Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2025-02-11 22:26:38 // 38450
Ha "arányosan a sebességeddel" sodródsz, olyankor a kormányszög határon belül van. A kerék sebesség különbségre sose tilt, hanem összefékezi.. És ezt megcsinálja neked tempón is, kanyarban is. Vizes úton 100 fölötti tempón is simán elrak oldalra.
Az autó alap reakciója viszonylag azonnal a kerék összefékezés.
A fékrendszer haladás közben eLSD és ESC program közt váltogat. Közé van betéve a motorvezérlő nyomaték elvétele (tehát ezt nem a fékrendszer csinálja). Amit de szívesen kiírnék, és akkor lenne tökéletes.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-11 22:06:43 // 38449
Ennél szerintem egyszerűbb, kormányszöget és fordulatszámot néz. Ha nem vagy elég gyors a kormánnyal, vagy kb 2500 fölé forgatod csúszás közben, akkor elveszi a gázt. Érdemes megpróbálni pumpálni a gázt kicsit.
Ha az esc/esp lép be, akkor már valójában eldobtad. Azonnal észrevehető, mert áll egy kerék, és kellemetlenül radíroz oldalra.
SD2025-02-11 21:06:55 // 38448
nekem eddig az a tapasztalat ha túl tolod akkor bekockul ha kicsit játékosan bele bele mozgatod azt hagyja, egyszerűen van egy limit ahol úgy érzi nem vagy ura a gépnek és tilt, de addig enged.. és igazából közlekedési szituációban ez elég is..

és az autó súlyával meg nem tud mit kezdeni ha viszi akkor viszi, de onnan meg csak a padka, korlát, fa, árok fog meg.. azt meg csak ésszel és ilyenkor meg ha van hely és jól belevágod a kanyarba 10 ből 9-szer be is tilt:D

de néhaz azért vitzes.. nagy kerék sebesség különbségre tilt, ha arányosan a sebességeddel sodródsz arra nem
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-11 19:48:12 // 38447
Szerintem eleve csak D-ben próbálj ilyet. De tényleg bekockul könnyen, olyankor kellemetlenül tiltogat bele.
SD2025-02-11 18:27:15 // 38446
Nem rakogatom én sem keresztbe:D Ki lehet tapasztalni mire nem tilt be.. nem bohóc autó, a lényeg hogy neked jó legyen. :)

Pont akartam kérdezni hogy 300 ló hogy muzsikál?:) Akkor neked most meg van eresztve?
Shadin2025-02-11 18:17:40 // 38445
Én retek béna vagyok ehhez, egy húzósabb kanyarban indulásnál vagy körforgalomban ha megindul a hátulja véletlenül, majd állóra fékezi a kocsit :-( Tök láma lehet kivülről...
SD2025-02-11 13:40:05 // 38444
Azért mégis jó hogy beleszól az az ediff:D
Azért ez a BMW elég fogalmatlannak tűnik elsőre:P
Az alfának biztos jobb a futóműgeometriája mint a 30 éves bimmernek:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-11 10:26:28 // 38443
SD-nek, elektronika nélkül az open diff ennyit tud. Hogy nem ezt tapasztalod, abban én elég biztos vagyok XDD
Fornitore2025-02-11 07:26:50 // 38442
Szerintem is jó dolog amúgy meg ment adtól hogy lapos gumit legyalogolj és kuka legyen. 1.2 bar-al mentem vele egy picit a kútig hát semmit nem érezni belőle és nem Runflat gumik hanem sima . Köszi a válaszokat.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-10 21:58:49 // 38441
Hajszál pontosan így jártam anno, itt az udvaron lapult ki :-) Az élethez néha szenzor, néha meg szerencse kell.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-10 21:56:54 // 38440
Értem én, de dühít az ilyen elfuserált design, hogy ha lemerül, kuka az egész szenzor. Nekem eddig szerencsém volt, egyszer volt defektem eddig. Mire hazaértem, leeresztett még a 146 hátsó kereke.
Piritu - 1.000.0002025-02-10 20:49:51 // 38439
Jó dolog az kár kiírni.
Nekem is utoljára bő 30 éve volt defektem még Trabanttal.
Most hazaindultam a gyárból és szólt, még semmit se lehetett észrevenni, de lett volna meglepi ha a következő 300 km-en veszem észre az autópályán az unokámmal a hátsó ülésen. Még a legjobb forgatókönyv esetén is egy autópályás gumijavítástól óvott meg...
SD2025-02-10 20:46:15 // 38438
Van eladó sznezorom a használt szettből 3 működik rendesen egy ajándék:)
Piritu - 1.000.0002025-02-10 20:42:52 // 38437
Valami járvány lehet a levegőben.
Nemrégen nekem is a bal hátsó eresztett le :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-10 20:42:01 // 38436
Huhh, passz. Nekem 3.5 év alatt ez a szenzor még nem csinált semmit. Sose néztem az értékeit, és sose szólt még semmiért. Lehet hogy nálam a gyári nem run flat és nem XL gumik miatt alacsonyabb a treshold, de nekem ez így nagyon tökéletes. Ha lemerül.. kírom a proxyból XDDDD
SD2025-02-10 20:40:17 // 38435
ha pl: nincs szenzor azt 1-2 km alatt veszi észre, ha van jel de nem jó azt meg hülye jelek küldésével... volt egy szenzorom amibe defektjavító ment egy használt garniturában és az 0.3 bar-t mutatott.. pedig rendes volt a nyomás a kerékben
SD2025-02-10 20:39:01 // 38434
szerintem azért pár percenként updateli az biztos..
amikor hülyeséget mutat a szenzor akkor az azt jelenti hogy kezd lemerülni..
5-6 évesen jellemző kb.
Fornitore2025-02-10 19:47:14 // 38433
A gumi nyomást szerintetek milyen sűrűn ellenőrzi. Mert azt vettem észre hogy nem folyamatosan mutatja ha enged , ha nem időnként bedobja hogy nem 2.5 ha nem 1.8 utána pedig hogy mondjuk 1.3. Indítás után pár méterrel az biztos na de menet közben?
SD2025-02-10 15:08:25 // 38432
Nekem most kicsit szúszós úton egyenesben gyorsításra sokkal életveszélyesebb mint kanyarban beletéve az ívbe:D

Rászoktam a 10" hátsóra:D:D:D Azt most a 17" télivel félelem, aggódás:D

Nagyon érzékeny most az útminőségre, ha koszos az út akkor nagyhalál.
Ha száraz tiszta akkor jön megy mint a villamos :)

Racemód ja:D Vankell baj?:D

Kereket kell lesz vegyek:P 3 év... meg kell nézzem a féket is:D
Lefutotta már a km-et a gép öreg:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-10 12:51:58 // 38431
Inkább csak jó a guminyomásom. :-) Amúgy meg hirtelen indíttatásból egy nagyon erősre sikerült kanyar marta fel még az M-ringes kopást. Csak bal elöl egy darabon kapta így le, kb megmentett a padkától. Megtolta az orrát, aztán átment riszába. Szoros volt.. #nemkellracemód
SD2025-02-10 12:07:24 // 38430
Nem használod eléggé az oldlát:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-08 12:53:05 // 38429
Régi sebek feltépése...

A télivel hajlamosabb az orrát elengedni kicsit.
SD2025-02-07 21:35:14 // 38428
Nekem olyan érzés mintha néha megnéznék a központban hogy na mit művelt ez az SD gyerek megint, najó adjunk neki még pár lovat meg vegyük visszább a majom módot:)))

Másik megoldási elképzelésem hogy úgy paraméterezik a motort hogy a gari utánig bírja:D

De amúgy meg nézzék csak meg hogy kell menni:) LÁssák mit műveltek:D Bele a világba!
Piritu - 1.000.0002025-02-07 20:14:45 // 38427
Nekem telefoncserekor valahogy elmaradt az app login adatainak az átvitele. Azóta - lassan egy éve - nem használom. Nem hiányzik.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-07 19:40:09 // 38426
Eleinte szerettem, mert hajlamos vagyok elfelejteni, hogy lezártam e.az autót. Így bárhonnan utólag megtehetem, a magam megnyugtatása végett. Viszont az van hogy eleinte használtam, új autó volt, jobban aggódtam.. manapság már nem igazán. Szóval ha lejár a gyári 5 év supportja, kiírom a proxyból, aztán kihúzom a tápját. Remélem ennyi kiiktatni. Fizetni nem fogok a szolgáltatásért az tuti.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-07 19:34:54 // 38425
Egy dobozka ami biztosítja a connected services cuccot. App-ból nyitom, zárom, és látom hogy hol az autó. Plusz néha küld jelentéseket. Nem egy nagy tudású cucc, ám mindezeken kívül adatot gyűjt :

Harmadik félnek az EU-ban necces ezt kiadni, ám a gyártó minden továbbiak nélküli fwlhasználhatja.
Shadin2025-02-07 19:07:40 // 38424
" telemetria doboza is van e-simmel "
Hát ez nagyon 21. századinak hangzik, az mi fene? :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-07 18:12:33 // 38423
Az enyém garis még és telemetria doboza is van e-simmel, ki tudja milyen adatot ad/vesz. A kábel mostmár ott van, ha kell valamire, de egyelőre csak a lehetőséget éptettem ki :-)
Shadin2025-02-07 18:02:20 // 38422
Én feldugtam neki és azóta ott van köszöni, kutya sem vette észre a két szerviznél.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-07 16:00:14 // 38420
Neem.. Igazából ez ennyi, Semmi több. Még racse mód se.
SD2025-02-07 15:22:52 // 38419
CSippszagot érzek:)
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-07 14:33:36 // 38418
Na... ebben biztos voltam, hogy meg akarom csinálni:

Ez nekem fontos, hogy bármilyen hiba törléshez, szerviz nullázáshoz, akármihez ne kelljen többé vakon bűvészkedni a csatlakozókkal. Meglepő módon 5 perc alatt bent volt, bontás nélkül.. nyilván vakon. 😅
Szépen ki lehet húzni a kormány alatt, és rápattintani az SGW bridge-t ha kell.
Liquid2025-02-07 14:21:43 // 38417
hááát, ebben a mai világban bármi megtörténhet :)
RomeoOne2025-02-07 13:30:19 // 38416
Kivéve, ha vasfékként identifikálja magát :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-07 13:28:52 // 38415
Az ATE ennyiből nyerő, a Giuliettán napi használatban, másfél évesen teljesen patika. Pedig egy full tél benne van, és ami a mostaniból eltelt. És az nincs így kikímélve, hogy sózott úton nem megy egy métert sem. Ha lenne ATE mart változat, lehet hogy következőre kipróbálnám. De az is lehet hogy tavasszal majd leszedem a kerekeket és valóban a Hammerite lesz a jó megoldás.
Liquid2025-02-07 13:27:13 // 38414
najó nyertél :)
de ez is csak azért igaz, mert a fizika mai álláspontja szerint a karbon-kerámia nem rozsdásodik :D
RomeoOne2025-02-07 12:39:10 // 38413
Az enyém bírja :D
Liquid2025-02-07 12:08:54 // 38412
én nem láttam még olyan tárcsát ami nem kezd rozsdásodni nagyon hamar
Shadin2025-02-07 11:56:30 // 38411
Rozsda az.
SD2025-02-07 09:07:33 // 38410
Nem lehet az hogy fékpor van ott megrozsdálva rajta?
Nagyonyomásúval kínáld meg és utána nézd meg!?:)
Shadin2025-02-05 18:33:19 // 38409
Remek, akkor maradok majd a jól bevált Hammerite-nál :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-05 17:48:34 // 38408
A fékező felület egyelőre rendben, remélem vetemedni, tönkremenni nem akar idő előtt. Hogy mit tennék fel helyette, nem tudom. Ez a groove-olt felület facelift előtti nem eco betéttel hátra nagyon bejött, adott egy kis plusz agressziót az autónak, ami jól áll neki. Szóval egyelőre a fékteljesítmény az jó, de hogy egy esőtől így kijöjjön a rozsda.. és másnap még morgott is, azt hittem frászt kapok. Aztán elvittem egy körre, hogy kicsit gondolja át, hogy akar e még morogni. Hamar abbahagyta, ahogy megérezte a törődést. XD
Kócosw2025-02-05 17:15:45 // 38407
rotinger se a regi mar, cimbim egy offoson most dobta le őket,nagyon nem volt elszallva tőlük
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-05 12:29:02 // 38406
A Rotinger tárcsa "impregnált" rozsdavédelme egy nagy nulla.
Az első komolyabb esős autópályás nap után a grafit színű csodabevonat meg is adta magát a rozsdának :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:17:26 // 38405
Itt kb látszik az open vs lsd. Azért a nyitott difist rendesen nem könnyű megindítani.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:06:58 // 38404
Szerintem az elektronika miatt. A puha futómű pont azt okozná, hogy bebillen, ezáltal egy kerék kipörög, és mivel open diff, nulla nyomatékot tesz le az aszfaltra. Ez semmiképpen nem indítja meg semerre. Kipörög a kerék, és nem megy az autó. Ez volna az LSD szerepe, mint a nevében is latszik, hogy limited slip. Tehát nincs olyan, hogy az ívbelső kipörög, és az ív külsőn nulla a nyomaték. Általában 20-30% körüli zárást tudnak az utcaiak, vagyis ennyi nyomatékot átirányít az ív külsőre, így elérve, hogy a pörgős és szerencsétlenkedés helyett elinduljon az autó.
Na most az én véleményem az, hogy a Giulia az pont egyik sem. Open diff, vagyis a kipörgő kerékkel átellenben nulla lenne a nyomaték. Ezt azonban ő nem hagyja, hanem 50%-ot átirányít fékkel. Konkrétan egyformára hozza a kerekek fordulatát. Ha óvatos gázkezeléssel hagysz neki időt, hogy viszonylag kis fordulat eltérést egyenlítsen ki, akkor álom a slide. Ha nagyon alárúgsz eldobod, de dulván. Szerintem ez a helyzet, de bizonyítékom nincs, szóval barmi más logikus magyarázatra nyitott vagyok :-)
SD2025-02-04 19:43:31 // 38403
Én szerintem a puhára hangolt hátsó futómű az oka, nem lehet pontosan érezni mikor csúszik meg.
Kicsit alattomos:D Finoman indítja és már rég késő ha nem voltál nagyon észnél.

Biztos ki lehetne keményíteni, de az meg utazás komfortból és kanyarsebességből venne le de nagyon durván.

Mert akkor minden kis döccenőn eldobná magát, nem lehetne ilyen jótékonyan hintáztatni.

Kevés a visszajelzés a hátsó kormányzott kerékről:D

De az is lehet hogy az open diff miatt alattomosabb:)
Először félig veszíti el a tapadást megúszik utána nagyon:P
És ha nincs ott az ESP akkor viszont lehet tekerészni.

Én heccelve D-ben be tudtam forogni vele 180-at:P A körpályán :D
SD2025-02-04 19:39:20 // 38402
apróbb sérülések gondolom 10m kár?
G-MANN🍀2025-02-04 16:33:01 // 38401
viszont ami nagyon pozitív, hogy így az árok fölött is tökéletesen csukódott minden ajtó és a tetőablak is mm-re precízen a helyére bezárt nyitott állapotból
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.