Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Inner Circle2006-05-03 10:37:05 // 8476
Rossz hír Kimi híveinek és Alonso ellenségeinek: Norbert Haug 0,3-0,5 mp lemaradással számol körönként a Renault-tól: "We are three to five tenths of a second behind," said the German, "but no team has been more reliable than us in the first four races of this year." Sokat érnek a megbízhatósággal, ha 1.) a Renault-nál is csak Fisichella autója romlik el 2.) Kimi és Monty műszaki hiba nélkül is a falban találják magukat 3.) és még lassabbak is... De azért van még remény: ""Last year, Kimi was 31 points behind after four races, and this time only 18," he explained." Avagy az Erik, a viking-ből: "Nem süllyedünk, nem süllyedünk, határozottan emelkedünk!..."
Inner Circle2006-05-03 10:22:54 // 8475
Ez már édeskevés, pajtás. Most már csak két kiutad van: pofonvágsz, vagy bocsánatot kérsz. Illetve a harmadik: elsunnyogsz, mint általában. Az észretéréshez meg ajánlom az eddigi vitáink elemzését... például hogy full nincs igazad és úgy gúnyolódsz. Aztán persze megsértődsz, ha kiderül hogy nem volt igazad (GM-Alfa, V10 F2004, stb.). Persze mindez nem az én problémám. Bobby-ról meg szerintem elég annyi, hogy ő akarja megmondani hogy megérdemlem-e a Spidert, aztán amikor felajánlom hogy segítek neki venni egyet, meg se hallja. Úgyhogy itt nem én nézlek le titeket. Ti nem tudtok elfogadni semmit, ami nem vág egybe a gondolataitokkal. Ami meg köztetek dúló egyetértést illeti, erre már hadd ne mondjak semmit, ha ez a végső érv... ld. még Isaac Asimov: "In a good cause".
Inner Circle2006-05-03 10:16:20 // 8474
Hát épp arról beszélek, hogy a "média" a magyar nyelvben egyes számként honosodott meg, pont mint a "tifosi", attól függetlenül, hogy az eredeti nyelvben többesszám. Az egyesszám a "médium". Láttad az "LXG"-t Sean Connery-val? Abban van egy rész, amikor sorozatban kezdik gyártani a Nautilust az ellopott tervek alapján, és mondja egy tag, hogy "It's not the Nautilus anymore... they are the Nautila." Az angol egy kicsit jobban leköveti az eredeti ragozás változásait :-)
zolee1452006-05-03 08:59:53 // 8473
azért akkoriban, sőt sajnos 94-ben sem sokminden védte a pilóták fejét. Minél jobban visszamegyünk az időben annál durvább a helyzet. Biztosági öv nélkül manapság az utcai autóval sem mehetsz, ők meg versenyeztek. Aztán ott a bőrsisak, meg az a vicces szemüveg. Maximum a pilóta haját védte meg a menetszéltől, meg a szemét a bogaraktól... Sajnos az F1 időről időre kap egy nagy pofont, ráadásul mindig akkor, amikor már mindenki elhiszi, hogy milyen biztonságos.
Xixo2006-05-03 01:53:06 // 8472
Én szerettem, még amikor a JPS-os fekete autóban ült.
Kár érte... :-((

Xixo2006-05-03 01:48:35 // 8471
"a 2005-ös Kanadai Nagydíj, amikor rádión követelte a csapattól utasítsák Giancarlo Fisichellát, hogy engedje el, ám ezt a Renault nem tette meg." Pedig integetett is neki!!! :-))) Milyen nyugalom volt ma itt!! :-))))))))))))))
zolee1452006-05-02 23:30:47 // 8470
kár érte. állítólag a Ferrarinál akarta befejezni a pályafutását, persze addig még lett volna jó pár éve az F1-ben.
Whiteskull2006-05-02 23:17:38 // 8469
Igazat adok neked. Nem kedveltem Senna-t, de az biztos, hogy nagyot alkotott az F1-ben. Ezért tisztelem őt. Szerettem volna, ha többet versenyezhetett volna Schumival. :(
Balage2006-05-02 23:12:08 // 8468
Inkább emlékezzetek, minthogy veszekedtek, vitatkoztok.... :-[
mesa2006-05-02 23:02:52 // 8467
Grando2006-05-02 20:12:13 // 8465
Az is csak Alfonzó versenyzői nagyságát bizonyítja, hogy még a csapat aljas aknamunkája, és az ellene szőtt gerinctelen cselszövevény ellenére is világbajnok tudott lenni. Most aztán kiderült az igazság! Micsoda küzdő! :o)
zolee1452006-05-02 17:07:53 // 8464
Ha azért nyekereg mert nem szólt a csapat, hogy engedje el őt Fisico akkor elmehet a ..csába! Továbbra is tartom, hogy az elengedősdi nem világbajnokhoz méltó!
mesa2006-05-02 17:01:16 // 8463
Alfonsó sztori : "Alonso nekiesett a Renault-nak! Mindeddig úgy tűnt, hogy Fernando Alonso 2007-es csapatváltása ellenére továbbra is harmonikus az együttműködés a Renault és a világbajnok között. A spanyol pilóta azonban most a Marca című lap hasábjain szabályosan nekiesett csapatának egy interjúban. „Az elmúlt öt-hat évben – amióta itt vagyok – sosem segítettek. Ha egy teszten vagy egy versenyen szükségem lett volna valamire, sosem adták meg. Mindenki tudja mi történt néhány versenyen – néhány rádió-párbeszédet a tévénézők is hallhattak. Emiatt idén sem várom, hogy nagyon sokat fog fejlődni az autó.” – nyilatkozta Alonso és talán az olyan jelenetekre utalt, mint a 2005-ös Kanadai Nagydíj, amikor rádión követelte a csapattól utasítsák Giancarlo Fisichellát, hogy engedje el, ám ezt a Renault nem tette meg. Alonso csapatfőnöke – és (még) menedzsere – Flavio Briatore értetlenül áll versenyzője kirohanása előtt: „Nem értem Alonso nyilatkozatát. Szeretném emlékeztetni arra, hogy 2005-ben a világbajnoki címet és hét versenyt nyert a Renault-val!” Mindenesetre Alonso most megfogalmazódott érzelmei – akár jogosak, akár nem – talán rávilágítanak arra, hogy a spanyol pilóta miért is váltott csapatot."
zolee1452006-05-02 16:38:01 // 8462
ha a reform ötleteidet is mellékeled ne csodálkozz!;)
Grando2006-05-02 16:31:39 // 8461
A franc egye meg! Mindig elutasítják a pályázatomat. :(
zolee1452006-05-02 16:30:30 // 8460
"Ha Monti majd 230 indulás után is 3%-on marad visszatérünk a témára." nincs ha, a házi feladatot most kaptam:)))
zolee1452006-05-02 16:28:08 // 8459
hú de nagy szerencse, hogy nem vagy döntéshozó pozícióban az FIA-nál:)
mesa2006-05-02 16:23:29 // 8458
Ugyan már! Felesleges magyarázkodás. Tudod félig teli a pohár, vagy félig üres. Ha Monti majd 230 indulás után is 3%-on marad visszatérünk a témára. Addig is vegyük úgy, hogy a Sith sok-sok versenyen is megőrizte e jó átlagát, annak ellenére, hogy ti már rossz reflexekkel rendelkező, öreg leírt versenyzőnek tartjátok! :DDD
Grando2006-05-02 16:17:16 // 8457
F1 roncsderbi, nyolcas alakú pályákon, persze nem szinteltolással. Jó ötlet! Csak több induló kéne... :D
zolee1452006-05-02 16:13:59 // 8456
az a lényeg, hogy a japó "csodapilóták" eredményeit ne közelítse meg senki az F1-ben, mert akkor csúnya nagy roncsteleppé varázsolják a pályákat. :DDD
zolee1452006-05-02 16:12:14 // 8455
tudom, hogy mindenből azt hozod ki, hogy MS a jobb, de ha ezen a vonalon indulunk el akkor a több indulásos versenyző elvileg rutinosabb, tehát Montoya pályafutásának pont a kezdeti, "tanulós, esős-kelős" részét hasonlítjuk Schumacher lassan teljes pályafutásához, ahol már túl van a kezdeti "tanulós, esős-kelős" részen, és már a "rutinos, megfontolt" szakaszban van... Ezért írtam, hogy a legreálisabb képet az első 5 teljes szezon összehasonlítása adná, amúgy meg továbbra is tartom, hogy ez inkább érdekesség, mint mindent eldöntő nagy igazság. A statisztika amúgy is egy eléggé félremagyarázható dolog, és ezt most értem magamra is. Mindenki találhat benne olyan részt ami őt igazolja.
Grando2006-05-02 16:07:10 // 8454
Na erről van szó! Az pedig egy pozitív mutató lehet Montinak, hogy legalább a baleseti mutatói megközelítik az öreg eredményeit. :D
zolee1452006-05-02 16:05:30 // 8453
ez nem fairség kérdése, ez lustaság. Baromira nincs kedvem most osszeszámolni futamról-futamra a köröket, egyben meg nem találtam meg sehol.:)
mesa2006-05-02 16:05:14 // 8452
Ha csak a kicsúszások / össz indulás számát tekintjük, kb mindketten 3% alatt vannak. Szerintem ez egy jó arány! És a több indulásos versenyzőre nézve nagyobb érdem! Takuma Sato aránya szerintem mást mutatna :)))
zolee1452006-05-02 16:02:11 // 8451
Ha elolvasod azt meg Montoyához írtam amikor a lekörözött belement... Balesetről volt szó! Ha levonunk 1-1 esetet még rosszabb arány jön ki. Amúgy tényleg nem kellene ekkora ügyet csinálni belőle, mert a lényeg csak annyi, hogy arányaiban az élpilóták kb ugyanannyit hibáznak, és nem igaz az, hogy Montoya állandóan összetöri a kocsit míg Schumacher meg hiba nélkül vezet. :)
Willy2006-05-02 15:49:48 // 8450
Nem az volt a kikötés, hogy kinek a hibája, hanem hogy hányszor törték meg az autót.
mesa2006-05-02 15:46:02 // 8449
De nálad még az sem objektív, mert Sumák hibájának írtad a lábtöréses esetét, mikor is a fékrendszer mondta fel a szolgálatot, tehát az megint nem az egyértelműen az ő hibája :D
mesa2006-05-02 15:38:19 // 8448
Az ütközéses indokokat nyugodtan lehet kukába dobni! Ott ugyanis nincs megkülönböztetve, hogy az illető hibája volt-e, vagy csak szenvedő alanya az egésznek. Marad a kicsúszás, mint objektív adat.
Grando2006-05-02 15:33:37 // 8447
Nem kapaszkodok, mondom, elismerem, a rajt/baleset arány Monti mellett szól. De ez nem az a mutató, amit megbeszéltünk. Ez így nem fair. Vagy szerinted?
zolee1452006-05-02 15:31:39 // 8446
én meg se németországban nem voltam, se világbajnok nem lehetek, viszont autót már törtem!:)))
Ferke2006-05-02 15:24:24 // 8445
Németo-ban lenni még én is tudok, de vb cimet szerezni már kevésbé!:)
zolee1452006-05-02 15:19:33 // 8444
Mondom, hogy kapaszkodsz:))) esetleg egy Németországban töltött órák száma/baleset??? :DDD
Grando2006-05-02 15:04:22 // 8443
Esetleg szerzett VB pont/baleset is megteszi. :)
Grando2006-05-02 14:57:00 // 8442
Talán mégis lenne értelme, mert aki kiállt a versenyből (még ha műszaki hiba miatt is), az ugyebár hibát sem követhet el. Tényleg érdekel. :)
Grando2006-05-02 14:47:41 // 8441
Gratula!
zolee1452006-05-02 14:45:16 // 8440
arról meg nem is beszéltünk, hogy hol van még a péntek, szóval ha az erő nem is, de a sebesség velem van!:)
Grando2006-05-02 14:45:16 // 8439
Nem kapaszkodok, csak érdekelne. Még az is előfordulhat, hogy az még kedvezőtlenebb lenne az öreg Sithre nézve...
zolee1452006-05-02 14:44:12 // 8438
nem bosszantottál! Bosszantani akkor tudnál ha bokán rúgnál, vagy kijárnád a kocsimból a benzint, vagy meginnád a Fantámat.:)))
zolee1452006-05-02 14:42:18 // 8437
Valószínűleg igen, de sok értelme nincs, ugyanis abba rendesen belekavar a műszaki hibák miatti kiesés. Kapaszkodsz az utolsó szalmaszálba?:P
Grando2006-05-02 14:37:20 // 8436
Ha már ezt így sikerült összehozni, tudnál adni egy megtett kör/baleset arányt is? Köszönöm. ;)
Ferke2006-05-02 14:36:46 // 8435
Ja, és Forza Ferrari!:))))))))))))
Ferke2006-05-02 14:36:14 // 8434
Jól van, az előzményeket meg csak azért nem olvastam el, hogy bosszantsalak, és hogy nehogy megálljon a topic, alapot tudjak adni a további pörgésnek!:-DDDDD
zolee1452006-05-02 14:32:34 // 8433
egyrészt nem igazán van értelme bárkit bárkivel összehasonlítani, mert a technika nem ugyanaz, pont Schumacher példája bizonyítja, hogy még csapaton belül sem. Másrészt ez az egész inkább poén, mint komoly összehasonlítás, és ha elolvasnád az előzményeket akkor azt is tudnád miért csináltam. (hsz 8422) Ha azt időszakot nézzük, amikor együtt versenyeztek akkor az kicsit csalóka, mert MS-nek akkor már "világverő" autója volt, tehát a reálisabb dolog az első 5 teljes szezonjukat összehasonlítani. Még valami: az egészet leginkább azért csináltam, mert tényleg kíváncsi voltam, hogy mi is az igazság, mert a legtöbb Ferraris azt mondja, hogy Montoya mindig töri az autót, bezzeg MS... Amúgy Montoya Cart bajnok, és ott nem arról híresek az autók, hogy tele lennének elektronikával.;)
Willy2006-05-02 14:23:36 // 8432
Én ezzel a gondolkodásmóddal pont úgy számolnám, hogy az első 5 évüket nézném. :-))))
Ferke2006-05-02 14:19:14 // 8431
Ne viccelj, ez a statisztika nem lehet mérvadó. Összehasonlít egy 7xes Vb győztest, és egy igen tehetséges, de majdnemhogy átlagba sorolható pilótát. Nem Monti-t akarom bántani ezzel, nehogy félreértsd, de a 7 vbcimhez lehet, hogy többször kellett határon autózni, utolsó pillanatokban is padlógázzal menni, stb. Ezen kívül nem lehet tudni, hogy pl Monti 2000 előtti technikával hogyan boldogult volna, feltételezem, hogy egy 1991-es autót talán könnyebben lehetett falhoz vágni, mint egy 2001-est.Nem? Szerintem nézzük onnan, amikortól mindketten versenyben voltak, pl így: Michael Schumacher 2000.07.16. Zeltweg MS Ferrari 0. kör ütközés 2000.07.30. Hockenheim MS Ferrari 0. kör ütközés 2003.04.06. Interlagos MS Ferrari 27. kör ütközés 2004.05.23. Monte Carlo MS Ferrari 45. kör ütközés 2005.03.06. Melbourne MS Ferrari 42. kör ütközés 2005.09.11. Spa Francorchamps MS Ferrari 13. kör ütközés 2005.10.16. Shanghai MS Ferrari 22. kör kicsúszás 2006.04.02. Melbourne MS Ferrari 32. kör ütközés Juan-Pablo Montoya 2001.03.18. Sepang JPM Williams-BMW 3. kör kicsúszás 2001.04.01. Interlagos JPM Williams-BMW 38. kör ütközés 2001.05.27. Monte Carlo JPM Williams-BMW 2. kör kicsúszás 2001.06.10. Montreal JPM Williams-BMW 19. kör ütközés 2002.06.23. Nürburgring JPM Williams-BMW 27. kör ütközés 2002.09.15. Monza JPM Williams-BMW 33. kör ütközés 2003.04.06. Interlagos JPM Williams-BMW 25. kör ütközés 2005.09.11. Spa Francorchamps JPM Mclaren-Mercedes 40. kör ütközés 2005.10.09. Suzuka JPM Mclaren-Mercedes 0. kör ütközés És így még a 2000-es évet hozzá is adtuk MS-hez.Szerintem így korrekt, vagy pedig várjuk meg, míg Monti eléri a 236 rajthozállást!
zolee1452006-05-02 13:39:00 // 8430
Na kéremszépen! beszéljenek a számok: Michael Schumacher 1991.11.03. Adelaide MS Benetton-Ford 5. kör ütközés 1992.05.17. Imola MS Benetton-Ford 20. kör kicsúszás 1992.07.05. Magny Cours MS Benetton-Ford 17. kör ütközés 1992.08.16. Hungaroring MS Benetton-Ford 63. kör szárny törés 1993.03.14. Kyalami MS benetton-Ford 39. kör kicsúszás 1993.04.11. Donington MS Benetton-Ford 22. kör kicsúszás 1993.10.24. Suzuka MS Benetton-Ford 10. kör ütközés 1994.11.13. Adelaide MS Benetton-Ford 35. kör ütközés (szándékos) 1995.04.30. Imola MS Benetton-Renault 10. kör kicsúszás 1995.07.16. Silverstone MS Benetton-Renault 45. kör ütközés 1995.09.10. Monza MS Benetton-Renault 23. kör ütközés 1995.11.12. Adelaide MS Benetton-Renault 25. kör ütközés 1996.04.07. Buenos Aires MS Ferrari 46. kör szárny törés 1996.05.19. Monte Carlo MS Ferrari 0. kör kicsúszás 1997.04.13. Buenos Aires MS Ferrari 0. kör ütközés 1997.10.26. Jerez MS Ferrari 47. kör ütközés (szándékos) 1998.08.30. Spa Francorchamps 25. kör ütközés 1999.06.13. Montreal MS Ferrari 29. kör kicsúszás 1999.07.11. Silverstone MS Ferrari 0. kör kicsúszás (lábtörés) 2000.07.16. Zeltweg MS Ferrari 0. kör ütközés 2000.07.30. Hockenheim MS Ferrari 0. kör ütközés 2003.04.06. Interlagos MS Ferrari 27. kör ütközés 2004.05.23. Monte Carlo MS Ferrari 45. kör ütközés 2005.03.06. Melbourne MS Ferrari 42. kör ütközés 2005.09.11. Spa Francorchamps MS Ferrari 13. kör ütközés 2005.10.16. Shanghai MS Ferrari 22. kör kicsúszás 2006.04.02. Melbourne MS Ferrari 32. kör ütközés Juan-Pablo Montoya 2001.03.18. Sepang JPM Williams-BMW 3. kör kicsúszás 2001.04.01. Interlagos JPM Williams-BMW 38. kör ütközés 2001.05.27. Monte Carlo JPM Williams-BMW 2. kör kicsúszás 2001.06.10. Montreal JPM Williams-BMW 19. kör ütközés 2002.06.23. Nürburgring JPM Williams-BMW 27. kör ütközés 2002.09.15. Monza JPM Williams-BMW 33. kör ütközés 2003.04.06. Interlagos JPM Williams-BMW 25. kör ütközés 2005.09.11. Spa Francorchamps JPM Mclaren-Mercedes 40. kör ütközés 2005.10.09. Suzuka JPM Mclaren-Mercedes 0. kör ütközés Michael Schumacher: rajt: 236 nem technikai okból adódó kiesés: 27 arány: 11,44% Juan-Pablo Montoya rajt: 89 nem technikai okból adódó kiesés: 9 arány: 10,11% Mint láthatjuk a Ferraris hiedelemmel ellentétben nemhogy többet hibázna Montoya, de valamivel még kevesebbet is! A kép még ennyire sem rózsás ha a két pilóta első 5 teljes szezonját nézzük, akkor ugyanis MS 13 --- JPM 9, tehát az még rosszabb arány. Mielőtt valaki megkérdezné, nem tettem különbséget baleset és baleset között, így benne van a felsorolásban az is, amikor Montoya lekörözte valamelyik Arrows-t és az a kanyarnál nekiment. A baleset az baleset, és valamilyen szinten mindenki hibás benne, még az előbb említett esetben is.
mesa2006-05-02 12:11:49 // 8429
:))
Grando2006-05-02 10:54:11 // 8428
Péntekre elég lesz. ;)
zolee1452006-05-02 10:49:08 // 8427
határidő?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak