Giuntini2017-03-26 21:51:35 // 3244
Ebben tisztán szándékosság van! Ennyire hülye valaki nem lehet. Egy dologban nem mond hülyeséget. Az elsőkerékhajtás a mindennapi használatban nem hátrány, sőt... De elvárás a prémium szegmensben a hátsókerékhajtás. Mindenben hülyeséget beszél, egyértelmű, hogy a német márkák védelmében le kell szólni az Alfát...
Tedi2017-03-26 21:47:56 // 3243
Ja, éps a személyes kedvencem, hogy e szerint a barom szerint a Giuliába nem lehet rendelni VEZETŐ OLDALI LÉGZSÁKOT.
És akkor ne kapjam be a számat az ilyen gyökerek miatt...
És akkor ne kapjam be a számat az ilyen gyökerek miatt...
Ricoe1562017-03-26 21:36:48 // 3242
Hát nekem sikerült... Sajnos egy darab volt kiállítva, az is zárva. Már előre dörzsöltem a kezemet, hogy na majd most beleülök és jól megnézem magamnak (Alfacity-n nem volt kedvem a sorban álláshoz :)
Feleségem is megjegyezte: Legalább egy 4C-t hozhattak volna még mellé...
Feleségem is megjegyezte: Legalább egy 4C-t hozhattak volna még mellé...
Zselé2017-03-26 20:55:43 // 3241
Azért ez az adott médiumot is minősíti, ahol szóhoz jut. Ha nincs semmi szakmai háttere, csak szubjektív benyomások alapján adja az autószakértőt, jobb lenne, ha árkot ásna inkább (persze, csak csendben)...
Tedi2017-03-26 20:45:21 // 3239
Ma este fallabdázából hazafele véletlenül meghallottam, hogy Surányi Péter kollégám az Inforádióban a Giuliáról beszél. Hát majdnem a Dunába hajtotta ettől az elmebeteg csókától.
Aszonda, nem is érti, hogy az Alfa miért lett hátsókerekes, mert nem biztonságos, meg amikor az ember elmegy "sízni", akkor használathatlan :OOOOOOOOO
És egyébként is a 2.2-es dízel motor azon túl, hogy full alumínium egy kalap szar, személyes szívfájdalma, hogy nincs benne heads up display, gáz, hogy az akksi a csomagtartóban van, és amúgy se vegyünk Giuliát, legalább is a felszereltségéért semmiképpen.
A beltere az ülésekkel az élen szerinte olyan, mintha az Alfa még soha nem gyártott volna autót. mmint olyan szar. Rossz a pedálkiosztás, kényelmetlen az ülés, nem lehet a kormány 180 fölötti emberre rendesen ráállítani. :OOOOOO
Komolyan mondom, hol élnek az ilyen vadbarmok?!
Aszonda, nem is érti, hogy az Alfa miért lett hátsókerekes, mert nem biztonságos, meg amikor az ember elmegy "sízni", akkor használathatlan :OOOOOOOOO
És egyébként is a 2.2-es dízel motor azon túl, hogy full alumínium egy kalap szar, személyes szívfájdalma, hogy nincs benne heads up display, gáz, hogy az akksi a csomagtartóban van, és amúgy se vegyünk Giuliát, legalább is a felszereltségéért semmiképpen.
A beltere az ülésekkel az élen szerinte olyan, mintha az Alfa még soha nem gyártott volna autót. mmint olyan szar. Rossz a pedálkiosztás, kényelmetlen az ülés, nem lehet a kormány 180 fölötti emberre rendesen ráállítani. :OOOOOO
Komolyan mondom, hol élnek az ilyen vadbarmok?!
Kazes☻2017-03-25 20:38:51 // 3238
Zsolt1552017-03-24 21:21:20 // 3236
Vagy a lakótelepek, utcák parkolóit teljesen felszerelni állomásokkal, hogy mindenkinek legyen lehetősége feltölteni az akkut, sem semmi költség lenne.
Zsolt1552017-03-24 21:12:32 // 3235
OFF
1, Napelem. Egyrészt a nap sugárzási erőssége nem állandó, illetve az időjárási és napszaki változások is befolyásolják a termelékenységét. Stabil - előre szabályozható, kalkulálható - áram előállításra ezért nem alkalmas. De kisegítőként, tökéletes. Kórházak vagy gyárak működését, ahol folyamatos az energia igény, azt nem lehet teljesen erre alapozni.
2, A termelt energia tárolása. A jelenlegi akkumulátorok nem alkalmasak az elektromos áram gyors felvételére és akár a korlátlan idejű tárolására. Ráadásul a jelenleg használt újratölthető lítiumion-akkumulátorok kapacitása minden töltésciklust követően kissé csökkennek.
Ergo van még mit megoldani. Ezért gondolom, hogy a közlekedésben a hidrogénhajtás egy működőképes alternatíva lehet. Ott kevesebb a kérdőjel.
ON
1, Napelem. Egyrészt a nap sugárzási erőssége nem állandó, illetve az időjárási és napszaki változások is befolyásolják a termelékenységét. Stabil - előre szabályozható, kalkulálható - áram előállításra ezért nem alkalmas. De kisegítőként, tökéletes. Kórházak vagy gyárak működését, ahol folyamatos az energia igény, azt nem lehet teljesen erre alapozni.
2, A termelt energia tárolása. A jelenlegi akkumulátorok nem alkalmasak az elektromos áram gyors felvételére és akár a korlátlan idejű tárolására. Ráadásul a jelenleg használt újratölthető lítiumion-akkumulátorok kapacitása minden töltésciklust követően kissé csökkennek.
Ergo van még mit megoldani. Ezért gondolom, hogy a közlekedésben a hidrogénhajtás egy működőképes alternatíva lehet. Ott kevesebb a kérdőjel.
ON
Zsolt1552017-03-24 19:44:28 // 3234
Persze lehet keringtetni is, ha van elegendő kapacitás rá.
Zsolt1552017-03-24 19:40:05 // 3233
Amikor azt megtervezték, azok sem gondoltak arra, hogy több mint kétszer akkora hullámok jöhetnek. Egyébként az elsőt emberi mulasztás, míg a másodikat a hülyeség okozta.
GT Ɨ|ѯ2017-03-24 17:56:45 // 3232
Vasárnap le meo-zom:-)
pettinke2017-03-24 13:20:46 // 3231
jaja, van AR stand az AMTS-en, és QV van kiállítva :-)
gradvolttomi2017-03-24 10:57:15 // 3230
Tedi2017-03-23 22:07:30 // 3229
Mindezt úgy, hogy Kínában akkora büntetővámok vannak a nem helyben gyártott autókra, hogy a vasért a dupláját kell kifizetni, mint itt Európában. :)
GT Ɨ|ѯ2017-03-23 19:44:33 // 3228
Kínában piacra dobott 350 darabos limitált szériás Alfa Giulia Milano minden darabja elkelt mindössze 33 másodperc alatt, upsz:-)
RomeoOne2017-03-23 14:57:14 // 3227
Chrome-al le lehet fordíttatni egy gombnyomásra, én is úgy olvastam el :D
Morfiusz Cédula2017-03-23 14:18:50 // 3226
Most meg a Szentendre úton befelé láttam egy szintén magyar rendszámos (PBX-xxx) szürke Giulia-t, fekete felnikkel. Ennek már a színe is nagyon bejött. Úgy látszik vannak azért magyar eladások is, itthon is szaporodnak a Juliskák.
Csak így tovább, legyen három-négy év múlva mit megvenni. :)
Csak így tovább, legyen három-négy év múlva mit megvenni. :)
Morfiusz Cédula2017-03-23 12:40:24 // 3225
A témánál maradva, tegnap láttam a Bécsi úton, a Margit Kórház magasságában egy magyar rendszámos, sötétkék Giulia-t. Ez volt az első, amit forgalomban láttam. Nekem a szín nem annyira jött be, de egyébként ezt leszámítva nagyon jól nézett ki.
Morfiusz Cédula2017-03-23 12:26:23 // 3224
Magyarországon pedig nem olyan rossz a helyzet ebben a tekintetben, az itthon felhasznált áram majd' negyven százalékát nulla emissziós erőműben állítják elő, ami sokkal jobb arány, mint sok más, nálunk amúgy fejlettebb országban.
Tedi2017-03-23 11:50:46 // 3223
Semmi különös :) Az első két hónapban 3750 fogyott a Julisból Európában. idézik az ACEA számait, ami szerint 20 százalék körüli pluszban van az Alfa az előző évihez képest. Ez viszont azért csalóka kicsit, mert tavaly ilyenkor még nem volt piacon a Julis, majd a májusi, júniusi számok lesznek az izgik.
Liquid2017-03-23 11:46:12 // 3222
Csoki, ne beszélj spanyolul! :D
Kócosw2017-03-23 10:56:18 // 3221
majdnem elolvastam olaszul.csak azt a nyelvet nem beszelem :D
GT Ɨ|ѯ2017-03-23 07:24:23 // 3220
Fogyogat szépen, csak így tovább:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-20 21:18:13 // 3219
18 év alatt engem sem nagyon kötött le az autó téma, miután megszereztem a jogsit autóra is utána kezdett el érdekelni... miután dolgoztam egyre jobban érdekelt mit tudok venni
berobbantam2017-03-20 21:10:34 // 3218
Jól látod
A fiam 19 és annyira érdekli az autó,hogy elvigyem ha dolga van.De van remény.Az unoka 4 éves és imádja az alfát.Vele sokszor el kell mennem csak úgy kocsikázni:D
A fiam 19 és annyira érdekli az autó,hogy elvigyem ha dolga van.De van remény.Az unoka 4 éves és imádja az alfát.Vele sokszor el kell mennem csak úgy kocsikázni:D
Piritu - 1.000.0002017-03-20 21:08:48 // 3217
egyet kell, hogy értsek :-(
Liquid2017-03-20 21:06:57 // 3216
Pont erről beszélgettünk mi is már párszor a kolegákkal, alapvetően használható lenne a napi közlekedésre, ingázásra satöbbi. Aztán ha valakinek kell játszósautó akkor azt tartja, drágán. Ez még akár működhetne is, DE ettől nem lenne nagyságrendekkel kevesebb jármű, ergo az energiaigény se csökkenne (már ahhoz képest ami lenne akkor ha minden belsőégésű hirtelen áramot akarna). Viszont nem nagyon tudom elképzelni, hogy lehetne lefedni az igényeget, mert reggel és délután nagyon nagy kiugrás lenne a szükségletben.
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-20 21:00:58 // 3215
Hát én nézem akár a nálam 5-10 évvel fiatalabb generációt, és azt látom, hogy baromira mindegy nekik, az autó csak eszköz . Vagy csak én nőttem ilyen közegben, hogy bújtuk az autó katalógust és az volt a buli amikor csapattuk a keleti vasakat... Nem vagyok pedig annyira vén, de ez mintha kihalt volna itt az elmúlt években. A még fiatalabb generáció pláne. Az ismerősök 14-20 éves gyerkőceinél totál nem téma. Vagy nem úgy, mint anno. Kb státusz szimbólum szinten, kell majd egy béjemvé meg nyaraló motorcsónakkal.. amúgy inkább a telefonon és az online szarságokon lógnak, és nem érinti meg őket az autó mint hobbi, buli, vagy élmény.
berobbantam2017-03-20 20:37:57 // 3214
Jó a Giuba is az az 500 lovas benyás:D
berobbantam2017-03-20 20:36:04 // 3213
Mért környezetbarát egy villanyautó,amit a Mátrai hőerőműben termlt árammal töltenek.Jah mert nem Pesten szennyez.Egy kínai akkugyártó cég igazgatója mondta meg a tutit.Szabványosítani kéne az autókban lévő akkukat és ez a szolgáltató tulajdona lenne.Beálsz egyiket kitolod a feltöltöttet be.2 perc.Kifizeted a töltés árát meg az akku bérleti díját.Jah infrastrukturát kéne váltani és a másik oldalon ott az olajipar.Másik nagy durranás az üzemanyag cellás autó lenne.Kiszámolták,hogy egy ilyen autó annyi energiát termel,hogy ellát egy családi házat.Beparkolsz,rádugod az autód a házra és van villanyod.Továbbment.Ha minden dolgozójuk ilyen autóval járna be és rácsatlakozna a gyárra nem kéne külső árramforrás.A dolgozóknak meg fizetnének a villamos energiáért.Valamiért ez a gondolat is falakba ütközött:)Nagy szinjáték ez az egész
Halesz2017-03-20 19:41:00 // 3212
A napi városi közlekedésre nekem ez elfogadható jövőkép lenne. Hiszen a városi rohangálós autód feleslegesen áll 8 órát a parkolóban, míg dolgozol, és újabb 10-et, míg otthon pihensz, alszol...
Bár azért a nap végén jól tud esni hazafelé meghajtani a saját autódat. Kivéve persze, ha nem dugóban jársz oda-vissza...
Szóval legyen csak ott a garázsban egy V6-os, ki tudja, mi lesz itt :)
Bár azért a nap végén jól tud esni hazafelé meghajtani a saját autódat. Kivéve persze, ha nem dugóban jársz oda-vissza...
Szóval legyen csak ott a garázsban egy V6-os, ki tudja, mi lesz itt :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-20 19:40:44 // 3211
sok autó gyártó szerintem sosem fog bele menni az önvezetési funkcióba, mert onnantól kezdve értelmét veszti miben ülsz, az autó valakinek csak eszköz A-ból B-be sosem venne Alfát és nem is vesz... a különbözni akarás mindig is ott lesz az emberben különben mindenki ugyan úgy nézne ki, ugyan abban a ruhában, ugyan abban a lakásban stb, stb....
Arslan2017-03-20 18:56:09 // 3210
Akkor jön el az idő, hogy fellógatom magam valami szép, erős fára kint az erdőben, már ez a világ is kiherélt robot szenny a szememben.
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-20 18:05:21 // 3209
mármint az autó bérlés árát taxizom le..
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-20 18:03:21 // 3208
Szerintem az elektromos autókkal együtt egy szemléletváltás is történni fog. Nem véletlen az, hogy ekkora energiát fektetnek a gyártók az önvezetésbe. Hogy mi robbantotta ki, az jó kérdés, sosem fogjuk megtudni. A felszínen talán a Tesla, a háttérben meg kitudja.
Azt gondolom, hogy még megérjük, amikor nem veszünk autót, nem lesz a tulajdonunk, hanem szolgáltatást veszünk. A szolgáltató(k) autói fognak értünk jönni és elvinni a célhoz. Nyilván ennek sok feltétele van, de valahogy erre tart az egész.
Most már itthon sem csoda egy családban a két autó, mert kell. Igazából baromi nagy pazarlás és tök ésszerűtlen, az autóink az idő nagy részében álló helyben viszik a pénzünket. De kell a kettő (nekem is, naná), mert hetente előfordul az a szitu, amikor egyszerre kellene. Az egyik a reggeli ingázós, a másik a hosszútáv futó.
Ha bejön egy komolyan vehető autó szolgáltató, lehet hogy már csak a reggeli ingázós kellene. Ha a gyerekek nőnek, a tömegközlekedést meg netán még kicsit magasabb szinvonalra emelnék, talán már az sem kellene. Csak hívnék egy autót ha kell :-)
És így sokkal kevesebb járművel lehetne megoldani az emberek mozgatását. Nem mindenki egyszerre, este akasztja töltőre az autóját, hanem a nap során elosztva töltenék magukat az autók.
Csak egy vízió: rendelek egy autót 1 órára, megadom hogy kb. hol lesz dolgom. Mobil appon (mint pl az Uber-nél), vagy magának az autónak a kezelőpaneljén dönthetek úgy, hogy felveszek utastársat, így kapok discount-ot. Akár felvehetek annyi utast, hogy letaxizom az autó árát, ők pedig olcsón jutottak el, ahova akartak. Közben egy autó ment, és máris nem egy autó-egy ember sémában történik a közlekedés mint manapság. Persze nem vakon ülsz be bárkihez, mint ahogy az Oscar-nál sem.
Szép jövőkép?
Most tegyetek el egy GTV6-ot a garázs mélyére :-D
Azt gondolom, hogy még megérjük, amikor nem veszünk autót, nem lesz a tulajdonunk, hanem szolgáltatást veszünk. A szolgáltató(k) autói fognak értünk jönni és elvinni a célhoz. Nyilván ennek sok feltétele van, de valahogy erre tart az egész.
Most már itthon sem csoda egy családban a két autó, mert kell. Igazából baromi nagy pazarlás és tök ésszerűtlen, az autóink az idő nagy részében álló helyben viszik a pénzünket. De kell a kettő (nekem is, naná), mert hetente előfordul az a szitu, amikor egyszerre kellene. Az egyik a reggeli ingázós, a másik a hosszútáv futó.
Ha bejön egy komolyan vehető autó szolgáltató, lehet hogy már csak a reggeli ingázós kellene. Ha a gyerekek nőnek, a tömegközlekedést meg netán még kicsit magasabb szinvonalra emelnék, talán már az sem kellene. Csak hívnék egy autót ha kell :-)
És így sokkal kevesebb járművel lehetne megoldani az emberek mozgatását. Nem mindenki egyszerre, este akasztja töltőre az autóját, hanem a nap során elosztva töltenék magukat az autók.
Csak egy vízió: rendelek egy autót 1 órára, megadom hogy kb. hol lesz dolgom. Mobil appon (mint pl az Uber-nél), vagy magának az autónak a kezelőpaneljén dönthetek úgy, hogy felveszek utastársat, így kapok discount-ot. Akár felvehetek annyi utast, hogy letaxizom az autó árát, ők pedig olcsón jutottak el, ahova akartak. Közben egy autó ment, és máris nem egy autó-egy ember sémában történik a közlekedés mint manapság. Persze nem vakon ülsz be bárkihez, mint ahogy az Oscar-nál sem.
Szép jövőkép?
Most tegyetek el egy GTV6-ot a garázs mélyére :-D
Blade2017-03-20 16:26:25 // 3207
Én szerintem nem lesz ezekkel probléma. Mik a legfőbb problémák?pl. éjszaka nem termel, sok energiára van szükség, nem tárolható stb.. Annak idején Tesla is elképzelhetetlennek tartotta : be kell vonalazni az országokat és kontinenseket? Az lehetetlen, hiszen mennyi minden kell hozzá, vezeték, oszlopok, szerelvények stb.. Ezért kísérletezett a vezeték nélküli átvitellel. A jövő a megújuló áramé, azon belül is a napelemé szerintem. Biztos vagyok benne, hogy mindenre lesz megnyugtató megoldás, ahogy eddig is ha visszatekintünk a történelembe.
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-20 16:22:37 // 3206
Stimmel, nem mondok mást én se :-)
RomeoOne2017-03-20 15:19:32 // 3205
Na most, hogy totálisan szétoffoltuk a topic-ot, legyen valami ON is:
2017 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio—The Return of the Italian Sport Sedan - Ignition Ep. 167
Jó ez a Motor Trend Channel :)
2017 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio—The Return of the Italian Sport Sedan - Ignition Ep. 167
Jó ez a Motor Trend Channel :)
Jani552017-03-20 13:58:09 // 3204
Igen, utánanéztem. Köszönöm.
RomeoOne2017-03-20 12:37:48 // 3203
Ahogy már mondtam is, a napenergiának nem a hatékonysággal van a legnagyobb baja. Hozhatnak 25 meg 50%-os hatékonyságút is, az alap problémáját nem fogja megoldani.
Így csak kiegészítő szerepe lehet. Viszont belefér a villamos energia rendszerbe egy bizonyos méretig. Azt a részarányt pedig ki lehet okosan is használni.
Így csak kiegészítő szerepe lehet. Viszont belefér a villamos energia rendszerbe egy bizonyos méretig. Azt a részarányt pedig ki lehet okosan is használni.
Liquid2017-03-20 12:27:15 // 3202
Azt se felejtsük el, hogy ha adott esetben 2344-re sikerülne elérni, hogy az energiaigény 100%-át (jelenlegi) telejsen megújulóból fedezzék, de az lókuki, hogy finoman fogalmazzak :) Ugyanis nem számol azzal az elképesztő plusz szükséglettel, amit az autók töltése generálna.Nagyon nem mindegy hogy 16-32A vagy párszáz, feltéve hogy ugyanúgy mondjuk 2-t kell ellátni háztartásonként gyorstöltővel, mint most üzemanyaggal.
Ráadásul jellemzően éjszaka töltené a jómunkásember az autóját.
Vagy van olyan előkalkuláció ami ezzel is számol?
Ráadásul jellemzően éjszaka töltené a jómunkásember az autóját.
Vagy van olyan előkalkuláció ami ezzel is számol?
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-20 12:18:15 // 3201
Laborban már a hagyományos (ha a Si egykristályra gondolsz) napelemek 2005-ben 28% környékén jártak, ha jól tudom az Amonix volt akkor a csúcstartó. Hatásfokban legjobbak a multijunction cellák, de ezek tényleg csak spéci labor eredmények, nem sok köze van egyelőre a valódi energiatermeléshez (2015, Fraunhofer Institut: 46% !).
Viszont ami ennél lényegesebb és érdekesebb, az a tömegtermelésben gyártott napelemek hatásfokának a növekedése. Évekkel ezelőtt a 16% elfogadott volt. Most 18-18.6% környékén jár. PÁr év és elérhető a 20% feletti, csak épp kelle egy komolyabb technológia váltás hozzá.
Egyébként a napenergiában nagyon sok lehetőség van, nem véletlenül működnek mindenfelé napelem farmok. Ha szlovákiában a hegyoldalan elfér és rentábilis, akkor az Alföldön is működhetne éppen. Nyilván földrajzilag nem tökéletesen ideális hely, attól még lehet rentábilisan üzemeltetni. A csúcserőművekre nyilván szükség van, de örvendetes tendencia, hogy egyre nagyobb % megújuló energia.
Bécsben pl. működik egy olyan napelem farm, ahol a lakosság kapacitást tud venni. Vagyis nem a saját háza tetejére szereli a napelemet és a túltermelést visszaveszik tőle, hanem eleve a farmon vesz adott kapacitást és simán csak levonják a villanyszámlájából az ott megtermelt mennyiséget. Ésszerű, nem? Sok sok ilyen ésszerű ötlet kéne még :-)
Viszont ami ennél lényegesebb és érdekesebb, az a tömegtermelésben gyártott napelemek hatásfokának a növekedése. Évekkel ezelőtt a 16% elfogadott volt. Most 18-18.6% környékén jár. PÁr év és elérhető a 20% feletti, csak épp kelle egy komolyabb technológia váltás hozzá.
Egyébként a napenergiában nagyon sok lehetőség van, nem véletlenül működnek mindenfelé napelem farmok. Ha szlovákiában a hegyoldalan elfér és rentábilis, akkor az Alföldön is működhetne éppen. Nyilván földrajzilag nem tökéletesen ideális hely, attól még lehet rentábilisan üzemeltetni. A csúcserőművekre nyilván szükség van, de örvendetes tendencia, hogy egyre nagyobb % megújuló energia.
Bécsben pl. működik egy olyan napelem farm, ahol a lakosság kapacitást tud venni. Vagyis nem a saját háza tetejére szereli a napelemet és a túltermelést visszaveszik tőle, hanem eleve a farmon vesz adott kapacitást és simán csak levonják a villanyszámlájából az ott megtermelt mennyiséget. Ésszerű, nem? Sok sok ilyen ésszerű ötlet kéne még :-)
Kócosw2017-03-20 11:44:19 // 3200
Pntosan ahogy irod, küzdenek azzal hogy az eszaki tengeri területeken a sok szelerömütelep miatt, van energia doszt de nem birjak lecibalni delre...
RomeoOne2017-03-20 11:05:22 // 3199
Ezek ilyen álom kategóriába tartoznak a hozzáértés helyett, már bocsi. Szeretnek ilyen nagy szavakkal dobálózni a zöld szervezetek, hogy 100%-ban zöldáramból ment egy nap a villany. Kb. úgy kell elképzelni, mintha te el akarnál menni 100 km-re kocsival, aminek 60%-a országút 90 km/h-s korlátozással, 40%-a lakott terület. Zöldvillany ebből a szempontból olyan, mint ha azt mondanám, hogy ugyanannyi energiából elviszlek 100 km-re, de ebből 25 km 200 km/h-val lesz, 75 meg 20 km/h-val. És azt sem te mondod meg, hogy melyik szakaszon mennyi legyen. A végén 100 km lenne elméletileg a megtett táv, csak nem biztos, hogy eléred a végét :)
RomeoOne2017-03-20 10:57:56 // 3198
Ez nem így van. Európa kontinentális része van összekötve és jár szinkronban (ENTSO-E). Nagy-britannia és a skandinávok nincsenek benne, ahogy Ukrajna, az oroszok sem. Délebbre nem tudom pontosan, de Balti állam sem sok van benne. Az ázsiaiak meg főleg nem. Meg a határkeresztező kapacitások mindenhol kisebbek, mint az országon belüli összeköttetések. És nem is túl gazdaságos nagy távra vinni villamos energiát. Ez a gondja a németeknek is. Északon termelik meg a sok off-shore szélenergiát, de a bajor tartományban lenne rá szükség. Oda meg mire eljut, addigra lefektetik a lengyel meg a benelux államok villamos energia rendszerét is. Egyenáramú távvezeték meg kva sokba kerül, amivel nagy távon is lehetne villanyt utaztatni.
Blade2017-03-20 10:56:05 // 3197
Igen, vannak ilyen problémák még. De idővel (szerintem viszonylag gyorsan) a fejlesztések miatt ezek megoldódnak. Már most is vannak olyan napelem táblák, amik felhős időben is termelnek. A "hagyományos" napelemek is egyre jobb hatásfokúak, laborban már 25-30% -os cellák is vannak, erről se álmodott senki sem pár éve. Ausztrália pl már most is tud 100%-ban zöldből ellátni az országot illetve kontinenst egész nap, és 2025-re tervezi hogy teljesen leszámol a szénnel és csak zöld áramból fog üzemelni. Dániának már most sincs fosszilis erőműve, egy részét importálja a többit zöldből állítja elő.
A mátrai erőmű is ami Magyarországon a 2. legnagyobb erőmű Paks után, a 2. napelem parkja 100MW-os lesz, az öt szenes blokk és a kettő gázturbina mellett. A mátraiban nincs tartalék, 99 óta az utolsó MW-ot is kicsikarják belőle folyamatosan. Van is karbantartási költség rendesen:)
A mátrai erőmű is ami Magyarországon a 2. legnagyobb erőmű Paks után, a 2. napelem parkja 100MW-os lesz, az öt szenes blokk és a kettő gázturbina mellett. A mátraiban nincs tartalék, 99 óta az utolsó MW-ot is kicsikarják belőle folyamatosan. Van is karbantartási költség rendesen:)
Jani552017-03-20 10:50:08 // 3196
Alapvetően igazad van, de mindenféle erőművek nagyjából mindenhol vannak, ezek alapból termelnek is, meg aztán csúcsra is járathatják őket és össze vannak kötve a rendszerek. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha pl nálunk kevés az atomenergia alapú villamosenergia, nincs szél, szmog van, akkor az áram jön ázsiából, ahol pl már éjjel van és fölös kapacitás jelentkezik. Vagy, pl a Balti tenger felől óriási szélenergia alapú áram érkezik, esetleg a németeknél meg ezerrel süt a nap, a felesleg onnan is megy a rendszerbe. A villany nem áll meg az országhatárokon, évszaktól, napszaktól, pillanatnyi fogyasztástól, termeléstől, meg még ki tudja miktől függően oda-vissza áramlik, (export-import), szükség szerint.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-20 09:59:55 // 3195
azért mert a lítium véges és valami más technológia kell... én jobban örülnék valami térhajlításos cuccnak vagy mint a startrekben az átsugárzós izénak egy millenium falconról már nem is beszélve, de jöhetne egy jó öreg Delorean DMC-12 ami banán héjjal is megy :DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.