Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Robi2006-02-02 23:53:05 // 438
Szevasz, jó8.
Robi2006-02-02 23:52:25 // 437
Az autógyártók nem dicsekednek vele, de padlógázon az autók nem lambdavezéreltek. :) Megkapják a teljesítmény szempontjából ideális keveréket, oszt hadd szóljon. :) Részterheléssel meg ki közlekedik egy benzinessel? :P
Robi2006-02-02 23:50:15 // 436
Én tényleg nem azért "fogom a gázra" ezeket a dolgokat, mert félek tőle. Miért kellene félnem a gáztól? :)
GEORGE2006-02-02 23:48:54 // 435
Köszi értem mit mondasz :-) A gyertya jó áron van. Nekem most próba képpen egy Champion szett van benne, most már 4000km óta különbséget a gyárihoz képest nem érezni!! Igaz ezek nem birnak annyit mint az NGK, de 12800Ft volt a 8db! Léptem szevasztok! :-)
Robi2006-02-02 23:48:32 // 434
Jó, rendben, azért rohad szét, mert gagyi. De ugyanaz a gagyi miért nem rohad szét a benzin üzemű alatt? Vagy ha bontott gyárit teszek fel, az miért rohad el a gázos alatt, és a benzines alatt miért nem? De végülis nekem tökmind1, én azt az elvet vallom, hogy nincs jobb, mint egy jó dízel. :) Ha meg nagyon nem bír magával az ember, akkor kinyitja a pénztárcáját, és előhúzza a benyás játszóautót. :)
botigta2006-02-02 23:46:12 // 433
GEORGE Félre ne érts, én is az utángyártottat veszem, csak nem fogok minden elhasználódást a gázra, mint azok az autószerelők, akik félnek a gáztól, ezért utálják. Apropó gyertya, nálam meg 28.000Ft a gyertyagarnitúra (Splitfire 3platina), és tuttibb, mint az NGK, ha érdekel valakit!
GEORGE2006-02-02 23:45:12 // 432
Megvettem a gyári lambda szondát az Alfába!! 1000km se volt jó!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja bosch!! az az fosch!!!!!!
botigta2006-02-02 23:41:23 // 431
Ödi Nekem is ott van a 146-ban, de megőszültem, mire betettem.
GEORGE2006-02-02 23:39:42 // 430
A gyári cuccok siralmasan magas árai miatt választunk többen ugymond utángyártott rendszert ami sokszor azonos márkájú mint a gyári csak nincs rajta az Alfa logó. A 146-ra 9x ezer forint egy gyári kipufogó rendszer. 32 ezerért már lehet kapni rá kompletten. Én most egy Amerikai rendszert tettem rá ez 46 ezer volt kb a fele a gyáriénak. Ha csak a felét birja már jó! vagy Pl az NGK platina gyertya Alfa Romeo logóval 96-98 ezer körül van a 8db. Alfa logó nélkül 47 ezer! Nem mindegy, és ugyan az a gyertya!!
kando.2006-02-02 22:26:36 // 429
Nem vitatkozás, csak tapasztalat céljából jegyezném meg, hogy a gáz elégetéséből keletkező füstágzok igenis sokkal savasabbak, sokkal maróbb hatásúak a kipuf rendszerre és bármiféle fémfelületre, amivel érintkeznek. Az, hogy az autók kipuf rendszere a gáztól hamarabb lukad, korrodál, annak is köszönhető, hogy benzin/gázolaj üzemhez (fütgázhoz) lettek tervezve, amik kevésbé maróak a fém oxidációja szempontjából. Nem feltétlen attól, mert az anyag gagyi (szerintem a gáztól ugyanúgy rohad a Remus is, meg a Bosal is)
Ödi2006-02-02 22:23:52 // 428
Oké-OKé Valoban létezik olyan adapter ami alfér a tanksapka alatt?
botigta2006-02-02 22:20:45 // 427
Ödi Na de nem léptem le, csak volt dolgom. Azt viszont tudomásul kell venni, sajnos nálam már lejárt az a lemez, hogy egész éjszaka a gép előtt kuksoljak.
botigta2006-02-02 22:17:34 // 426
Robi No meg azt se felejtsük el, hogy ezek mind alaptalan légből kapott éktelen nagy szamárságok. Ezekre itt most nem reagálnék, légyszi látogass el az autogaz.hu FAQ oldalára, megktalálod ezeknek a cáfolatát. Kipufogóból meg megveszitek a legolcsóbb utángyártottat, ami a benzines használat mellett is szétrohad max. 1 év alatt, csak így rá lehet fogni a gázra.
Ödi2006-02-02 22:16:23 // 425
Azért egy pá belefért volna. :-) Amugy csak megjegyzés volt.
botigta2006-02-02 22:10:18 // 424
bb18 Valóban vannak kimondottan gázüzemhez ajánlott olajok és gyertyák. Na ezekre ne költsetek soha. Kész átverés show. Csak üzleti fogás. Tedd bele az NGK, vagy a Splitfire gyertyát, meg a Selenia olajat, mintha csak benzines lenne.
botigta2006-02-02 22:06:53 // 423
Ödi Hát valóban itt hagytalak benneteket. ilyen hülyeségekkel foglalkoztam, mint játék a gyerekkel, fürdetés, fürdés, stb. :-)
Robi2006-02-02 21:21:45 // 422
No meg azt se felejtsük el, hogy a szervizköltségeket is megemeli a gáz. Állítólag tönkreteszi a hengerfejet, ezenkívül jobban kopik a motor. Mondjuk ezeket csak hallottam, lehet, hogy nem igaz. Az viszont egészen biztos, hogy pillanatok alatt szanaszét rohad a kipufogó a gázüzemtől. Fogalmam sincs, hogy miért, de nem egy, és nem két autón tapasztaltam.
Wickey2006-02-02 21:09:52 // 421
Nekem nagy fordulaton szar a gázzal. Alacsony fordulaton van benne elég kakaó. Igaz, csak 100kW-os (136 lóerős) gázreduktor van benne... márminthogy addig van kapacitálva. Lehet hogy emiatt. Kicsit karcsú a 184 lovas 164hez :-) Nade mindegy.
Ödi2006-02-02 21:06:31 // 420
Hát botigta jol itt hagyot benünk. Se szó,se pá.
bb182006-02-02 21:05:02 // 419
igazábol nem. vannak kimondottan gázüzemhez ajánlott olajok és gyertyák. olajat mindenképpen olyat tegyél bele amit gázhoz is jová hagytak, mert kicsit más mint a diesel, vagy benzin. a gázhoz valo gyertyák kicsit drágák, inkább egyszerübb gyertyát tegyél bele és cseréld sürübben. most olvastam a champion uj fejlesztéseiröl, az EON sorozatrol jokat irnak, bár még tapasztalatom még nincs roluk.
GEORGE2006-02-02 20:58:34 // 418
Nekem mindkettő autómban automata átváltó volt. Be lehetett állitani hogy milyen fordulatszám elérésekor váltson át gázüzemre. De a Citroen-en át kellett kapcsolni fix benzinre mert mig nem melegedett be a moci kb 60-70-re addig lefulladt a gázzal. 2 gáz szerelő is nézte de nem értették :-(
Wickey2006-02-02 20:55:51 // 417
Nekem 48 liter megy bele a pótkeréktartályba, ez nagyon a teteje. Ebből úgy gondolom, hogy olyan 40-45 liter lehet nominálisan. (a 48liter azt jelenti, hogy benzinnel megyek a kútra, mert csurig kifogyott a gáz).
Wickey2006-02-02 20:54:39 // 416
Dettó ugyanez van nálam is, mint nálad a citromnál, hidegen gázzal az istennek nem akar menni, gondolom hasonló okok miatt, amiért a gázöngyújtó sem szeret hidegen meggyulladni --> ledermed a gáz. Mindazonáltal a gázrendszerem egy tákolt hulladék (ebben igaza van botigta-nak) és némileg manuális a gáz/benzin üzem váltása. Két héttel ezelőttig úgy nézett ki a dolog, hogy lehuzogattam az injektorok kábeleit, utána visszadugtam a lengőcsatlakozóba a gázreduktor biztosítékját, a visszaváltás ugyanez fordítva. Király volt, mert ha rátettem a gyújtást egyből ömlött is a gáz a motorba... Most legyőztem a lustaságom, és némileg átalakítottam: megszakítottam az injektorvezérlő tápellátását, vettem egy háromállású kapcsolót, betápra rákötöttem az AC pumpa áramát, a két kimenet meg a gázreduktor, illetve az injektor vezérlése lett. De a kapcsoló még mindig a motortérben van, eléggé nehezen hozzáférhető helyen. Na, arra akartam kilukadni, hogy hivatalosan ha jóltudom illik benzinnel indítani és azzal is leállítani, ellenben én mínusz 15ben is gázzal indítok, és azzal is indulok el. Nameg arra, hogy egy korrektül beszerelt gázrendszer tartalmaz pár igencsak nem filléres kiegészítőt, amik az enyémből hiányoznak. Ennek következtében hidegen horror tud lenni. :-))) Mindazonáltal szándékomban nem áll változtatni rajta. Tekintve hogy az egész autó értékét ötszámjegyű összeggel lehet jellemezni... És ennek a fele a gázszett :-))) Másik ok, hogy sztem 3literes motortól a 15 liter gáz igencsak elfogadható főleg télen tiszta gázüzemben...
Ödi2006-02-02 20:50:09 // 415
Na ez már jobban hangzik. Amugy átalakitás után valami különleges bánásmodot igényel a gép?
Ödi2006-02-02 20:46:29 // 414
Ne bántsd,mégiscsak ALFA ROMEO!!!!!!
GEORGE2006-02-02 20:46:14 // 413
Ezt saccolni tudnám de inkább nem. Viszonylag kicsi, de ez a megoldás az ami a legkevesebb helyet rabolja a kocsi csomiból. Defektjavító palack meg kis helyen is elfér :-)
Wickey2006-02-02 20:44:19 // 412
Rázza gatyába akinek két anyja van, inkább veszek valami rendes dízel autót, erre a kotvány 164-esre egy fillért nem költök :-)
bb182006-02-02 20:44:02 // 411
tulképpen bárhova be lehet szerelni ahol nincs utban, de hozzáférhetö. va olyan megoldás is amikor a beöntö fedél alá tesznek egy kis m10x1 menetü csonkot a tanksapka mellé, amire mindig rá kell tekerni az a toldatot amire a pisztolyt csatlakoztatod. igy nem látszik kivülröl semmi.
Ödi2006-02-02 20:42:16 // 410
Na nekem ez nem lenne igazán OK.Mekkora a potkerék tartáj?
GEORGE2006-02-02 20:38:51 // 409
Lökhárítóba szokták régebben.
Ödi2006-02-02 20:37:38 // 408
Hova tudjátok elteni a tötöcsonkot?
GEORGE2006-02-02 20:34:02 // 407
Már ilyenek vannak?
GEORGE2006-02-02 20:33:15 // 406
Nekem még 1998-ban szerelték bele Baján a gázt egy Fiat Tipo 1,8 16v-be. Másodiknap mindjárt indításnál szétrobbant a légszűrőház :-( Nekem a folytószelepnél szereltek a gumicsőbe egy folytógyürüt ami egyben a gáz beáramlására is szolgált. Mivelhogy leszükitették a szívócsövet az gondolom nem tett jót akkor mikor benzinnel akartam használni :-( Lehet mostmár modernebb műszakilag fejletteb lett a gáz technika. Megbántani viszont nem szeretnélek, de én nekem nem vált be a gáz akkor. Most pedig már nem rakatnék be soha. Volt még egy OFF Citroen BX 1.9 GTi-m amit gázosan vettem már. Vele is voltak gondok hidegen abszolut nem volt hajlandó gázzal müködni, kb 60-70 fokos víz hömérséklet után volt csak hajlandó gázzal menni. Ki lett szerelve belöle a gáz és utána müködött rendesen. Nekem ilyen tapasztalataim voltak a gázzal.
botigta2006-02-02 20:30:30 // 405
Ödi Gázbefecskendezőrendszer: 200.000.- Ugyanúgy megy, mint benzinnel, 1-2 literrel fogyaszt többet a benzinnél!
botigta2006-02-02 20:26:30 // 404
Wickey Akkor talán gatyába kéne rázni a gázrendszeredet, mert úgy szar ahogy van!
botigta2006-02-02 20:23:22 // 403
GEORGE Szerintem neked még nem volt jó gázos autód! Ha a 166 V6 TB gazdája azt nyilatkozta, hogy ő semmi különbséget nem érez, akkor csak nem stimmel valami...
Ödi2006-02-02 20:22:51 // 402
Na és ugy mennyi lenne?Kaptatok visszajelzést hogyan alakult utána a fogyasztása? Csak öszintén:-)))
botigta2006-02-02 20:18:09 // 401
Ödi Mondjuk nekem egy 1,6TS van gázbefecskendezőrendszerrel, de szereltünk már 2,0 TS-t is. Pótkerék tartállyal kell ezeket megcsinálni! Úgy igényes, esztétikus.
Ödi2006-02-02 20:05:49 // 400
Bocs,ez hülyén hangzot:-) Mennyibe lenne???
Ödi2006-02-02 20:04:13 // 399
2.0 TS Mennyibe van?
botigta2006-02-02 20:01:37 // 398
Sziasztok! Én autógáz beszereléssel foglalkozom, úgyhogy ha gondotok van, állok rendelkezésetekre. Kérlek, benneteket, ha egyvalakinek egyszerre sok kérdése van, inkább telefonon beszéljünk, és legfeljebb ide leírjátok amit beszéltünk, mert sajnos idő hiány miatt nem áll módomban hosszú lélegzetvételű válaszokat írni.
GEORGE2006-02-02 19:54:41 // 397
Nézd anno még én palackról jártam :-( :-) Kb úgynézett ki a dolog hogy a Tipo 1,8 16v 6 literes benzin fogyasztásnak megfelelő költségből járt a gázzal. De soha nem ment már utána úgy benzinnel mint elötte. :-( Macerás volt a tankolás. Most jobb a helyzet de viszont eléggé megemelték a gáz árát is. Azt senki nem vitathatja, hogy ez egy utólagos "tákolás" akármilyen profin is kanyaritják a gázpalacktól a gázcsövet a mociig:-( nem egészséges ezeknek az elektronikáknak!!! Szóval ha valaki sporólosabban akar járni az akkor váltson JTD-re.
Poló2006-02-02 19:49:08 // 396
Én csak azt látom, ami a kútra van írva. Hogy mennyivel eszik többet a gázból, azt már nem. Nincs vele tapasztalatom. Csak annyi, amit ismerősök mondanak róla. Vannak akik nagyon dícsérik. Volt aki próbált rábeszélni engem is, mintha neki nem lenne mindegy, hogy én mivel járok.
csocsi2006-02-02 19:47:28 // 395
Az már elég visszataszító, hogy nem megy a gép. Azért alfa hogy menjen legalábbis számomra :-)))) Padlógáznál, mikor az ember beletapad az ölésbe nincs annál jobb érzés .-) Valaki cáfolja ezt? :-))
GEORGE2006-02-02 19:41:58 // 394
Jóval nem olcsobb!!
GEORGE2006-02-02 19:41:03 // 393
Már irtam korábban nekem volt 2 gázos autóm. De többet nem kell soha! Persze aki akarja nyugodtan szerelje be.....
Wickey2006-02-02 19:39:08 // 392
Miről beszélsz? Matekozzunk. 165 forint a gáz, a 3.0 V6 48 liter gázból 300-320 km-et megy el így télvíz idején. Az 15-16 literes gázfogyasztás, 2640 forint 100km-re. A benzin 265 forint, és 10 literből elmegyek 100km-et még így télen is, de biztos ami biztos, legyen 11. Az 2915 forint 100km-re. Qrvára megéri... Ja, és SOKKAL szarabbul megy gázzal, és büdös és nem lehet mindenhol gázt tankolni, és ... Nyáron amúgy nemrossz, mentem 10 literes fogyasztás alatt gázzal, igaz, akkor egy széria 1.4-es astra is simán otthagyott volna (130/90/70 volt autópálya/országút/város). Nincs mese, fogyasztásban a dízel a nyerő, a gáz az csak alternatíva... Nameg a buzik megemelték annak is az árát. Akkor még vidám volt, amikor 137 forint volt a gáz, és 270 a benzin, ráadásul nyár volt (1781/100km vs. 2970/100km).
Poló2006-02-02 19:38:09 // 391
Én tuti nem fogom beszereltetni. Azért amiker írtál + a beszerelés költsége.
GEORGE2006-02-02 19:36:05 // 390
Úgy mondanám inkább, hogy amennyivel olcsobb annyival lassabb, kicsit macerásabb mint a benzin üzem. Csak foglalja a csomitartót is :-(
kando.2006-02-02 19:32:04 // 389
Hmm, eléggé poros lehet ez a topic :)) Kíváncsi vagyok, mire jut perdix kolléga..
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak