Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Liquid2021-09-08 21:03:09 // 3217
a kérdések általában a következő pár sarkalatos pont körül rendeződnek, de ezt úgyis láthattad már:
- Árak? drága cserébe keveset kap az ember, és nem látszik, hogy olcsósodni tudna, nem is fog, csak a többi ára megy fel
- használt árak? a nyomott áron adott új, miatt nem éri meg használtat venni, ergo eladni is nehéz lesz, ráadásul rapid módon avul
- mi van a hatótávval? (mindig jönnek a hívők, hogy 30-50-100 km mindenre elég kell legyen, sajnos ez nem igaz, főleg nem télen, felezetten) ez így masszív visszalépés, szabadságban
- mi van ha messzebb kell menni? a tököm se akar vadászni, meg órákat szobrozni valahol 2-300 km-enként. (már a Kelet-Mo-i nyaralás is necces nem hogy Horvát vagy Olasz)
- hol töltöm? kevés töltő, lassú, otthon nem mindig adatik meg
- honnan lesz áram? (a napelem éjjel nem segít)
- töltés fizetése, az egy vicc, hogy 99 app kell, mindenhova megadva még a pöcsméretet is
- emisszió? a zéró emisszió ordas hazugság, áthelyezett emisszió van csak
- nyersanyagok az akkuhoz?
- újrafelhasználás? (nem csak bemondással, meg tessék-lássék, hanem valósan
- elektromos tűz? Igen sokkal több belsőégésű gyullad ki főleg a bimmerek szeretnek, de egy elektromos tűz igen durva tud lenni, mivel nincs módszer az oltásra

Nem lenne ezekkel semmi gond, ha hagynák kiforrni, előbb utóbb az élet bizonyos területein (ahol kijön az előny) átvenné a hatalmat, de ezt nem lehet erőltetni. Olyan ez mint a szoci tervgazdaság: 600.000 tonna vasat kell gyártani, akkor is ha nincs nyersanyag, vagy éppen csak 50.000-re van szükség

szóval ezek a kérdések... :)
Piritu - 1.000.0002021-09-08 20:59:54 // 3216
"Viszont az ilyen villanyautó vs 146TD CO2 kibocsátás nem összehasonlítható, hiszen a 146TD sem egy csettintéssel keletkezett." - Így van, ellenben az már készen van. Ha kidobom és helyette gyártok egy újat akkor a korábban "beruházott" CO2-t kidobom (sőt a megsemmisítéshez is energiát használok fel) és egy még nagyobbal helyettesítem.
Piritu - 1.000.0002021-09-08 20:56:45 // 3215
Mostanában egyre több nagyon elhanyagolt autóval találkozom. (A múlt héten pl egy OFF-al amelyiken nem lehetett kikapcsolni az ablaktörlőt, a szakaszoson ment. A gazdája saját bevallása szerint "már megszokta" hogy megcsináltassa eszébe se jutott.) Mi lesz ezekkel az önvezető villanyosokkal ilyen törődés mellett?
Piritu - 1.000.0002021-09-08 20:50:35 // 3213
"A kérdés, hogy mennyi autó töltésére? " - Most csak a tengerpartra menőkre gondoltam csak. Ha minden kocsit - ami most a pályán araszol arrafelé - csak 4x szer kell az oda/vissza útra tölteni - az iszonyú villanymennyiség. Ráadásul gyorsan kell mert mindenki menne, tehát nem csak a "mennyiség" a kWóra sok hanem a szükséges teljesítmény is.
Amúgy amit leírtál az anno a Csikós is megírta és elképzelte hogy milyen is lesz a szívó diesel Mercivel menni egy ilyen világban.
Stef2021-09-08 20:43:05 // 3212
Tényleg nem értem...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 19:34:38 // 3211
Már bocs, ha nem érted vagy inkább nem akarod akkor Te is abba a kategóriába tartozol, innentől meg felesleges bármilyen érv a hit ellen nincs orvosság ....
Stef2021-09-08 19:05:56 // 3210
A "szenzációs vasalók" bár még csak közelítik a 10. évüket, de köszönik jól vannak! Ami a "sötéződezést" illeti, (netán rám gondoltál?) azt nyugodtan lehet hanyagolni. Akár tetszik, akár nem, hamarosan te is villanyautóban fogsz ülni, bármilyen hihetetlenül hangzik ez ma még... :)
Ha van konkrét kérdésed szívesen válaszolok, de amiket ideírtál, annak köze se volt az eredeti felvetéshez.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 18:59:00 // 3209
Lassan Granny 🤣🤣🤣
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 17:23:26 // 3208
vajon miért van az, hogy egy 15 millás I3 5 évesen 70e km-rel sem nincs 5 milla sem, miért nem veszi senki ha annyira űberkirály ingyémenős? Szfváron a Wallis pl nem szervizeli, miért? Miért 100e egy szerviz hozzá, ha semmi sincs benne amit cserélni kell? asszem több kérdésem nincs... :DDDD
Kazes☻2021-09-08 17:18:51 // 3207
Az enyém nemsokára 26! 😜😅
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 17:06:28 // 3206
jah meg azt is elfelejtik a sötéződek, hogy pl egy 146 1.9TD-t nem gyártanak 1998 óta de még mindig pöfög, röfög... a szenzációs vasalók nem hiszem, hogy egy akkuval elmennek akár csak 10 évet is nem hogy 20-at :DDD na akkor kezdjük a számításokat...
Stef2021-09-08 15:52:49 // 3205
Az tény, hogy egy villanyautó legyártása (leginkább azz akkumulátor gyártása) során rengeteg CO2 kibocsátással lehet számolni, amit a villanyautók az évek során tudják csak behozni. Viszont az ilyen villanyautó vs 146TD CO2 kibocsátás nem összehasonlítható, hiszen a 146TD sem egy csettintéssel keletkezett. Annak is ugyanúgy megvan a gyártása közben keletkezett CO2 kibocsátása (nem az autóra gondolok hanem a gyárra), a kőolaj kibányászása/finomítása során keletkezett CO2 kibocsájtása, a benzinkutakhoz való szállítás során keletkezett CO2 kibocsájtása, és még sorolhatnám. Valamiért azonban mindig csak a kipöfékelt CO2-t hasonlítgatják a villanyautók gyártása során keletkezett (beleszámítva a kongói gyerekbányászok által kilehelt ) CO2-vel...
Kócosw2021-09-08 14:51:40 // 3204
én is a V6 ot meg a sor 5 öt meg lejegelem 😏😌
Kócosw2021-09-08 14:50:55 // 3203
utálom ha igazat kell adjak.Plusz kiegeszitenem azzal hogy az elektromosok barhonnan programozhatok, felugyelhetők.Plusz árban az a kategoria lesz hogy igazabol mindenki csak leasingeli majd idővel, es mivel a nagyobb autogyartoknak sajat bankjuk van sokkal tervezhetőbb nekik a jövő a fix bevételek miatt.Majd a hasznaltpiac lesz erdekes mert ha par evesen az akksi ara eleri majdnem a kocsi piaci értékét, akkor kérdés ki veszi meg...Plusz azert ha egyszer egy ilyen drotokkal tömött guruló dobozban megkevetednek a derótok.huhh....
Kazes☻2021-09-08 14:23:02 // 3202
Sajna... 😥

Nyomom neki, nyomom...! 😅
Liquid2021-09-08 14:17:07 // 3201
Hát ez lesz kb. a kérdés csak az ütemezés :(
WarbiRunner (Gyuri)2021-09-08 14:04:50 // 3200
A kérdés, hogy mennyi autó töltésére? Az egyéni mobilitás drágulásának csak az elején járunk. Túl sokan, túl sokat mennek túl erős és pazarló járművekkel. Szerintem hozzá kell szoknunk a látványhoz, hogy ilyesmi masinák nyüzsögnek majd a városi utakon 15-20 éven belül.

A normál, autószerű autók száma pedig kisebb lesz. Már most arra mennek a dolgok, hogy az autó kinézetű autók ne adják meg a vezetés szabadságát. Már tele van minden kütyüvel, kommunikációs modullal, már 2021-ben adott egy autónál az, hogy ha rendszerbe kötik, látják mit csinálsz. Előbb utóbb rendszerbe kötik. Jövőre még csak jelez, vagy megrezegteti a gázpedált ha gyorshajtást észlel, aztán öt év, és nem tudsz gyorsabban menni a megengedettnél, bárhogy szeretnél. Átveszi az irányítást. És innentől egy olyan szabály is elég, mint 30-as korlátozás városban, és vége. Nyűg lesz az autó, amellett, hogy elképesztően drága. Nem mondom, hogy pont így lesz, de szerintem sokkal kevesebb egyéni tulajdonban lévő autó lesz a jövőben. Azok nagy része is elektromos, minden lépésüket követő négykerekű okoseszköz lesz.

A belsőégésűek kitiltása a városokból pedig lassan értelmet is nyer így, nem a benzingőzzel van a probléma, nem a környezetvédelem itt a lényeg. Ne járkáljon ellenőrizhetetlen offline jármű szanaszét, pláne amit szabadon meg lehet tankolni akár újra a patikából. Fizess minden méterért, minden Amperóráért, közben ne tévesszenek szemelöl. Ennyit az autózás szabadságáról. Most nyomja neki aki csak teheti XD
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 13:48:48 // 3199
az áram a legkevesebb az lesz itthon... a hálózat, töltők, trafók miegymás na az hol lesz? Legtöbb lakásban 16A van csak... ott meddig töltik 48 órát? :DDD
Kócosw2021-09-08 13:29:11 // 3198
meg fenntartani ugye...Jaja majd jon a francia meg lengyel áram.me ugye van egy aprosag még,hogy a szél nem mindig fúj 😏🤔
Piritu - 1.000.0002021-09-08 12:52:20 // 3197
" vége lesz a nagy utazásoknak" - és eljön az én időm, a napi 2-300 km-es darabokra tervezett hegyvidéki utakkal :-)
Piritu - 1.000.0002021-09-08 12:48:09 // 3196
Amit szinté jó nagy energiabefektetéssel le kell gyártani és felépíteni :-D
Aztán meg bérelhetik a lengyelektől a távvezetéket. :-)
Kócosw2021-09-08 12:18:21 // 3195
nemetorszagban meg megujuloval akarnak megvalositani az energiaszuksegletet.csak meg 10x erzni kene a mostani szélerőművek számát...
Piritu - 1.000.0002021-09-08 11:40:43 // 3194
én meg arra leszek kíváncsi hogy honnan lesz villany ennyi autó gyorstöltésére, Paks16??
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 09:39:01 // 3193
én előre pusztulok a röhögéstől, majd ha kitiltják a belsőégésűeket aztán jön a nyár és megy a roham pl Horvátországba a kiút 2 nap lesz mivel ugye nem lesz 10e töltő a pálya mentén ... vége lesz a nagy utazásoknak szép sorban dőlnek majd be az idegenforgalmi helyek, országok, gazdaságok szépen kilépnek az EU-ból aztán marad majd a távolkeleti belsőégésű autók amiket meg lehet venni...
WarbiRunner (Gyuri)2021-09-08 09:33:26 // 3192
A 146 TD-nél én megsaccoltam, hogy egy villanyautó legyártása annyi CO2, amennyit 7 év napi ingázás alatt pöfög ki az Euro 2-es dízel. Ez 8000km/év városi szüttyögés. Értem én, hogy a villany helyi emissziója nulla, a városlakókat nem öli meg a rák. De egyrészt egy Eu2-es koromlökete az aszfalton végzi, nema tüdőben, mint az EU4-6 részecskéi, másrészt Euro 2-es benzinest kell városba venni és nincs gond.. Használtat, fenntarthatót. Nem új vackokat gyártani és eldobadtni a néppel a régit.
Piritu - 1.000.0002021-09-08 07:46:40 // 3191
Ha komolyan vennék és tényleg a környezetvédelem lenne a cél, akkor nem gyártanának 100-150 LE feletti autókat. Se belsőégésűt, se villanyost.

A múltkor néztük hogy a kutakra 17 kW/100 km-es fogyasztást kell kiírni villanyosra. Ehhez képest a villanygolffal 13-14 (én anno 11,5) körül mászkálunk, tehát itt is a többszáz LE-s lesz a referencia.
Benzinesből meg a 800 köbcentis háromhengeres.
Vajon melyik környezetbarátabb a 3 mp-et gyorsuló kéttonnás Tesla vagy az 1200 köbcentis 60LE-s tonna alatti Pandám?
Kócosw2021-09-08 06:02:19 // 3190
nem mondok rájuk semmit inkább...
Kócosw2021-08-17 16:53:39 // 3187
ez most meglepett!jah nem...ezt ugatom kezdetektől... És majd mikor az áramszolgáltatók is beszallnak a buliba mer penzt szagolnak .
Kazes☻2021-08-06 22:07:53 // 3185
A jövőbe vezető út
Az e-on magyarázatában, egy kisfilmben.
Kócosw2021-08-04 21:43:33 // 3184
ilyen buli ez.de nyomni ke me ezt lobbizzák...
Tocsa2021-07-18 13:30:20 // 3180
Amúgy találó a neve "volt" ! :D
Tocsa2021-07-18 13:16:44 // 3179
Mennyi erőművet kell majd építeni ha minden hülye ilyen szart vesz majd a jövőben! :-D
Liquid2021-07-16 22:55:38 // 3176
Ezt jól összefoglaltad, egyetértek :)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-16 21:37:45 // 3175
Na igen találó mondás 😁😁😁
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-16 20:29:19 // 3174
Colin Chapman is megmondta, az erős atóval gyorsabb vagy egyenesben, a könnyűvel pedig mindenhol :-) A villanyautóknál egyelőre csak az erőt látom :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-16 19:00:45 // 3173
Hol van 2035 addig lesz még marsi mutáció is... nekem az nem tetszik az elektromos fosokban, hogy a töltési időben még az akkuban nincs előre lépés...ez a mostani technológia nem lesz nyerő csak erőltetik mint a spenót főzeléket 😁🤣🤣🤣
Kazes☻2021-07-16 16:45:01 // 3172
Ez természetes... csakis úgy működne... csak lesz arra is megoldás hamarosan.
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-16 15:44:30 // 3171
Sokan próbáltuk már, mégis elfelejtettük. Jó is volt! És még Alfák is voltak:

XDDD
Liquid2021-07-16 15:06:10 // 3170
Ez nagyjából igaz, mivel hang már a mostani (0-10 éves) autókban se nagyon van, legalábbis értékelhető nem sok.
Én azért még a vezetési élmény mellé odatenném a használható hatótávot és újratöltési időt is. Ezek kb. holtversenyben vannak.
Liquid2021-07-16 15:02:38 // 3169
túl sok a "-het" és a "-hat"...
Kazes☻2021-07-16 12:06:40 // 3168
Első a vezetési élmény... az maradjon meg, a többi, hang, rezonancia csak másodlagos, harmadlagos, akárhányadik is... szvsz, nekem. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak