne ha nem a kamionok okádnák a füstöt az autópályákon, és a buszok a fővárosban de ez ellen én hiába kiabálok, senkit se fog érdekelni.
Nemtom bontottatok-e már autót? én igen. munka közben felmerült bennem a kérdés, h egy új autó előállitása mennyi energiába került? biztos töménytelen sokba. amiket eddig elpucoltam, egyik sem ment 160e km-nél többet, és benzines volt. a 400 ezres tesla még állitom a mai napig megy.
És mig az áramot elő lehet állitani akár tisztán is, a kőolajjal akár egy egész mexikói öblöt likvidálni lehet. Persze, az akksikat is elő kell állitani, de még mindig kevesebb energiába kerül fajlagosan egy e-autó e világon léte, mint egy kőolaj hajtásúé.
Továbbá mennyi vesztesége van egy kőolajos és mennyi egy elekromos autónak? De mind1. én villanyozok, a többiek meg füstölögjenek. Ez olyan mint a nyilt forráskódú SW vs licenszes.
Zsolt1552017-10-21 20:56:27 // 880
Kinek és miért jó a városi közlekedésben az elektromos autók elterjedése:
Az államnak: Több autót adnak el, több adóbevétel, plusz az elektromos autók esetében a megtermelt energia ára is a zsebben marad és nem kell függeniük más országoktól. Szinte minden ország képes valamilyen szinten az előállításra, így a bevételekből is nagyobb arányban részesülnek, mint mondjuk a jelenlegi üzemanyagok esetében.
Azért nincs adócsökkentés, mert fejleszteni kell, hogy aztán az abból a pénzből felépített erőművekből megtermelt áramot eladhassák neked, aminek ismét van adóvonzata.
Az erőművek üzemeltetőinek: Gyorsabban térülnek meg a fejlesztések, beruházások mint ahogy tervezték, mert a fogyasztás folyamatosan növekszik..
Az autógyártóknak: Sokkal rövid időn belül cserélik le az autóikat az emberek, mint jelenleg. Csak Európában több mint száz millió autót kellene lecserélni pár év alatt. (Ha sikerül egyáltalán.) Ez gyár bővítéssel jár, ami persze nagyobb hasznot is jelent.
A bankoknak: Ennek a sok újonnan legyártandó autónak a leendő tulajdonosainak hitelt kell nyújtani. Plusz sok autógyárnak is, ami hatalmas profit.
A tulajdonosnak: Mert elhiszi, azzal hogy nem a helyszínen pöfög az autója, akkor védi a környezetét. Igaz, a környezetszennyezés nem ott jelentkezik közvetlenül használják, hanem ott ahol előállítják, megtermelik az elektromos áramot. Max most vidéken lesz szmogriadó.
Az államnak: Több autót adnak el, több adóbevétel, plusz az elektromos autók esetében a megtermelt energia ára is a zsebben marad és nem kell függeniük más országoktól. Szinte minden ország képes valamilyen szinten az előállításra, így a bevételekből is nagyobb arányban részesülnek, mint mondjuk a jelenlegi üzemanyagok esetében.
Azért nincs adócsökkentés, mert fejleszteni kell, hogy aztán az abból a pénzből felépített erőművekből megtermelt áramot eladhassák neked, aminek ismét van adóvonzata.
Az erőművek üzemeltetőinek: Gyorsabban térülnek meg a fejlesztések, beruházások mint ahogy tervezték, mert a fogyasztás folyamatosan növekszik..
Az autógyártóknak: Sokkal rövid időn belül cserélik le az autóikat az emberek, mint jelenleg. Csak Európában több mint száz millió autót kellene lecserélni pár év alatt. (Ha sikerül egyáltalán.) Ez gyár bővítéssel jár, ami persze nagyobb hasznot is jelent.
A bankoknak: Ennek a sok újonnan legyártandó autónak a leendő tulajdonosainak hitelt kell nyújtani. Plusz sok autógyárnak is, ami hatalmas profit.
A tulajdonosnak: Mert elhiszi, azzal hogy nem a helyszínen pöfög az autója, akkor védi a környezetét. Igaz, a környezetszennyezés nem ott jelentkezik közvetlenül használják, hanem ott ahol előállítják, megtermelik az elektromos áramot. Max most vidéken lesz szmogriadó.
Zsolt1552017-10-21 20:26:16 // 879
Amíg a városi közösségi közlekedés üzemeltetőinek a nyereségesség a cél, addig ne is várja senki, hogy tömegek ülnek majd át az autóikból.
Zsolt1552017-10-21 20:20:58 // 878
Ilyen apróságokon nem akadnak fent a jóléti országokban.
enzo2017-10-21 19:35:09 // 877
Szívenből szóltál!
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-21 16:12:03 // 876
Egyébként nem cikkek alapján vannak fenntartásaim. A Tesla vezért jó üzletembernek tartom, jó szervezőnek, de semmi újat nem talált fel az elektromos autókkal kapcsolatban. Pénzt tett egy bizniszbe és sikerrel felfuttatta. Szakmailag nem tudom megítélni, biztos toppon van, szívesen beszélgetnék egyszer vele :-)
Viszont a kínai expo buszok a szuperkapacitoros megoldással lényegesen innovatívabb technológiát vonultattak fel anno 2010-ben (?) mint a Tesla. A megállóban töltött, annyi idő alatt, míg az utasok le-fel szálltak.
De egyébként ha ennyire fontos a tiszta városi közlekedés, akkor kérdem én: hol vannak az új villamos vonalak, trolibusz vonalak? Itt Debrecenben 4-5 villamosvonallal lényeges munkába járó tömeget lehetne kiszállítani az autóból. Anélkül, hogy kobalt és lítium bányák kérdésével kellene nyomasztanunk magunkat.
Hol a környezettudatosság, amikor az EU autópályái tömve vannak dízel 10 tonnás kamionokkal? Volt valaha olyan, hogy Ro-La. Nem támogatták, nem fejlesztették, pedig pár tíz kamion helyett egy villanymozdony dolgozott volna. Ezt fejleszteni környezettudatos volna.
És amíg az akkumulátor technológia megreked ezen a Li-Ion szinten, addig sokak számára nem lesz vonzó az elektromos autózás. Amíg a nyersanyagok bányászata környezetszennyező és életek árán történik, addig pedig csak önbecsapás környezettudatos technológiának nevezni. Nem rosszabb, nem is jobb, mint egy mezei dízel.
Viszont a kínai expo buszok a szuperkapacitoros megoldással lényegesen innovatívabb technológiát vonultattak fel anno 2010-ben (?) mint a Tesla. A megállóban töltött, annyi idő alatt, míg az utasok le-fel szálltak.
De egyébként ha ennyire fontos a tiszta városi közlekedés, akkor kérdem én: hol vannak az új villamos vonalak, trolibusz vonalak? Itt Debrecenben 4-5 villamosvonallal lényeges munkába járó tömeget lehetne kiszállítani az autóból. Anélkül, hogy kobalt és lítium bányák kérdésével kellene nyomasztanunk magunkat.
Hol a környezettudatosság, amikor az EU autópályái tömve vannak dízel 10 tonnás kamionokkal? Volt valaha olyan, hogy Ro-La. Nem támogatták, nem fejlesztették, pedig pár tíz kamion helyett egy villanymozdony dolgozott volna. Ezt fejleszteni környezettudatos volna.
És amíg az akkumulátor technológia megreked ezen a Li-Ion szinten, addig sokak számára nem lesz vonzó az elektromos autózás. Amíg a nyersanyagok bányászata környezetszennyező és életek árán történik, addig pedig csak önbecsapás környezettudatos technológiának nevezni. Nem rosszabb, nem is jobb, mint egy mezei dízel.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-21 15:52:40 // 875
Én gyalog... :-)
Csabo222017-10-21 15:06:31 // 874
Kiváncsi lennék itt közülünk ki az aki városban kerékpárral közlekedik akár munkába járásból, akár munkavégzésből kifolyólag?
KávégépesLaca2017-10-21 08:46:01 // 873
Akkor ezt a cikket, a másik oldal firkásza írta :)
Véleménye mindenkinek lehet...kinek ez, kinek az.
Részemről kevés az eltelt évek száma....ha eléri a benzines autók múltjának felét, akkor elkondolkozom majd az álláspontomon.
Véleménye mindenkinek lehet...kinek ez, kinek az.
Részemről kevés az eltelt évek száma....ha eléri a benzines autók múltjának felét, akkor elkondolkozom majd az álláspontomon.
enzo2017-10-21 08:45:27 // 872
Felvilágosítanád a kollégát arról is, hogy ezeken a lílium mezőkön, kik és milyen körülmények között bányásznak? Hogyan jutnak hoźzá az ebből meggazdagodni vágyók? Vagy ilyenkor dugjuk homokba a fejünket? Környezet tudatosság mi....
Zsolt1552017-10-21 08:32:21 // 871
A jelenlegi akkumulátorokkal az a gond, hogy a hatásfokuk nem elég jók. A lassú energiafelvétellel szemben, gyorsan adják le azt.
Viszont a Toshiba fejlesztett egy titán-niób oxid anód akkut. A tesztek alapján 6 perc töltéssel 320 km-s hatótávolságot tud megtenni az autó.
Viszont a Toshiba fejlesztett egy titán-niób oxid anód akkut. A tesztek alapján 6 perc töltéssel 320 km-s hatótávolságot tud megtenni az autó.
Zsolt1552017-10-21 08:22:47 // 870
Mondjuk a Tesla is akkor kezdett "szárnyalni" miután amerikai geológusok az Afganisztáni háborút követően az ország nyugati részén a bolíviaival azonos méretű (jelenleg azt tartják a világon a legnagyobb készletnek) lítium lelőhelyet találtak.
Csabo222017-10-21 00:38:49 // 869
Úgy látom vannak még akik fenntartásokkal vélekednek az elektomos meghatásról. ők főleg újságcikkekből nyerik az információkat és úgy vélik ez már tudással is felér. azon talán egy percig sem gondolkoznak, hogy ezeket a cikkeket és iróikat kik finanszirozzák...
(azt pedig, h a firkászok mennyi tapasztalattal rendelkeznek, épeszű embernek nem kell ecsetelnem)
Akkor tessék egy cikk az EV-k védelmében:
Tesla
Én a teslát abszolut úttörőnek, a vezérét pedig igazi elmének tartom.
Elektro-autósként.
(azt pedig, h a firkászok mennyi tapasztalattal rendelkeznek, épeszű embernek nem kell ecsetelnem)
Akkor tessék egy cikk az EV-k védelmében:
Tesla
Én a teslát abszolut úttörőnek, a vezérét pedig igazi elmének tartom.
Elektro-autósként.