Fórum >> Típusok >> Giulia

Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-06 14:15:30 // 8578
jah benzinessel meg jártam körbe fél európát arról nem tudok nyilatkozni :DDD
tdemeter2019-02-06 14:14:21 // 8577
Ez ebben a formában viszont biztos nem igaz. Egyszer, egy korábbi picassommal tankoltunk egy magyar !oil kúton. Egy egész tankkal összesen 460 km-ert ment az autó.
Minden más üzemanyaggal kb 8-900 km-et ment,de azzal ennyit.:) Szidtam is mint a bokrot őket, azóta sem tankolok ott soha....
Szóval biztosan létezik üzemanyag és üzemanyag között különbség, a kérdés inkább az, hogy a jónál lehet-e jobbat csinálni.
tdemeter2019-02-06 14:11:04 // 8576
Azt azért remélem tudod, hogy az osztrák nyálat sokan félreértelmezik.
Elmenni oda magyar benzinnel, ott tankolni, majd visszajönni alapvetően földrajzilag más.
Volt szerencsém végigbiciklizni Passautól Bécsig a Dunaparton. Passaunál a Duna kb 800 méter magasan folyik, itthon meg 100.
Szóval egyik irányba szimplán lejt az út.
tdemeter2019-02-06 13:56:49 // 8575
B-trip tudja azt amit a 159 is, hogy minden induláskor resetel?
zgi5212019-02-06 13:43:20 // 8574
tudom, h ez Neked be van csípődve:) pont most írtam a szomszéd topikban:

a 100-as, és a maxxmotion dízel osztrák.

ebből tudtommal nem enged az OMV a brandrontás miatt.
zgi5212019-02-06 13:41:09 // 8573
benzines autóval volt ez a tapasztalatom.ha más beszélt, mesélt ilyenről én is szkeptikus voltam. viszont én így tapasztaltam, egyébként nem írtam volna le, szal nem mese ezt ne kérdőjelezd meg kérlek. nem arról van szó, hogy az autó fél tankkal dupla annyi km t ment.csupan arról, hogy pár decivel jobban fogyasztott, könnyebben indult, nem voltak kokszolódási, EGR problémái. ha csak placebo, akkor is bevállt. :P
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-06 13:33:18 // 8572
sosem gyúrtam egyik autómnál sem a katalógus adatra szeretek vezetni ... rövid távon meg a dízel is zabál csodák nincsenek .... a minap akadt a kezembe a 2.4 59-esről egy kép 111111 km-nél 9.3 volt az átlag a hatalmas meglepetés a 2.0 dízel volt a 8.8as átlagával na meg a 1.0 Spark a 9.4-vel :DDDDDD
RomeoOne2019-02-06 13:32:03 // 8571
Érdekes kérdés ez, örökké el lehet vitázni rajta.
Akár elképzelhetőnek tartom, hogy régebben megvolt a különbség, de szerintem mára már nincs számottevő a nyugati meg az itthoni üzemanyag között. Ugye itthon alapvetően a MOL határozza meg a minőséget a battai finomítóval. De amennyi pénzt az utóbbi években beletöltöttek a K+F-be, kb. a régen prémiumnak nevezett üzemanyaguk lett most az alap (ugye ezért kapta meg most az összes üzemanyaguk az EVO elnevezést), nem hiszem, hogy érezhető különbség lenne, ha valaki itthon tankol vagy kint. Persze, ezt csak akkor tudnánk eldönteni, ha lenne itt mondjuk egy MOL-os üzemanyagmérnök. Amúgy csak flamewar lesz :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-06 13:29:14 // 8570
A Lengyel Orlen nekem nagyon nem jött be. Ronda hangja volt az autónak alapjáraton, és sokkal hamarabb regenerált mint kellett volna. Arra pl MaxxMotion-t tankoltam ijedtemben :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-06 13:25:36 // 8569
Amit írtam, tény. Hogy megéri e és kinek, ez egyén függő. Egy Bosch CR rendszer féllábon is kibír 200e km-t, egy Delphi már érzékenyebb. Egy modern dízelnél óriási különbséget nem fogsz tapasztalni csak hidegindításkor. Az újabb dizelek alacsonyabb kompressziójúak, többet számít nekik az izzítás és az üzemanyag gyulladási hajlama/késedelme.Fiat csoportos autóknál pláne, mert elég egyszerűen szabályozzák az előtöltést. Hogy forintra valójában megéri e, az sose derül ki :-) Mindig azt tankolni valószínűleg nem.
Az adagolós dízelnél jól meg lehet figyelni a különbséget, ott érezhető,
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-06 13:22:39 // 8568
sosem éreztem semmilyen különbséget osztrák, német, olasz, francia, belga, holland, svájci, spanyol, magyar nyál között sőt 80%-ban osztrák vagy német kúton tankoltam és 160e-nél porlasztó off.... szóval ennyit erről a külföldön minden jobb meséről ....
RomeoOne2019-02-06 13:20:26 // 8567
Erhardnál sosem lehet tudni, ő a dízel 159-esekkel legalább másfél literrel többet megetetett, mint az átlag. A Stelvionál meg egész finom fogyasztása van. Lehet megszelídítette a nagy autó :D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-06 13:19:33 // 8566
bármikor, bárhol :DDD
zgi5212019-02-06 13:16:57 // 8565
sokan vallásnak tartják ezt az üzemanyag kérdést pedig nem az, a Te tapasztalatod szerint sem.
borzasztóan mellé lehet nyúlni, főleg hosszútávon.

én akkor szembesültem, hogy nagy minőségbeli különbség van, mikor régen először tankoltam Ausztriában , egyszerűen nem akartam elhinni, ha más mondja főleg nem.

a benzinesnél úgy tapasztaltam az itthoni OMV 95+ olyan, mint a kinti sima OMV 95.
a maxxmotion dízel állítólag azonos, nem érzek különbséget.

az olasz üa. nagyon rossz minőségű. a német, svácit hasonlónak érzem, a szlovén INA t is jónak tapasztaltam.
zgi5212019-02-06 13:10:06 // 8564
én nem parázok Zoli, már párszor leírtam, hogy nem a fogyasztás miatt nem vettem a benzinest. pont Te vagy a példa, hogy értelmes határok között tartod, tartható 9 alatt.
nálam 8 alatt lenne tutira,mert 90% városon kívül megyek. engem csak Erhardt előzne meg a benzines Stelvióval -no de nem télen. :)
TtK2019-02-06 12:28:49 // 8563
Általában két-három decivel kevesebbet mutat, mint a számolt érték. Mindig nullázom tankoláskor az A-tripet és abból számolok. A B-tripet kikapcsoltam, mert engem csak zavar.
tdemeter2019-02-06 11:58:10 // 8562
Ez amit leírtál a papírforma.
Én kb 2012 óta csak prémiumot tankolok minden autómba, mert az előtte lévőbe annyi ócskaságot öntöttem, hogy komoly hibái lettek az autónak. (azóta nem tankolok auchan kútnál)
Azóta 2 autót ettem meg és egy harmadikat taposok. Abból a kettőből az egyiket úgy adtam el 200.000-el, hogy az injektorok jók maradtak, de az alfa 159-ben 165-nél fel kellett újíttatnom mindet, mivel olyan szinten nőtt meg a fogyasztás, hogy az már vállalhatatlan volt. Az, hogy szebb-e a hangja nehéz kérdés, nekem az a tapasztalatom, hogy ez függ az évszaktól, a hőmérséklettől és attól is, hogy mikor volt az utolsó olaj/szűrő csere. Jobban nem ment szerintem soha. És, hogy megérte-e? talán, de ezt soha sem tudhatom meg már...
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-06 11:48:11 // 8561
Dízelnél más a játék, ott a gázolaj keni a nagynyomású rendszert. Szóval érdemes odafigyelni rá. Ezen kívül a dízelnél a gyulladás időpontját befolyásolja az üzemanyag (cetánszáma), szóval észrevehető változást tud okozni hangban, rugalmasságban. Az öreg dízelen szépen lehet érezni a különbséget (pont most Maxx-ot kapott). A 159-nél hidegüzemben érezhető csak különbség, de van.
R33Z2019-02-06 11:32:02 // 8560
Nem értem ezt a fogyasztás parát, 8.6L a téli fogyasztásom 10.000!!! km-re, és van benne város is bőven, kevesebb pálya.
Ha valaki ésszerű kereteken belül közlekedik ezzel az autóval és szorult bele némi mechanikai szimpátia, akkor nagyjából ennyivel kell számolni (csak Budapesten közlekedők nyilván hátrányban)
Ahogy korábban is írtam én csak 100+ benzint tankolok, hogy fogyasztásban megéri-e nem tudom, de nem igazán érdekel az a 2000,- tankolásonként, szerintem megéri.

Tesztelők széttiporják szerencsétlen autókat, ha kell, ha nem hülyegyerek módra közlekednek, "nem az enyém, kit érdekel" hozzáállás. Nem emlékszem pontosan, de QV-t valami 4-5 literrel jobb áltagfogyasztással vittem vissza, mint az előttem tesztelő. Egy tény a benzines fogyasztása szélesebb skálán mozoghat a dízeltől, felhasználófüggő.
...csak egy példa, voltam tesztelni egy 480 lovas hegyes szívó autót. Hidegen indultunk, szalontól 2km-re emberem megkérdezi: miért nem nyomod neki?... mondom jéghideg a motor uram, talán nem kéne. Ááá ne foglalkozz vele semmi baja nem lesz..., hogy örült volna a 9000-nek a moci....
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-06 11:26:13 // 8558
nálad mennyire voltak kokszosak a szelepek szétbontásnál?
tdemeter2019-02-06 11:11:29 // 8557
Oké, akkor legalább úcssón tankolok majd a vasba:)
Eddig csak premium dizel volt
Shadin2019-02-06 11:07:06 // 8556
Semmi értelme. (159) TBi-n mértem gyorsulást, rugalmasságot, fogyasztást, semmi érdemi különbséget nem tudtam számszerűsíteni.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-06 11:00:44 // 8555
Érdemes megnézni Gajdán Miklós erről szóló videóját.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-06 10:45:49 // 8554
Itt nem alulmotorizálásról van szó. Szögre ugyanaz a motor, ugyanazzal a 450Nm csúcsnyomatékkal. A nyomatékgörbe teteje van elvéve fordulaton, így adódik a kisebb teljesítmény. Valós használatban kb észre sem vennéd a különbséget. Én írtam anno ilyen programot magamnak vizsgára :-) Azt érzed, hogy nem forog olyan jól, így ösztönösen alacsonyabb fordulaton kezded használni az autót, a nyomatékcsúcs közelében. Így lesz kisebb a fogyasztás. Inkább pszichológia mint műszaki csoda :-D
No meg benne van az is, hogy aki szereti tiporni az inkább az erősebbet veszi.
A 8v az más tészta. Egy 16v töltéscseréje jobb, program szinten is látszik, hogy kevesebb mm3 üzemanyag kell ugyanannyi nyomatékhoz és ugye két külön motorról beszélünk, ahol szinte semmi nem azonos. Más előtöltéssel dolgozik, más nyomásokkal stb.
RomeoOne2019-02-06 10:42:03 // 8553
Mondjuk a nagyobb oktánszámú benzinnél van teljesítménynövekedés is, de ugyanolyan üzemanyag máshogy adalékolva (alap/prémium) nem fog azonnali észrevehető változást okozni. Nem vagyok szakértője ennek, de ilyesmire gondolnék, egy prémium 95-nél, hogy pl. a régebbi (~10 év) közvetlen befecskendezéses motorok, amelyek hajlandóak a szívóoldali kokszosodásra, egy prémiumtól kevésbé kokszolódnának el. Aztán a fene tudja...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-06 10:29:33 // 8552
egyszer tankoltam 95 prémiumot tudod mi volt a különbség? semmi, csak drágább volt :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-06 10:27:47 // 8551
passz, sz 1.8TBi pl nem szerette szétégett a gyertya pár kuncsaftnak ... inkább hanyagolom :)
zgi5212019-02-06 10:12:49 // 8550
én kizárólag OMV -nél tankolok
benzinesbe premium95
dizelbe maxxmotion dizel

mindig, nem csak télen
RomeoOne2019-02-06 10:11:10 // 8549
Szerencsére nem kell feltételezésekbe bocsátkozni, a számok megvannak erről is és azok nem egészen erről számolnak be

tdemeter2019-02-06 09:53:14 // 8548
És a 100-as benya ér valamit? 2004 óta nem volt benzines autóm, azóta csak a dízeleket taposom, szóval nincs igazán tapasztalatom a premium, 95-98 viszonylatában.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-06 09:51:13 // 8547
teljesen jól számol a comp, nekem mindig annyi amit az kiír... viszont mostanában Shell-en tankolok lement 10,5-ről 10-re a fogyi ugyan azon feltételekkel így téli napokon...
tdemeter2019-02-06 09:48:14 // 8546
A comp mennyire számol jól neked? Van valami, ahol vezeted és számolod a compon kívül?
TtK2019-02-06 09:45:44 // 8545
Nálam is ennyi; kb.8.5-9.5 között. 10 feletti fogyasztáshoz nagyon kell nyomni, vagy folyamatosan városban dugózni.
A ma reggeli tankolás utáni átlag 8.57, a comp 8.4-et mutatott. 200 km autópálya 135-re állított tempomattal, 360 km város (Bp.)
TtK2019-02-06 09:40:05 // 8544
A TBi-hez képest viszont (minimum) egy literrel kevesebb, úgyhogy én elégedett vagyok :)
tdemeter2019-02-06 09:34:24 // 8543
Ez nem egészen van így. Ha alul-motorizálsz egy autót, akkor az többet fog zabálni, mivel állandóan többet kell dolgoznia ugyanazért a teljesítményért.
Nekem a 159 8v mindig többet evett mint másoknak a 16v vagy a 2.0. Ez nem csak a konstrukcióból fakadt, más könnyebb vasakba is tették ezt a motort és ott nem volt ilyen különbség.
RomeoOne2019-02-06 09:23:06 // 8541
Bocs. Nincs 2 liter sem. 1.8 liter a különbség, ha almát az almával hasonlítunk. Csak elsőre nem tettem bele évjárat megkötést és beleszámolta a 70-es évekbeli öreg Giuliákat is a benzinesekhez :D
Meg beletettem kivettem a képből a 180 ló alatti dízeleket. Úgy könnyű kevesebbet fogyasztani, hogy teljesítménye sincs :D
RomeoOne2019-02-06 09:14:55 // 8540
szűk 3,3-3,5 a spritmonitor szerint.
zgi5212019-02-06 05:40:47 // 8539
Valszeg nem tudta hol kell kinyomni ;)

Hat igen, itt nem 2 literrel tobb az atlag inkab 4-5 -el..
Jani72122019-02-05 22:18:01 // 8538
Miért nem kapcsolta ki azt a kva sávelhagyót??? Amúgy a fogyasztást én is inkább így gondolom, ahogy ő mondja. Szóval nekem az értékvesztés drága alkatresz és egyèb ellenére is bőven megéri a keleplő :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-05 20:55:28 // 8537
Nálam is volt jégkár javító, egy horpadást szedett ki a 159 elejéből. Valami ráeshetett, nem tudom, úgy vettem. 2 órán át dolgozott egy kb 200Ft-os méretű puklin. Nagyon rossz helyen volt, merevítő fölött. Miközben művészkedte, beszélgettünk. Másnap Kecskemétre ment jégkáros új autókhoz, de szalonokba is hívják. Érdekes munka, hihetetlen horpadásokat el tud tüntetni kis 'kanalakkal' , rudakkal, kihúzókkal. Szerintem egy gyűrött alufóliát egy nap alatt simán kisimít és visszateker a rollnira :-DD Mutatott pár fotót, hát leesett az állam, hogy ilyen létezik...
zgi5212019-02-05 19:33:57 // 8536
tdemeter2019-02-05 18:43:37 // 8535
nem semmi
ALFA1592019-02-05 17:48:40 // 8534
Egy helyi ismerősöm csak a győri audinak dolgozik.Sérüléseket húz ki a kasztnikból csak új autóknál.Csinált már sok jégkáros autót.
tdemeter2019-02-05 16:23:58 // 8533
Lehet, hogy igazad van
Stef2019-02-05 16:07:22 // 8532
Ezen úgy tűnik a parkolók nagyrésze fedett. Polikarbonát, vagy valami hasonló tető van felettük...
RomeoOne2019-02-05 15:31:11 // 8531
Mondjuk úgy emlékeztem, hogy a Mercinek van ilyen, de ezek szerint mégsem:
Van-e jégelhárítója a Mercedes-Benz Gyárnak?
tdemeter2019-02-05 15:26:09 // 8530
Pl szerintem .hu-ban simán lehet rizikófaktor a jégeső. Ahogy néztem, ott is a szabad ég alatt állnak a kész autók
RomeoOne2019-02-05 15:20:33 // 8529
Biztosítva vannak a kocsik.
Amúgy meg szerintem telepítenek az ilyen telephelyek közelébe ezüst-jodid rakétákat a jégeső elhárítására.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.