Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

RomeoOne2019-09-06 11:47:20 // 1317
Veled ellentétben én nem vagyok zsigerből villany gyűlölő :)
Én elismerem az erényeit. Amúgy biztos, hogy kurva nagy élmény, hogy a kis teljesítményű motorok is 0-ról relatíve nagy nyomatékot adnak le és lámpáknál nagyokat lehet gyorsulni. Kanyarban sem hátrány, hogy nagyon alacsony a súlypont, még ha sárnehéz is a kocsi. stb.
Én mindössze nem tévesztem szem elől a realitásokat és nem feltételezem, hogy a villany komolyabban alternatívát tudna jelenteni a belsőégésű motoroknak :)
Ez kb. olyan, mint az oltásellenes hülyék. Nem oltatják be a gyerekeiket, aztán persze nem lesznek betegek, mert mivel mindenki más be van oltva körülöttük, í]y ők sem kapnak el semmit. Megmagyarázzák, hogy mivel nem lettek betegek, ezért nekik van igazuk. Aztán ha a populációban egy bizonyos részarányt meghalad a be nem oltottak száma, akkor majd újra jönnek vissza a kihaltnak hitt betegségek, megtizedeli a gyerekeket a kanyaró. Aztán majd okoskodhatnak, hogy az illuminátus küldte rájuk a betegséget, mert nyilván nem ők voltak az ostobák :DDD
Kazes☻2019-09-06 11:29:30 // 1316
Pedig azt hittem már regisztráltál az (alapáron) 50-60 milliós új Porscheért! :D
RomeoOne2019-09-06 11:18:11 // 1315
Eddig azért rendesen érveltél, de ez már komolyan a maszatolás/ködösítés kategória :)
Már hogyne lehetne összehasonlítani. Kipipálod ugyanazokat az extrákat és ha a két autó méretre meg funkcióra kb. azonos, akkor meg is van pont a hajtások árának különbsége. Az i3-nál talán kicsit nehézkesebb, de ha pl egy Golf - eGolf-ot hasonlítasz vagy Up! - eUp!-ot stb., akkor teljesen egyértelmű, hogy eszetlenül drágábbak a villany változatok.
Persze, ha valakinek kimondottan a villany élmény kell, akkor kifizeti, én megértem ezt is. Én is felárat akarok fizetni egy racionális autóhoz képest az Alfáért. Csak az a különbség, hogy én nem akarom megmagyarázni, hogy ez amúgy nem is kerül hosszú távon többe nekem. Mert kvára többe fog :D
És ha valaki egy kellemes autót akar venni, ami elviszi ide-oda, meg átlagos autós elvárásai vannak, annak soha nem lesz alternatíva egy villany a brutál felár miatt...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 11:03:45 // 1314
látod az el lehet menni, lehet bérelni ez mind olyan kompromisszum amivel én nem szeretnék élni :) Asszonyt sem úgy választottam, hogy legyen házias, szeresse a gyerekeket, legyen humora, lehessen vele beszélgetni de nem baj ha bűn ronda és teszkógazdaságos, mert megéri ... érted? :DDD
Stef2019-09-06 11:00:08 // 1313
Nincs olyan, hogy ugyanannyit tudó belsőégésű motoros. A tudását nem lehet összehasonlítani 2 különböző dolognak. Az árát és a fenntartási költségeit igen, de a "tudását" nem.
Stef2019-09-06 10:54:39 // 1312
Az élmény mindenkinek más! Neked a Stelvio, nekem a villanyautó, a feleségemnek meg Dosztojevszkijt olvasni a kádban. :)
Egy kis sztori: Pár hete beugrottam elköszönni Dunakeszire Német Misihez. Ő szerelte az Alfámat tizensok éven keresztül, és kiváncsi volt az i3-ra is. Ment vele egy kört, és közben csak úgy repkedtek a húbazmegek és aztakurvák a szájából. Vigyorogva szállt ki az autóból és megköszönte az élményt. Azt mondta ezzel ő is együtt tudna élni pár évig...
Bulgáriába meg el lehet menni repülővel is és kint bérelhetsz egy Alfát arra a pár napra... :)
RomeoOne2019-09-06 10:51:19 // 1311
Akkor hasonlítsunk össze "drága prémium városi kisautót" az i3-hoz. BMW 1 vagy Mercedes A. Felextrázva mondjuk elérik a 10 milliót listaáron, ami ugye rosszindulattal is 9 milla a szerződésben. Az I3-ad a leírásod szerint kedvezménnyel együtt is kevés híjján 14 milla volt. Akkor miről beszélünk??
Értjük, hogy neked volt rá ennyi pénzed és ez volt a vágyad, de azért ne magyarázd már meg, hogy a villanyos nem irracionálisan sokkal drágább egy ugyanannyit tudó belsőégésű motorosnál :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-06 10:49:00 // 1310
Ültem hibrid RAV4-ben, egy hosszabb utat azzal tettünk meg Shanghaiból. Ne tudd meg mennyit zabál városban. Totál hülyeség. 12l-t simán beveri. A hibrid. :-)) Ezt az elavultautomata 159-em is tudja hibrid trükk nélkül :-) És nem béget olyan hülyén, és ha lépni kell, akkor lép, tempón pedig a dízel kevesebbet eszik. Egyébként nem ment rosszul a rav4 sem, de nem voltam meggyőzve hogy annak bármi értelme van. Ja és rohadtul kényelmetlenül döcögött. A földön hasaló Ti egy repülőszőnyeg ahhoz képest (és még sok suv-hoz képest).
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 10:45:22 // 1309
jah az Suzuki is azt erőlteti mild hibrid vagy mifene... maj kiderül mindent az ár határoz meg az átlag ember itthon max 5 milláig vesz autót ez így van... az autók átlag életkora meg 14 év :DDDDDDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 10:42:20 // 1308
A Giu/Stelviot kár ide keverni az nem közlekedő edény ha nem maga az élmény az megint más tészta, hogy mivel azzal járok dolgozni sajnos a városon át kell mennem de azon kívül olyan élményt ad ennyi pénzért, amit más pl egy elektromos vagy plugin nem. És hiába a 10l-es fogyasztás ha csak a saját esetemet nézem elektromos SUV a Jagnak van ami mondjuk hasonló kategória, az I-Pace de dupla áron, mint a Stelvio mikor autózok el 15 millát? Mennyi idő lett volna kimenni vele Bulgáriába? 27 millától indul ... ez a jövő??? ez vicc .....
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-06 10:39:32 // 1307
Ez történt egyelőre :-) Benne az előfűtés, ahogy jönnek a hidegek a mobilomon beállítok 1-2 órát neki (thx kici óccó kínai okosságok), fázás sincs, hidegindítás sincs. Ez is ilyen plug-in dízel :)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-06 10:35:08 // 1306
Szerintem a jövő.. vagy inkább a közeljövő az a kisköbcentis (akár villanyturbós) benzinmotor + váltóba épített villanymotor kombináció. Viszonylag kicsi akkupakkot cipel feleslegesen, tud rekuperálni, kevesebb a fékpor (városban pláne), dugóban nem feltétlen jár a benzinmotor.
Alkalmas városozni, de utazni is, össz rendszer teljesítményben pedig bőven vállalhatók.
Nem biztos, hogy ezek plug-in verziók lesznek, mert minek. A gyakorlat azt mutatja, hogy a userek nagy része nem tölti a hibridet.
Kb ez a verzió visz legközelebb a teljes hatásfok optimumhoz.. Az áramtermeléstől a mozgási energiává alakításig értve.
A tisztán villany egyszerűen csak egy szűk rétegnek megoldás. Illetve másod autóként sokaknak az lehetne, de nem versenyképes az ára. És visszakanyarodtunk, de ezt már Stef, ne vedd magadra :-) A nép Vitara-t Fabia-t, Ceed-et fog venni, nem villanyautót.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 10:33:55 // 1305
a jövő a teleportálás lenne Teslabá kísérletezett vele csak megsültek a macskák ropogósra :)
Stef2019-09-06 10:31:46 // 1304
Na, azért arra reagálok amikor van konkrétum amiről lehet beszélgetni! :)
A plugin vs tisztán elektromos jelenleg ugyanúgy hitvita mint régen a benzines vs dízel volt. Elméletben megvan a létjogosultsága a pluginnek, de nem a jelenlegi formában. Aki arra használja a benzinmotort a pluginben hogy áramot termeljen az akkuba, az ugyanolyan mint dízelgenerátorról tölteni a tisztán villanyos autót!!! Abban már látok fantáziát, hogy az akkucsomag mintegy KERS-ként megnyomja a benzinmotor teljesítményét a töltöttség erejéig amit aztán rekuperációval vissza tud tölteni.
A budapesti töltőhelyzet szerintem is katasztrofális, mondhatnám a társadalom még nem érett meg erre mentálisan. Vidéken sokkal jobb a helyzet (már ahol vannak töltők). Vác kifejezetten jó ebből a szempontból.
Az aktív hűtés: Az i3 aktív hűtéssel rendelkezik, leginkább a Nissan Leaf-et érinti az akkuhűtés hiánya. A beszámolók szerint 2 villámtöltést már nem nagyon visel el egymás után a magas akkuhőmérséklet miatt nagyon visszaveszi a töltés sebességét. Ez nem jó!
Az említett i3 tesz jól ki lett tárgyalva a megfelelő fórumban, még a szerző is elismerte hogy ő volt tapasztalatlan (ahelyett hogy megállt volna villámtölteni ahol lehetett volna, inkább továbbment, mert volt még egy kis töltöttsége). Az tény hogy logisztikailag könnyebb tervezni hosszú távra egy benzines/dízel autóval, de mégegyszer ismétlem, a villanyautók nem erre valók. Meg lehet oldani ma már a töltést megfelelő tervezéssel, de ez mindenképpen többletmunka és többlet idő ráfordítás! Aki hosszútávon megy a járgánnyal, az (még) ne szívassa magát villanyautóval.
A matek pedig nyilván nem "jön ki" ha egy olcsó benzines kisautót hasonlítunk össze egy drága prémium városi kisautóval. De ugyanúgy egy Giulia/Stelvio árára sem jön ki a matek városi használatban ugyanahhoz az olcsó benzines Szuzuki árához viszonyítva.viszonyítva.
A "környezetbarát" vagy "környezetszennyező" megbélyegzés pedig csak attól függ honnan nézzük a témát. Én nem mondom környezetbarátnak a villanyautókat, mert bár a Lipcsei üzem ahol az i3-kat összeszerelik azt hiszem 100% karbonmentes, (az autó nagyon nagy százalékban újrahasznosított vagy újrahasznosítható anyagokból készül) nagyon jól tudom hogy azz akkumlátor előállítása során mi történik (nem Lipcsében)... :) Én sem a "környezetbarát" bullshit miatt vettem az autómat, hanem mert beleszerettem pár nap használat után a próbaidőszakban.

A jó vitának viszont örülök!
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 10:30:56 // 1303
akkor meg kell tartani az árából már úgy sem veszít, olcsó a fenntartása és bírja a gyepát :)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-06 10:23:36 // 1302
Persze, kis földút kerülő az benne van nálunk is a 22p-ben :-) Vagy egy fél km-es menekülő szakasz, amit csak extrém hülye napokon kell használni, de a napi rutinban is van egy 100m földút. Pont elég arra, hogy sokkal kevesebben járnak arra. Évek óta bevált útvonal. Hogy a TD mitől bírja ezt így, meg ne kérdezd. :-) Pizzafutár autó, komolyan :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 10:00:16 // 1301
azt mondtad nem reagálsz ám legyen :DDD
Akkor a jöjjön a jelen...
A plugin a jövő főleg az olyan ami tisztán elektromosan is tud menni a belső égésű motor csak az akkut tölti nekünk ilyen volt mivel a városi ingázás legtöbb esetben nem több, mint 20-50km átlagban. Akkor nézzük mik a hátrányai egy elektromossal szemben: egy év alatt kb 15e ft-ért tankoltunk bele csak a miheztartás véget ami ahhoz kell, hogy hetente egyszer el legyen indítva a motor ezk kb 15e ft/év, az olajcsere ami kb 20e ft/év és akkor jöjjenek az előnyök: a Bp-i elektromos fórum nem szól másról csak, hogy melyik töltőn hagyta ott éppen az ember fél napra az autóját és ezért nem tudnak tölteni, melyik nem működik (a pluginnál ilyen nincs benyás üzemmód), a fizetős töltőnél az alkalmankénti töltés drágább, mint az a 4 benya amiből előállít a motor 100 km elektoros autózást és ugye percek alatt meg lehet tankolni, hosszú utakra is használható extra időszopások lásd töltés nélkül is, azért elég cink mondjuk egy I3-mal a hosszú táv bár ha valaki időmilliomos fel lehet ülni a szopórollere BMW I3 teszt
Mi gondolkoztunk új autónál természetesen plugin és tisztán elektromoson is, tisztán elektromosnál ahol nincs megoldva az akku hűtése ott pár évente 15-20%-ot is csökken a hatótáv ráadásul olyan ronda az összes,mint a bűn. A legolcsóbb plugin is 10 milla felett lett volna, kis matek és egyből az jött ki ha veszünk egy jól felszerelt új autót 5-6 milla között, az asszony azt az 5-6 milla különbséget 20 év alatt sem autózza ki, ha továbbra is ingyen van az áram.
Szóval ez a jelen.
Ez a mi a "környezetszennyező" bullshit duma az nálam egyenlő a laposföldhívőkkel kb szóval hagyjuk :DDD
Stef2019-09-06 09:35:13 // 1300
Kezdem kapisgálni. Te egy 5-6 éves plugin hybridhez viszonyítasz, azt gondolván hogy az villanyautó. Nos, nem az. Személy szerint tökéletes zsákutcának tartom a plugin hybrid megoldásokat, mivel ezek ugyanúgy belsőégésű motorral és annak minden előnyével/hátrányával rendelkeznek (motor karbantartás) csak pluszban még meg vannak nehezítve egy akkupakkal is csak hogy pár (50-60) kilométert el tudjanak menni elektromosként is. Ez teljesen értelmetlen, mindkét hajtásmódból csak a hátrányok érezhetők. Ez nem a jövő, ez inkább szimplán csak szopás.

Ha visszalapozol és elolvastad akkor tudhatod hogy én 300km-t tudok egy töltéssel elmenni, kb 2 hetente töltöm az aksit alkalmanként kb 3 óra alatt. Megtehetném hogy minden nap felteszem töltőre, de nem foglalkozok vele, tudom hogy másnap mennyi távolságra lesz szükségem. Mint télen mint nyáron, az aksi hűtése/fűtése valóban elvesz a hatótávból, mint ahogyan a klímázás is, de az 50%-os hatótáv csökkenés az nagyon erős csúsztatás. A kényelem érdekében nekem minden nap be van állítva az állóklíma 16:40-re, hogy mire kiérek a munkahelyemről egy lehűtött autóba tudjak beszállni (télen pedig egy meleg, jégről leolvasztottba). Ez alkalmanként 1-3%-ot vesz el a töltöttségből attól függően hogy milyen meleg/hideg van odakint. Nekem megéri! A fékek: tényleg rozsdásodnak! Mivel az autó ekár egy pedállal is egész jól vezethető a rekuperáció annyit lassít az autón visszatöltéskor hogy normál forgalomban nem szükséges a féket használni. Igaz a fék nem kopik ezáltal viszont rozsdál! Ezért aztán nem is felejtik el felhívni a vevők figyelmét (új autónál) hogy a féket autómosás után mindenképp, de hetente legalább egyszer használni kell üzemszerűen! Apropó visszatöltés: azért az elég jó dolog hogy felhasználva a lassulási energiát áramot termel az autó és visszatölti az aksiba mikozben nincs fékpor szennyezés ugye?

Biztosítás: Egy kis sarkítást érzek abban hogy egy második autónak használt autó biztosítását viszonyítod az elsődleges autóhoz. Biztosítás szempontjából a második autóra nincs bonus, automatikusan legjobb estben is csak A0 lehet. Ehhez mérten kalkulálják a Cascot is. Nekem most csak elektromos van és az éves biztosításom 21.804.-Ft, az éves Cascom pedig 106.080.- Ft.

A meghibásodásokkal kapcsolatban pedig mint minden autónál, ennél is történhet bármi, de 5 évig (aksira 8 évig) teljes körű a garancia és az ingyen szerviz. Ezt már kibeszéltük régebben, de akkor sem akartad megérteni... :)
A szoftverfrissítéssel kapcsolatban azért megjegyezném hogy ez nem egy telefon vagy számítógép. A szoftver szinte az autót vezérlő mindenség. Nem frissítik évente. A gyári navi frissítés lehet hogy pénzbe kerül a garanciaidő után, de a CarPlay miatt a Waze köröket ver a gyári navira és ingyenesen frissül a telefonon.

A jövő tehát itt kezdődik, és nem az általad említett 5éves sótlan közlekedőedénynél 50km-es hatótávval. Azt tényleg jól tettétek hogy eladtátok...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 08:24:33 // 1299
A jövő....
Megtapasztaltuk a jövőt, plugin hybrid hangtalan, szagtalan, sótlan közlekedő edény, ingyen töltéssel elméletileg nulla üzemeltetési költséggel...elméletileg. Másod autó asszonynak városi ingázásra napi 50 km-re. Használtan egy jó állapotban lévő 5 éves 5 milla környéke (új ára 14 milla volt). Súlyadó nulla, töltés otthonról nulla, biztosítás nem kevés, casco évi 160e (a Stelviora évi 95e). Hatótáv normális (papás) körülmények között 70-80km, az én vezetési stílusommal 50-55. Amit mindenki elfelejt mondani nagy melegben az akku hűtése miatt -20% a hatótáv, télen a hideg miatt akku fűtése és az utastér fűtése miatt -50% a hatótáv. Amit elfelejtenek mondani garancia lejárta után egy szoftver frissítés 50-60e ft ami sajnos évente jön ki, 6 évesen már tönkre mehet az inverter (több százezer), a hálózati töltő (1 kiló), a hátsó féknyergek mivel keveset fékezik az ember berohadnak, az akku hűtő elektronika stb, stb... a faszbúk csoport nem szól másról ennél a márkánál, csak hogy kinek mi ment tönkre és mennyibe kerül, nálunk szerencsére semmi extra kiadás nem volt és inkább el is adtuk, mivel ha csak éves szinten rá kell költeni 2 kilót akkor kb pont ott vagyunk, mint ha tankolnánk egy autót...
ez a jövő :))))
Kócosw2019-09-06 07:57:24 // 1298
lassan venned kel legy drónt abban vinn ia csaladot :)
az az igazi jövö :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 06:20:31 // 1297
Nálunk szarban a haza, a nyári 10-12 perces út 45re emelkedett most találtam egy föld utas menekülőt azzal igaz 1,5 annyi a távolság de 22 perc alatt ott vagyok az iskolában a gyerekekkel... csak suvval járható, még jó, hogy asszonynak is lecseréltük az áramfalót, most szopna rendesen
Kócosw2019-09-06 05:09:10 // 1296
könnyen szalad az elektromos eladása ha mesterséges uton nyomják mindenhol. Poltikailag tolva van az elektromos autó, mert most épp valakinek ez jó anyagilag.
Kazes☻2019-09-05 23:31:46 // 1295
Na, de itt van a kutya elásva... csak használod. (pont) :P

Viszont jó, hogy nem azt mondod, hogy milyen szuper, mert a csoda verdában van kanyarkövető fényszóród is és a jövő elkezdődött... viszonyításként: kanyarkövető fényszórót már 1967-ben bizonyos típusokba szériában adták Citroënék.
:D
A többitől meg ne őrülj meg, mert nem tegnap óta vagy itt, rájöhettél volna, hogy hol is! ;)
RomeoOne2019-09-05 23:19:38 // 1294
Nézd meg, hogy mennyibe kerül egy belsőégésű motoros autó, ami azt tudja, mint az i3. nem 10+ milliós kategóriába fog esni, nagyon nem :)
Kazes☻2019-09-05 23:12:39 // 1293
Jó neked... mi itt nem tudjuk... :( Nekem sem hiányzik...
Kazes☻2019-09-05 23:11:43 // 1292
Ez jó...! :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 23:10:10 // 1291
A jövő? Akkumulátoros autó volt régen is, semmi jövő nincs benne. A jövő nem ez lesz, annyi korlátja van műszakilag a technológiának. A jelen egy része, a jövő egy része is, de nem az a hajtás típus ami a belsőégésű motort leváltja.
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 23:05:24 // 1290
Nem szokom, inkább kerülöm. :-) Nekem ez nem. hiányzik.
Stef2019-09-05 23:05:20 // 1289
Megőrülök ettől, hogy alfás, meg béemvés, meg hondás. Ugyanaz vagyok aki voltam, de régebben Alfát használtam, most nem. Lehet ha lesz eAlfa, akkor újra azt veszek majd! Az aktivitásom pedig annak szól, hogy Ti is lássatok ki egy kicsit a saját világotokból! A jövő elkezdődött! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 23:00:53 // 1288
Mire beüt az iparági válság, addigra majd pont eljut az Alfa is idáig, és ujra nem tud eladni majd 10-nél többet :-) Valahogy az időzítés nem megy nekik. A válság pedig közelít. Két leállított autóipari projektről tudok mostanában. Már tesztelési fázisban nyomtak stop-ot pl egy népszerűnek várható prémium kompakt hibridnek (első kézből infó).
A háttérben gáz van, és a villanyautók erőltetése is csak ront a helyzeten. Egy olyan technológiába nyomják a pénzt, ami várhatóan nem fog megtérülni végül. Kicsi az esély hogy tömegek üljenek elektromos autókba.
Stef2019-09-05 22:59:15 // 1287
Ja, már megértettem mire gondolsz! 5 Milliós Szuzukihoz és annak költségeihez kellene hasonlítani az i3-at, mert azzal, de inkább azzal se egy kategória.
Nagyon aranyos... :)
Stef2019-09-05 22:52:29 // 1286
Ne haragudj, nem teljesen értem amit írsz. Hogy mit kellene összehasonlítanom mivel? Erhard miket sorolt fel? Nem találom. Amiket ma felsorolt, azokat szerintem sorra cáfoltam (egyszer még ő maga is). Biztosítás, meg ilyesmi? Szívesen elárulom hogy mennyi a biztosításom és a Cascom! Szerintem kevesebb mint egy Giuliáé. Még csak nem is sarkítottam a villanyos javára, hiszen parkolási díjat sem vettem figyelembe a benzines terhére, és még a villanyt is normál áron számoltam az "ingyen" helyett. Gumit mindkettőnél cserélni kell, mint ahogy ablaktörlő lapátot és pollenszűrőt is. Az árkülönbözet pedig mint írtam 3 év alatt tmegtérül (mégegyszer: az én esetemben).
Kazes☻2019-09-05 22:51:04 // 1285
És az még nem is a legrosszabb! Gyere sűrűbben, hogy szokjad. Nézz át az utas topicba... ;)
Kazes☻2019-09-05 22:48:43 // 1284
De az akkor már legalább oldalhelyes! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 22:46:24 // 1283
Voltam Budapesten tegnap, reggel 8-ra értem be az m3-mon. Borzalom... nagyon nem mindegy hol laksz. Itt Debrecenben a dugó az, hogy reggel 22p beérni a gyerekekkel 12 helyett. Napközben bárhol ott vagy 15p-en belül. Ilyen körülmények között még élvezhető az autózás varosban is. Nem sokat szoktam állni. Kis utcákon kikerülöm a lámpákat, és pikk pakk odaérek ahova kell :-) Nem hallgatok rádiót, nem telefonozok, csak vezetek egyet. Ha sok a gondolkodós munka, kifejezetten jól szokott esni egy kis TD-vel szaladgálás.
Piritu - 1.000.0002019-09-05 22:45:26 // 1282
Azért érdekes lenne ezt a topikot olvasni amikor megjelenik az első eAlfa a szalonban :-)
RomeoOne2019-09-05 22:41:17 // 1281
Pedig igaza volt. Bár értem azt is mit írsz, az előbb összekeverted azt, hogy objektíven megéri-e, meg hogy NEKED megéri-e. Ami számítást mutattál, az arról szól, hogy a te szempontjaid szerint megéri neked. De Objektíve véve egy Giulia-hoz hasonlítani az i3-at? Ha objektív összehasonlítást akarsz, akkor kb. azokkal kell hasonlítani, amiket Erhard felsorol. És az árkülönbözet soha nem fog megtérülni. Még akkor sem, ha végletesen optimista módjára csak "üzemanyag" költséget számolsz fel a villanyosra.
Kazes☻2019-09-05 22:35:57 // 1280
Nagy jelenet lehetett! :D
Kazes☻2019-09-05 22:35:36 // 1279
Erre mind tudjuk (jelenlegi helyzetben) mi a válasz... az viszont ennél furcsább, hogy amíg Alfás voltál, nem voltál ilyen aktív az oldalon, mint amióta Béemvés lettél! :DDD
Piritu - 1.000.0002019-09-05 22:30:56 // 1278
Az átadó is elnevette magát amikor pár perc türelmet kértem :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 22:28:39 // 1276
Városi közlekedésben teljesen mind1 miben ülök nem az idegesít, hogy kartyog, mint egy dízel, duruzsol, mint egy benyás vagy éppen az elektromosban csak a kattogásokat hallom mikor az akku hűtő elindul... egyszerűen szar a dugóban elfecsérelni az időt és akár egy 200 millás rollsban is ülhetek sofőrrel, abban is pont ugyan olyan szar...
Piritu - 1.000.0002019-09-05 22:28:37 // 1275
...hát ugye a szarolasz hívők szerint a kézzel való tolás :-DDD
Stef2019-09-05 22:27:31 // 1274
És milyen erőforrás alternatívái vannak az Alfának a benzinen és a dízelen kívül? :)
Piritu - 1.000.0002019-09-05 22:27:06 // 1273
...azért nem rossz egy gyakorló villanyautós szemszögéből nézni a dolgokat. (Alfából nem sok "alternatív" erőforrású van a forgalomban)

Mielőtt Giulia a házhoz jött egy hétig én is egy eGolfot használtam. Nagyjából meg tudom érteni a "túlsó" oldalt.
Ettől függetlenül amikor a Giuliáért mentünk vele először kezet mostam és csak utána nyúltam az Alfához :-)
Stef2019-09-05 22:26:43 // 1272
Pontosan úgy van ahogy mondod! Egyetértünk!
Ugyanúgy ahogy neked ez jött be, nekem az! Különbözőek vagyunk... De ettől nem lehet azt mondani általánosságban hogy ez hülyeség vagy hogy ez nem éri meg. Azt lehet mondani, hogy NEKEM ez nem éri meg és szerintem ez még hülyeség, de attól még másnak jó lehet, és talán meg is éri ha ebben érzi jól magát!
Kazes☻2019-09-05 22:22:09 // 1271
A topic az, csak hát Alfás fórum...! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 22:20:36 // 1270
Értem is, meg nem is :-) Ezért írtam még korábban hogy felesleges számolni, ez egy érzelmi döntés volt. Ennyi pénzből 8 év varosozás kijon egy V6-tal is. Még lehet egy régi Maseratival is :-) Ki mit élvez, értem én :-) Engem egyelőre városban nem lehetne átültetni a 146-ból, mert élvezem és nem is drága.. Nekem nem élvezet a kütyü és a látszat high-tech. Viszont élvezet, ha érezhetően egy gépet uralok. Legyen az akár egy ósdi traktor. Szóval mondjuk hogy értem miért, de soha nem tudnék így dönteni, annyi más sokkal jobb opció létezik az én szemszögemből. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 22:13:20 // 1269
Értem, mégis számolgatás megy. :-) Nem kötelező a low cost megoldás, szerencsére én is inkább azért maradok ennél mert szeretem. Őszintén városi forgalomban a korszerűségnek kb nulla előnyét látom. De elfogadom, ha valakinek ez valamiért kell. Erre csodás autók vannak 5-6 millió körül.
Az azért gazdaságilag is alap, hogy ha a végeredmény ugyanaz, vagy hasonló, akkor is a kisebb kezdeti beruházással járó megoldás nyer.
Nem mellesleg funkcionális szempontból a villany autó nem ér fel még a low-cost megoldáshoz sem.
Stef2019-09-05 22:07:46 // 1268
Gyuri: Kérlek te is olvass kicsit visszább! Leírtam, hogy nem minél olcsóbban akartam megúszni a közlekedést, hanem az adott viszonyokhoz képest minél praktikusabban és élvezetesebben szerettem volna megtenni a napi kilométereimet, és ehhez nekem a villanyos jobban bejött. Ez a megtérülés csak egyesek vesszőparipája itt! Nem akarom hogy megtérüljön, én élvezni akarom azt a napi 25 km-t! A Giuliához pedig azért hasonlítottam, mivel az lett volna a másik esélyes, de ezt is leírtam korábban hogy miért nem az lett. Az utakon viszont egyre több az i3 (szerintem már most több van mint Giulia, pedig az emberek ugye nem hülyék!).
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak