Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-20 07:58:41 // 868
Én arra leszek kíváncsi, mi lesz ezekkel 8-10 évesen. Persze vannak most is priuszok és amperak, de amikor sok lesz ezekből. Most egy 10 éves autóban a testkábel bekötés kicsit rozsdás, nem gond. De ezeknél egy-egy csatlakozási ponton, ahol nagy áramok szaladgálnak.. nem fog vajon erősen melegedni? Én tuti megvárom, míg a tanuló pénzt mások megfizetik. :-) Aztán ha jónak tűnik, és az akkumulátor technológia is elfogadható szintű lesz, lehet majd lesz nekem is. Bár nagyon nem vágyok rá.
Kazes☻2017-10-19 20:22:36 // 867
Csabo222017-10-16 23:32:04 // 866
Nézd a jó oldalát: még a szerencse se mer neked hátat forditani :D
Trombozis2017-10-16 10:19:02 // 865
(ó a fenébe, ennyi idősen kellett megtudnom, hogy ratyi vagyok) :D:D:D:D:D
Csabo222017-10-14 18:00:28 // 864
Akkor nyugodtan pöföghetünk a városban a dizel gépekkel a fasza hazai gázolajjal és köpjük le a villanyautókat :D
Aki ezt a sódert beszopja, az ritka nagy buzi :)
Aki ezt a sódert beszopja, az ritka nagy buzi :)
Piritu - 1.000.0002017-10-13 20:30:25 // 863
Hmmm...
1 kg gázolajból kb 3 kg CO2 lesz.
kb 5.700 kg-ból 17 tonna
1 kg gázolaj kb 1,25 liter
Tehát kb 7.100 liter gázolajat lehet elégetni, ami 7 liter/100km-el bő 100e km-re elég.
...és még nem ment a villanyautó
1 kg gázolajból kb 3 kg CO2 lesz.
kb 5.700 kg-ból 17 tonna
1 kg gázolaj kb 1,25 liter
Tehát kb 7.100 liter gázolajat lehet elégetni, ami 7 liter/100km-el bő 100e km-re elég.
...és még nem ment a villanyautó
Zsolt1552017-10-13 18:27:02 // 862
Nem gyenge.
"... a Tesla Model S 85 kilowattórás akkumulátorának előállítása kb. 17 tonna CO2 kibocsátásával jár, még a kifutó Nissan LEAF akkucsomagjának gyártása is 5 tonna szén-dioxidot szabadít fel. Ráadásul a villanyautók akkumulátorainak feltöltésére használt áram a világ néhány országában (pl. Kína, Németország) jelentős arányban széntüzelésű hőerőművekből származik, így minél nagyobb az áramfogyasztás, annál több széndioxid és korom és egyéb szörnyűség kerül a légkörbe. ..."
"... a Tesla Model S 85 kilowattórás akkumulátorának előállítása kb. 17 tonna CO2 kibocsátásával jár, még a kifutó Nissan LEAF akkucsomagjának gyártása is 5 tonna szén-dioxidot szabadít fel. Ráadásul a villanyautók akkumulátorainak feltöltésére használt áram a világ néhány országában (pl. Kína, Németország) jelentős arányban széntüzelésű hőerőművekből származik, így minél nagyobb az áramfogyasztás, annál több széndioxid és korom és egyéb szörnyűség kerül a légkörbe. ..."
Kazes☻2017-10-10 22:41:51 // 861
Kazes☻2017-10-08 20:42:30 // 860
Zsolt1552017-10-08 19:00:31 // 859
Az energia piac átrendezése miatt eléggé reklámozzák az elektromos autót.
Csabo222017-10-07 15:05:14 // 858
Azt kifelejtettem, h gyári fogyi adatokat a kőolajas hajtású kocsik sem tudják. Még mindig óriási pénzek vannak benne, ezért nem promótálják a villanyosokat.
Csabo222017-10-07 15:02:19 // 857
Zoéra 210 km-t ir a gyár hatótávra, 2016ig. természetesen ezt nem fogja tudni. most 12kW/100km az átlagom, és 22kw az akksija. ésszel használom a kocsit, de a 210 sose fog összejönni. egy kb 180-nal már tök elégedett vagyok.
Kényelmesek a villanyautók, és a gumin kivül nem kopik rajtuk igazán semmi. dugóban állva nem fogyaszt, nem pöfög, nem gyalogolod le a kuplungot sem. zöld rendszám most is és később is nagy kedvezményeket fog érni. szóval a városba a villanykocsi a tuti. Lehet rajta vitatkozni, de fölösleges ;)
Kényelmesek a villanyautók, és a gumin kivül nem kopik rajtuk igazán semmi. dugóban állva nem fogyaszt, nem pöfög, nem gyalogolod le a kuplungot sem. zöld rendszám most is és később is nagy kedvezményeket fog érni. szóval a városba a villanykocsi a tuti. Lehet rajta vitatkozni, de fölösleges ;)
Zsolt1552017-10-07 11:18:09 // 856
Gondolkoztam én is elektromos autón, mert sokat járok városban. A munkahelynél van egy "C" típusú töltő és elég sokan, főleg taxisok járnak oda és szoktam beszélgetni velük a tapasztalattal, használattal kapcsolatosan. Tapasztalatból tudom, hogy más a gyártók által megadott adatok és más a valóság. Úgy meg nem vágok valamibe, amiről csak a prospektusok írnak valamit. Kicsit lehangolt, amit a tulajdonosok mondtak az autóikról.
Szerintem meg semmi nincs INGYEN, én inkább úgy fogalmaznék, hogy jelenleg nem kell fizetni érte.
Szerintem meg semmi nincs INGYEN, én inkább úgy fogalmaznék, hogy jelenleg nem kell fizetni érte.
Csabo222017-10-06 22:02:25 // 855
Feltenném a kérdést, h kinek van azok közül elektromos autója, akik a témában okoskodnak?
Nem az itteni, hanem egyéb fórumokra és cikkekre, bennük pedig "szakértőkre" gondolok.
Renault ZOE-t használok, és a városban jobb alternativa NINCS a villanyautón kivül sztem, ha eltekintünk a közösségi közlekedéstől.
Sajna a Leaf némileg kevésbé használható a ZOE-nál. Leaf-hez kevesebb a töltőpont, Zoét mind ponton tölthetem, és ahol adott, ott a leggyorsabb töltést is igénybe tudja venni. INGYEN
Nem beszélve, h az utastér hűtés-fűtése alig vesz le a hatótávból, ami nekem most 150 km fölött van. De beszélgettem Leafessel, aki angliából hozta haza a kocsiját, és olyannal is, aki pestről ment a börzsönybe kirándulni vele. Tehát több kompromisszummal, mint a Zoé, I3, Ampera..., de az is rendkivül jó a városi használatra. nem beszélve az I3-ről, e-golfről, és az új Amperáról, zoéról, amiknek már 300 km közelében jár a hatótáv.
Nem az itteni, hanem egyéb fórumokra és cikkekre, bennük pedig "szakértőkre" gondolok.
Renault ZOE-t használok, és a városban jobb alternativa NINCS a villanyautón kivül sztem, ha eltekintünk a közösségi közlekedéstől.
Sajna a Leaf némileg kevésbé használható a ZOE-nál. Leaf-hez kevesebb a töltőpont, Zoét mind ponton tölthetem, és ahol adott, ott a leggyorsabb töltést is igénybe tudja venni. INGYEN
Nem beszélve, h az utastér hűtés-fűtése alig vesz le a hatótávból, ami nekem most 150 km fölött van. De beszélgettem Leafessel, aki angliából hozta haza a kocsiját, és olyannal is, aki pestről ment a börzsönybe kirándulni vele. Tehát több kompromisszummal, mint a Zoé, I3, Ampera..., de az is rendkivül jó a városi használatra. nem beszélve az I3-ről, e-golfről, és az új Amperáról, zoéról, amiknek már 300 km közelében jár a hatótáv.
Zsolt1552017-10-06 21:21:58 // 854
Beszélgettem ma a Green Taxisokkal. Róluk annyit érdemes tudni, hogy csak Nissan Leaf-ből áll a flottájuk. Közel két éve használják azokat és az autók kb. felére nincs sofőr, mert az akkumulátorok elhasználódása miatt a kapacitásuk miatt annyira lecsökkent, amivel a hatótávolságuk is - jelenleg ideális esetben - max.130km-re, ami fűtéssel, világítással, klíma használattal még tovább apad. A munkaidejük felében vagy tölteni kell az autót, vagy éppen töltő helyet keresnek esetleg sorban állnak ott.
Inkább átültek egy benzines autóba, amivel a napi munka során, max.15-20 perc a tankolás..
Inkább átültek egy benzines autóba, amivel a napi munka során, max.15-20 perc a tankolás..
Zsolt1552017-05-18 18:08:47 // 853
Nem mondanám, hogy zsákutca, de a mostani akkumulátorok jelentik a legnagyobb korlátot. Sem a gyártása, sem az energia felvétele, sem a tárolóképessége, sem a leadása nem felel meg a kívánalmaknak. Az előállítása és a Konkrétabban az autó elveszíti a mobilitását a hosszú töltési idővel, illetve a korlátolt hatótávolsággal.
Ráadásul, ahogyan a cikk is írja: "... A kutatások szerint Németországban a well-to-wheel (forrástól a kerékig) szén-dioxid-kibocsátás kedvezőtlenebb a villanyhajtású autóknál, mint a belső égésű motorral szerelteknél. ..."
Ráadásul, ahogyan a cikk is írja: "... A kutatások szerint Németországban a well-to-wheel (forrástól a kerékig) szén-dioxid-kibocsátás kedvezőtlenebb a villanyhajtású autóknál, mint a belső égésű motorral szerelteknél. ..."
Kazes☻2017-05-18 14:32:08 // 852
LÉGSZENNYEZÉSBŐL IS ELŐÁLLÍTHATUNK TISZTA ENERGIÁT
Unokáinknak esetleg, vagy azok unokáinak... ha csak valamelyik páholy ott el nem gáncsolja... : /
Unokáinknak esetleg, vagy azok unokáinak... ha csak valamelyik páholy ott el nem gáncsolja... : /
Kazes☻2017-05-15 19:00:55 // 851
Kazes☻2017-01-29 23:33:43 // 850
Kazes☻2016-04-10 23:20:56 // 849
.......................2016-02-06 19:05:17 // 848
Kazes☻2016-02-06 18:30:08 // 847
Kazes☻2015-01-30 15:42:31 // 846
Köszi, vágom... és olvastam, csak gondoltam hátha mást is érdekel. :)
Béci Ɨ|ѯ2015-01-29 17:52:13 // 845
Oh, az régi dolog. Már a II. VH-ban is használták a németek, amikor nem volt elég benya. Az elv az, hogy a fa égésekor, az a felett keletkező gázt szívják ki a kályhából és azt égetik el egy belsőégésű motorban.
Kazes☻2015-01-29 17:48:54 // 844
Ha vége a világnak, ez a Lada akkor is menni fog.
Fagáz? Az meg mi?
Fagáz? Az meg mi?
Ludas2013-12-29 08:35:21 // 843
Ezt jó volt olvasni!
GTPeti2013-12-29 05:09:58 // 842
Nem kicsit hatásvadász a cím...
Kazes☻2013-12-29 00:37:26 // 841
Zoli19802013-06-01 22:10:44 // 840
Többet nem is terveztem...
Piritu - 1.000.0002013-06-01 22:09:18 // 839
Utoljára is felesbe tankoltam, igaz próbaképp. Akkor inkább én is takarításnak hívom :-)
Kíváncsi leszek, hogy dob-e újra hibakódot.
Kíváncsi leszek, hogy dob-e újra hibakódot.
Zoli19802013-06-01 22:06:33 // 838
Állítólag tisztítja az üzemanyagrendszert, injektorokat, stb. Idönként szoktam az OFF-ba is. Ez mióta nálam van, nem kapott. Ártani nem árt, lehet nem is használ, de a lelkem nyugodt, hogy törődök vele. :))
[k i z z o]2013-06-01 21:56:12 // 837
Jó az E85 tisztítani, rakj be 10% ot és kész.
Piritu - 1.000.0002013-06-01 21:56:06 // 836
Mit akarsz "takarítani" ?
Zoli19802013-06-01 21:50:00 // 835
Akkor tisztogatásnak marad a "SPURI" adalék. :))
[k i z z o]2013-06-01 21:26:04 // 834
Most már az ára miatt nem éri meg.
Többlet teljesítmény gyári rendszerrel nincs.
Ha 30% -nál többet raksz akkor elrontja a keverékképzést, külső kontroller vagy remap nélkül hibakódot ad, és a menetteljesítmények romlanak (elég szépen).
Amúgy 30% nem kell, hogy gondot okozzon, tisztítja a rendszert, nem lesz semminek baja, de a szűrőt cseréld ki egy tank után. (Teljesítmény csökken, de mikor olcsóbb volt sokan használták, nem érdekelte őket.)
Többlet teljesítmény gyári rendszerrel nincs.
Ha 30% -nál többet raksz akkor elrontja a keverékképzést, külső kontroller vagy remap nélkül hibakódot ad, és a menetteljesítmények romlanak (elég szépen).
Amúgy 30% nem kell, hogy gondot okozzon, tisztítja a rendszert, nem lesz semminek baja, de a szűrőt cseréld ki egy tank után. (Teljesítmény csökken, de mikor olcsóbb volt sokan használták, nem érdekelte őket.)
Zoli19802013-06-01 14:05:33 // 833
És kis mennyiségben amolyan "takarítás" céllal? Mondjuk 60 literhez 10 litert? Vagy akkor már inkább speckó adalékot vegyek?
Piritu - 1.000.0002013-06-01 12:41:57 // 832
Így van, felesben jártam vele. (Akkoriban még egy százassal olcsóbb volt a benzinnél, megérte, ma már nem.)
Alul kicsit jobban húz a TS, de felül nincs kedve pörögni.
Alul kicsit jobban húz a TS, de felül nincs kedve pörögni.
GTPeti2013-06-01 12:11:40 // 831
Piritu próbálkozott vele. Neki hibakóddal jutalmazta az ECU, mert feltűnt neki, hogy valami nem stimmel az üzemanyaggal. A vas amúgy ment. Én még olyat hallottam, hogy az autókban, amiket nem ethanolhoz terveztek, a tömítések és csövek okozhatnak még gondot. (Ezen okokból én nem fogok ilyet tankolni.)
Zoli19802013-06-01 10:56:12 // 830
Nem tudom, jó helyre írom-e, de tankol valaki a benzinesébe ethanolt?
Szabad-e, ha igen, milyen mennyiségben(%), ill lehetnek-e káros mellékhatásai? Esetleges tapasztalatok is érdekelnek, fogyasztásban, menetteljesítményben.
Szabad-e, ha igen, milyen mennyiségben(%), ill lehetnek-e káros mellékhatásai? Esetleges tapasztalatok is érdekelnek, fogyasztásban, menetteljesítményben.
Public Enemy2012-10-26 09:12:39 // 829
A VW Lupo 3L TDI fejlesztését is ezért állították le.
Az ma egy korszerű hibridként nem enne többet 1,5-2L/100km-re, ja és megbízható is lenne...
Az ma egy korszerű hibridként nem enne többet 1,5-2L/100km-re, ja és megbízható is lenne...
.......................2012-10-26 08:57:28 // 828
szerintem az utóbbi,hisza VW ben is 30% tulajdonos a szaudi állam,és más egyéb olajsejk,
saját magukkal tolnának ki ha az olaj nem a kocsikban égne el,hanem akku és villany hajtja,
ne álmodozzatok itt villanyautóról, nem lesz..
saját magukkal tolnának ki ha az olaj nem a kocsikban égne el,hanem akku és villany hajtja,
ne álmodozzatok itt villanyautóról, nem lesz..
GTPeti2012-09-25 23:08:13 // 827
Ezt próbáltam leírni, hogy nem biztos, hogy így van. Lásd a példát, amit említettem.
(Az idő mindenesetre erre a kérdésre is választ ad majd...)
(Az idő mindenesetre erre a kérdésre is választ ad majd...)
vm2012-09-25 23:02:04 // 826
Ja. Ha lenne. Csakhogy az akku-technológia úgy fejlődik, minnacsiga...
GTPeti2012-09-25 22:46:29 // 825
Én nem értek ezzel teljesen egyet.
Ui, ha végre meg lenne egy nagykapacitású akku receptje, nagyon hamar (10 év alatt) el tudnának terjedni az e-autók. Most szinte csak ezen múlik a dolog. Persze, a töltési lehetőségek is korlátozottak, de azt tényleg nem űrtechika kiépíteni. (Szerintem ha ez bekövetkezik, a 10 év elteltével először is "minden családnak" lesz egy városi, olcsón tankolható "futkosós" autója.)
A mostani akkuk két nagy problémája közül az egyiket épp mostanában pipálják ki. Van már robosztus felépítésű, biztonságos, nagyon gyorsan tölthető akkufajta. (Egy amcsi cég és Toshiba gyártja. Utóbbi egy emiatt felépített új gyárban.) Ez a típus is gyakorlatilag egyik évről a másikra jelent meg. Ugyanígy jöhet a másik problémára is a megoldás. Motiváció az van, hatalmas üzlet ugye.
Persze lehet, hogy a Frei Tamás által ismertté tett tanulmánynak lesz igaza és még 100+ évig az olaj fog dominálni.
Ui, ha végre meg lenne egy nagykapacitású akku receptje, nagyon hamar (10 év alatt) el tudnának terjedni az e-autók. Most szinte csak ezen múlik a dolog. Persze, a töltési lehetőségek is korlátozottak, de azt tényleg nem űrtechika kiépíteni. (Szerintem ha ez bekövetkezik, a 10 év elteltével először is "minden családnak" lesz egy városi, olcsón tankolható "futkosós" autója.)
A mostani akkuk két nagy problémája közül az egyiket épp mostanában pipálják ki. Van már robosztus felépítésű, biztonságos, nagyon gyorsan tölthető akkufajta. (Egy amcsi cég és Toshiba gyártja. Utóbbi egy emiatt felépített új gyárban.) Ez a típus is gyakorlatilag egyik évről a másikra jelent meg. Ugyanígy jöhet a másik problémára is a megoldás. Motiváció az van, hatalmas üzlet ugye.
Persze lehet, hogy a Frei Tamás által ismertté tett tanulmánynak lesz igaza és még 100+ évig az olaj fog dominálni.
vm2012-09-25 22:33:32 // 824
Meg vagyok magammal elégedve... ;-)
Évek óta szajkózom, amit az egyébként nem hülye japó mérnökök lassan felismernek.
Évek óta szajkózom, amit az egyébként nem hülye japó mérnökök lassan felismernek.
WarbiRunner (Gyuri)2012-05-23 10:25:24 // 823
Kicsit off, de talán idevág:
Komoly tudás van ebben az országban. Múlthéten beszélgettem egy ebben igencsak illetékes emberrel, és egyetértettünk, hogy itt nagyon jó tudásbázis és kreativitás van. Meg egy komoly lefelé ívelés. Idén Magyarországon kémiatanár szakra egy azaz egy diák jelentkezett...gáz. Ki tanítja majd a gyerekemet?
Most jövök egy nemzetközi kiállításról Kínából. Ott tudják hogy hol van Magyarország, bármilyen kicsi is. A Made in Hungary = magas műszaki színvonal! És még ott is előbukkannak magyar szálak ahol az ember nem is sejti. Egy nagy ausztrál céghez betévedtem egy kis terepszemlére, pont a vezérükbe futottam bele. Ha már így lett, beszélgettünk. A felesége magyar :-) Hatalmas potenciál van ebben az országban, meg hatalmas depresszió és kissebségi komplexus. Egy kicsit többe néznénk magunkat+ elzavarnánk a politikusainkat ahelyett hogy egymásra acsarkodunk, igen erős kis ország lehetnénk.
Komoly tudás van ebben az országban. Múlthéten beszélgettem egy ebben igencsak illetékes emberrel, és egyetértettünk, hogy itt nagyon jó tudásbázis és kreativitás van. Meg egy komoly lefelé ívelés. Idén Magyarországon kémiatanár szakra egy azaz egy diák jelentkezett...gáz. Ki tanítja majd a gyerekemet?
Most jövök egy nemzetközi kiállításról Kínából. Ott tudják hogy hol van Magyarország, bármilyen kicsi is. A Made in Hungary = magas műszaki színvonal! És még ott is előbukkannak magyar szálak ahol az ember nem is sejti. Egy nagy ausztrál céghez betévedtem egy kis terepszemlére, pont a vezérükbe futottam bele. Ha már így lett, beszélgettünk. A felesége magyar :-) Hatalmas potenciál van ebben az országban, meg hatalmas depresszió és kissebségi komplexus. Egy kicsit többe néznénk magunkat+ elzavarnánk a politikusainkat ahelyett hogy egymásra acsarkodunk, igen erős kis ország lehetnénk.
Kazes☻2012-05-23 09:22:18 // 822
csimbók1462012-04-22 14:04:40 // 821
Sziasztok! Volt már valakinek 146-os boxer-e gázossá alakítva?? Tapasztalatok?? Hivatalosan mennyiből jönne ki szerintetek (tokkal-vonóval)?? Nagyon gondolkozom rajta ( 260-at mondtak profi rendszerrel, lepapírozva...)
Ollah2012-03-29 11:24:03 // 820
Eladó egy BioEtun V2 E85 elektronika; 4-6 hengeres motorokhoz jó.
NeoEx482012-02-09 15:18:40 // 819
Sziasztok,
Benzines 156-ost alakított át már valaki gázüzemű használatra? Illetve tudtok ilyen tagról itt? Érdekelnének a tapasztalatok.
köszi
Benzines 156-ost alakított át már valaki gázüzemű használatra? Illetve tudtok ilyen tagról itt? Érdekelnének a tapasztalatok.
köszi