Tom122005-03-22 22:25:05 // 368
Attól függ, mennyit áldozna rá? Ha kompromisszum, nekem eddig a "Silver 1" és a 2 volt a legszimpatikusabb. Az 1-esből látni elég hosszú gyors szakaszt is, utána meg egy lassító, ahol nagy /ki/fékezéseket lehet látni elég közelről. A 2-es is hasonló, csak ott már nincs lassító az átépítés után, de azért a célegyenes "se kutya".;-)) Ott beremegett még a felvétel is a kamerán a hangerőtől. Az állóhely a legolcsóbb, de főleg mióta a Palik a "karmester", olyan ügyesen be van kerítve minden, hogy nagyon jó helyet kell elcsípni, hogy élvezhető is legyen a dolog./korán kell kelni/
Cgo2005-03-22 21:48:16 // 367
sziasztok, a fonokom nem hagy beken, hogy F1-re akar menni a Hungaroringre, informacio kene, hova vegyen jegyet, hogy jo kompromisszum legyen arban es elvezetben egyarant. koszi
SKrisz2005-03-22 21:41:12 // 366
Ez nekem kb. úgy hangzik, mint amikor a kedves japó versenyzőnek levágják a kisúját, ha megint rosszul szerepel. Kicsit kétségbeesett az egész. Mind1, ha igaz a hír akkor örülünk, ha meg marad minden így, az sem lesz túl nagy meglepetés...
Tedi2005-03-22 21:34:17 // 365
Én is ebben bízom.
A fővezér még ezek után azt mondta, hogy idézem:"Ha a Ferrari úgy dönt, hogy az idei kocsival vág neki a versenynek, akkor mi a mugellói teszteredmények alapján elegendő gumit tudunk leszállítani."
Na én ettől viszont félek egy pöppet.
Ez meg a másik mai okosság:
Már készül az új generációs Bridgestone gumi
2005. március 22. 15:40
A gumióriás technikai igazgatója beismerte, abroncsaik egy kör alatt nyújtott teljesítménye elgondolkodtató
Az f1hirek.hu internetes szaklap beszámolója szerint a Bridgestone Motorsport technikai igazgatója, Hirohide Hamashima elárulta, a japán cégóriás a hibás a Ferrari gyenge szereplése miatt, melyet a hétvégén megrendezett Malajziai Nagydíjon nyújtott.
"Még akkor is, ha az egész csomag nagyon fontos, a versenyen szerzett roppant gyenge eredmény kétségkívül a gumijainknak volt köszönhető." - magyarázta Hamashima a Gazetta dello Sportnak adott interjújában.
A Ferrari istálló, a tavalyi évad 18 versenyéből 15 alkalommal a dobogó legmagasabb fokán végzett, a 2003-ban megrendezett Magyar Nagydíj óta most először nem állhatott fel a dobogóra, miután Michael Schumacher a hetedik helyen futott célba, míg márkatársa Rubens Barrichello a verseny feladására kényszerült.
A Scuderia jelenleg a tavalyi autójuk egy továbbfejlesztett változatát használja, mielőtt még bemutatkozna az F2005-ös, melyet a héten kezd meg tesztelni Michael Schumacher és Rubens Barrichello. A teszteket követően dönt majd a vezetőség arról, mikor vetik be az új járgányt.
Mind Schumacher, mind Barrichello igen gyengén szerepelt már az időmérő edzésen is, hiszen a német pilóta a 13., míg csapattársa egyel előtte a 12. helyről várhatta a rajtot. A futamon pedig komoly nehézségek vártak rájuk, miközben megpróbálták áthámozni magukat a mezőnyön.
Hamashima beismerte, abroncsaik egy kör alatt nyújtott teljesítménye elgondolkodtató, azonban bevallotta a japán beszállító minden eddiginél komolyabban dolgozik, hogy elhárítsa a problémát.
"A gyorskör alatti teljesítményünk borzalmas, és az a tény, hogy Alonso, illetve Trulli több másodperccel futott jobb köröket nálunk, természetesen nem az üzemanyag különbségnek volt köszönhető." - tette hozzá Hamashima. "Nincs mérsékelő tényező: ez egy hatalmas lecke volt a számunkra. Azonban nem jött rosszul ez, mivel sokat tanultunk, és készen állunk a visszavágásra. Hogy miként? Egy új gumicsaláddal, melyet már Mugelloban teszteltünk, és teljes mértékben az F2005-ösre lett kitalálva."
"Természetesen hosszas beszélgetésünk volt a Ferrarival azzal kapcsolatban, hogy készítsünk új generációs abroncsokat. Véleményem szerint sikerült olyan keverékeket találni, melyek ismételten visszarepítenek a csúcsra minket."
"Nincs kétség afelől, ha a Ferrari úgy dönt, hogy már a következő állomáson beveti új autóját, akkor mi is lépni tudunk, és már ezen a héten Mugelloban kiválaszthatjuk azokat az új abroncsokat, melyeket Bahreinbe küldünk. Néhány nap kell csak ahhoz, hogy begyűjtsük a megfelelő mennyiségű adatot.
Én csak remélni tudom, hogy ez az egész "pár nap alatt begyújtjük az infókat" nem vezet majd ahhoz, hogy összecsapják az egészet...
ALFA75td2005-03-22 21:28:34 // 364
De minden esetre az nagyon tiszteletre méltó hogy ök vállalják azt hogy hibáztak és ezt nyilvánoságra is hozták a magyar politíkusokat elküldhethék ez ügyben tanulni hozzájuk
SKrisz2005-03-22 21:13:47 // 363
Ez jó hír, csak nehogy sima marketingduma legyen az egész...
Tedi2005-03-22 21:02:53 // 362
Őőő izéé, szóval továbbfejlesztett változata :)
Tedi2005-03-22 21:02:37 // 361
A Bridgestone gumiszállító magára vállalta a felelősséget a címvédő Ferrari siralmas szerepléséért a Forma-1-es hétvégi Malajziai Nagydíján.
"Kétségkívül a mi abroncsaink miatt maradtak el a jó eredmények Szepangban. Tanulunk a hibákból, és a következő, bahreini futamra új garnitúrával készülünk. Akkor már nem rajtunk fog múlni a siker" - jelentette ki Hamasima Hirohide, a japán vállalat fejlesztési igazgatója.
Ennek tükrében talán tisztábban látható, hogy mire elég a 2004-es autó továbbfejlesztése.
Apacs2005-03-22 19:38:37 // 360
Úgy gondolom, hogy jön az új autó és a japcsik is biztosan összszedik magukat nem lesz itt gond. Viszont év végén szerintem ki kell vonulnia a bridgestone-nak, hiszen az a Ferrarinak sem érdeke, hogy gumi miatt kerül hátrányba miközben maga az autó és a motor jobb a mezönynél. Így is tavaly, ha nyertek dicsérték a gumit mint az állat, közben a sauber aki idén áttért michelinre megmondta, hogy a francia gumi fél másodpercel gyorsabb. Ez négyzetezödött most sepangban a höség és a japánok kevés tapasztalata miatt.
zolee1452005-03-22 09:46:42 // 359
úgy gondolom, hogy mindenki a legjobb tudása, és anyagi lehetőségei szerint fejleszt, így nem hiszem, hogy a többiek hatására készül jobb vagy rosszabb autó. Az idő egy fontos tényező, és a Ferrari úgy gondolta, hogy a tavalyi autó elég jó idén is, és így terv szerint több időt szántak az új gépre. A Minardi ugyanúgy a maximumot hozza ki magából, mint a Renault, csak más a két csapat lehetősége...Bizonyos aero elemek ellopása már megint más kérdés, azzal meg kell várni a többiek autóit:)
Punisher2005-03-22 09:10:33 // 358
Tavaly is később hozta ki az új gépet a Ferrari. Szerintem felmérik az év elején, hogy mit teljesít az élmezőny, és ehhez készítik az új kocsit. Így nem az elkészült kocsin kell változtatgatni, hanem komplexen jó autóval tudnak rajthoz állni.
zolee1452005-03-22 08:26:11 // 357
Semminek nem tudtok örülni!:) A két Williams pl elég jó kis csatát vívott egymással és a többiekkel is. nem vagyok Ferrari drukker, Schumákot nem bírom, RB meg nem igazi versenyző...Sztem az a helyzet hogy a tavalyi Ferrari kevés ebben a mezőnyben, a gumi csak rátesz egy lapáttal. Nem igazán értem az elhúzódó fejlesztést, mert a legtöbb ideje a Ferrarinak volt az új autóra. Mindegy, a 2005-ös autó biztos újra az élmezőnybe kerül, és akkor kiderül mennyivel gyengébb, ha gyengébb a Bridgestone.
Don Gombóc2005-03-22 08:01:15 // 356
Az a gyanúm a Ferrari inkább feláldozza az első versenyeket hogy több időt szánjon az új verdára. Több idő jobb kocsi. Nem baszott össze egy verdát a rendelkezésre álló 3-4 hónap alatt. Szerintem a gumival sem lesz gond mert jó az a Bridgestone, mert mivel nyertek eddig? És hogy autót építeni sem felejtettek el az biztos. Szerintem itt európában szétverik a mezőnyt.
Ennyire unalmas versenyt nem láttam az elmúlt időszakban.
TSak idő kérdése és mindenki felnő az új körülményekhez majd utána ismét Ferrari uralom lesz. Ha mindenkire ua. szabályok vonatkoznak előbb vagy utóbb előnybe kerül valaki. Majd utána ismét megkavarják a szabályokat.
Punisher2005-03-21 15:32:00 // 354
Az új gépek szerintem amúgy is megkavarták volna a dolgokat.
Tommi2005-03-21 15:28:50 // 353
Idióták :)))
Egyébként szerintem jót tettek a változatások abból a szempontból, hogy kicsit megkavarták a mezőnyt és nem a szokásos leosztás szerepel a végeredményben. Mondjuk ezzel pont magam ellen is beszélek, mert ofkorsz a Ferrarinak drukkolok :) De kellett egy kis kavarás, mert senki nem nézte már a versenyeket, úgyis tudták mi lesz a vége. Bár nem tudom most mennyivel nézik többen :))) A gumicsere tilalom szvsz is hülyeség, évekkel ezelőtt ugye tilos volt a tankolás, aztán mégis visszahozták, mondván több legyen izgalom.
Mégegy javaslat:
Az új szabályokat a szurkolókkal kellene kidolgoztatni, küldjenek ötleteket és utána népszavazásra bocsátanánk a kérdéseket. Amelyik csapatnak nagyobb a tábora, az nyerne :)))
krisz332005-03-21 13:30:08 // 352
igen megtaláltam kicsuszot a kanyarba :-))))))))))))
TtK2005-03-21 13:07:32 // 351
Lehet, hogy IC is mindjárt kedvet kap, azt' akkor lesz haddelhadd! :))
zolee1452005-03-21 13:01:55 // 350
A Punisher és köztem folyó "ki tud nagyobb marhaságot mondani F1 szabályváltoztatás címén" nevű versengéshez egy újabb, igen erős ellenfél csatlakozott!:DDD
TtK2005-03-21 12:57:01 // 349
A pilóták fenekébe egy csövet kéne dugni és az azon távozó gázok (metán) hajtaná az autót. Ez nagyon környezetbarát volna. Aki a verseny előtti este babfőzeléket eszik, azt dopping miatt kizárnák. :))
zolee1452005-03-21 12:53:19 // 348
szép lassan át kellene mennünk a pihent agyúak topicba, vagy nyissuk meg a Gumiszoba topicot:)))))))
zolee1452005-03-21 12:50:47 // 347
ha harc, hát legyen harc...újabb ötleteim:
1. időmérés: minden pilóta kereket cserél a saját autóján, mind a 4-et, egyedül.
2. időmérés: minden pilóta körbetolja 3szor a kocsit a pályán, a második kört mérnék.
a rajtsorrend a 2 időmérő összesített idejéből állna össze.
A futam: 5 körönként kiállnának, és az aktuális első kapna 10 deci pezsgőt és tíz kilót majd a 2-ik 8dl pezsgőt és 8 kilót és így tovább a 8-ig aki 1dl pezsgőt és 1 kilót kapna.
a leggyorsabb kör megfutása +1dl pezsgő és 1kg a legközelebbi kiállásnál.
a túl jó állapotú gumikat olajjal kellene bekenni a legközelebbi boxkiállásnál.
Punisher2005-03-21 12:16:20 // 346
Ezt már nehéz lenne fokozni. Csak az a baj, hogy a lassúsági verseny unalmas lenne.
Minden versenyző kapna egy nagy pezsgőt a verseny előtt. Ezt húzóra kellene meginni, amit lemérnek. Ezzel dőlne el a rajtsorrend. Ezután azonnal autóba kellene pattanni, és részegen lenyomni a versenyt. Boxkiállásnál, pedig további egy liter pezsgőt kellene betankolni a vezetőbe.
Így hétköznap arra is edzeni kellene a versenyzőknek, hogy jobban bírják a piát.
zolee1452005-03-21 11:59:35 // 345
a mindenki vezetne minden autót után kimaradt egy vagy:)
zolee1452005-03-21 11:58:26 // 344
a rajtsorrendet meg kő-papír-ollóval dönteném el. aztán 5 körönként autót cserélnének, így mindenki vezetne minden autót. 1 körös lenne a verseny és az utoljára célba érő lenne a győztes, de mindenki köteles lenne sebességbe tenni az autót, és a motornak járni kellene. Éljen az alacsonyabb alapjárat. Így a veszély minimálisra csökkenne, nem kellene bukótér, és a mentő is csak azért kellene ha valamelyik pilóta napszúrást kap el tudják vinni.:DDDDD
Punisher2005-03-21 11:49:12 // 343
Ennek tudatában méginkább szorgalamazni kellene! Elő kellene írni, hogy mindenkinek kell legalább egyet szarni verseny közben. Utána lemérnék az adagot, és levonnák a súlyának megfelelő másodperceket az időeredményből. Így a kerékcsere helyett, lenne egy új, izgalmas versengés a Forma 1-en belül. Höhöhöhöhö
zolee1452005-03-21 11:41:36 // 342
a ruhacseretilalmas ötleteddel nem értek egyet, mivel Schumák nyilatkozta hogy a verseny alatt esedékes kisdolgát a kocsiban végzi el, és a második futamon már bajban lenne:)))))))))))))))))))))))
Punisher2005-03-21 11:39:52 // 341
Ez az a kérdés, mire mi nem tudunk válszt adni. Max találgathatunk, és jól elbeszélgethetünk.
Várjuk meg az új Ferrarit, és majd meglátjuk. Rosszabb csak nem lesz mint a régi, tehát gyorsulnia kell!
zolee1452005-03-21 11:36:00 // 340
A Jordan is Bridgestone-on gurul, és mégis maradt rajta gumi, a vége felé már Ferrari tempóban "száguldottak". A gyengébb motor és fék nem magyarázat, mert sztem a futómű is gyengébb. Nem lehet hogy egyszerűen rosszul választottak? Oké, a Michelin melegben eddig is jobb volt, és ez az új szabály miatt mégjobban kijött, de ekkora különbség csak nincs a két gyártó közt...
Punisher2005-03-21 11:24:01 // 337
Látod, én ilyen bátor vagyok. Csak nehogy valami bajom essen!
Nálam biztosan jobban jobban értenek a gumigyártáshoz, mert én nem értek hozzá, de a jelek szerint a Michelin még a Bridgestone-nál is jobban ért hozzá. :-)) Ennyi
SKrisz2005-03-21 11:22:04 // 336
és amikor nem a bridge sapka van a fejükön dobogó után mindig jól el is mondják, hogy mennyire szar a guma, annak ellenére, hogy nyertek... shit az egész úgy ahogy van...
SKrisz2005-03-21 11:20:30 // 335
Ezen te röhögsz???? Ezen sírni kell vaze!:PPP :DDD
Azmo2005-03-21 11:20:29 // 334
szvsz elég bátor dolog így lefikázni egy Bridgestone céget....megkockáztatnám, hogy ők azért jobban értenek hozzá, mint Te! Ahogy a Ferrari is valószínüleg nem bratyira kötött velük milli-csillió dolláros szerződést! ja és....btw....sorozatban nyerik a vb-t a Ferrarik ezzel a gumival!
Azmo2005-03-21 11:18:37 // 333
az első része....a legjobb és egyetlen jó része annak a sorozatnak!
Ollah2005-03-21 11:12:48 // 332
Nu, erről a "Ne légy barom!" c. filmeposz valahanyadik részének egy részlete jutott eszembe, amikor apa és fia a gumihasználatról értekezik. Nem írom be, mert hosszú. Ajánlom mindenki figyelmébe. :)))
Jah, ugyanitt az ittas vezetésről is értekeznek. GigaLOL! :)))))))))
SKrisz2005-03-21 11:09:22 // 331
Teljesen igazad van. A szörnyű, hogy a közhangulat is ezfelé kezd elmozdulni. Tényleg röhej az egész:(((
Azmo2005-03-21 11:05:25 // 330
Ekkora balfasz szabályt életemben nem láttam....no gumicsere, közröhej, nem is nézem a Forma 1-et, egyre inkább elmegy a kedve tőle az embernek!
Punisher2005-03-21 11:05:19 // 329
Nem tudom mit erőlködik a Ferrari ezzel a Bridgestone gumival? OK, hogy a világ legnagyobb gumigyártója, és valószínűleg a pénze is a legtöbb, de ha a Ferrari régebben is Michelinnel ment volna, valószínűleg mégnagyobbat alázott volna. Hiszen Bridgestone gumival a Ferrarin kívül kevesen szoktak az első tízben végezni. Most meg hogy egy egész versenyt kell kibírnia a guminak, lehet hogy még nagyobb a szakadék a két gyártó teméke között.
Gondolom nem véletlen, hogy a Forma 1-en kívül nem nagyon hallunk a motorsportban a Bridgestone-ról. Ebből adódólag a Michelinhez képest a tapasztalatuk is jóval kisebb a versenygumi gyártásban. Valószínűleg nem nagy szám!
SKrisz2005-03-21 11:01:58 // 328
Gumi? Azt biza hasznáni kő!:PPPP
Ollah2005-03-21 10:53:15 // 327
A verseny tényleg eléggé nézhetetlen volt. Én kb. a 30. körig bírtam drukkolni a Ferrarinak, hiába...
Az nem lehet, hogy a Bridgestone mégszarabb gumma lett, mint a Michelin? Tavaly ezzel az autóval hülyére vert mindenkit MSC, ennyit nem fejlődhetett a többi csapat. Itt valami ándere gebasznak is kell lenni. Szóval: gumi?
Azmo2005-03-21 10:35:14 // 326
nincs csatasorban az új moci....ennyi van vele!
bandi752005-03-21 10:30:34 // 325
1etértek. Néztem az első két versenyt, legalább olyan unalmas volt, mint a tavalyiak, csak mások a szereplők. A gumicsere elhagyása f...ság volt sztem, meg ez a motormizéria is. Ugyanugy körözgetnek mint eddig, sehol egy előzés (na jó, két verseny alatt ~2db). Az új hülye szabályokkal semmivel sem lett izgalmasabb maga a verseny. Az időmérőt meg minek végignézni? (igaz a versenyen is elaludtam)
Szerintetek mi van a ferrarival?
GEORGE2005-03-20 21:53:01 // 323
ha lúd legyen kövér, egy szezon egy ruha! izzadjon kevesebbet:-DDDD
krisz332005-03-20 14:19:46 // 322
itt vagyok csak megkerestem DÉMON HILLt :-)))))))
..2005-03-20 13:53:23 // 321
Igen, szerintem is elég izgalmas volt.Itt nem számít ki volt elötte világbajnok,hiszen a Loeb is odaverte magát az első nap.
Itt évről évre gyorsulnak az autók,nem hoznak hülyébnél hülyébb szabályokat.
Punisher2005-03-20 13:48:06 // 320
Az igaz! A Mexikó rally szerintem nagyon jó volt.
..2005-03-20 13:45:18 // 319
Én idén inkább rallye VB-t nézem.Ott még van izgalom,meg verseny.