Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Szabeee2009-07-10 18:09:32 // 637
Nitrosystem computer vezérelt nitrórendszer:

Üres palack, csőrendszer, vezetékek, mágnesszelepek, injektor fej, kapcsolók, fúvókák, nitró vezérlő computer.

Ára: AKCIÓ! 230.000 Ft / szett
most néztem a nitrosystem oldalán
GTVili2009-07-10 18:04:25 // 636
Naszóval....szerintem mindegy hogy miből származik,az akkumulátor így-is úgy-is környezetszennyező.A másik,hogy senki nem fog használt Hybridet venni....mert tart a méregdrága akkucserétől......ki akarna megvenni egy használt autót úgy,hogy tudja mégegyszer ennyit ki kell fizetni az akksira.
Vagy.....vagy pedig a használt Hybridek ára lemegy a béka segge alá....
Tedi2009-07-10 18:00:47 // 635
Helyes :)
GTVili2009-07-10 17:59:15 // 634
Teddy megelőztelek.....;-D
GTVili2009-07-10 17:55:39 // 633
Vagy Hybrid....? Ja igen...így a helyes....
GTVili2009-07-10 17:54:52 // 632
Nyomás ide a Hibryd témával....;-D
Tenkes2009-05-30 12:13:13 // 631
Ez az ár a tiedre vonatkozik!?az enyémbe 60.000.:( de jó lenne ha nekem is ennyi lenne:))
GTVili2009-05-30 12:07:52 // 630
A Hunflex Classic 29500ft......
GTVili2009-05-30 11:57:01 // 629
Mindenfélét hallani....aki használja,azt mondja hogy ez mind nem igaz....aki nem,az meg rémhíreket terjeszt.
Nekem is régóta motoszkál a gondolat.....ráadásul jól lement a HunFlex-kütyü ára is.
;-DDD
Tenkes2009-05-30 11:50:22 // 628
Igen akivel eddig beszéltem és használja /100%/ is azt mondja, hogy úgy viselkedik az autó mintha a klíma be lenne kapcsolva ráadásul a hideg indítás egy kicsit nyögvenyelős!:)ja és még azt mondják, hogy megeszi a műanyag tankot és a benzincsövet is (de nem minden fajtát).Ezt a Hunflexes átalakítót én is be fogom szerezni!
GTVili2009-05-30 11:24:48 // 627
Elvileg átalakítás nélkül nem nagyon fog működni....legalábbis nem úgy,ahogy szeretnéd.
Tenkes2009-05-30 11:03:40 // 626
Sziasztok! Én tegnap tankoltam 70/30s arányban E85-t a 164 gépembe és konkrét változást nem vettem észre.A következő tankolásnál ki fogom próbálni a 50/50% arányt!
B-la Ÿ2009-05-25 00:48:16 // 625
Gondoltam meg töröm a csendet 1 hozzászólással... :-DDDD
Xixo2008-08-15 03:19:48 // 624
Jah, a lényeg: elsőre pozitív tapasztalatai voltak, azóta meg nem beszéltünk erről.
Xixo2008-08-15 03:18:51 // 623
Gabriel-t kérdezd, kb két hónapja rakatta be!!
B-la Ÿ2008-08-14 20:51:42 // 622
Nem tudom!
Talán 200E-nél kezdődnek az alap 1 palackos nem túl bonyolult szettek...
Viszont a jobbak már ennek a többszörösébe is kerülhet. :-(((
TDI752008-08-14 20:40:39 // 621
Nem hangzik rosszul a dolog. Én próbáltam boxerban az E85-öt, de csak fele fele keverési aránnyal volt elfogadható az eredmény. A hideg indítás kicsit nyögvenyelős, de ha már benelegedett a cucc, akkor szinte semmitsem venni észre. Ézt a ketyerét még nem próbáltam, mivel nincs rá lovém.
Tom5552008-08-13 10:46:25 // 620
Nem rossz.. Mennyi most egy szett?
Lesz valami alfás kedvezmény? :))
B-la Ÿ2008-08-06 00:27:09 // 619
Nitro


Természetesen, kizárólag csak alternatívaként...



A teljesítménynövelés leghírhedtebb és talán legtöbbet vitatott formáját a nitro rendszerek beépítése terén találjuk meg. Az Egyesült Államokban már évtizedek óta az utcai gyorsulási versenyek nélkülözhetetlen kellékének számító rendszerek immáron itthon is nagy népszerűségnek örvendenek az adrenalinra éhes fiatalok körében.

A nitro rendszerek lelkét a normál hőmérsékleten folyékony dinitrogén-oxid (N2O) alkotja, amely 2 rész nitrogénből és egy rész oxigénből áll. Ez a vegyület sűrítő lökettel kb. 572 Farenheitre (300 °C) hevítve lebomlik, ezáltal pedig extra oxigént szabadít fel. Ezt az előnyös tulajdonságát használják ki a nitro rendszerek: nem csak maga az oxigén hozza létre a plusz erőt, hanem az a képessége is, hogy segítségével a motor több üzemanyagot tud elégetni, ezáltal pedig nagyobb hengernyomás jön létre. Innen származik a többlet erő legnagyobb része.

A nyomás alatt tartott dinitrogén-oxidot a motorba fecskendezve, az folyadékból gáz halmazállapotúvá alakul (felforr). Ez a forrás lecsökkenti a nitro hőmérsékletét -0,127 F-re (17,91 °C). Ennek a "hűtő hatásnak" az eredményeként jelentősen lecsökken a beömlő üzemanyag hőmérséklete is, kb. 60-75F-el (15,5-23,8 °C). Ez szintén segít a plusz erő létrehozásában.

Ezek mellett a sűrítő erő hatására felszabaduló nitrogén is fontos szerepet játszik: a nitrogén tompítja vagy gyengíti a megnövekedett hengernyomást, amely elősegíti az égési folyamat kontrollálását.

A dinitrogén-oxidot teljesítménynövelésre először a II. világháború során használták, ekkor a vadászrepülők motorját pörgették fel vele. Mivel a technikát a hadiiparban fejlesztették ki, sokáig féltve őrzött titok volt, még a létezéséről sem sokan tudtak egészen a 70-es évek végéig. Ekkor néhány autókkal foglalkozó szakember és autóversenyző felfedezte a nitróban rejlő fantasztikus lehetőségeket, aminek eredményeképpen a 90-es évekre a nitro az Egyesült Államok utcai gyorsulási versenyeinek elmaradhatatlan eszköze lett.

A dinitrogén-oxid által megbikázott rendszerek a hatékonysága abban rejlik, hogy a motorban megnövelik az oxigén és az üzemanyag áramlását: ahhoz hasonlíthatók, mintha kompresszort vagy turbófeltöltőt használnánk. A jelenleg létező teljesítmény-növelő termékek között kevés olyan hatékony van, amely egyáltalán összevethető e rendszerek által nyújtott drámai erőnövekedéssel. További előnyük más teljesítménynövelő tuningokkal szemben, hogy míg azok folyamatos többletterhelésnek teszik ki a motort, a nitrót csak akkor használjuk, amikor szükség van rá: amíg nem nyomjuk meg a kis piros gombot, autónkat fogyasztás és teljesítmény szempontjából is a hagyományos paraméterekkel hajthatjuk. De ha bekapcsoljuk… sok alkalmazás esetében a várható növekedés 1/4 mérföldenként 1-3 teljes másodperc, sebességben 10-15 mérföld (16-24 km/h). A végső eredményt persze befolyásolja a motor mérete, az abroncsok, a befecskendezés, a sebesség fokozatok, stb.

Motorunk paramétereitől függ az is, hogy mekkora többletet nyújtó nitro rendszer építhető be autónkba. A lényeg, hogy a megfelelő készletet válasszuk ki az adott alkalmazáshoz, például a 4 hengeres motorokhoz általában hozzáadható további 40-60 lóerő, a 6 hengeresek nagyszerűen működnek 75-100 plusz lóerővel, a kis hengerblokkos V8-asok általában elbírnak plusz 140 lóerőt, a nagy hengerblokkos V8-asok elbírhatnak plusz 125-200 lóerőt is.

Hazánkban nitro-rendszerek szakszerű beszerelésével - tudomásunk szerint - jelenleg egyetlen cég, a NITROSYSTEM Kft. foglalkozik. Folyamatos fejlesztéseikkel az egyszerűbb használhatóságra és a még nagyobb biztonságra törekszenek. Kínálatukban kétféle rendszer szerepel, a hagyományos és a computer vezérlésű nitrós szett.

A hagyományos rendszernél az autóban valahol el van helyezve egy kapcsoló, amely bekapcsolásával a nitro-rendszer működésre kész, azonban még nincs nitrózás. A fojtószelepnél van egy, annak teljes nyitását érzékelõ mikrokapcsoló. Amint ez a kapcsoló jelet ad (padlógáznál) aktiválódik a rendszer és megindul a nitrózás. Ennél a hagyományos verziónál vigyázni kell, hogy túl alacsony fordulaton (2500 RPM alatt) ne aktíváljuk a rendszert, valamint leszabályozásig sem szabad nyomni a gázt, mivel ezek a motor károsodásához vezethetnek.

A computeres szett minderre figyel helyettünk: itt programból beállítható az aktiválási és a leszabályozási fordulatszám. Mialatt tart a nitrózás, a computer folyamatosan figyeli az oxigén szenzor jeleit, és ha a hengerben nem tökéletes az égés azonnal szabályozza a nitro mennyiségét, így tökéletes védelmet biztosít a motornak.

A száguldásnak csak palackunk űrtartalma szabhat határt, és persze az hogy meddig hagyjuk bekapcsolva a rendszert. Viszonyításképp a 2000 ccm hengerűrtartalmú motorokra szerelt nitró-rendszer töltése általában 20-30 teljes, 1/4 mérföldes gyorsítási menetre elegendő. A kiürült palackok ezután természetesen újratölthetők.

Amennyiben érdeklődsz a nitrós alkalmazások iránt, érdemes ellátogatnod a NITROSYSTEM weboldalára, ahol mindenre kiterjedően olvashatsz ezekről.


Ide tartozik ez is,
a Dinitrogén-oxid, amelyet az orvostudomány anesztéziához, az élelmiszer ipar tejszínhab-hajtógázként, míg az autótuningolók motorok teljesítményének növeléséhez használnak...

A dinitrogén-oxid (N2O) egy színtelen, nem gyúlékony gáz, melynek kellemes édeskés íze és szaga van. A sebészeteben és a fogászatban anesztetikus és analgetikus hatását használják. Euforizáló hatása miatt kéjgáznak, vagy nevetőgáznak is nevezik. A belsőégésű motorok üzemanyagához keverve nagyban növeli a motorok teljesítményét oxidáló hatása miatt, ami fokozza az égést. A Föld légkörében jelenlévő dinitrogén-oxid gáznak üvegházhatása van, tehát növeli a globális felmelegedést. A köznyelvben és a számítógépes játekokban a dinitrogén-oxid-ot egyszerűen "nitró"-nak nevezik. Könnyen csepfolyósítható gáz. Oldhatósága vízben és alkoholban jó. Oldódik tömény kénsavban is.

A VIII. Magyar Gyógyszerkönyvben Dinitrogenii oxidum néven hivatalos.


Kémiai tulajdonságai
Önmagában nem gyúlékony, de az égést táplálja. Ennek az az oka, hogy könnyen ad át oxigént. A parázsló fapálcát lángra lobbantja. A dinitrogén-oxid hidrogénnel keverve viszont meggyújtható, meggyújtásakor robban. A reakció során víz és nitrogén keletkezik.


Az ammónia és a dinitrogén-oxid keveréke meggyújtva szintén robban.



Élettani hatása
Az égést táplálja, de a légzést nem, mivel a szervezet nem képes felbontani. Kisebb mennyiségben belélegezve nevetést, mámort, nagyobb mennyiségben érzéstelenítő és narkotikus hatású. (Innen a kéjgáz név.)


Előálíltása
Ammónium-nitrát óvatos hevítésével állítják elő. Ha a kőmérséklet 250 °C fölé emelkedik, a reakció robbanásba mehet át.



Felhasználása
Felhasználják oxigénnel keverve altatógáznak, foghúzások alkalmával érzéstelenítésre. A méhészetben a kaptárak felnyitásakor a méhek elaltatására használják, ekkor ammónium-nitrát tartalmú tabletták hevítésével nyerik.



DURVA!!!
Bepakolom a tejszínhab-palackot a gépbe...
:-DDD

" Ez természetesen csak poén!!! " :-)))
Somez2008-02-19 08:07:07 // 616
E85-öt tankolt már valaki TS motorba? Esetleg kipróbáltátok már a Hunflex nevű terméket?
Ferke2008-02-03 14:57:14 // 615
Persze, hogy csökkenne. Ismerek egy gázos boxit....tényleg gázos..:)) nem a boxinak való ez.
BMW forever!!!!!!!!2008-02-03 14:55:53 // 614
Saját tapasztalat:többet eszik,nem megy annyira!Még egyszer mondom,saját tapasztalat,biztos lesz aki az ellenkezőjét mondja.
Tom122008-01-31 23:30:52 // 613
Nem fért be a tűzhely? :-)
Tom122008-01-31 23:29:41 // 612
Akkor jöhet az új generáció! :-)
iAntenna2007-10-13 21:46:24 // 611
semmi semmi... már le is beszéltem magam róla! :D
iAntenna2007-10-13 21:15:03 // 610
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata a gázüzemmel boxer motorban? Azon gondolkodtam hogy beszereltetem. Mi változna a kocsiban? Mármint teljesítmény ilyesmi csökkenne?
Grando2007-09-03 20:03:08 // 609
Whiteskull2007-08-29 23:12:03 // 608
Sőt! Egész finom! :)))
Tom122007-08-29 23:10:36 // 607
Az se rossz...:-)
Tom122007-08-29 23:08:45 // 606
...vagy Leonardo da Vinci.:-)
csocsi2007-08-29 23:07:39 // 605
Ne keverj össze magaddal :)))
csocsi2007-08-29 23:07:22 // 604
Abban biztos vagyok, ezt már eljátszotta a hétvégén :))
Whiteskull2007-08-29 23:06:51 // 603
Én inkább egy kis Villányi Zweigeltre szavazok 2004-ből. :)))))))))))
Tom122007-08-29 23:05:24 // 602
Most, hogy mondod...:-)))
Tom122007-08-29 23:04:09 // 601
Gázolajat, vagy benzint? :-))
falcokc2007-08-29 22:59:07 // 600
akkor most vegyétek úgy, hogy nem kell elköszönni :)))))

csáááááá!
falcokc2007-08-29 22:57:32 // 599
így má nem is érdekes :)))

de azért jó :-))))
GEORGE2007-08-29 22:55:57 // 598
A végén kiderül, hogy a húsvéti nyuszi volt :-))))
Whiteskull2007-08-29 22:54:39 // 597
Inkább igyunk egy pohárkával! :))))
GEORGE2007-08-29 22:54:13 // 596
Miért ne!?! ha úgy tartja kedvetek traktorozzátok nyugodtan :-)))
Tom122007-08-29 22:53:50 // 595
Nem Nicola, Nicolaus - tehát az Otto motort a Mikulás hozta Finnországból...:-))
...na, jó, hagyjuk...:-)
falcokc2007-08-29 22:53:23 // 594
látom felébredtél mert azt hitted alszok :)))
Whiteskull2007-08-29 22:52:34 // 593
Többször nem köszönünk el tőle. :)))
csocsi2007-08-29 22:51:45 // 592
Vaze neked már aludni kéne :))
Whiteskull2007-08-29 22:50:16 // 591
Nem 147-es volt, és még csak nem is alfa. :))))
Én is elismerem mindkettőt üzemanyagként. De nekem bármilyen hihetetlen nem számít sem a gazdaságosság, sem a teljesítmény. Ezek alapján biztosan meggyőzött volna. :))))
falcokc2007-08-29 22:50:16 // 590
akkor ezentúl én sem trakizhatom le :)))))))
GEORGE2007-08-29 22:48:01 // 589
Akkor megértem, hogy továbbra is benzinpárti maradsz, bár az a 147-es messze nem ilyen paraméterekkel bírt mint ez a 2,4 -es .-)
Én mind kettőt elismerem mint autó üzemanyag .-)
Whiteskull2007-08-29 22:45:33 // 588
Igen használtam hasonlót. M-jet-et nem. Nem győzött meg. :))))))))

De látom túllőttem ezzel a traktorozással a célon, és innentől fogva megigérem neked, hogy feléd célozva ezt sose fogom leírni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak