Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Zsolt1552020-10-22 12:43:44 // 2606
Egy elektromos motor messze nem olyan bonyolult, mint például egy négyütemű motor. Sokkal kevesebb hibalehetőséggel rendelkezik.

Egy régi BKV-s hasonlat. Egy busz az élettartam alatt átlagban elhasznált 2-3 motort. Egy elektromos motor meg kiszolgál 2-3 karosszériát. Ennyi a különbség.
Piritu - 1.000.0002020-10-22 12:29:47 // 2605
A videóban mondta a csávó, eladják az ebay-en cellánként :-)
Kócosw2020-10-22 11:43:42 // 2604
ez az uj vonal.. regen dupla biztonsagi tényező mameg...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-22 11:30:32 // 2603
általában mindig valami párforintos alkatrész okoz nagy galibát, mert a 0,5 centtel olcsóbb nyer a beszállításnál :DDD
tirex2020-10-22 11:01:00 // 2602
Nekem nem lesz villanyos autóm de azért egy szimeringhiba miatti motorcsere elég bagatel hiba. Le kalappal előtte ha csak ennyi a hibája. Bár ezt egy ilyen autógyárnak már régen meg kellett volna oldani, legalább ilyen szimeringgel telefosni a világot vagy gariban cserélni.
Zsolt1552020-10-22 08:11:34 // 2600
Melyik?!? :-)))

Még kint Németországban láttam egy műsort a TV-ben, hogy sok konténer esik egy vihar miatt a tengerbe. :-//
Kócosw2020-10-22 08:03:43 // 2599
majd ecce nekem meselje el valaki hogy hol es hogyan zajlik 😁
Zsolt1552020-10-22 07:50:56 // 2598
Vagy még annyiba sem kerül az előállítása. Meg mivel "zöld" autó van rá adó és egyéb állami támogatás.
Zsolt1552020-10-22 07:49:47 // 2597
Természetesen 100%-ban újrahasznosítják. Még véletlenül sem esik egy sem a tengerbe konténerestől.
Kócosw2020-10-22 07:22:01 // 2596
engem monnyuk erdekelne hogy az akksival pl mi lesz miután gálánsan kicsereltek...
Kócosw2020-10-22 07:20:48 // 2595
ahh akko ezert olyan drága, mar ertem, veszel egy kasznit a 2 - 3 cserélhető fődarab az árban meg inklusive. 🤣🤣
Liquid2020-10-21 22:44:14 // 2594
végülis nem volt ingyen, mert előre kifizette :) Ha 40 misiért adnak egy 20-at érő dolgot, akkor van tartalék a garanciára
Piritu - 1.000.0002020-10-21 21:55:24 // 2593
"Meghát ugye a tesla fizeti" - a műhelypornós videóban is csak sorolják hogy mi mindent cseréltek gariban. Az autó árával összemérhető (harmada-fele?) összegről van szó.
Kócosw2020-10-21 21:45:02 // 2592
persze a rózsaszín ködben minden szép és jó 😁
Meghát ugye a tesla fizeti (most még...).
Halak is bevannak etetve. Lásd ingyentöltes. Mintha már olyan nem is lenne...
Remelem beszivja mindenki majd mikor felküldik az áram árát mert a kőolajszármazékok adója már nem hozza be a kellő mennyiségű lét. Mindig elfelejti mindenki hogy ingyen kenyér nincs...
Zsolt1552020-10-21 21:25:27 // 2590
Azt nem részletezték ki. Vajon miért?
Meg gondolom a csere is meg volt pár perc alatt. Meg a gumisnál sem kellett várnia, orvosnál sem volt, meg az asszony vásárolt be neki. Nyaralni meg minek menjen, ha egy Teslával utazhat.
Zsolt1552020-10-21 21:21:22 // 2589
teslasok.hu. Fizetni kell a Tesla állomásán a töltésért.

"... Bizonyos 2018 november 2-a előtt vásárolt Model S és X modellek 400 kWh-nyi évenkénti Supercharger kreditre jogosulnak. Az ezen felüli töltésért a feltüntetett ár kerül felszámolásra. ..."

Várakozási díj a Tesla Supercharger töltőállomásán?

"... Mik a várakozási díjak?

A várakozási díjak akkor lépnek életbe, ha a Supercharger töltőállomás legalább fele foglalt, és egy autó befejezte a töltést. Amennyiben az autót öt percen belül elmozdítják a töltőponttól, a várakozási díjat elengedjük. Tisztázásképp, ezt csupán a felhasználók elégedettségének emeléséért vezette be a Tesla, és bízunk benne, hogy ezzel egyáltalán nem termelünk majd profitot. Bővebben itt olvashatsz a várakozási díjakról. ..."


Európai "várakozási" díjak.

Hungary / HUF
Idle fee (per minute) =141.65 Ft
Idle fee (per minute) when the station is 100% occupied = 283.30 Ft.

A végén még a többi kúton is bevezetik a "várakozási díjat".
Kócosw2020-10-21 21:20:40 // 2588
jo hogy ezeket helyettem leirtad, nem lenne kedvem ennyit gépelni telefonon. 😁
Amugymeg mar eleve gyanus ha igy irjak nem? volt par csere ez az. Gondolhatod mibe faj egy motor, meg egy akkupakk.
Zsolt1552020-10-21 21:12:42 // 2587
A kérdés, hogy ha "többször" cseréltek benne akkupakkot és motort az számszerűleg mit jelent?
Jó eséllyel kettőnél többet, de ha három, akkor az akkor minimum ~400e.km-ként motorcsere. Meg hogy mennyi akkupakk?
Ismerősnek 780e.km után adta fel a harcot a 159 1.9JTDm motorja.
(München - Szeged - München útvonalon ingázott vele az elmúlt pár évben.)

Csak úgy számolgattam a Tesla S adataival. Ha:
6 év alatt 1.2m.km
Évente 200e.km.
Havonta 16-17e.km.
Munka naponta: 833km (kb.8-10 óra utazási idő)
Naponta ~550km. (kb.5-6 óra óra utazási idő)

A Tesla S hatótávolsága ideális esetben ~max.600 km körül van. Jó esetben ekkora út után majdnem teljesen lemerül az akkumulátora.
A Tesla S töltési ideje:
AC töltési idő (0-100%): 280 - 540 perc (4,5-9 óra)
DC töltési idő (10-80%) 30 - 40 perc
Tehát 6 éven át minden nap kb.5-6 óra autóút miközben minimum naponta minimum: 2-9 óra töltés.
Röviden minden nap minimum úgy volt úton napi 8 órát, hogy nem volt szabadnap.
Ha "csak" munkanapokon használta - és az autóban evett -, akkor ~800km / nap az 8-10 óra plusz töltésekkel, már majdnem meg is van a napi 24 óra. Kevés idő marad a szervizre, meg az alkatrész cserékre. Ez persze csak átlaggal számolva.
Kócosw2020-10-20 05:32:22 // 2586
rekorder 🤭
Cereltek benne par motort meg akkupakkot de mind a gyar fizette uh az ugy rendben is van karbonsemlegesseg ügyben. Kíváncsi lennék mennyi volt az a pár...
Lényegében franko mert a kasztni kibirta 😁
Az 1.1 milliot futo bontatlan szivó dizel golf meg kinyírja a jegesmedveket.
carver2020-10-19 20:18:08 // 2585
feladom, ott a pont :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-19 18:21:49 // 2584
Lehet félreértettelek és nem vágtam mi a gondod ennyire vele. Ezt a cikket túl komolyan vetted szerintem. Egy publik média cikknek tudományos alapossággal kár is nekiállni :-) Lehet mögötte tudományos újdonság, csak kitudja honnan vette át az akitől aztán tovább átvette és lefordította az aki az origora kirakta. Én ennyire alaposan el se olvastam. Szóval mire idekerült olyan lett, mint a népmese :-) A kémiához nem értek, az nagyon nem az én asztalom, csak addig a szintig amíg fizika XD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-19 16:59:56 // 2583
miért nálunk meg felügyeleti bizottság kell egy elszámoló bizottság fölé :DDD
Zsolt1552020-10-19 15:25:57 // 2582
Kb. Csak az a gond, hogy Magyarországon már az általános iskolai fizika órán tanítják, hogy a különböző anyagok, pl. fémek fizikai tulajdonságai ( áramvezetés, hővezetés, olvadás-, és forráspont, stb.) vagy a gázoké hő vagy nyomás hatására megváltoznak.
Továbbra is mondom, hogy: "... Vagy vezethetik az elektromos vezetéket egy olyan csőben, amelyben belül 2.67millió Bar nyomás van. Akkor nem kell tovább kisérletezni. :-)) ..."
Mert ebben a megközelítésben már a gáz is "vezetékként" funkciónál. :-)))
(A hidridek egyébként a hidrogén vegyületeinek összefoglaló neve.)


Amerikában ehhez egy kutató csoport kellett, hogy nagy nyomáson és állandó hőmérsékleten javult egy - széntartalmú kén-hibrid vegyület - fizikai tulajdonsága?
RomeoOne2020-10-18 22:16:50 // 2581
Magyarországon a Kis-alföld az egyetlen hely, ahol úgy ahogy lehet a szélenergiát értelmesen hasznosítani. Vannak is ott szélkerekek. De annyira nem nagy biznisz az az adófizetőknek, hogy kötelező átvétellel tömjék ki azon cégek zsebét, akik olyan szélkerekeket telepítenek oda, amik alacsony kihasználtsággal, és a szükséges szélsebesség-intervallum alsó határán mozgó átlagos szélsebesség miatti, sokszor alacsony hatásfokú termeléssel döntik az áramukat a hálózatba. Akkor már a fotovoltaikus sokkal jobb ötlet az itteni adottságokhoz mérten.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-18 21:50:51 // 2580
De biztos nem volt nálad hangszer, mert ezek szerint nem komponálltál :-P
carver2020-10-18 21:47:40 // 2579
múltkor mentem egy mólón az is SUPra vezetett.

Én kérek elnézést....
carver2020-10-18 21:45:18 // 2578
tény hogy nincs nagy ellenállás, rossz volt a megfogalmazás, én csak egyet nem értek hogy mi volt az oka hogy a szélerőmű építést rögtön az első park után leállították miközben az osztrákok 30 km-rel arrébb folyamatosan bővítették a sajátjukat...
RomeoOne2020-10-18 20:48:19 // 2577
:DDDDDD


Sztem meg konnektorokat kéne gőzerővel gyártani, mert hát az áram a konnektörból jön!!!
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-18 20:43:17 // 2576
Értem, nem kontráztam, megerősítettem :-) Akit pontos számok érdekelnek, az NREL-nek vannak jó cikkei a témában. Sajnálatos amit a németek kommunikálnak lassan bármilyen téren. Erős és fejlett PV iparuk volt. A lényeg a volt.

Az a cikk hát.. izgalmas eredmény, fura interpretáció :-) Szerintem egy ilyen szuoravezetőből készült tekercsbe áramot vezetnek, majd hirtelen összekötik a két végét. Görcsre, nehogy kijöjjön az áram XD
RomeoOne2020-10-18 20:27:02 // 2575
Nem is azt mondtam. Hanem épp azt, hogy itt nincs nagy ellenállás az értelmes zöldesítés ellen, mint, ahogy carver sugallta, csak a német szintű agymosásra megy a kontra.

Te meg tudtad fejteni, hogy a szupravezetős hogy oldja meg az energiatárolás problémáját? :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-18 20:21:49 // 2574
A PV-vel semmi baj. Szennyez mint minden, de a Co2-re átszámolt szennyezése (gyártás, megsemmisítés stb. ) g/kWh-ban viszonylag alacsony.
Kazes☻2020-10-18 18:21:59 // 2573
Ezt a részét gondoltam majd te tolmácsolod felénk! ;) :D
RomeoOne2020-10-18 18:18:03 // 2572
Miért nincs szükség elemekre meg akkukra, ha van szobahőmérsékletű szupravezetés? Energiatárolásra nem azért van szükség, mert a vezetékeken veszteség keletkezik
RomeoOne2020-10-18 18:15:26 // 2571
Sok ellenállás sztem nincs, gőzerővel települnek itthon a fotovoltaikusok. Csak a németek demagógiát kell megcáfolni, hogy ne jöjjön már minden hülye azzal, hogy bezzeg a németek...
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-18 18:00:39 // 2570
Ilyen ez a tudomány. :-) A kőbaltától kezdve ez van, lehet bele sem kellett volna fogni az első kavics pattintásába, és akkor nem itt tartanánk :-) És nem lenne klíma krízis, légszennyezés, hulladék hegyek.. és ennyi ember a Földön. Úgyhogy ez van, minden új ötlet hozza magával a kihívásait, problémáit, de bármelyikből lehet sokkal jobb megoldás annál ami épp van. Akár ebből is.
Zsolt1552020-10-18 17:43:47 // 2569
Vagy vezethetik az elektromos vezetéket egy olyan csőben, amelyben belül 2.67millió Bar nyomás van. Akkor nem kell tovább kisérletezni. :-))
Mikor valószínűleg meg van a megoldás, akkor mindig jön egy újabb probléma, megoldandó feladat.
Kazes☻2020-10-18 17:06:53 // 2568
De szerencsére azért vannak ilyen irányú fejlesztések is.
carver2020-10-18 12:07:02 // 2567
ps.: itt persze csak a közlekedésről van szó, más területeken (pl fűtés stb) továbbra is lesz/lehet értelme szénhidrogén alapú előállításnak (hacsak nem találnak ki ott is valami újat...).

Meg azért a pénzügyi szempontokon túl is vannak dolgok, annak is van kockázata ha minden egy csövön jön...ha az behal, megáll minden, szóval a "diverzifikáció" itt is szükséges lehet.

PL a házunkba utólag nem építenék hőszivattyút, nem éri meg, de ha egyszer új házat építek abban már biztos lesz...
carver2020-10-18 11:50:24 // 2566
még pár szempont a "zöld energiához": ha jó patrióta az ember akkor nem csak az ellen kel ki hogy miért kell a fokhagymát kínából hozni, miért nem lehet hazait venni, hanem az ellen is hogy miért nem lehet az energiát is a felhasználáshoz közel előállítani...

Mindekinek (leszámítva persze az előállító, fuvarozó vállalatokat, országokat) jobb lenne ha nem kéne az energiahordozókat a fél világon keresztül szállítani.

A villamos áram szállítása jelenleg (még) nem versenyképes pl egy tankhajóval összehasonlítva, de érdmes elolvasni ezt a cikket.

Az olajipar örökölt versenyelőnye 15-20 éven belül eltűnik mert annyi idő alatt teljesen fel kell újítani a jelenlegi infrastruktúrát és miután a villamos energiából hatszor-hétszer több jut el az forrástól a(z autó)kerekekig, nem lesz olyan befektető akinek megérné az olajiparba beruházni...
Kazes☻2020-10-17 14:01:53 // 2565
Szívesen .. a lényeg, hogy most már mindent is értesz! :)
carver2020-10-17 13:54:04 // 2564
Köszönjük Kazes, hiánypótló mű!!! de akkor most dugámba dűjek? ja nem a nokedlit még a krumplis tésztánál is jobban szeretem!
Kazes☻2020-10-17 13:38:43 // 2563
Eddig nem értette a klímaváltozást vagy a karbonsemlegességet? Anzselika Habpatron elmagyarázza
A lényeg: 2050-re nem lesz burgonya, vége a krumplis tésztás időnek.







Nem én írtam, de akár még az is előfordulhatott volna... :D
carver2020-10-17 12:46:42 // 2562
megint egy kiegyensúlyozottan tájékoztató cikk...

Mielőtt elindul a komment áradat: én sem gondolom hogy jót tenne a földnek, emberiségnek, hegyi gorilláknak stb, sőt, a legtöbb esetben kifejezetten ártalmasak a jelenlegi villamosáram előállítási és tárolási technológiák.

Azért nem árt almát az almával összehasolítani (és nem, én sem tudom hogy akkor mi jönne ki a végén)

1. nem tudom ki sütötte rá a remek "zöld energia" cimkét, de az egész koncepció a megújuló vs nem megújuló energiából indult el. Ok hogy ezt a hisztit is maguk az olajipari vállalatok indították el, hogy FOGYTÁN AZ OLAJ!, nem kizárt hogy csak azért, hogy fölhajtsák az olaj árát (mert azóta hogy hogy nem hatalmas olaj és gázmezőket találtak) de akkor lábon lőtték magukat. Ettől függetlenül én mindenképp jó célnak tartom azt hogy olyan energiaforrásra álljunk át ami mondjuk az unokáimnak is rendelkezésre fog állni.

2. Magyarországon érthető hogy honnan jön a sajtóban az ellenállás (RomeoOne van ötleted? ;) de az is vicces hogy az Al Jazeera (arab országok hírcsatornája) kikel a megújuló energiaforrások ellen. Nézzük már meg akkor azt is hogy mennyi polgárháború zajlik az olajkiermelő országokban, hány ember hal meg évente az olaj miatt, mennyi diktátor, milícia, terrorista szervezet teremti elő a napi betevőt olajkitermelésből. Nem mentesíti a "zöld energiát" csak objektívabb lesz az összehasonlítás...

3. Mérgező melléktermékek: biztos így van, csak nem tudom hogy jövünk ki az összehasonlításból ha mellétesszük az olajipar melléktermékeit is: benzol, kén dioxid, nitrogén oxidok, petrolkoksz, formaldehid, nehézfémek: krómium, vanádium, kén, szelénium, higany stb stb

4. Ritka földfémek: itt mondjuk valóban rosszabb a helyzet a jelenlegi zöld technológiáknál, a 70-97%-át Kína állítja elő utána USA, mondjuk kíváncsi lennék hogy meddig tűri a világ többi országa hogy 2 országnak legyen kiszolgáltatva...

5. Újrahasznosítás: ezekben a cikkekben aránylag kevés szó esik az olaj/gáz alapú termékek, kitermelő és felhasználó eszközök újrahasznosításáról (annál több a - valóban sok káros anyagot tartalmazó - akkumlátorokról). Kezdjük mindjárt a sok millió kilométernyi olaj és gázvezetékekkel, elsüllyesztett olajfúrótornyokkal, ökológiai katasztófát okozó elsüllyedt tankhajókkal vagy beszéljünk az autók, teherautók, hajók újrahasznosításáról.

6. a kibocsájtást most nem veszem elő arról már sokat beszéltünk...

Lehet (sőt kell is!) fikázni a "zöld energia" ipart, mert az is tele van m,ellébeszéléssel, demagógiával, marketinggel csak ne legyünk farizeusok, próbáljunk meg almát az almával hasonlítani.

Szerintem is az az egyetlen megoldás ha a termékek teljes életciklusát és a társadalomra, természetre gyakorol teljes hatását vizsgáljuk, csak csináljuk ezt minden esetben ugyanazon szempontok alapján...
Kócosw2020-10-16 18:38:36 // 2561
hát mondasz valamit asszem 🤪
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-16 16:51:44 // 2560
most mé? egy igazi ződ porszívót sem használ, csak nyeli az áramot inkább besöpri a koszt a szőnyeg alá, ami nem látszik nincs is :DDDDDD
Kócosw2020-10-16 16:39:23 // 2559
hogy mik nincsenek? 🤪majdnem meglepődtem. Jah nem...
Még a végén kiderül hogy az e Autozas se CO2 semleges? Há de mi lesz így a ződekke???
Kócosw2020-10-11 21:12:39 // 2557
igen csak az a baj hogy régen kirohogtek őket most meg vezető poziciot kapnak...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak