egyenlőre 10 db napelem van fent ez lesz az 5. év hogy 0 azaz nulla ft az áram számla az a beruházás 1 milla volt most már csak 5 kiló ez elég volt a teljes áram ellátásra sőt még maradt is belőle, most kerül fel még plusz 15db az évi 10e kwh-át fog hozni plusz lesz egy hőszivattyú fűtésre és melegvízre az a kettő együtt 5 milla támogatással csak a fele (ha nem lenne támogatás nem lenne ilyen drága :), szóval a kettő együttes fogyasztása 7e kwh/év gázkazánt amúgy is kellett volna már cserélnem innentől ugye ezek a dolgok sem kerülnek pénzbe, egy akkubox1,5-2 milla ha le szeretnék válni a rendszerről.....
November, december, január a kritikus akkor a fele termelődik annak ami kell...a többiben annyi vagy több. A jelenlegi 3 millás plusz kiadásom ugye fél már vissza jött, 10 év a jelenlegi rezsicsökkentett árakkal a megtérülés... ha mondjuk levonom még az elektrofos autózást is kevesebb... én most inkább ebbe fektetek pár millát itt sem lesz mindig 36ft-os áram meg 100ft-os gázár...ha azok ugranak akkor nyílik igazán az olló
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
Erhard 242 (Pure Energy)2022-04-20 13:04:34 // 3467
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-20 12:37:08 // 3466
A probléma ezzel, hogy elképesztően drága egy ilyen rendszer, és távol áll az optimálistól. Minden közműről leválni nem egyszerű, és nem is biztos hogy valaha megtérül. Ha ekkora világégésre számítassz, hogy ezzel leszel biztonságban, akkor egy dozimétert még rendelj a Wish-ről, és valami betonbukert is építs a kertbe szellőztetőrendszerrel XD
Végigpörgettem én is a dolgokat. Felteszek visszatermelő napelem rendszert. Áramszünetben természetesen nem működik biztonsági okokból. Vagyis egy pár millás beruházással ott vagy, hogy ha nincs hálózati szolgáltatás, áram nélkül maradsz, hiába van a tetőn 5kW. Vagyis hibrid rendszer kell, minimum, vagy egy tartalék rendszer is, ami hálózt kimaradás esetén egy backup kört elműködtet a minimál fogyasztókkal.
Máris elröppent vagy 3 milla, és még csak világítottunk, mostunk, főztünk. A fűtés külön komoly gond egy ilyen rendszerrel. Télen keveset süt a nap, tehát nagyon rendesen túl kell méretezni a napelemrendszert. Egy tízezres áramszámlához és egy 10kW körüli max fűtésigényhez vajon egy 20kW-os rendszer elég? Talán, ki kéne számolni pontosan. Ha, mondjuk tárolni is tudsz kb 20kWh áramot, lehet egy viszonylag jó ellátás biztonságod. Mega brutál drága egy ekkora akku rendszer, pláne ha tartósat szeretnél, ami kb 8 évig elműködik. Pl. LiFePo4 cellákkal. Gondolj bele, hogy több millányiba kerülő akku cellával jelenlegi áron számítva 720Ft-nyi áramot tudsz eltárolni. Jelenleg aránytalanok a költségek, még ha háromszorosára nő az áram ára, akkor is.
Azt mondom, hogy érdemes lépésenként napelemesíteni, de ennyire szélsőségesen nem biztos. Persze saját döntés, még igazad is lehet.
Én felrakatok annyit, ami nagyjából a fogyasztásunk, valamelyik pályázattal. Ez ad egy költség biztonságot. A világvége opcióra pedig sok egyéb lehetőség is van, pl nem 120nm-t fűteni, csak húszat. Akár fával, bármivel.
A fagyasztóra számoltam ki, hogy megéri e szigetüzemre tenni (egyszer már buktuk a tartalmát vihar miatt). És nem. Háromszoros áram árnál térülne meg talán (!) kb addigra, mire cserélni kell az akku pakkot.
Egy mini napelemes akku pakkom van, két napelem panellal, még egy fagyó leolvadást nem szeretnék. Egy 8 órás áramszünetet pont ki lehet húzni vele üzemeltetési költség és macera nélkül, nyilván minimálban,
Végigpörgettem én is a dolgokat. Felteszek visszatermelő napelem rendszert. Áramszünetben természetesen nem működik biztonsági okokból. Vagyis egy pár millás beruházással ott vagy, hogy ha nincs hálózati szolgáltatás, áram nélkül maradsz, hiába van a tetőn 5kW. Vagyis hibrid rendszer kell, minimum, vagy egy tartalék rendszer is, ami hálózt kimaradás esetén egy backup kört elműködtet a minimál fogyasztókkal.
Máris elröppent vagy 3 milla, és még csak világítottunk, mostunk, főztünk. A fűtés külön komoly gond egy ilyen rendszerrel. Télen keveset süt a nap, tehát nagyon rendesen túl kell méretezni a napelemrendszert. Egy tízezres áramszámlához és egy 10kW körüli max fűtésigényhez vajon egy 20kW-os rendszer elég? Talán, ki kéne számolni pontosan. Ha, mondjuk tárolni is tudsz kb 20kWh áramot, lehet egy viszonylag jó ellátás biztonságod. Mega brutál drága egy ekkora akku rendszer, pláne ha tartósat szeretnél, ami kb 8 évig elműködik. Pl. LiFePo4 cellákkal. Gondolj bele, hogy több millányiba kerülő akku cellával jelenlegi áron számítva 720Ft-nyi áramot tudsz eltárolni. Jelenleg aránytalanok a költségek, még ha háromszorosára nő az áram ára, akkor is.
Azt mondom, hogy érdemes lépésenként napelemesíteni, de ennyire szélsőségesen nem biztos. Persze saját döntés, még igazad is lehet.
Én felrakatok annyit, ami nagyjából a fogyasztásunk, valamelyik pályázattal. Ez ad egy költség biztonságot. A világvége opcióra pedig sok egyéb lehetőség is van, pl nem 120nm-t fűteni, csak húszat. Akár fával, bármivel.
A fagyasztóra számoltam ki, hogy megéri e szigetüzemre tenni (egyszer már buktuk a tartalmát vihar miatt). És nem. Háromszoros áram árnál térülne meg talán (!) kb addigra, mire cserélni kell az akku pakkot.
Egy mini napelemes akku pakkom van, két napelem panellal, még egy fagyó leolvadást nem szeretnék. Egy 8 órás áramszünetet pont ki lehet húzni vele üzemeltetési költség és macera nélkül, nyilván minimálban,
Erhard 242 (Pure Energy)2022-04-20 11:32:42 // 3465
jaja kb ez így van, én üdvözlöm a napelemet egyszeri beruházás de utána termel szépen még gondolkodom tárolásban is hosszabb távon és akkor teljesen le tudok válni az elektromos hálózatról, már közeli tervben egy elektrofos is amivel 200km-es körzetben tudunk szaladgálni sajnos előre kell nézni és számolni mi hogyan éri meg hosszabb távon...
Kazes☻2022-04-20 09:46:39 // 3464
Természetesen nem... láthatod, hogy az egész idézőjelben van... így leltem rá az internet bugyraiban. :)
Liquid2022-04-20 09:27:53 // 3463
"Az autóipar környezetvédelemében majd akkor hiszek, ha áramvonalas, kis menetellenállású, hatékony járművek készülnek. Nem ízlés és státusz kiszilgálásra, hanem unalmas és optimalizált A-ból B-be jutásra. Magam ellen beszélek, mert szeretek autózni, de ha Föld megmentőset játszunk, akkor ez az irány. Minden más kamu."
Ezt tökéletesen megfogalmaztad, én is így gondolom.
Ezt tökéletesen megfogalmaztad, én is így gondolom.
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-20 09:19:09 // 3462
Jujj.. ezen a fordításon van mit dolgozni még, sajna Gugli tolmács elég gyengét alakított. Tartalmilag sem teljesen kerek. Vannak jó megállapításai, de a témában legjobb cikk díját nálam nem nyerte el.
A technológia semleges hozzáállás lenne a fontos. Vagyis nem erőltetni egy kiszemelt technológiát, hanem az összes rendelkezésre álló lehetőséget optimálisan használni. Kell az akku, kell a villanyautó és a napelem is. A napelemeket sem vaktában gyártják, megtérülési és környezeti hatástanulmányok készültek bőven, sőt a kínai gyárak is zárt rendszerben kezelik a savakat, sőt ujabban a fűrészeléshez használt SiC tartalmú u.n. slurry folyadékot is. Elviszik, tisztítják, egy részét újra használják. A fűrészelés pár éve más technológiával is megy, amihez nem is kell ez a folyadék. Plusz kisebb 'damaged layer' keletkezik, kevesebbet kell savazni. A cikk összevissza keveri a szilícium technológiát és a vékonyréteg napelemeket. Az elhasználódott Si napelem nem túlzottan veszélyes, a szilícium önmagában nem mérgező. A napelemet környezetszennyező energiaforrásnak beállítani elég szűk látókörre vall. Inkább kéne pl az ólom-sav akkumlátorokat megszüntetni akkor. Vagy netán a földek műtrágyázását. Vagy beismerni, hogy olyan technológia függőségig jutottunk, amin belül a napelem egy kifejezetten környezetbarát megoldás.
Az elektromos autó is lehet az, ha megfelelően előállított áramot tárolnak benne, és arra használják amire aktuálisan a technikai színvonala optimális. Az autóipar környezetvédelemében majd akkor hiszek, ha áramvonalas, kis menetellenállású, hatékony járművek készülnek. Nem ízlés és státusz kiszilgálásra, hanem unalmas és optimalizált A-ból B-be jutásra. Magam ellen beszélek, mert szeretek autózni, de ha Föld megmentőset játszunk, akkor ez az irány. Minden más kamu.
A technológia semleges hozzáállás lenne a fontos. Vagyis nem erőltetni egy kiszemelt technológiát, hanem az összes rendelkezésre álló lehetőséget optimálisan használni. Kell az akku, kell a villanyautó és a napelem is. A napelemeket sem vaktában gyártják, megtérülési és környezeti hatástanulmányok készültek bőven, sőt a kínai gyárak is zárt rendszerben kezelik a savakat, sőt ujabban a fűrészeléshez használt SiC tartalmú u.n. slurry folyadékot is. Elviszik, tisztítják, egy részét újra használják. A fűrészelés pár éve más technológiával is megy, amihez nem is kell ez a folyadék. Plusz kisebb 'damaged layer' keletkezik, kevesebbet kell savazni. A cikk összevissza keveri a szilícium technológiát és a vékonyréteg napelemeket. Az elhasználódott Si napelem nem túlzottan veszélyes, a szilícium önmagában nem mérgező. A napelemet környezetszennyező energiaforrásnak beállítani elég szűk látókörre vall. Inkább kéne pl az ólom-sav akkumlátorokat megszüntetni akkor. Vagy netán a földek műtrágyázását. Vagy beismerni, hogy olyan technológia függőségig jutottunk, amin belül a napelem egy kifejezetten környezetbarát megoldás.
Az elektromos autó is lehet az, ha megfelelően előállított áramot tárolnak benne, és arra használják amire aktuálisan a technikai színvonala optimális. Az autóipar környezetvédelemében majd akkor hiszek, ha áramvonalas, kis menetellenállású, hatékony járművek készülnek. Nem ízlés és státusz kiszilgálásra, hanem unalmas és optimalizált A-ból B-be jutásra. Magam ellen beszélek, mert szeretek autózni, de ha Föld megmentőset játszunk, akkor ez az irány. Minden más kamu.
TtK2022-04-20 09:02:22 // 3461
Elég hülyén egyoldalú írás, hiányzik a második fele, ami úgy kezdődne, hogy "másrészt". A fordítás meg szörnyű, remélem nem te voltál.. És mi az a talphal? :)
Kazes☻2022-04-20 08:35:58 // 3460
„Valószínűleg a legjobb poszt, amit valaha közzétettek a "nulla kibocsátás" témában. Abszolút érdemes elolvasni!
(Angolból fordítva):
„Az akkumulátorok nem termelnek áramot – máshol tárolják, különösen szén, urán, földgázüzemű erőműveken, vagy dízelüzemű generátorokon keresztül termelt áramot. ” Tehát egyáltalán nem igaz az az állítás, hogy az elektromos autó zéró kibocsátású jármű.
Mivel az USA-ban előállított villamos energia negyven százaléka szénerőművekből származik, ezért az úton lévő elektromos autók negyven százaléka kőszénalapú.
De ez még nem minden. Akik izgatottak az elektromos autók és a zöld forradalom miatt, azok nézzék meg közelebbről az akkumulátorokat, de szélturbinákat és napelemeket is.
Egy tipikus elektromos autó akkumulátora ezer font, körülbelül akkora, mint egy bőrönd. Huszonöt font lítium, hatvan font nikkel, 44 font mangán, 30 font kobalt, 200 font réz, és 400 font alumínium, acél és műanyag van benne. Több mint 6000 egyedi lítium-ion sejt van benne.
Minden egyes BEV akkumulátor elkészítéséhez 25.000 font talphalat kell feldolgozni lítiumhoz, 30.000 font gyantát a kobalthoz, 5000 font gyantával a nikkelhez és 25.000 font rezet a rézhez. Mindent egybevetve 500.000 fontnyi földkéreg ásásához kell egy akkumulátorhoz. "
A napelemes rendszerek fő problémája a szilíciumból a panelekhez használt szilíciummá alakításához használt vegyszerek jelentik. Ahhoz, hogy elegendő tiszta szilícium álljon elő, szalsavval, kénsavval, szalpetsavval, fluorid hidrogénnel, triklóretánnal és acetonnal kell feldolgozni.
Továbbá szükség van galliumra, arzenidre, réz-indium-gallium-diszelenidre és kadmium-telluridra, amelyek szintén erősen mérgezőek. A szilíciumpor veszélyt jelent a dolgozókra, és a lemezeket nem lehet újrahasznosítani.
A szélturbinák a nonplusultra a költségek és a környezetrombolás szempontjából. Mindegyik szélkerék 1688 tonna (ami 23 háznak felel meg) és 1300 tonna betont, 295 tonna acélt, 48 tonna vasat, 24 tonna üvegszálat, valamint a nehezen földhöz vágható ritka földneodimát, praseodimát és diszpróziumot tartalmaz. A három lapát mindegyike 81 000 font súlyú, élettartama 15-20 év, akkor ki kell cserélni őket. Nem tudjuk újrahasznosítani a használt rotor leveleket.
Ezeknek a technológiáknak talán megvan a helyük, de túl kell tekinteni a kibocsátás szabadság mítoszán.
A „Going Green” utópisztikus ideálnak hangozhat, de ha reálisan és elfogulatlanul nézed a rejtett és beágyazott költségeket, rájössz, hogy a „Going green” többet árt a Föld környezetének, mint amilyennek látszik. Volt.
Nem ellenzem a bányászatot, az elektromos járműveket, a szél- vagy a napenergiát. De megmutatom a helyzet valóságát.
Nyilván másoltam/illesztettem. Meghívlak, hogy add tovább a szöveget.”
(Angolból fordítva):
„Az akkumulátorok nem termelnek áramot – máshol tárolják, különösen szén, urán, földgázüzemű erőműveken, vagy dízelüzemű generátorokon keresztül termelt áramot. ” Tehát egyáltalán nem igaz az az állítás, hogy az elektromos autó zéró kibocsátású jármű.
Mivel az USA-ban előállított villamos energia negyven százaléka szénerőművekből származik, ezért az úton lévő elektromos autók negyven százaléka kőszénalapú.
De ez még nem minden. Akik izgatottak az elektromos autók és a zöld forradalom miatt, azok nézzék meg közelebbről az akkumulátorokat, de szélturbinákat és napelemeket is.
Egy tipikus elektromos autó akkumulátora ezer font, körülbelül akkora, mint egy bőrönd. Huszonöt font lítium, hatvan font nikkel, 44 font mangán, 30 font kobalt, 200 font réz, és 400 font alumínium, acél és műanyag van benne. Több mint 6000 egyedi lítium-ion sejt van benne.
Minden egyes BEV akkumulátor elkészítéséhez 25.000 font talphalat kell feldolgozni lítiumhoz, 30.000 font gyantát a kobalthoz, 5000 font gyantával a nikkelhez és 25.000 font rezet a rézhez. Mindent egybevetve 500.000 fontnyi földkéreg ásásához kell egy akkumulátorhoz. "
A napelemes rendszerek fő problémája a szilíciumból a panelekhez használt szilíciummá alakításához használt vegyszerek jelentik. Ahhoz, hogy elegendő tiszta szilícium álljon elő, szalsavval, kénsavval, szalpetsavval, fluorid hidrogénnel, triklóretánnal és acetonnal kell feldolgozni.
Továbbá szükség van galliumra, arzenidre, réz-indium-gallium-diszelenidre és kadmium-telluridra, amelyek szintén erősen mérgezőek. A szilíciumpor veszélyt jelent a dolgozókra, és a lemezeket nem lehet újrahasznosítani.
A szélturbinák a nonplusultra a költségek és a környezetrombolás szempontjából. Mindegyik szélkerék 1688 tonna (ami 23 háznak felel meg) és 1300 tonna betont, 295 tonna acélt, 48 tonna vasat, 24 tonna üvegszálat, valamint a nehezen földhöz vágható ritka földneodimát, praseodimát és diszpróziumot tartalmaz. A három lapát mindegyike 81 000 font súlyú, élettartama 15-20 év, akkor ki kell cserélni őket. Nem tudjuk újrahasznosítani a használt rotor leveleket.
Ezeknek a technológiáknak talán megvan a helyük, de túl kell tekinteni a kibocsátás szabadság mítoszán.
A „Going Green” utópisztikus ideálnak hangozhat, de ha reálisan és elfogulatlanul nézed a rejtett és beágyazott költségeket, rájössz, hogy a „Going green” többet árt a Föld környezetének, mint amilyennek látszik. Volt.
Nem ellenzem a bányászatot, az elektromos járműveket, a szél- vagy a napenergiát. De megmutatom a helyzet valóságát.
Nyilván másoltam/illesztettem. Meghívlak, hogy add tovább a szöveget.”
Kazes☻2022-04-05 23:57:32 // 3459
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-13 22:45:28 // 3458
Ezen elmélet szerint mivel senki sem akkora hatalom, hogy egyedül tudjon uralkodni akkor itt atomháború lesz, mivel nem csak az USA gazdasága recseg ropog, de a Kínai is lufi ami pukkanhat ráadásul ők még szar helyen is vannak nyakukon Indiával...egy biztos Európát most próbálják elnyomni, mint egy csikket...
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-13 22:11:29 // 3457
A világháború folyamatban, pont az történik már egy ideje. A fegyveres konfliktus csak a díszlet hozzá. Azokat az embereket akiket érint, nagyon sajnálom, ez nem kérdés. Pláne hogy ez nem honvédő háború, egyszerűen velük játszák le a nagyok a meccset.. sajnos.
Kína pont akkor nyeli le Tajvant amikor akarja, de ezt ésszel fogja tenni. 99% biztos vagyok abban, hogy az Ukrajnában történő eseményekről Kína előre tudott és megvan a forgatókönyv Oroszország számára.Arany fedezet már nincs, a dollár annyit ér amennyi nyersanyagot és energiahordozót adnak érte. Aztán mi lesz, ha azt Yüanért adnak.. ?
Kína pont akkor nyeli le Tajvant amikor akarja, de ezt ésszel fogja tenni. 99% biztos vagyok abban, hogy az Ukrajnában történő eseményekről Kína előre tudott és megvan a forgatókönyv Oroszország számára.Arany fedezet már nincs, a dollár annyit ér amennyi nyersanyagot és energiahordozót adnak érte. Aztán mi lesz, ha azt Yüanért adnak.. ?
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-13 17:17:57 // 3456
Igen Kína szeretné Tajvant de hogy ő sem állna meg a saját lábán az tuti, túl sok itt a kereskedelmi kapcsolódás, áru és pénz függés lehet direkt, mert csak ezért nincs még 3. világháború...
carver2022-03-13 17:08:28 // 3455
természetesen a Fekete tengerről van benne szó...
carver2022-03-13 17:07:51 // 3454
tudom nagyon off topic de itt van egy jó videó arról mit akar Putyin Ukrajnában. És igen, ebben a földgáz is erősen benne van, erről az óriási készletről a Földközi tenger alatt nem is tudtam.
Ettől függetlenül érdemes nézni mi történik Ukrajnában - nyilván nem csak a sok szerencsétlen ember miatt akiknek az élete romokban hever (akik még élnek) - hanem azért is mert Kína szerintem is ezen modellezi mi lesz, ha lerohanná Tajvant. És a rossz hír hogy Kína sokkal inkább megáll a saját lábán mint Oroszország.
A napelemgyártásról egyébként annyit hogy Kína még Japánnál is durvábban tolta a "technológiatraszfert", a 2000-es években egy nagy szórakoztató-, stbelektronikai multinál dolgoztam és már akkor sem értettem, hogy jó ötlet-e ennyire egyoldalúan Kínába vinni a gyártást. Akkoriban panaszkodott nekem egy iparági ember, hogy hogy tolják a kínaiak, pl a Cisco épített Kínában egy nagy gyárat aztán pár év múlva felállt több száz ember és átment az utca túloldalán felhúzott friss ropogós gyárba. Úgy hívták a gyárat hogy Huawei...
Szóvall irány a házi tokamak és társai. Tényleg Tesla powerwall vagy hasonló van nálunk? Anélkül a napelemrendszer sem függetlenít a "grid"-től... De hogy ez a háború egy újabb szöget ver a belsőégésű autózásba abban biztos vagyok, ezt szerintem csak egy dolog tudja késleltetni, ha chip, stb hiány miatt lassulnak le az autóipari fejlesztések.
Ettől függetlenül érdemes nézni mi történik Ukrajnában - nyilván nem csak a sok szerencsétlen ember miatt akiknek az élete romokban hever (akik még élnek) - hanem azért is mert Kína szerintem is ezen modellezi mi lesz, ha lerohanná Tajvant. És a rossz hír hogy Kína sokkal inkább megáll a saját lábán mint Oroszország.
A napelemgyártásról egyébként annyit hogy Kína még Japánnál is durvábban tolta a "technológiatraszfert", a 2000-es években egy nagy szórakoztató-, stbelektronikai multinál dolgoztam és már akkor sem értettem, hogy jó ötlet-e ennyire egyoldalúan Kínába vinni a gyártást. Akkoriban panaszkodott nekem egy iparági ember, hogy hogy tolják a kínaiak, pl a Cisco épített Kínában egy nagy gyárat aztán pár év múlva felállt több száz ember és átment az utca túloldalán felhúzott friss ropogós gyárba. Úgy hívták a gyárat hogy Huawei...
Szóvall irány a házi tokamak és társai. Tényleg Tesla powerwall vagy hasonló van nálunk? Anélkül a napelemrendszer sem függetlenít a "grid"-től... De hogy ez a háború egy újabb szöget ver a belsőégésű autózásba abban biztos vagyok, ezt szerintem csak egy dolog tudja késleltetni, ha chip, stb hiány miatt lassulnak le az autóipari fejlesztések.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-13 13:03:16 // 3453
Arra tökéletes, mondjuk egy teljes rendszer 6-7 milla de mehet a 3+3as támogatással így gyorsan megtérül, ha piaci áron lesznek az energia hordozók
tirex2022-03-13 12:11:46 // 3452
Értem,köszi. Nemekem padló van mindenhol, arra akkor fajin.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-13 11:01:14 // 3451
Persze, 45 fokot tud nekem annyi sem kell, elég egy 7-7.5kwos szivattyú, melegvízre meg 55 fokot tud arra is elég nálam az 50...az éves fogyasztása 3000-3500kwh...de ugye a napelem miatt ingyen lesz.
tirex2022-03-13 09:13:18 // 3450
Értem, mondjuk a levegőst jóval egyszerűbb telepíteni. El bírja látni télen a levegős hőszivattyú gáz nélkül a 40fokos fűtésirendszert?
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-13 07:50:25 // 3449
Levegős, mivel 12 éve is már úgy lett tervezve a fűtés rendszerem, hogy a 40 fokos vizet keringtetem a padlóban és a radiátorokban és így egyszerű az átállás, persze a legjobb lenne a befújásos a hely is adott lenne hozzá de iszonyatos ára van a légtechnikának nekem még nincs kedvem kiépíteni olcsóbb a plusz még egy klíma...a jelenlegi 10db napelem mellé felkerül még 15 db az már így évi 8000kw felett termel mindenre is elég akár elektrofos töltésre is
tirex2022-03-13 07:33:15 // 3448
Milyen hőszivattyút? Földhő vagy levegős?
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-12 23:39:34 // 3447
Azért biztos ami biztos most rendeltem be meg pár napelemet meg egy hőszivattyút aztán offolom a gázt...
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-12 22:30:30 // 3446
Csak egy érdekesség még ide, Ukrajna a chipgyártáshoz szükséges neon gáz 70%-át adja világszinten. Érdekes cikk a témában.
A cikkben említett TSMC tajvani félvezetőipari cég pedig a globális chipgyártás több mint felét adja. És Tajvan mint tudjuk Kína elidegeníthetetlen része. Mint ahogy Ukrajna az Orosz birodalomé kb ugyanolyan történelmi hivatkozási alappal. Kína most figyel, és tervez. Nagy eséllyel Tajvan hamarosan Kína szerves része lesz valamiképpen. Sok függ az Ukrán konfliktus kimenetelétől. Neon gáz mindenesetre nem lesz orosz vasérc nélkül, chipek pedig neon nélkül, és végsősoron Tajvan nélkül.
A cikkben említett TSMC tajvani félvezetőipari cég pedig a globális chipgyártás több mint felét adja. És Tajvan mint tudjuk Kína elidegeníthetetlen része. Mint ahogy Ukrajna az Orosz birodalomé kb ugyanolyan történelmi hivatkozási alappal. Kína most figyel, és tervez. Nagy eséllyel Tajvan hamarosan Kína szerves része lesz valamiképpen. Sok függ az Ukrán konfliktus kimenetelétől. Neon gáz mindenesetre nem lesz orosz vasérc nélkül, chipek pedig neon nélkül, és végsősoron Tajvan nélkül.
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-12 21:59:07 // 3445
Igen, napelem gyáraknak is dolgozok. És érdekes látni a történéseket. A napelem biznisz 2008 körül már futott fel erősen. Távolkeleten százassával nyíltak a kis szilícium feldolgozók, napelem gyártó cégecskék. 2011-ben beleállt a földbe az iparág, az apraja elhullott, viszont megerősödött pár nagyobb cég, illetve aztán az évek során főleg Kínában átalakult a struktúra. Kevesebb, de nagy cég alakult ki, erősödött meg, némelyik szinte a ssemmiből került elő (nyilván nem :-)). Aztán amikor ez meg volt, jött az állami donáció. A napelemet fix áron kellett adni, jóval az előállítási költség alatt. A kínai állam a kínai cégeknek támogatást fizetett (miközben résztulajdonos is az állam), így fenntartva egy mesterséges árplafont majd két évig. A környező országokban beleértve a kényes pont Tajvant veszteséges lett a napelemgyártás. Érdekes, másképp reagálták le mint a mi önérzetes Európánkban, szimplán az összes cég átköltözött Kínába. És mire ez megtörtént, elérkeztünk a mai energiaválságos időszakhoz. Szép, nem? :-) És ez csupán egyetlen iparág, egy módszer. A szomszédban a felfordulásnak is több köze van a nagyok geopolitikai, energiahordozókért és alapanyagokért vívott csatájához, mint Ukrajnához. Kínát érdemes figyelni ebben a játszmában is szerintem, nem a kilőtt tankokat és a média marhaságait.
carver2022-03-12 19:10:34 // 3444
igen, én is elsősorban az autózás szempontjából néztem, az ipar energiaellátása az más téma...
Te is napelemek környékén dolgozol nem? Aszem konjunktúra lesz... meg hőszivattyúknál stbnél...
Te is napelemek környékén dolgozol nem? Aszem konjunktúra lesz... meg hőszivattyúknál stbnél...
Kazes☻2022-03-10 22:43:57 // 3443
Kazes☻2022-03-07 21:59:09 // 3442
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-26 14:20:42 // 3441
Elegendő elektromos áramot jelenleg képtelenség energiahordozóktól függetlenül előállítani. Egyéni, háztartás szinten lehet készülni vésztervekkel, sokba kerül, de egész jó fokú energiafüggetlenség elérhető. Egy ország ipara, infrastruktúrája viszont más szint, kb semmit nem jelent ezen belül, hogy mivel hajtjuk az autókat. Ha sok elektromos autó van, de nem önellátó háztartásokban, azt ugyanúgy problémás energiával ellátni, ha nem problémásabb. Amíg a fúziós energia hozzáférhető nem lesz, addig a fosszilis energiahordozók és az atomenergia nélkülözhetetlenek.
A többi a nagyok játéka, a mostani balhéban is Ukrajna 'csak' az elszenvedő fél, a háborút a fejük fölött vívják már elég régóta. A kicsiknek csak az a kérdés, hogy mennyire ügyesek a nagyoktól való függőségükben.
A többi a nagyok játéka, a mostani balhéban is Ukrajna 'csak' az elszenvedő fél, a háborút a fejük fölött vívják már elég régóta. A kicsiknek csak az a kérdés, hogy mennyire ügyesek a nagyoktól való függőségükben.
carver2022-02-26 12:13:20 // 3440
Ukrajna inváziója kapcsán gondolt már valaki arra hogy az elektromos autózásnak mekkora előnye van ha energiafüggetlenség oldaláról nézzük a dolgot?
Tudom ezzel még nincs megoldva a tárolás meg, hogy hogyan töltsünk éjszaka, felhős időben , szélcsendben stb de az mondjuk óriási előny ha helyben elérhető forrásból tudnánk energiát előállítani és nem lehetne zsarolni egy országot / kontinenst (=Európa) a gázzal, kőolajjal, stb.
És ilyen szempontból Paks 2 sem a legjobb megoldás mert bár fűtőanyagot sok helyről lehet venni de egy orosz atomerőműhöz kellenek orosz pótalkatrészek, akkor is ha sok minden nem orosz benne. Gondolom ez nem olyan mint a BKK hogy a műhelyben kiesztergálnak egy féltengelyt a török buszhoz ha éppen nem jön alkatrész....
De a lényeg hogy az elektromos autózás sokkal rugalmasabb az energiaellátás szempontjából mert áramot sokféleképpen, sok energiaforrásból elő lehet állítani, benzint/gázolajat, gázt csak egyből...
Tudom ezzel még nincs megoldva a tárolás meg, hogy hogyan töltsünk éjszaka, felhős időben , szélcsendben stb de az mondjuk óriási előny ha helyben elérhető forrásból tudnánk energiát előállítani és nem lehetne zsarolni egy országot / kontinenst (=Európa) a gázzal, kőolajjal, stb.
És ilyen szempontból Paks 2 sem a legjobb megoldás mert bár fűtőanyagot sok helyről lehet venni de egy orosz atomerőműhöz kellenek orosz pótalkatrészek, akkor is ha sok minden nem orosz benne. Gondolom ez nem olyan mint a BKK hogy a műhelyben kiesztergálnak egy féltengelyt a török buszhoz ha éppen nem jön alkatrész....
De a lényeg hogy az elektromos autózás sokkal rugalmasabb az energiaellátás szempontjából mert áramot sokféleképpen, sok energiaforrásból elő lehet állítani, benzint/gázolajat, gázt csak egyből...
Zsolt1552022-02-26 02:47:07 // 3439
Akkor a szokásos, mint a többi garanciális autóban.
Forsberg2022-02-16 10:01:06 // 3438
Arra tökéletes. Napelemmel még gazdaságosabb az üzemeltetése. Nálunk is felmerült több típus, de olyat akartam amibe én is kényelmesen elférek, mögöttem is marad hely és árban is megfelelő. Szóval nem tudok belekötni igazából, arra amire vettük simán tökéletes.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-02-16 09:02:47 // 3437
én is néztem használtan, talán ez a legolcsóbb adott méret, felszereltség stb... asszonynak, aki naponta 30km-et megy na meg ugye nálunk otthon napelem is van most akarok bővíteni meg egy kis hőszivattyúval kiváltani a gázt, sajnos előre kell gondolkodni
Forsberg2022-02-16 08:49:30 // 3436
Most lett benne 80.000 km.
Nem biztos, hogy ez most kellett volna, de én mondtam ha ott van náluk, legyen az is cserélve.
Tavaly ősszel vettük, még tart az ismerkedés. Nem vagyunk greenpeace tagok, nem környezettudatosságból vettük, hiszen van itthon benzines és gázolajos autó is.
Ahogy öregszem sok mindent ki akarok próbálni, nyilván voltak sokkal jobb ötleteim ,hogy mit kellen kipróbálni, de azt az asszony nem díjazta. :DD Így maradt a villanyos. Igazából ő szeretett volna egy ilyet. Olyan szempontból nem bánom, hogy a város széléről jár be a belvárosba dolgozni, így a jelenlegi pandémiás helyzetben mehet kocsival és ingyen parkolhat, nem kell 3 tömött buszon nyomorogni. Kb. 2 literes fogyasztásnak felel meg az üzemeltetése. Tudom, hogy nem hozza vissza az árát csak ezer év múlva, mi nyárig próbálgatjuk, aztán majd kiderül, hogy marad-e. Az a jó, hogy most kb egy millával hosszabb az ára, tehát befektetésnek sem rossz. Nem használja kucsmában, bundában 35km/h-val, hanem rendesen fűt és megy vele. Mondjuk én sokat nem használom, de vasárnap Esztergomba mentem vele. Jópofa ki fürge autó, megy mint a golyó. Kényelmes, ezer extra, de sótlan... Ez a jövő (sajnos). De megszokható azt mondom. Ha megy, akkor jön helyette a Giulietta QV, mert csak. :)
Nem biztos, hogy ez most kellett volna, de én mondtam ha ott van náluk, legyen az is cserélve.
Tavaly ősszel vettük, még tart az ismerkedés. Nem vagyunk greenpeace tagok, nem környezettudatosságból vettük, hiszen van itthon benzines és gázolajos autó is.
Ahogy öregszem sok mindent ki akarok próbálni, nyilván voltak sokkal jobb ötleteim ,hogy mit kellen kipróbálni, de azt az asszony nem díjazta. :DD Így maradt a villanyos. Igazából ő szeretett volna egy ilyet. Olyan szempontból nem bánom, hogy a város széléről jár be a belvárosba dolgozni, így a jelenlegi pandémiás helyzetben mehet kocsival és ingyen parkolhat, nem kell 3 tömött buszon nyomorogni. Kb. 2 literes fogyasztásnak felel meg az üzemeltetése. Tudom, hogy nem hozza vissza az árát csak ezer év múlva, mi nyárig próbálgatjuk, aztán majd kiderül, hogy marad-e. Az a jó, hogy most kb egy millával hosszabb az ára, tehát befektetésnek sem rossz. Nem használja kucsmában, bundában 35km/h-val, hanem rendesen fűt és megy vele. Mondjuk én sokat nem használom, de vasárnap Esztergomba mentem vele. Jópofa ki fürge autó, megy mint a golyó. Kényelmes, ezer extra, de sótlan... Ez a jövő (sajnos). De megszokható azt mondom. Ha megy, akkor jön helyette a Giulietta QV, mert csak. :)
TtK2022-02-16 07:52:18 // 3435
Évente kell vinni. Van valami kilométer-korlát is, de nem tudom mennyi, nem megyünk vele annyit. "Átnézik", pollenszűrő, kiolvassák a computert. Most legutóbb fékfolyadékot is cseréltek, ez a négy éves szervíz volt. Semmi értelme, tkp. a garancia életben tartásához kell.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-02-15 22:21:58 // 3434
Hajtómű olaj? Mennyi a méter benne?
Forsberg2022-02-15 18:57:29 // 3433
Nekünk most volt a Kia Soul EV az éves szervizen, hajtóműolaj, szűrők 25.000 Ft.
Zsolt1552022-02-15 18:31:28 // 3432
Nem volt meg. :-(( :-)))
VKG231!!! (156+75)2022-02-15 10:56:51 // 3431
Látom nincs meg. Sándor vagyok... vagy nem tudom...
A magyar nyelvű internet egyik első mémje, Polgár Jenő el és a Hupákolós Faterral, ebben van, hogy a vízbű veszi ki a zokszigént.
Nem akartam szakmai - tudományos kérdésekkel foglalkozni, trollkodtam, ahogy szoktam.
A magyar nyelvű internet egyik első mémje, Polgár Jenő el és a Hupákolós Faterral, ebben van, hogy a vízbű veszi ki a zokszigént.
Nem akartam szakmai - tudományos kérdésekkel foglalkozni, trollkodtam, ahogy szoktam.
Zsolt1552022-02-15 10:54:58 // 3430
A szervizek milyen időszakonként "kötelezőek"? Illetve milyen munkákat végeznek az autón?
Zsolt1552022-02-15 10:53:17 // 3429
Ezt már 1954-ben is meg tudták oldani, az első nukleáris meghajtású tengeralattjárón is. Már akkor a tengervizet hidrogénre és oxigénre bontották, hogy légellátást biztosítani tudják a hajón. Illetve megoldották a szén-dioxid kivonását is a levegőből.
VKG231!!! (156+75)2022-02-15 08:49:20 // 3428
Na de azt nem Árpi magyarázta ki... hogymondjammagának.
Zsolt1552022-02-14 18:59:44 // 3427
Használják már azt sokkal régebben is. :-))
VKG231!!! (156+75)2022-02-14 16:25:40 // 3426
30 éve már megcsinálták az eszközt, ami az oxigént veszi ki a vízbű, mi ebben az újdonság??? :)
Kazes☻2022-02-14 16:01:52 // 3425
TtK2022-02-13 11:12:19 // 3424
Nyilván nem NRWből mentem az Újlipótvárosba..:)
farki2022-02-12 22:38:33 // 3423
Hadd kérdezzem meg, hogy Büdipest hánykerülete ÉRW? 😳
Vagy túlélőtúra volt ez a kb 1000Km a’la Bear Grylls?🤔
Vagy túlélőtúra volt ez a kb 1000Km a’la Bear Grylls?🤔
TtK2022-02-11 20:45:14 // 3422
Igen. Azért húztam egy vsatagabb drautot a garázsba meg felraktam egy jobb minőségű konnektort. A hozzá adott kábellel töltjük, amin van egy dobozka mindenféle védelmekkel, EVSE a beceneve. Így elvileg 10 amperrel tölt, a gyakorlatban (megmértem) kb. 9.5 ampert vesz fel eleinte, aztán ha már majdnem tele az aksi visszafogja 2 amperre. Szóval kb. mint egy sütő, egy rendesen kivitelezett hálózatú házban nem okozhat gondot. Ha este mikor hazaérsz rádugod, kb. hajnali háromra tölti fel teljesen.
Ahogy mi használjuk ez teljesen megfelelő. Az utcán egy tucatnál többször nem is volt töltve. Akkor is általában áruházak ingyenes töltőin.
Ha már megvan tényleg gombokért üzemeltethető. Nincs súlyadó és parkolási díj se. Mondjuk a múltkor az Újlipótvárosban cseszhettem az ingyenes parkolást mert három kör után se volt hely. Végül a Westendben kellett parkolnom..
Ahogy mi használjuk ez teljesen megfelelő. Az utcán egy tucatnál többször nem is volt töltve. Akkor is általában áruházak ingyenes töltőin.
Ha már megvan tényleg gombokért üzemeltethető. Nincs súlyadó és parkolási díj se. Mondjuk a múltkor az Újlipótvárosban cseszhettem az ingyenes parkolást mert három kör után se volt hely. Végül a Westendben kellett parkolnom..
TtK2022-02-11 20:34:37 // 3421
Mondom 60-ig. Mint anno a Trabant :)))
Zsolt1552022-02-11 20:17:48 // 3420
Sima egyszerű, hétköznapi konnektorról töltitek az autót?
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-11 18:41:10 // 3419
A múltkor pont egy 150 lovas Leafet fogtam ki lámpánál és pont a Giuliettával. Kiváncsi voltam én is, de papírforma eredmény lett. Nagyon szoros meccs volt, de végül olyan 100 körüli tempónál már csodálhatta a kipufogót és ami abból 6500-on szól :-) Aztán mellém jött a következő lámpánál (ott már nem elöl voltunk) ritkán látok ennyire csodálkozó fejet, látszott, hogy másra számított.
Persze semmi bajom az elektromos autókkal, funkcionálisan tökéletes is lehetne a Giulietta helyett is. Csak amíg egy annyira izgalamas kis benzinesünk lehet mint a Giulietta, hosszútávon is kevesebből, én nem zöldülök. Egyszerűen nem is érdekel. Mert szeretem a benzinmotor hangját, szeretek váltani, teljesen öncélúan gázfröccsöket adni, sőt még a büdös túldúsított ladaszagot is szeretem ami hidegindítás után körbeveszi. Ez van :-)
Persze semmi bajom az elektromos autókkal, funkcionálisan tökéletes is lehetne a Giulietta helyett is. Csak amíg egy annyira izgalamas kis benzinesünk lehet mint a Giulietta, hosszútávon is kevesebből, én nem zöldülök. Egyszerűen nem is érdekel. Mert szeretem a benzinmotor hangját, szeretek váltani, teljesen öncélúan gázfröccsöket adni, sőt még a büdös túldúsított ladaszagot is szeretem ami hidegindítás után körbeveszi. Ez van :-)
TtK2022-02-11 18:20:01 // 3418
Azért az állóhelyből full nyomaték és az azonnali gázreakció nem olyan rossz dolog ám. ;) Városban lámpától lámpáig gyorsulva kevés ellenfél van. 70-80 fölött persze csöken a lelkesedés, de az városban nem számít annyira. Csikorgatni a Leafet is lehet. :P