Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Mike.2006-04-13 11:18:37 // 7643
Mert kénytelenek voltak az ellenőrzések miatt a Michelinnél szabályos gumit gyártani. :-)
mesa2006-04-13 11:18:25 // 7642
Mert új gumikat kellett szállítania a Michelinnek. Szerintem ne próbáld meg eljátszani az értetlent. ;)
Inner Circle2006-04-13 11:09:46 // 7641
Hát akkor miért?
mesa2006-04-13 10:45:48 // 7640
helyesebben 1-3. Szerintem egyébként Monza (szept 14) és Indianapolis (szept 28) sem volt hűvösebb pályán. Suzukára már nem emlékszem (Okt 12) ... De nem azért táltosodtak meg, mert nem volt már európai forróság! :D
Inner Circle2006-04-13 10:43:13 // 7639
Olyannyira érdekes, hogy nem is igaz :D Három futam volt a Hungaroring után, mindhármat Ferrari nyerte, és egyiken sem volt a második helyezett is Ferrari. (2004 meg ugyebár teljesen más tészta.)
mesa2006-04-13 10:32:14 // 7638
Sőt, onnan kezdve kettős győzelmekkel tértek vissza az addig szenvedő vörösek. Érdekes :)
Mike.2006-04-13 10:06:54 // 7637
Hogy ma mérik-e azt nem tudom. Az eset 2003-ban történt és a hungaroringre bukott ki az eset. A FIA évközben hirtelen megváltoztatta az eddigi gyakorlatot és a gumik méretét nemcsak a verseny előtt, hanem utána is megvizsgálta. Innentől eltűnt a Michelint használók nagy előnye és hirtelen a Ferrari ismegtáltosodott és Sumi is megnyerte a már elveszettnek hitt világbajnoki címet.
Inner Circle2006-04-13 10:03:40 // 7636
Mármint a Red Bull? Nem mentek ők olyan rosszul a továbbiakban sem. Szerintem az év közbeni visszaesés annak köszönhető, hogy a fejlesztésben nem bírták a tempót. Az alapvetően jó konstrukciót nem tudták ugyanúgy finomítani, ahogy a többiek, így hátraestek. DC a Red Bullal az elején még mindkét McLarent verte - mikor a két Meki magához tért, automatikusan kettővel hátrébb sorolódott a mezőny. (Ha néhány évet visszanézel, például a Sauber tipikusan olyan istálló volt mindig is, akik év elején frankón mennek, viszont az év közbeni fejlesztési versenyt sosem bírták a nagyokkal szemben.) Az biztos hogy más csapatok is érintve voltak a botrányban, mivel az üzemanyagtartályokat gyártó és beszállító cég kis idővel korábban közölte minden csapattal (sokan használnak ilyen tartályt), hogy a szabálytalan felhasználásból eredő következményekért nem vállal felelősséget. Állítólag a FIA szólt is a csapatoknak, hogy tud a "kiskapuról" és ne próbálkozzanak, a BAR meg szart rá, és ettől Max Mosley nagyon bepöccent, ezért is hozatták elő a spéci szivattyút Imolában. Tudták, hogy mire vadásznak... A BAR állítólag azért trükközött, mert a Honda-motor a többinél nagyobb nyomáson kapta a benzint és ehhez több benya kellett a tankban. Miután más nem ment Honda-motorral, szerintem ugyanezt a disznóságot más nem követte el. Igaz hogy ettől még a "benzint ballasztként" trükköt persze alkalmazhatták és akkor ahogy mondod, módosítaniuk kellett az autót a következő futamra.
Inner Circle2006-04-13 09:56:35 // 7635
Nem mérik a gumikat ma sem, és mondom hogy a Renault előnye úgy szűnt meg, hogy addig se szélesedett a gumija - ezt magyarázd meg! :-) Mármint magyarázd meg a szélesedéssel... Mással nem nehéz: elmúltak a tűzforró európai futamok. Magát a visszaélést nem bizonyították (hiszen akkor kizárták volna őket), de a funkciót megtalálták.
mesa2006-04-13 09:45:25 // 7634
Tegyük hozzá, hogy a duplatankos BAR bukta után két másik gyártó is új tankkal jelentkezett a következő futamon. Hogy kik, azt nem tudjuk. De érdekes, hogy az addig jól teljesítő Totoya, valamint a Jaguar(?) a későbbiekben nem tudta megismételni addigi jó szereplésüket... Egyéb tipp, vagy egyetértés van ? :)
Mike.2006-04-13 09:11:30 // 7633
Igaz a helyesbítés, de a lényegen nem változtat. Amiért beírtam az, hogy más csapatok is okoskodnak. (csalnak) És akkor pontosítsunk a tiedén is! :-)) A McLaren bemutatta a féket amit elfogadtak, de a többi csapat óvása miatt tiltották be. És igaz, Hekinen így is elverte a népet. A gumi balhé után mérték a verseny után is a kerekeket és rögtön megszűnt az előnyük az ezeket használóknak. Ebben nem vagyok biztos, de úgy tudom, hogy 1994-ben a Benettonnál nem találták csak sejtették az elektronikai kütyükkel való visszaélést.
Inner Circle2006-04-13 09:06:54 // 7632
Külön kínos, ha igaz, hogy Massa állítólag a régi aeróval ment, Gene meg az újjal, ami big sztep forvárd és mézsör ápdét :-)
Inner Circle2006-04-13 09:00:35 // 7631
Nem teljesen így történt... - A fékrendszert az idény előtt bemutatták a FIA-nak és hivatalos jóváhagyást kaptak rá. Azért tiltották be, mert a McLaren a komplett mezőnynek kört adott az első futamon (asszem Ausztrália), a másodikon meg csak MS-nek nem (Brazília?). Ha szabálytalan lett volna, akkor a pontokat is elveszik a McLarentől. - 1999-ben a Ferrari ELSŐ szárnyai nem voltak szabálytalanok, csak az első cikkek szóltak erről, tévesen. A "bargeboard"-okért zárták ki őket, és tegyük hozzá, hogy utána a kizárást visszavonták és a Ferrari így csapat-VB címet szerezhetett. - 2003 óta sem vizsgálja a FIA a gumik futófelületét a verseny után. A Michelin jó szereplése nem magyarázható a gumik szélesedésével, mert ez csak néhány michelines autónál (így a Williams-nél) fordult elő. A Schumachert leköröző Fernando Alonso autójának abroncsai például a futam után sem voltak szélesebbek. - A benzintartály stimmel, aláhúznám hogy a benzin ballasztként használata miatt zárták ki a BAR-t, továbbá azért, mert a FIA-ellenőrök szemébe hazudtak az autó futam utáni vizsgálatánál. Ugyanis az üzemanyag eltávolítása után a FIA megkérdezte, hogy van-e még benzin az autóban, erre azt mondták hogy nincs, mire a FIA hozott egy nagyobb szivattyút... Szinte biztos, hogy a BAR-t feldobta valaki, aki tudott a suskusról. És két komolyabb ügy, amit nem követett retorzió: - 1994-ben a Benetton elektronikájában elrejtve tiltott rajtautomatikát találtak. A Benetton szerint ez "tesztfunkció, sosem használtuk". - 2000-ben Mika Hakkinen rendszeresen sokkal jobban rajtolt, mint a vetélytárs Michael Schumacher, és az idény kétharmadánál három tipikusan Schumacher-kedvenc pályán is nyert (Hungaroring, Spa, a harmadik meg ki van zárva, mert nem tudom). A Ferrari ekkor a FIA-tól kérte, hogy értelmezzék a kipörgésgátlóként használható elektronikus eszközöket tiltó szabályt. A FIA értelmezése szerint nem csak elekronikus, hanem más eszközzel sem szabad a túlpörgést megakadályozni. Mindez a monzai futam előtt történt, ahol MS már fölényesen győzött, és az idény további részében a Ferrari már a McLaren fölé nőtt. A közvélekedés szerint a McLaren differenciálművében mechanikusan akadályozták a kipörgést, és amikor erről le kellett mondaniuk, az autók elvesztették az addigi fölényüket, és több csodarajt sem volt...
Mike.2006-04-13 06:53:39 // 7630
Egy pár adat arra, hogy nem csak a Ferrari sumákol. 1998-ban a McLaren használt különleges fékrendszert. Az autónak külön-külön pedállal lehetett fékezni a jobb illetve a bal oldali fékjeit, ezzel elősegítve a kanyarodást. A FIA a McLaren fékrendszerét szabályellenesnek minősítette. 1999-ben a Ferrarik a szárnyakkal próbáltak jogosulatlan előnyt szerezni. FIA-ellenőrök a maranellóiak oldalsó és első légterelőit találták szabályellenesnek és a futam után Eddie Irvine-t és Schumachert is kizárták. 2003-ban a Michelin-t meszelték el az FIA részéről, mert a vetélytárs Bridgestone rájött, hogy a franciák gumijai a futam előtt ugyan szabályosak, de a futam közben "megnyúlnak" és ezáltal nagyobb felületen tapadnak. A Michelin csupán azt a kiskaput használta ki, hogy a gumik futófelületét csupán a verseny előtt mérték le, utána nem. A FIA évközben hirtelen megváltoztatta az eddigi gyakorlatot és a gumik méretét nemcsak a verseny előtt, hanem utána is megvizsgálja. Tavaly a BAR autók benzintartálya nem felelt meg az előírásoknak. Button autójában a San Marinói Nagydíj után két rejtett üzemanyagcellát találtak a tankon belül, és a vád szerint az azokban lévő üzemanyagot ballasztként használta a csapat. A FIA megfosztotta a pontjaiktól, és nem indulhatnak a következő két futamon.
someq-1472006-04-13 00:25:54 // 7629
ezek tények!! nem lehet velük vitatkozni!!! De ....
Whiteskull2006-04-13 00:22:32 // 7628
Ezt helyettem is mondtad. :)))
Xixo2006-04-13 00:21:06 // 7627
Hidd el, hogy sokan csak a Ferrari feltámasztása miatt szeretik. Mert szerintem az is egy vitathatatlan tény, hogy volt némi köze hozzá. A tienegynehány év is egy tény, ezt sem éri ám meg mindenki az F1ben. Ez is csak őt dícséri... De a lényeg, hogy felőlem ülhet bárki a Ferrariban, akkor is nekik fogok szorítani!!! :-)))
someq-1472006-04-13 00:09:00 // 7626
tisztában vagyok vele!!! és én nem is az eredményei miatt szerettem őket!!!! Igen igazad van de az sem volt egy világverő korszak!!:-(
mesa2006-04-12 23:57:20 // 7625
Imádom a Ferrarit amikor még Berger és Alesi volt a két pilóta ... akkor épp egyik mélypontján volt a maranelloi gárda, már annak is örültek, ha Berger vagy Alesi egyedüliként célba tudott érni! Akkor annál a Prostos Manselles korszak is jobb !
mesa2006-04-12 23:51:06 // 7624
De hová tűnt Sumáker ? :)
zolee1452006-04-12 21:22:32 // 7623
Nocsak, megjöttek a többiek is tesztelni:)))


de hol van a Ferrari???
Mike.2006-04-12 19:51:43 // 7622
Kizártnak tartom, hogy másik csapatban versenyezne. :-)
Mike.2006-04-12 19:50:04 // 7621
Amikor Berger és Alesi volt ott akkor is a Ferrari volt a kedvencem, de akkor a futottak még katregóriába tartoztak. Amióta Sumi és a vele együtt érkező szakemberek megérkeztek akkor kezdett haladni a szekér. Ha jön Kimi akkor is a Ferrari lesz nekem a sztár csapat, de nem biztos, hogy ő egyedül jó lesz. Mi van a elmegy az összes főnők a csapattól? Akkor jó pár év amire újra összerakják a nyerő gépet.
Satti2006-04-12 19:20:04 // 7620
Nagyon sok a találgatás mindenhol,Én is olvasok mindenfélét,de ,hogy pontosan mi lesz az csak év vége felé fog kiderűlni,vagy még akkor sem.A redbull-MS párosításról már hallottam,nem tudom van-e valóságalapja,mindenesetre ott anyagi problémák nem lesznek,szinte minden lényeges sportban benne van a redbull/wtcc,motogp,airrace,extrémsportok,stb./
someq-1472006-04-12 19:13:03 // 7619
szerintem sumák még marad jövőre is!!!! sőt szerintem kimi is!!!! Az a baj ha sumák lelép akkor nagyon sokan lépnek vele!!!! Mert SZVSZ még sumák levezetés gyanánt beül egy évre a bikákhoz!!!! és azért valjuk be nagyon tudatosan építík a csapatot a bikáknál!!! És 2 év múlva igen is reális közelségbe fog kerülni nekik a futamgyőzelem
Satti2006-04-12 19:08:50 // 7618
Az sztem is jó lehetne,ha Kimi beülne a gépbe,csak a technika is jó legyen,akkor Alonso felkötheti a gatyót.
someq-1472006-04-12 19:05:25 // 7617
:-))) Imádom a Ferrarit amikor még Berger és Alesi volt a két pilóta húúúú na akkor csak Ők léteztek!!! De mióta ott van sumák egy picit megváltozott minden!!!! de talán előbb utóbb elkeveredik és jön helyette egy fiatal pl Kimi:-))) És ismét itt a .......:-)
zolee1452006-04-12 19:03:32 // 7616
nekem a ferrarival mint f1 csapat is van bajom, sumákkal együtt. Túl soknak találom a kivételezést. a Ferrarival mint márkával nincs bajom, sőt! (599)
Satti2006-04-12 19:00:00 // 7615
Nehéz dió ez,mert nekem pl.a Ferrarival nincs bajom,de MS-t nem bírom.
someq-1472006-04-12 18:53:10 // 7614
vagy mindenkinek:-))))))
Tom122006-04-12 18:50:17 // 7613
Én próbálok "középen" maradni...:-)))
Satti2006-04-12 18:41:08 // 7612
Visszaolvastam ezt a rengeteg délutáni szócsatát,amiből csak az jön le sztem,hogy vannak a fanatikus Schumi rajongók,akik,szerint bármit csinál,mégha szabálytalant is vagy hibázik,akkor is Ő az isten,mindenki más aki mást gondol,vagy mond vagy tesz akár a forma1 többi résztvevője ,az hülye,csak MS-nek lehet igaza.A másik oldal meg nyílvánvalóan utálja mint a sz.rt,a sok eléggé vitatható dolga miatt,az eredményeket,csúcsbeállításokat,meg hasonlítgatásokat,meg sztem nem kell nagyon emlegetni,hiszen sok dolog a hosszú idő/15év/ miatt jött többek között ossze.Így kívűlről nézve ,így fest a dolog,mindenki tépheti a száját itt,vagy bőszen csépelheti a billentyűket,szidhatja egymást,senkinek nincs igaza.
Mike.2006-04-12 18:16:36 // 7611
Pofozkodott?......Igen! Bunkóság volt?.....Igen! Akkor mit akarsz még itt bizonygatni? Ettöl egyszerübb nincs, ezt kár magyarázni. :-)))
Mike.2006-04-12 18:12:07 // 7610
Hát ez az!? "DC nem csinált semmit!" De akkor mit keres egy F1-es pályán egy F1-es versenyautóban?? :-))))
Willy2006-04-12 16:58:10 // 7609
Néha én is azt érzem, mintha óvoda középső csoportosai próbálják egymást túlszárnyalni. :-))))
zolee1452006-04-12 16:50:23 // 7608
senki sem senkizhet senkit!:)
mesa2006-04-12 16:49:11 // 7607
Senkik senkizhetnek ! :D
count M2006-04-12 16:44:02 // 7606
Amúgy tök szórakoztató ez a topik, jó olvasgatni. :) Komolyan. Csak azt nem értem amikor befeszültök, meg megy a sértegetés... azért kár.
count M2006-04-12 16:41:00 // 7605
Néha olvasni is kéne...
zolee1452006-04-12 16:37:17 // 7604
szerintem elfelejtetted megérteni, hogy miért raktam idézőjelbe a balfaszjankót... amúgy köszi hgy lesenkiztél. Jól esik a kritika egy ilyen nagy embertől mint te vagy!
mesa2006-04-12 16:33:35 // 7603
"balfaszjankó " Mindenki magából indul ki. Ha te senkiként lebafaszjankózól valakit, mert neked nem szimpatikus, akkor aki 7x világbajnok, az téged hogy sajnáljon le ?? :DD
zolee1452006-04-12 15:54:10 // 7602
"ez kábé olyan, mint mikor valaki kéretlenül lesmárol egy lányt és kap érte egy pofont. 1-1, senki sem vethet semmit a másik szemére :-)" Te aztán tudsz élni!:))))))))))))
Inner Circle2006-04-12 15:39:58 // 7601
Vagyis DC nem csinált semmit, rossz látási viszonyok között PASSZÍVAN ment, MS meg üvöltve azzal vádolta hogy meg akarja ölni. Irvine meg jó látási viszonyok között emberkedett a pályán és a manővereivel AKTÍVAN veszélybe sodorta a versenyben vezető pilótát. Persze Irvine nagyon jól tette, hogy csatázott Hillel és végülis pontot szerzett, az más kérdés hogy kapott érte egy pofont; ez kábé olyan, mint mikor valaki kéretlenül lesmárol egy lányt és kap érte egy pofont. 1-1, senki sem vethet semmit a másik szemére :-)
Inner Circle2006-04-12 15:34:10 // 7600
Valóban van különbség a kettő között. Az egyiknél egy eszét vesztett, hisztérikusan üvöltöző embert kellett vagy négy másiknak lefognia, a másiknál meg ez történt (és itt kiderül, hogyan is volt az a "szimpla visszaelőzés" valójában): "Much speculation surrounds Ayrton Senna's encounter with Eddie Irvine after the 1993 Japanese GP. The following is a transcript of that now infamous event ... The scene: Eddie Irvine is sitting alone on a table in the Jordan cabin. Jordan's commercial manager, Rubens Barichello and several other people, mostly Team members, are also present. Suzuka was Irvine's first ever F1 race and everyone is watching a re-run of the Senna-Hill-Irvine incident. Suddenly the door opens and in walks Ayrton Senna accompanied by Norman Howell, director of communications for McLaren and Giorgio Ascanelli, Senna's engineer. Senna is looking for Irvine, but either he doesn't see him or he doesn't recognise him. Eddie Irvine raises his hand and Senna walks over to him ... Irvine : Here! Senna : What the **** do you think you were doing? Irvine : I was racing! Senna : You were racing? Do you know the rule that you're supposed to let the leaders come by when you're a back marker? Irvine : If you were going fast enough, it was no problem. Senna : I overtook you! And you went three times off the road in front of me, at the same place, like ****ing idiot, where there was oil. And you were throwing stones and all things in front of me for three laps. When I took you, you realised I was ahead of you. And when I came up behind Hill, because he was on slicks and in difficulties, you should have stayed behind me. You took a very big risk to put me out of the race. Irvine : Where did I put you in any danger? Senna : You didn't put me in any danger? Irvine : Did I touch you? Did I touch you once? Senna : No, but you were that much from touching me, and I happened to be the ****ing leader. I HAPPENED TO BE THE ****ING LEADER! Irvine : A miss is as good as a mile. Senna : I tell you something. If you don't behave properly in the next event, you can just rethink what you do. I can guarantee you that. Irvine : The stewards said "No problem. Nothing was wrong." Senna : Yeah? You wait till Australia. You wait till Australia, when the stewards will talk to you. Then you tell me if they tell you this. Irvine : Hey, I'm out there to do the best for me. Senna : This is not correct. You want to do well. I understand, because I've been there I understand. But it's very unprofessional. If you are a back marker, because you happen to be lapped ... Irvine : But I would have followed you if you'd overtaken Hill! Senna : You should let the leader go by ... Irvine : I understand that fully! Senna : ... and not come by and do the things you did. You nearly hit Hill in front of me three times, because I saw, and I could of collected you and him as a result, and that's not the way to do that. Irvine : But I'm racing! I'm racing! You just happened to ... Senna : You're not racing! You're driving like a ****ing idiot. You're not a racing driver, you're a ****ing idiot! Irvine: You talk, you talk. You were in the wrong place at the wrong time. Senna : I was in the wrong place at the wrong time? Irvine : Yes. I was battling with Hill. Senna : Really? Really? Just tell me one thing. Who is supposed to have the call? You, or the leader of the race who comes through to lap you? Irvine : The leader of the race. Senna : So what have you done? Irvine : You, you were too slow, and I had to overtake you to try to get at Hill. Senna : Really? How did I lap you if I was too slow? Irvine : Rain. Because on slicks you were quicker than me, on wets you weren't. Senna : Really? Really? How did I come and overtake you on wets? Irvine : Huh? Senna : How come I overtook you on wets? Irvine : I can't remember that. I don't actually remember the race. Senna : Exactly. Because you are not competent enough to remember. That's how it goes you know. Irvine : Fair enough. Fair enough. That's what you think. Senna : You be careful guy. Irvine : I will. I'll watch out for you. Senna : You're gonna have problems not with me only, but with lots of other guys, also the FIA. Irvine : Yeah? Senna : You bet. Irvine : Yeah? Good. Senna : Yeah? It's good to know that. Irvine : See you out there. Senna : It's good to know that. Irvine : See you out there ... Appearing to turn away Senna then turns back and hits Irvine with his left hand. The blow lands on the right side of Irvine's head. Irvine loses his balance and falls off the table. Senna is still shouting as he is hustled towards the door. Irvine yells "Insurance claim there!" Senna (leaving) retorts "You got to learn to respect where you're going wrong!""
zolee1452006-04-12 15:29:55 // 7599
én úgy emlékszem, hogy a kigyorsítási szakaszon, egy enyhe jobbos ívben belül haladt DC, semmilyen kiszámíthatatlan mozdulatot nem tett, és a "balfaszjankó" sumák nekiment:))))
Mike.2006-04-12 15:19:35 // 7598
Mondom! Keresd meg azt a cikket és olvasgass. Majd meglátod kik és mennyit csalnak.
Mike.2006-04-12 15:18:40 // 7597
A két eset véletlenül sem azonos. Az egyiknél egy DC nevű balfaszjankó bénázott, aki miatt súlyosabb eset is történhetett volna a másik esetnél pedig egy szimpla visszaelőzés volt.
zolee1452006-04-12 15:11:01 // 7596
biztos hogy túl naív vagy! 94-et végigcsalta a Benetton, persze sumák nem tudott semmiről... ne viccelj!
zolee1452006-04-12 15:09:25 // 7595
az egy vándordíj! Senna is kapta azt a pofont valakitől még kezdő korában, amúgy nem hiszem hogy a visszaelőzésért lett volna, ha pozícióharc lett volna nem hinném hogy Senna pofozkodott volna. (majd jön IC az F1 lexikon és elmondja milyen volt a szituáció) kicsivel lentebb tárgyaltuk, hogy sumák egyszerűen nekiment DC-nek, majd a boxban meg akarta verni... persze sumák nem arogáns.:)
Mike.2006-04-12 15:07:28 // 7594
mellesleg a "sumák" 94 óta ragadt rá az istenetekre, talán nem véletlenül Mert ő délutánonként direkt lecsiszolta a benetton alján lévő fa lemezt, hogy azzal, hogy az 1 mm-el vékonyabb fa léccel előnyre tegyen szert. Ugyan menny már az ilyen kamu dumával. :-)) Valaki a múltkor belinkelt ide egy cikket amiben leírják az F1-ben történt turpisságokat. Ajánlom neked olvasgatásra. Van benne egy-két érdekesség. Különben pedig pilótáktól függetlenül azt vallom, hogy ezt a csapat vezetői döntik el és a pilóták nem tudnak mindenről. Lehet, hogy túl naiv vagyok? :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak