Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
Zsolt1552019-06-09 08:33:43 // 1068
Nagyon jól elmondta. Nem tartom szerencsésnek, hogy értelmes, tanult emberek véleményét nem lehet a médiában hallani.
szelod92019-05-30 18:10:15 // 1067
A héten volt órám az egyetemen dr. Hanula Barnával. Szóba került természetesen az elektromos/hibrid autó dolog is. Ő azt mondta, hogy még sok ideig fognak a belső égésű motorok menni a piacon, ugyanis jelenleg egy elektromos autó előállítása és használata 200 000km-re vetítve még mindig sokkal leterhelőbb a környezet számára, mint egy korszerű dízel vagy benzin. Erről mutatott ábrákat, de nem adhatjuk ki sajnos. Lényeg, hogy az elektromos autó csak is magas futásteljesítmény mellett (300+ ezer km felett) válik kicsit gazdaságosabbá és környezetbarátabbá. Az emberek (vagyis a piac) akarata pedig teljesen hülyeség, elektromos autóval nagy távolságokat menni... Erre ott a dízel. Elektromos autó csak és kizárolag városi használatban lenne ideális. "... de hát az emberek mindig azt akarják, amit nem kaphatnak meg." Az ő személyes véleménye alapján a két hajtásnak közösen, egymást segítve van jövője. Az elektromos autókkal pedig a súly a legnagyobb probléma. Ideális világban egy ~1 tonna körüli, 350-450 km-re képes, 5 személyes autót kellene építeni. Amíg erre nincs meg a lehetőség, például az akkuk vagy a költségvetési gátak miatt, addig nem nagyon lesz ebben előre lépés. Nem nagyon akarom túlragozni. Sok mindenről volt még szó ebben a témában, de röviden ennyi a lényeg.
Jimmi T.2019-05-30 16:11:28 // 1066
Ahogy a benzinnek olajnak is megvan az előállítási ,szállítási költsége úgy az áramnak is.
Nem is értem hogy egy felnőtt ésszel gondolkodó hogy várhatta el hogy a töltés ingyen lesz.
Kivéve persze a villámcsapás általit mert az , na az jogosan ingyenes.
Nem is értem hogy egy felnőtt ésszel gondolkodó hogy várhatta el hogy a töltés ingyen lesz.
Kivéve persze a villámcsapás általit mert az , na az jogosan ingyenes.
Kazes☻2019-05-29 20:46:16 // 1065
De hát mi ezt eddig is tudtuk! :D
RomeoOne2019-05-29 20:14:57 // 1064
A Tesla 80%-ra korlátozza egyes töltőállomásait
Lassan elérik majd (még ha egyelőre nem is Mo.-on) a villanyosok is azt a részarányt, hogy már nem elhet utánauk dobálni minden kedvezményt, hanem racionalizálni kell. Hagy nőjjön még a részarány és akkor egyre jobban látszanak majd a határaik és végre nem fog mindenki hülyeségeket beszélni, hogy a villanyautó a megváltás.
Lassan elérik majd (még ha egyelőre nem is Mo.-on) a villanyosok is azt a részarányt, hogy már nem elhet utánauk dobálni minden kedvezményt, hanem racionalizálni kell. Hagy nőjjön még a részarány és akkor egyre jobban látszanak majd a határaik és végre nem fog mindenki hülyeségeket beszélni, hogy a villanyautó a megváltás.
Kazes☻2019-05-29 20:05:17 // 1063
Kazes☻2019-05-23 11:08:51 // 1062
Látod, hogy tágítom... :P olvasás nélkül nem szoktam hozni semmit! :)
RomeoOne2019-05-23 10:54:38 // 1061
Tágítsd a látóköröd ;)
Kazes☻2019-05-23 10:53:09 // 1060
Akkor csak nekem volt (részben) új, mert nemigen szoktam a Porschékat olvasgatni... 🤨
Béci Ɨ|ѯ2019-05-23 10:46:34 // 1059
Mondjuk ezt eddig is tudtuk. Én már régóta felháborítónak tartom, hogy a Porche Cayenne és Panamera zöld rendszámot kaphat...
Kazes☻2019-05-23 09:31:36 // 1058
Zsolt1552019-05-17 09:21:13 // 1057
Lesz az még nagyobb is, mert az energiát valahogy elő kell állítani. Az emberiség létszáma ráadásul exponenciálisan növekszik.
Pl. 200 000 év kellett, hogy kb.1 milliárd ember legyen a földön. Viszont az elmúlt 200 év alatt ebből napjainkra 7.6 milliárd lett. Értelemszerűen az energiaszükséglet is ennek megfelelően növekszik.
Pl. 200 000 év kellett, hogy kb.1 milliárd ember legyen a földön. Viszont az elmúlt 200 év alatt ebből napjainkra 7.6 milliárd lett. Értelemszerűen az energiaszükséglet is ennek megfelelően növekszik.
Kazes☻2019-05-16 14:38:56 // 1056
Zsolt1552019-05-11 09:31:50 // 1054
Én inkább azt mondanám, hogy a jelenleg ismert technológiák közül az atomenergia az amelyik az igényeket a legjobban ki tudja elégíteni.
RomeoOne2019-05-06 17:36:37 // 1053
Mondjuk nem ez volt az igazi szűk keresztmetszet eddig sem :D
Kazes☻2019-05-06 16:34:13 // 1052
Erhard 242 (Pure Energy)2019-05-06 09:02:29 // 1051
ez vissza :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-05-06 09:01:34 // 1050
gazdaság=gazdagság
Erhard 242 (Pure Energy)2019-05-06 09:01:12 // 1049
a politika maga a gazdaság azaz a gazdagság ami elég nagy gazság, az meg mindenhol kinő ezért gaz az :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-24 14:40:13 // 1047
A politika csak színjáték egy gazdasági rendszer mögött. Ettől függetlenül én az emberiséget úgy együtt többe nézem annál, hogy ilyen negatív legyek.:-)
Az emberi természet is a természet része, és ugye a lebetonozott mezőn is előbb csak pár fűszál jön ki a repedéseken. Aztán pár év...
Lehet keseregni, és lehet nem másokkal foglalkozni, hanem hozzátenni a magunk részét hogy jobb legyen. Szerintem ennyi :-)
Az emberi természet is a természet része, és ugye a lebetonozott mezőn is előbb csak pár fűszál jön ki a repedéseken. Aztán pár év...
Lehet keseregni, és lehet nem másokkal foglalkozni, hanem hozzátenni a magunk részét hogy jobb legyen. Szerintem ennyi :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-24 13:10:16 // 1046
az a baj, hogy minden politika, az ideológiát meg majd lenyomják az ember torkán éppen mi miért jó... lásd ződautó, ződáram, ződfesték :DDD
Kócosw2019-04-24 13:03:25 // 1045
korrupcio mindenhol van ahol politikusok vannak ,azok meg mindenhol vannak ,csak epp mindenki ott latja ahol el :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-24 12:58:08 // 1044
Itthonról direkt nem írtam, mert csak politizálás van belőle, sajnos mi még itt járunk. Korrupció van, volt, lesz mindenhol, ettől még egy-egy lépés lehet megalapozott, hosszú távon értelmes döntés avagy nem.
Kócosw2019-04-24 12:53:49 // 1043
a nemet zöldek a legjobb pelda a komplett agymentes életre.Par eve ( Fukusima ota) megy az " Atomausstieg " az ö kezdemenyezesükre, es kapcsoljak le az atomerömüveket sorra.
Komplett települeseket (köztük azt a Kart palyat ahol Schumaher vezetni tanult) tesznek a földdel egyenlöve, inklusive többszaz eves templomok,es nyiltszini banyakban termelik ki a barna szenet amivel az erömüveket fütik. Ez ugyen nagyon Zöd....Ilyen helyekre nem vonultak ,ki,de mikor elertek egy erdöt a nagyokos zöld brigad kiment kivagott par fát hogy kajibat epitsen belöle es abban ovja meg az erdöt a kiirtastol.Ezek utan az ujabb hangok szerint mar azon agyalnak hogy megis csak jobb az atomerömü...
Komplett települeseket (köztük azt a Kart palyat ahol Schumaher vezetni tanult) tesznek a földdel egyenlöve, inklusive többszaz eves templomok,es nyiltszini banyakban termelik ki a barna szenet amivel az erömüveket fütik. Ez ugyen nagyon Zöd....Ilyen helyekre nem vonultak ,ki,de mikor elertek egy erdöt a nagyokos zöld brigad kiment kivagott par fát hogy kajibat epitsen belöle es abban ovja meg az erdöt a kiirtastol.Ezek utan az ujabb hangok szerint mar azon agyalnak hogy megis csak jobb az atomerömü...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-24 12:37:37 // 1042
itthon nem az a lényeg, hogy valami tiszta vagy nem ha nem hogy hány milliárdot lehet zsebre rakni a kivitelezésnél de nagyjából ez egész világon erről szól a többi meg csak domestos habbal ...
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-24 12:21:09 // 1041
Tényleg nagyon jó, csak egyetérteni tudok vele :-)
Szakmámból adódóan nagyjából tudom mi zajlik egy atomerőműben, és véletlenül a napi munkám a napelemekhez köt. Az energiasűrűség fontos kulcsszó. :-) Hogy mennyire tiszta a napelem, azt hagyjuk. Én az atomerőműre szavazok, pláne látva a villanyosodási őrületet. Ha valóban a környezet terhelésének csökkentése a cél a járművek villanyosításával, annak csak atomerőművek építésével együtt van bármi értelme.
Kína épp ezt teszi,, kb 60 erőmű van építés alatt, és kb. még ugyanennyit elkezdenek 2020-ig. Igen, biztosan van veszélye, fognak sokan tiltakozni ellene és félni tőle.
Ugyanakkor Kína épp tavaly vont vissza napelemekre egy csomó állami megrendelést és
csökkentette le a támogatását az iparágnak. Csak nekem cseng egybe a cikkel?
Ott ugye hiába láncolják magukat a zöldek bárhova, max átmegy rajtuk az exkavátor :-)
És lehet hogy megint ők jönnek ki jól az egészből? Pár év és exportálni fogják az erőműveket a környékre. És mindenhova. Mire a sok okos politikus felébred, hogy jé, tényleg atommal elég energiát lehet termelni null emisszióval :-)
Szakmámból adódóan nagyjából tudom mi zajlik egy atomerőműben, és véletlenül a napi munkám a napelemekhez köt. Az energiasűrűség fontos kulcsszó. :-) Hogy mennyire tiszta a napelem, azt hagyjuk. Én az atomerőműre szavazok, pláne látva a villanyosodási őrületet. Ha valóban a környezet terhelésének csökkentése a cél a járművek villanyosításával, annak csak atomerőművek építésével együtt van bármi értelme.
Kína épp ezt teszi,, kb 60 erőmű van építés alatt, és kb. még ugyanennyit elkezdenek 2020-ig. Igen, biztosan van veszélye, fognak sokan tiltakozni ellene és félni tőle.
Ugyanakkor Kína épp tavaly vont vissza napelemekre egy csomó állami megrendelést és
csökkentette le a támogatását az iparágnak. Csak nekem cseng egybe a cikkel?
Ott ugye hiába láncolják magukat a zöldek bárhova, max átmegy rajtuk az exkavátor :-)
És lehet hogy megint ők jönnek ki jól az egészből? Pár év és exportálni fogják az erőműveket a környékre. És mindenhova. Mire a sok okos politikus felébred, hogy jé, tényleg atommal elég energiát lehet termelni null emisszióval :-)
RomeoOne2019-04-23 22:23:13 // 1040
Why Renewables Can’t Save the Planet
Nagyon jó cikk, egy kicsit hosszú (10 perc), de érdemes elolvasni, ha megy az angol
Nagyon jó cikk, egy kicsit hosszú (10 perc), de érdemes elolvasni, ha megy az angol
frusciante2019-04-21 21:16:55 // 1039
Szerintem az ember ökológiai lábnyomának a csökkentését nem az e autók fogják jelenteni... Nem kéne azt gondolni, hogy csak azzal, H e autóval járok tettem ezért a bolygoert... 😄 Mikor az emberek 99%a ivóvízzel húzza le a belsárját sőt a kutyája végtermékét is dupla nejlonszatyorba teszi közben azzal veri a mellét, H de hát én nem szennyezem a levegőt miközben arrébb megyek... Lehet , H a későbbi jövben csak e autók lesznek (nem vitatom, H jobb lehet e vassal arrébb menni amit otthoni napenergiaval tankolok, mint 530dvel piritani..)de többszáz sokkal egetobb kérdést előbb kéne megoldani mint ezt... És nem vagyok Greenpeacees csak ironikusnak érzem, H a csapból is az e autók folynak. Mindenki ezen van fent H jó e vagy nem, közben sokkal egyszerűbb és olcsóbban megoldható globálisabb problémákat még szó szerint lesz@runk... E autó... Azért fontos ez ennyire mert végre tenni akar az emberiség vmit azé a golyójé' amit évszázadok óta kizsigerel, vagy azért folyik ez a csapból mert vkik ebből akarnak megjobban meggazdagodni....
RomeoOne2019-04-21 18:39:12 // 1038
RomeoOne2019-04-19 16:16:29 // 1037
RomeoOne2019-04-19 15:42:05 // 1036
#nope
Vegyen ilyen sz.rt, akinek 2 anyja van, inkább egy jó kis DB11 vagy Vantage :D
Vegyen ilyen sz.rt, akinek 2 anyja van, inkább egy jó kis DB11 vagy Vantage :D
Kazes☻2019-04-19 12:28:46 // 1035
Nézze meg James Bond elektromos Aston Martinját!
Már 007 sem a régi! :)
Már 007 sem a régi! :)
RomeoOne2019-04-16 23:52:09 // 1034
Plusz nagyon fontos dolgok hangzanak még itt el, hogy hogy is kell érteni egy villanyautó teljesítményét...
Nézzétek 4:00-tól!
Nézzétek 4:00-tól!
RomeoOne2019-04-16 23:44:51 // 1033
AUDI E-TRON
Azért mekkora vicc ez az autó. 28 millás alapár, a videóban tesztelt modell 38 milla. A videó szerint pályán tud 250 km-t menni. Bár nem végig pályán mentek, szóval valószínűleg pályán, 130 km/h-val inkább a 200 km-hez van közelebb a hatótávja, mint a 250-hez. És az 50 kW-os töltővel másfél óra alatt lehet 20-ról 80%-ra tölteni. Ez fogja kiváltani a belsőégésű motort? :DDDD
Azért mekkora vicc ez az autó. 28 millás alapár, a videóban tesztelt modell 38 milla. A videó szerint pályán tud 250 km-t menni. Bár nem végig pályán mentek, szóval valószínűleg pályán, 130 km/h-val inkább a 200 km-hez van közelebb a hatótávja, mint a 250-hez. És az 50 kW-os töltővel másfél óra alatt lehet 20-ról 80%-ra tölteni. Ez fogja kiváltani a belsőégésű motort? :DDDD
RomeoOne2019-04-13 18:06:57 // 1032
Selmak2019-04-04 13:22:19 // 1031
Milyen jót röhöghetnek a Greenpeace-en :D
Főleg hogy ők fizetik a setétzűdeket...
Főleg hogy ők fizetik a setétzűdeket...
RomeoOne2019-04-04 10:48:05 // 1029
Hamisítatlan, buta 444-es cikk. Már a felütés is ökörség.
Valahol szánalmas, hogy a légköri CO2-tartalom feldurrantása után az emberiség most ugyanott kezdi újra az egészet, ahol egyszer már abbahagyta.
Miből is termelték volna 100 éve az áramot a villanyautóknak? Költői kérdés volt :)
Arról nem is beszélve, hogy az akku ipar akkor még sehol nem volt, különben tudták volna tartani a lépést a belsőégésű motorral. Ha egy önindító feltalálása elintézte a villanyautó bizniszt, akkor az mindent elmond arról, hogy mennyire is volt az versenyképes...
A villanyautó meghalt és feltámadt, miközben a benzinmotor szép lassan belefullad saját füstjébe. Volt pár jó évünk velük, szó se róla - de azért épp ideje már éppúgy átadni a múzeumoknak ezt az elavult technológiát
Szintén hamisítatlan, buta firkász fantazmagória. Az ilyen hülyéket kéne már átadni a múzeumoknak, végre elkezdhetne emelkedni az átlag IQ
Valahol szánalmas, hogy a légköri CO2-tartalom feldurrantása után az emberiség most ugyanott kezdi újra az egészet, ahol egyszer már abbahagyta.
Miből is termelték volna 100 éve az áramot a villanyautóknak? Költői kérdés volt :)
Arról nem is beszélve, hogy az akku ipar akkor még sehol nem volt, különben tudták volna tartani a lépést a belsőégésű motorral. Ha egy önindító feltalálása elintézte a villanyautó bizniszt, akkor az mindent elmond arról, hogy mennyire is volt az versenyképes...
A villanyautó meghalt és feltámadt, miközben a benzinmotor szép lassan belefullad saját füstjébe. Volt pár jó évünk velük, szó se róla - de azért épp ideje már éppúgy átadni a múzeumoknak ezt az elavult technológiát
Szintén hamisítatlan, buta firkász fantazmagória. Az ilyen hülyéket kéne már átadni a múzeumoknak, végre elkezdhetne emelkedni az átlag IQ
Kazes☻2019-04-04 09:39:47 // 1028
Tudod, mi ütötte ki száz évre az elektromos autó intézményét? Vicces, de pont egy villanymotor
Érdemes ezen is kicsit morfondírozni...
Érdemes ezen is kicsit morfondírozni...
RomeoOne2019-04-03 22:57:52 // 1027
A klímaváltozásból keresik magukat rommá az olajipari mamutok
Milyen jót röhöghetnek a Greenpeace-en :D
Milyen jót röhöghetnek a Greenpeace-en :D
RomeoOne2019-03-29 13:57:13 // 1025
Egy ismerősöm nézte az előzetesét, le is írta róla a véleményét:
Megnézve a két és fél perces bemutatót, van pár észrevételem:
- "based on the untold true story" -> a csernobili események, a baleset következményei, a tanulságok stb. jól dokumentáltak és bárki számára elérhetőek. A baleset óta eltelt több mint három évtizedben pedig elég alkalom adódott, hogy a lehető legtöbb kérdést megválaszolják, mind a szakmai, mind politikai oldalról, így nem teljesen érthető mi ebben az "elmondatlan".
- "...and every atom of uranium is like a bullet, penetrating everything in it's path. Metal, concrete, flesh. Now, Chernobyl holds three trillion of these bullets. Some of them will not stop firing for 50,000 years" -> ebbe bele se menjünk... majdnem több a hiba, mint a szavak száma...
- égből potyogó madarak -> szenzáció- és félelemkeltés...
Sajnos a témában egy épkézláb, a tényeket objektíven bemutató dokumentumfilm sem létezik, így ezek alapján nehezen tudom elképzelni, hogy ez, az egyébként szórakoztatást célzó sorozat lesz a hiánypótlás. Ettől függetlenül kíváncsian várom a sorozatot és arra ösztökélnék mindenkit, hogy nézzen bele! Nézzük meg és esetleg egy infógrafika vagy közlemény keretében cáfoljuk vagy éppenséggel erősítsük meg a majdan' elhangzó állításokat!
u.i. a témához lazán kapcsolódik a los alamosi atombomba projektet bemutató sorozat, a Manhattan ( https://www.imdb.com/title/tt3231564/ ), amit szintén nem az objektivitása és történelmi hűsége miatt ajánlanék...
Megnézve a két és fél perces bemutatót, van pár észrevételem:
- "based on the untold true story" -> a csernobili események, a baleset következményei, a tanulságok stb. jól dokumentáltak és bárki számára elérhetőek. A baleset óta eltelt több mint három évtizedben pedig elég alkalom adódott, hogy a lehető legtöbb kérdést megválaszolják, mind a szakmai, mind politikai oldalról, így nem teljesen érthető mi ebben az "elmondatlan".
- "...and every atom of uranium is like a bullet, penetrating everything in it's path. Metal, concrete, flesh. Now, Chernobyl holds three trillion of these bullets. Some of them will not stop firing for 50,000 years" -> ebbe bele se menjünk... majdnem több a hiba, mint a szavak száma...
- égből potyogó madarak -> szenzáció- és félelemkeltés...
Sajnos a témában egy épkézláb, a tényeket objektíven bemutató dokumentumfilm sem létezik, így ezek alapján nehezen tudom elképzelni, hogy ez, az egyébként szórakoztatást célzó sorozat lesz a hiánypótlás. Ettől függetlenül kíváncsian várom a sorozatot és arra ösztökélnék mindenkit, hogy nézzen bele! Nézzük meg és esetleg egy infógrafika vagy közlemény keretében cáfoljuk vagy éppenséggel erősítsük meg a majdan' elhangzó állításokat!
u.i. a témához lazán kapcsolódik a los alamosi atombomba projektet bemutató sorozat, a Manhattan ( https://www.imdb.com/title/tt3231564/ ), amit szintén nem az objektivitása és történelmi hűsége miatt ajánlanék...
Piritu - 1.000.0002019-03-28 22:24:39 // 1024
RomeoOne2019-03-13 18:24:48 // 1023
Jaja, láttam. Kíváncsi leszek, remélem az HBO GO-n hamar elérhető lesz.
RomeoOne2019-03-09 18:31:43 // 1021
Hallottam egy anekdotát anno, hogy mikor építettük a határkeresztező kapacitásokat a sógorokkal, akkor ők csak úgy mentek bele a dologba, hogy atomerőműben termelt áramot ők nem vesznek át. Magyar oldalon meg próbáltak komoly arccal bólogatni, majd amikor már lehetett a térdüket csapkodva röhögtek, hogy "hát persze b+, majd válogassátok ki a határon, hogy melyik elektron honnan jött" :DDDD
RomeoOne2019-03-09 18:29:33 // 1020
Azért 2/3-ad nincs, bár pillanatnyi fogyasztásban elérheti. De azért havi vagy éves szinten átlagolva nem ilyen magas.
A lényeg, hogy most olcsón tudunk áramhoz jutni külföldről, nyilván ki is kell használni ezt, amíg megvan a lehetőség. De a források nagyobbrészt öreg, olcsón termelő szénerőművek, amik le fognak állni, ki lesznek vezetve. Akkor megszűnnek az olcsó külső források. És addigra kéne itthon kiépíteni az erőműparkot úgy, hogy ne legyen energiafüggőségünk (most sincs, mert megvannak az erőműveink, csak kintről most olcsóbb venni, mint itt megtermelni). De nálunk is elég öreg már az erőműpark, szóval itt is építkezni kell. Az a stratégia, hogy atom és időjárásfüggő zöldekkel termelnek meg annyit, amennyi beilleszthető a rendszerbe, a többire meg maradnak a hagyományos erőművek, pl. gázturbinák, hogy kiegyensúlyozzák a fogyasztás ingadozását.
A lényeg, hogy most olcsón tudunk áramhoz jutni külföldről, nyilván ki is kell használni ezt, amíg megvan a lehetőség. De a források nagyobbrészt öreg, olcsón termelő szénerőművek, amik le fognak állni, ki lesznek vezetve. Akkor megszűnnek az olcsó külső források. És addigra kéne itthon kiépíteni az erőműparkot úgy, hogy ne legyen energiafüggőségünk (most sincs, mert megvannak az erőműveink, csak kintről most olcsóbb venni, mint itt megtermelni). De nálunk is elég öreg már az erőműpark, szóval itt is építkezni kell. Az a stratégia, hogy atom és időjárásfüggő zöldekkel termelnek meg annyit, amennyi beilleszthető a rendszerbe, a többire meg maradnak a hagyományos erőművek, pl. gázturbinák, hogy kiegyensúlyozzák a fogyasztás ingadozását.
Piritu - 1.000.0002019-03-09 12:07:37 // 1019
"közel kétharamada behozatalból származik." - a mi gyárunk is nagyrészt osztrák vízenergiából nyert árammal megy.