Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

RomeoOne2019-12-06 09:32:10 // 1687
Történelmi rekordot ért el Magyarország téli villamosenergia-fogyasztása 2019. december 4-én, szerdán. A 7099 megawattos csúcsérték 173 megawattal haladta meg a korábbi negyedórás hitelesített történelmi rekordot.

A Mavir Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt. tájékoztatása szerint, szerdán a 16 óra 30 perc és 16 óra 45 perc közötti mérési időszakban regisztrálták a történelmi rekordnak számító 7099 megawattos csúcsterhelést.
A gazdasági szereplőknél az átlagosnál magasabb energia-felhasználást eredményez az ünnepek előtti hetekben az év végi hajrá, a lakosság villamosenergia-fogyasztásának növekedése pedig egyrészt az ünnepi díszkivilágítással, másrészt a hideg idő miatti magasabb fűtési igényekkel magyarázható.
A Mavir Zrt. közölte: a magyar villamosenergia-rendszer a télies időben is problémamentesen biztosította az ellátást. Hozzátették: az előírás szerinti tartalék rendelkezésre áll.
A korábbi rekordfogyasztást 2019. január 23-án 6926 MW-os értéken regisztrálta a MAVIR, a nyári csúcs idén június 27-én dőlt meg, amikor is 6633 MW-os rendszerterhelést regisztráltak.
RomeoOne2019-12-06 09:20:39 // 1686
Amúgy durva, de Escobar abból a rohadt sok pénzből pl. iskolákat építtetett, meg oktatási rendszert is finanszírozott. Állam volt az államban. Ha drogprevencióra nem is használta, de nem reklámozta a drogfogyasztást. Exportálta egy rakás pénzért, aztán a drogproblémák meg legyen az amerikaiak baja
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-06 09:03:15 // 1685
jah kb, mint ha Pablo Escobar lett volna a "drogmentesen alapítvány" kurátora :DDDDD
Zsolt1552019-12-06 05:47:24 // 1684
Annak az elégetése úgy látszik "nem" szennyez(?), csak az autó. Mekkora lázadás lenne, ha ezeket betiltanák? Ha rá akarnák kötelezni a németeket, hogy a fűtésüket cseréljék le.

Mert ugye az autójukat - meg minden mást - hitelre veszik, így annak a cseréje nem annyira fájdalmas.De ha a lakást kellen szétverni ...
Így sincs szakember, akkor mi lenne?
Zsolt1552019-12-06 05:42:10 // 1683
Ezt mondja mindenki, hogy a töltés idejének a hossza miatt elveszti az autó a mobilitását.

Mondjuk kiváncsi lennék, hogy Afrikában miként szárnyalnak a Tesla eladások, mert ott ugye van napsütés gazdagon.
Zsolt1552019-12-06 05:39:37 // 1682
Két idézet erre.
Bödőcs Tibor:
"... Ha beszállunk egy liftbe két-három elefánt mellé, akkor nem számít, hogy mi ettünk babot vagy sem. ..."

Hruscsov:
"... A Nyugat-Európaiakat elbutítja a jólét. ..."

Dr.Hanula jól mondta, hogy amíg nem az egész világon összhangban csinálnak valamit, addig sok értelme nincs.

Csak meg kell nézni a térképet, hogy mekkora Európa területe a világ többi szárazföldjéhez hasonlítva.
Zsolt1552019-12-06 05:27:11 // 1681
Azt nem írja a tanulmány, hogy a szélerőművek teljesítménye nem állandó, hanem változó, a szél intenzításának megfelelően. Ezért a gyártás folyamatosságának megfelelően más erőműnek is működnie kell közben. Mert a gyártás nem állhat le egy szélcsendes időszakban.
Kócosw2019-12-06 05:21:21 // 1680
kicsit megelozte a szeker a lovat, villanyos auto csak nuku infrastruktura.
Zsolt1552019-12-06 05:15:54 // 1679
Akkor ez olyan, mintha a drogellenes kampányt a drog eladásából finanszíroznák. :-))
Kazes☻2019-12-03 11:17:21 // 1678
Nem semmi... kis jamboree! 😂
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-03 11:00:34 // 1677
uhhh nem kis sor, na erre tervezz végül is ha van pár napod egész faxa kis buli, spontán találkozó :DDD
RomeoOne2019-12-03 10:50:30 // 1675
Az fog is. Jól mondta Vályi a Backstage-ben. Az EU vágja maga alatt a fát, miközben sehol máshol nem ugrottak rá így a személyautók kibocsátási normáira... Az USA-ban az önmérséklet gyakorlása annyit jelent, hogy most már nem V8-assal, hanem V6-ossal viszik a gyereket oviba. Kínában meg építik a szénerőműveket, mint az állat.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-03 10:42:35 // 1674
erre nem tudok mondani semmit ez a játék lassan olyan, hogy a tojás emeli a koleszterin szintet aztán még sem, de még is, de még sem, de még is... és ez így a végtelenségig x2 :DDD
Majd ha bejelentik, hogy globálisan csökkent a kibocsájtás akkor ok de csak nő és nő, meg nő, még mindig nő.... :(((
Kazes☻2019-12-03 10:29:45 // 1673
Kérdés, hogy most mennyire tárgyilagos és független... hiszen láttunk már karón varjút! :)
RomeoOne2019-12-03 10:09:59 // 1672
Drasztikusan csökken az akkuk előállítása során keletkező szén-dioxid-kibocsátás - Várkonyi Gábor autóblog

Az akkumulátor cellákhoz szükséges energia a gyártás hatékonyságának a növekedésével nagy mértékben csökkent. Erre a megállapításra jutott a Svenska Miljöinstitutet (IVL), az az intézet, melynek korábbi tanulmányát ezzel kapcsolatban sokszor idézték az akkumulátoros elektromos autók ellenzői.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-02 11:15:44 // 1671
vannak visszásságok pl Norvégia aki ugye éllovas a ződ autók felhasználásában, jó az életszínvonal, tudják támogatni a lakosságot, hogy miből hát ami ország fő bevételi forrása a kőolaj export :DDD Ha annyira ződ lenne Norvégia leállítaná a kőolaj kitermelést... jah akkor éhen halnának vagy haltak volna...
Zsolt1552019-12-02 10:31:43 // 1670
Nekem is vannak fentartásaim. :-))

Talán Putyin fogalmazta meg legjobban Greta Thunberg-gel kapcsolatosan: „… Menj és magyarázd el a fejlődő országokban a szegénységben élőknek, hogy nekik mostantól továbbra is így kell majd élniük, mert a svédeknek már meg van mindene és nem akarnak további fejlődést. Inkább menj vissza az iskolába és tanulj! …”

Például – nálunk – általános iskolai anyag, az anyag-, vagy energia-megmaradás törvénye. Nagyon leegyszerűsítve valamiből lesz valami, semmi nem vész el, csak átalakul. Az elektromos áramot elő kell állítani, hogy tudják használni a telefonjaikat és a közösségi oldalaikat. Az elektromos áram nem csak úgy lesz. Ez nem olyan, mint „Levegűbű gyűn, a net!”

De nem létezik örökmozgó (Perpetuum mobile) sem.
- Elsőfajú örökmozgó, az amelyik több munkát végez, mint amennyi energiát felvesz a környezetéből
- Másodfajú örökmozgó, az amelyik a környezetéből felvett hőenergiát veszteség nélkül munkára tudja fogni. Azaz a hatásfoka 100%.
De sem egyik, sem másik gépet a tudomány mai állása szerint nem lehet készíteni. Ezzel is valamit kellene kezdeniük a „zöldeknek”. Vagy legalább megcáfolni ezt a fizikai törvényt is.
Röviden több energia felhasználásával tudsz csak kevesebbet előállítani. A napelemről sem sikerült még bebizonyítani, hogy – a teljes élete során - nem csak nettó fogyasztó, hanem vissza is termel valamit a rendszerbe.
Kazes☻2019-11-29 08:39:41 // 1668
Erre is válasz a 1667. hsz. :)
Kazes☻2019-11-29 08:38:59 // 1667
Igen, ezt a negatív reklámis reklám megjegyzésedre írtam válaszul... mert ne magadat és minket vegyél alapul, nem igazán mi tartjuk el a gyárat! Főleg én, aki egy romosabb példányt is meg bírok venni, mert látom benne, hogy mivé alakíthatom. A betérő nem is alfás vásárlókat meg igenis el tudja riasztani, ahogy ezt már jó páran példákkal is igazolták.
Rám GtPeti írta, hogy ortodox alfás vagyok és persze nem egyedül, de pont ezéért engem,minket nem riasztanak el a sok marhasággal, akármit is írnak, mondanak... akkor is maradunk! :)
frusciante2019-11-29 08:37:53 // 1666
Ha neked tetszik egy adott típus, megvan a zlotyi a zsebedben hozzá és kijön egy teszt ahol lefikazza adott firkasz a gépet akkor te el sem mész kipróbálni azt márkakereskedésbe hanem vakon hiszel a firkasznak?
frusciante2019-11-29 08:27:08 // 1665
Nekem is szokták mondani a szokásos hülyeségeket jellemzően csak olyanok akik max kívülről lattak olasz autót... Szerinted engem bármennyire is érdekel, hogy mit mondanak , gondolnak? Először mindig azt nézem hogy ki mondja... Szóval én a saját bőrömön semennyire nem tapasztaltam azt H a negatív reklám rossz hatással lett volna az autóvásárlási szokásomra nekem mondhatja olyan vki H szar az alfa aki még nem is ült ilyenbe én ettől még megveszem ha akarom...

Kazes írta hogy ne csak az önző saját szemszögéből nézzem ezen negatív reklámok hatásait hanem pl az alfa gyárakban dolgozó olaszok szemszögéből. Az alfa mint márka a jelenlegi vagy az elmúlt 10evben produkált nevetséges eladási számait sokkal inkab köszönheti az fca üzletpolitikájanak és a márka menedzsmentelesenek mint annak hogy pár bohóc mit ír az autóról... Az alfa világéletében emocionalis márka volt ha egy firkasz lefikazza egyik típusát annak csak annyi eredménye lesz hogy azok akik amúgyis szeretik vagy érdeklődnek a márka iránt minimum kételkednek az író józan ítélő képességeben aki meg sose venne alfat önigazolasnak lebegteti az író minden szavát maga előtt és mutatja meg másnak de ettől még aki ilyen autót akár venni nem fog más márkát választani és fordítva is igaz...

Piritu írta hogy az új autók árára nincsenek hatással a brandet vagy márkát övező sztereotípiák... Szerintem ez sem igaz ha nem olyan lenne a híre az alfaknak amilyen akkor nem kéne őket a konkurens árai alá pozicionalni...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-29 06:50:28 // 1664
Svájcban is az a fő fűtő anyag... akkor most hogy is van ez?
droberto2019-11-29 00:09:34 // 1663
Nem tudom te tapasztalod-e, de engem rendszeresen állítanak szembe az olasz autókat érintő sztereotípiákkal, téveszmékkel.
Engem aki gyerekkora óta ismeri szereli őket, tudja, hogy jók nagyon bánt és igazán lehangol.
De egyébként nem erre gondoltam.
droberto2019-11-29 00:06:20 // 1662
A lombfúvóra felénk is rákaptak levélgyűjtés okán. Itt brümmögnek az ablak alatt. Aztán arra meg nagy ívben tesznek, hogy a járdákra kifújják vele a dzsuvát. Azt meg felsöpörni pont annyi mint gereblyézni. (Már ha megcsinálják) :)
Pedig szorgos (közmunkás)kéz van bőven, csak nincs aki irányítsa ellenőrizze őket.
Toronyeszűek.
Nem tudom milyen jövő elé nézünk, de ezek nagyon nem tetszenek.
Kócosw2019-11-28 14:09:11 // 1661
A fűtőolajat kifelejtetted mint német vidéki tüzelőanyagot... Mert a fűtőolan égetése az ugye környezetbarát. jah nem...
RomeoOne2019-11-28 13:40:05 // 1660
+1

Giulia topic, 12405 ;)
Zsolt1552019-11-28 12:26:48 // 1659
Az egész a piac újra osztása és hogy pörgessék az eladásokat. Erről szól a történet.

Kitalálta Merkel is, hogy nem kell atomerőmű. Zúgó tapsvihar. Hurrá. Zárjuk be rögtön az összeset.

Viszont rájöttek, hogy az áramra azért szükség van. Erre beindították többek között a külszíni bányászatot és régi erőműveket. Falukat dózerolnak el a bányászat miatt. (Ezért bontottak le templomokat is és nem "más" okból.) Még nagyobb lett a légszennyezettség. Erre még jobban erőltetik az elektromos autókat, hátha az segít.

Csak úgy mellékesen Németországban a vidéki házak igen nagy részében fával tüzelnek. De voltam olyan stuttgarti 2. emeleti 5 + 1félszobás lakásban ahol egy kályhával fűtöttek. Ráadásul a belvárosban. A 80-as évek után már gázkazánok vannak. De az meg keletről jön, ezért most már az is „ellenség” és nem adnak támogatást rá.
Sok napelemet szerelnek fel, de az meg pont télen nyújtja a legkisebb teljesítményt felhős ég miatt. Így a fűtést megint nem lehet megoldani vele.

Más. z.B. a németek már alig ismerik a gereblyét. Helyette 90%-ban benzinmotoros lombfújót használnak. Mert úgy kényelmesebb a munka. Vagy a faleveleket is motoros géppel szedik össze. Mert ugye a munkásoknak jogaik vannak. Ez így még az elektromos autókkal sem lesz jó.
Kazes☻2019-11-27 17:57:04 // 1658
Szerintem ezt is rosszul látod... már csak azért is, ha arra gondolsz, hogy nem csak te vagy egyedül a világon, hanem pl. az A.R. gyárban sok dolgos munkáskéz... ha nem fogy az autó (amire azért a tesztek, amik megjelennek hatással lehetnek), akkor nem kell a gyártásához munkaerő sem... sajna.
Piritu - 1.000.0002019-11-27 17:56:52 // 1657
Az új Alfa ettől nem lesz olcsóbb, csak esetleg a használt. Ellenben nem lesz használt se ha nem vesznek újat a negatív “reklám” miatt :-(
Kazes☻2019-11-27 17:53:47 // 1656
Ezt szerintem rosszul látod/gondolod... az Alfa Romeo nem csak egy logó... ez annál több... biztos vannak olyanok, akiknek csak egy logó, avagy bálvány és mint lehet néha látni, simán váltanak... pl. 4 év kemény alfázás után ne utáljatok nagyon, de itt a következő... egy ódi. ilyen is van, de nyilván őt nem érintette meg, vagy nem érzi, értékeli az efféle dolgokat. :)
frusciante2019-11-27 17:39:58 // 1655
Mire gondolsz pontosan? Ha vki szar olaszozik és esetleg ismert ember attól nekünk miért lesz rossz? Ha az emberek ezt el is hiszik az nekem csak jó mert könnyebben és olcsóbban találhatók olyan gépet amilyet szeretnek legyen az új vagy használt alfa...😉😎 Arról nem is beszélve hogy a negatív reklám is reklám...
Zolibácsi2019-11-27 13:24:58 // 1654
Kedvencem a kopasz (becsületes nepper) utolsó videója amikor a Ferrarit hozza, miután be indítják "na mindenki mehet a picsaba az elektromos autóval"
droberto2019-11-27 10:21:07 // 1653
Sajnos de. Ezek hatását már most is a bőrünkön érezzük és fogjuk egyre jobban.
Ezért is fontos beszélni róla, hogy nem minden úgy van ahogy állítják.

Handrásal egyetértek. Karotta meg agymosott lett, önhasonulás miatt adja el a dízelt és vesz villanyost.
És igen, látnunk kell a másikat és el kell tudni ismerni ha valami jó.
frusciante2019-11-27 06:52:23 // 1652
Szerintem kicsit túl komolyan veszitek azt hogy melyik újságíró mit mond illetve magukat az újságírókat is... Ők olyanok mint a politikusok... Amikor mondanak vmit először azt nézik kivel beszélnek és azt mondják amit hallani akarnak az épp jelen lévők... A handras tolja az e autót azervmert mikor elindította a youtube csatornájat meglátta ezt a piaci rést h ezzel még senki nem foglalkozik... Hülye lenne azt mondani h az e autó szar mikor belőlük él... A Karotta is raalt az e témára mert latja benne az anyagi potencialt azé csak van még pár benzines gépe... 😉 Az 59et is azért adja el mert neki öreg és sok a km nem azért mert fúj Diesel és kell az elektriko... Egy újságíró akkor jófej számotokra ha sztarolja az olasz autókat? Vályi Pista sztarolja ha olyan helyen van de mégis inkább propelleres hobbyautoja van... Amit meg is lehet érteni... Én kocsibzi vagyok nem alfafun... Én nem tudok úgy rajongani egy logoert mint sokan ... Faces csoportokban szoktam látni ilyet mikor vki csinál egy fakanalat és belegravirozzak az alfa logót és akkor az a fakanál huuu dejooo... Egy autobzi szerintem lásson túl egy logon és ismerje el azt is ha más márkának az adott terméke jó... Az újságírók látják ezt pl a Pista is... Persze ha nem szeretne olvasókat vesziteni nem fogja azt mondani cityn h az alfa tre meg h miezhee... 😎 Szóval szerintem nem kell olyan komolyan venni őket illetve nem is őket hanem ezt a logó imadast és az alapján megítélni egy újságírót h épp mit ír az alfarol... 😉😎🙊
droberto2019-11-26 13:09:57 // 1651
"A szektor jövőjétől függetlenül egy dolog biztos: akárhány elektromos autót is gyárt majd Kína, a közeljövőben az éghajlatváltozás elleni harc szempontjából ez teljesen elhanyagolható lesz, tekintve hogy az ország áramtermelésének 70 százalékát jelenleg széntüzeléssel termelik."
Minden épkézláb autóipari szakember ezt mondja még jóval kissebb foszilis részarány mellett is.
Azt hiszem politikusaink ezt is jól megoldották.
Csak ki fog a még inkább növekvő környezetkárosításért felelni???
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-23 19:41:34 // 1649
Vályi Pista és az I-Pace: "Ki lehet már vele merészkedni a városból, nem túl messze vagy nagyon megtervezve az utat (A,B,C alternatíva), de az biztos, hogy...khmm...a saját autómmal hamarabb ideértem volna. Most hazafelé szerencsére már mindegy, nem véletlenül van a Taycanban két sebesség. Autópályatempó gyilkos ezeknek, alig van visszatáplálás, csak cipeled a súlyt és veszed ki a töltést. De! Az tény, hogy jól tervezve már azért el lehet vele menni ide-oda, de nagyon figyelni kell a töltőket, mert csúnyán be lehet szopni sajnos."
Liquid2019-11-22 21:24:01 // 1648
hát, petrolhead szemszögből temethető simán, azok alapján amiket mondott az elmúlt időben
Kazes☻2019-11-22 21:16:58 // 1647
Volt már hasonlóról szó korábban is...
Kazes☻2019-11-22 21:16:26 // 1646
Marty legújabb verdája! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-22 18:45:34 // 1645
nah az új Tesla platós SUV áhhh geccronda és a törhetetlen üveget sikerült betörni a bemutatón :DDDDDD
Cefet... és mennyi a birka hívő, hihetetlen ....
RomeoOne2019-11-22 17:39:07 // 1644
Itt a friss Karotta-közlöny, vagy, ahogy csúfolják, Tesla-közlöny. Cybertruck hype meg minden.
Akit annyira nem érdekel, 17:06-tól az is nézze meg.

Szóval ne temessük Karottát. És igaza volt tegnap R33Z-nek, ennek az embernek kapnia kellett volna egy Giulia QV-t tesztelésre!
droberto2019-11-22 15:48:13 // 1643
Majd az idő eldönti...
RomeoOne2019-11-22 14:45:40 // 1642
Ebbe nem kell semmi többet belelátni, tőzsdei mechanizmusok. Csak a befektetői hangulatot meg várakozásokat mutatja. Valószínűleg túlvásárolták a nyersanyagokat aztán most korrigál az ár.
Olyan ez, mint ha a GBP árfolyamából akarnád levezetni, hogy lesz-e Brexit és hogy mikor. Ez nem így működik.
droberto2019-11-22 14:35:50 // 1641
Úgy látszik nyerésre áll a racionalitás - Szép lassan lebuktak az autógyártók, hogy válságba kerülnek
RomeoOne2019-11-22 13:41:26 // 1640
Na jó... Ez mi a f.szom? :DDD

link
Kazes☻2019-11-21 23:41:36 // 1639
Azért van csak „cseviben”! :D
RomeoOne2019-11-21 23:26:55 // 1638
Ugyan már Kazes, te ennél azért sokkal minőségibb cikkeket szoktál linkelni :)
Egy női magazinban a Suzuki szponzorációs cikke, amiben a hibrid autót egy Tesla-val illusztrálják... Ennyire ne adjuk már le a szintet :DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak