Annyit változott csak, hogy a Pappas visszaigazolta az 5 év garit, ami azért jó, mert a flottások elkeverték az átvételi papírokat, semmi nyomtatott nyoma ennek…
Az autó a múltkori szerviz óta (amikor semmit nem csináltak, csak megállapították a hibát) rezzenéstelenül üzemel, úgyhogy úgy döntöttem, hogy majd a következő olajcserével kötjük egybe a javítást, ami kb. 2500 km múlva esedékes. Akkor majd kiderül, hogy simán bevállalják -e garanciális javításként, vagy előjönnek valami okossággal (pl. hogy ez nem hibás alkatrész, hanem tervszerű csere, mivel egy szűrő…), és megpróbálják kifizettetni.
Peti16V2024-11-09 23:42:23 // 37774
RomeoOne2024-11-09 19:11:49 // 37773
RomeoOne2024-11-09 18:34:25 // 37772
Nem tudom. Összességében emlékeztet vmennyire a régi Karottás cikkre, mikor a Lipari szürke Veloce-t tesztelte.
Az is arról szólt, hogy mikor megkapta és először városban vezette, nem volt nagyon elájulva. Aztán mikor elkezdte meghajtani rendesen a lakott területeken kívüli utakon, ott állt össze. Írja, hogy úgy már a váltóra se volt panasz.
Amúgy az a gyanúm, hogy ja, az N meg az A módrol beszél, mikor szidja, ami valószínűleg ebben a legújabb modellekben még butább, amit mi a '21-esekben tapasztalunk, pedig már az is nagyon ergya. Hiába tették bele a sok időt, energiát anno, hogy jóra megcsinálják, ha azzán le kellett butítani.
Nem tudom más autókban hogy oldják meg, azt írja jobban. Lehet, ha valamit eleve a legújabb euro szabványt szem előtt tartva terveznek meg, azt élhetőbbre meg tudják csinálni.
Az is arról szólt, hogy mikor megkapta és először városban vezette, nem volt nagyon elájulva. Aztán mikor elkezdte meghajtani rendesen a lakott területeken kívüli utakon, ott állt össze. Írja, hogy úgy már a váltóra se volt panasz.
Amúgy az a gyanúm, hogy ja, az N meg az A módrol beszél, mikor szidja, ami valószínűleg ebben a legújabb modellekben még butább, amit mi a '21-esekben tapasztalunk, pedig már az is nagyon ergya. Hiába tették bele a sok időt, energiát anno, hogy jóra megcsinálják, ha azzán le kellett butítani.
Nem tudom más autókban hogy oldják meg, azt írja jobban. Lehet, ha valamit eleve a legújabb euro szabványt szem előtt tartva terveznek meg, azt élhetőbbre meg tudják csinálni.
Liquid2024-11-09 17:45:01 // 37771
A váltóval mi baja van? Vagy csak arra domborítja ki az A és N "kelletlenségét"?
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-09 13:24:51 // 37770
A Multiair szűrő dologgal mire jutottál? Elvileg ez garis téma, intézték végül valemelyik szervizben?
RomeoOne2024-11-09 13:23:07 // 37769
SD2024-11-09 08:40:52 // 37766
Van plusz tmps-em 4 db. Egy hülyéskedett 3 müxik, egy kerekszettel vettem. :)
Az égéstér most már méltó nevébez:D
Az égéstér most már méltó nevébez:D
Peti16V2024-11-08 20:20:22 // 37765
Mostanában valami nálunk is történt, mert eddig is nagyon jó volt az autó, de az utóbbi pár napban én is többet vigyorgok, és néha amikor oda tudok neki lépni, meg is könnyezem. (Ez azért jó, mert könnyes szemmel nem látom a tréfás tpms visszajelzőt, ami egyre többet tréfálkozik 😀). És ilyenkor eszembe jutnak az égésteres suhancok…
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-08 16:46:10 // 37764
Amúgy a gyári rendszer is sokat változott új kora óta. Sok sok km kellett neki. Eleinte volt az a kávédaráló hang, és visszafogottabb is volt. A Transzfogarason dicsérték meg a hangját először, és azóta is kaptam többször pozitív visszajelzéseket rá. Rajta vagyok, hogy kiégjen rendesen az a dob. 😄
G-MANN🍀2024-11-08 15:50:28 // 37763
És ez tovább változik, ahogy telnek a kilóméterek 😉
SD2024-11-08 13:49:53 // 37762
Tegnap mentem egy kört még hazafele a supersprintet hallgatni, 3000-500 között használva, még egy könnycseppet is elmorzsoltam.. Még a kipufogó is máshogy szól ha megmelegedik:)
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-08 12:10:19 // 37761
Amúgy meg ez nagyon az én világom. XD
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-08 11:53:28 // 37760
288 GTO ;-)
Giuntini2024-11-08 10:22:25 // 37759
Nálam ezek közül még mindig a Testarossa hangja a legszebb zene!
Sajnos nincs itt a 250 GT Lusso hangja, szerintem az mindent visz!
Sajnos nincs itt a 250 GT Lusso hangja, szerintem az mindent visz!
SD2024-11-07 21:34:49 // 37758
megfáradt a szorzótábla:D
RomeoOne2024-11-07 19:58:44 // 37757
RomeoOne2024-11-07 19:54:23 // 37756
Nem matekolt a matek? :DDD
SD2024-11-07 17:34:40 // 37754
Azért a 3literes V12 is faintos lehet, meg szervízelni :D:D:D
Akkor 500ccm/dugó hogyhogy nem a 2000-es motor:)
Tehát nem csak 6000 lehet egy V12:)))
Akkor 500ccm/dugó hogyhogy nem a 2000-es motor:)
Tehát nem csak 6000 lehet egy V12:)))
SD2024-11-07 17:33:30 // 37753
Az őszinte:)
Apropó ha beteg fül:D
Apropó ha beteg fül:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-07 15:01:04 // 37752
A beteg fülemnek a kis v6-os Dino kéne XD Abban hallok legtöbb mechanika hangot. Az újabb gépek.. ugyan. Műhang :-)))
SD2024-11-07 13:00:08 // 37751
azon gondolkozom miért rúg oda neki rögtön hidegen..
persze ugye itt gondolom a szivató sem automata, és hogy ne fulladjon le..
meg lehet a benzin hamarabb megkeni a hengerfalat mint az olaj?
A ferrarik eleve így indulnak, vagy az csak színház? Vagy mert hogy mennyire ciki ha visszafullad egy ferrari?:D 348?:D
persze ugye itt gondolom a szivató sem automata, és hogy ne fulladjon le..
meg lehet a benzin hamarabb megkeni a hengerfalat mint az olaj?
A ferrarik eleve így indulnak, vagy az csak színház? Vagy mert hogy mennyire ciki ha visszafullad egy ferrari?:D 348?:D
SD2024-11-07 12:52:16 // 37750
Én eleinte, rögtön fékkel indítottam lássam problémázik-e.
Mostanában már max melegen indítom így.
Párszor amúgy beejtette a fékpedált, de gondolom mert vagy nem nyomtam eléggé vagy korán vagy későn nyomtam le.
Mostanában már max melegen indítom így.
Párszor amúgy beejtette a fékpedált, de gondolom mert vagy nem nyomtam eléggé vagy korán vagy későn nyomtam le.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-07 09:53:30 // 37749
Igazából ugyanez történik. A gombot megnyomod, az üzemanyag pumpa dolgozik egyet. Mikor abbahagyja a mindenféle hangokat, lehet a motort indítani. Sose csináltam másképp, teljesen egyértelmű.
RomeoOne2024-11-07 08:04:57 // 37748
De, az felel meg annak, mint ha az elfordítós kulccsal előbb a gyújtást adnád rá, majd aztán indítod. Ha egyből fék mellett startolsz az olyan, mint ha nulláról egyből indítózásig tekernéd a kulcsot.
SD2024-11-06 19:34:34 // 37747
ez a klasszik indítás:) szerintem kevésbé terheli az elektromos hálózatot és a kapcsolódó deviceket:)
Shadin2024-11-06 19:11:23 // 37746
Azt úgy is kell, nem? Előbb gyújtás,majd ha lenyugodott, akkor fékkel...
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-06 18:36:03 // 37745
Ez igaz, sajna a 159-em zárhídja 5 évesen gatya volt, le kellett kezelnem, festenem. A vezetékekkel is volt baj, egész más minőség mint anno a 146 vezetékelése. A műanyagok..na arra én is kiváncsi leszek, mert a Giuliában a fél motor az :-) Nem örülök ezeknek én sem, de a másik oldalról a nagyszilárdságú acélok a kaszniban, a modern futómű tervezés, nagyon jó dolgokat adnak ki.
Továbbra is a Giuliettát érzem olyan középútnak, ami még talán nem fog összedőlni 20 évesen sem, már kategóriákkal jobban megtervezett futóműve és sokkal sokkal merevebb kasznija van, mint bármely elődnek. Még viszonylag kevés a motorban a műanyag, és az önpusztító megoldás.
Továbbra is a Giuliettát érzem olyan középútnak, ami még talán nem fog összedőlni 20 évesen sem, már kategóriákkal jobban megtervezett futóműve és sokkal sokkal merevebb kasznija van, mint bármely elődnek. Még viszonylag kevés a motorban a műanyag, és az önpusztító megoldás.
SD2024-11-06 18:21:31 // 37744
én úgy gondolom az MA programja addig más:)
Meg mostanában már mindig előbb fék nélkül adok gyújtást utána csak a tűz:D
Mint régen a 155-ben:)
Meg mostanában már mindig előbb fék nélkül adok gyújtást utána csak a tűz:D
Mint régen a 155-ben:)
RomeoOne2024-11-06 18:16:26 // 37743
sírok sebességbe tenni míg nem ejti a fordulatot
Mondjuk ez is csak önszivatás, mint amit a villanynál lerítál lentebb, értelme meg semmi :D Nincs lényegi összefüggés aközött, hogy az EU-s előírások miatt hamar be kell fűtenie a katit meg aközött, hogy elindulhatsz-e már. Vársz 5 mp-et, amíg beolajozza magát és mehet is sebességbe.
Mondjuk ez is csak önszivatás, mint amit a villanynál lerítál lentebb, értelme meg semmi :D Nincs lényegi összefüggés aközött, hogy az EU-s előírások miatt hamar be kell fűtenie a katit meg aközött, hogy elindulhatsz-e már. Vársz 5 mp-et, amíg beolajozza magát és mehet is sebességbe.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-06 17:51:02 // 37742
Szerintem igen, csak esetleg szoftver csere is kell. Egyébként minek? Én nagyobb féket nem raknék már fel, elég keményet fog ez így is, bőven elég a Veloce "nagy" fék. Nekem nagyon tetszik a mostani mart tárcsás kombóval, olyan kis precíz. Egy QV féket meg ha elpályanapozok, csak sokkal drágább cserélni XD
SD2024-11-06 17:44:22 // 37741
igen ez nekem is dilemma volt hogy ez milyen dolog..
de végül is ezért is eset rá a szunyogirtó lámpa is....
ja... agyonbonyolított, sírok sebességbe tenni míg nem ejti a fordulatot de most percekig járatni egy garázsból kiállásért:D
hát azóta kevesebb esetben állok ki:D
vagy ha tudom ott van dolgom addig nem állok be..
de végül is ezért is eset rá a szunyogirtó lámpa is....
ja... agyonbonyolított, sírok sebességbe tenni míg nem ejti a fordulatot de most percekig járatni egy garázsból kiállásért:D
hát azóta kevesebb esetben állok ki:D
vagy ha tudom ott van dolgom addig nem állok be..
Piritu - 1.000.0002024-11-06 16:10:20 // 37740
Azért azok bonyolultsága - akár csak elektronika terén - messze volt ezektől. Ha jól emlékszem már a 159-ben is tíz feletti számítógép volt. Nem beszélve a "környezetbarát" anyagokról amiből majd a NOS is elporlad a raktárban...
Piritu - 1.000.0002024-11-06 16:06:59 // 37739
A kérdés az volt hogy elgurul-e és meg tudod-e állítani. Nem gurul el.
A mechanikus pöcköt meg nem fogod a kocsi alá mászva csak azért kiakasztani hogy elgurulhasson :-)
Amúgy nekem a kéziféket is behúzza...
Pont ez volt a gondom anno hogy ha nem indítom el a motort nem tudom a kocsit a garázsban 10-20-30 centit odébb tolni.
A mechanikus pöcköt meg nem fogod a kocsi alá mászva csak azért kiakasztani hogy elgurulhasson :-)
Amúgy nekem a kéziféket is behúzza...
Pont ez volt a gondom anno hogy ha nem indítom el a motort nem tudom a kocsit a garázsban 10-20-30 centit odébb tolni.
SD2024-11-06 16:00:28 // 37738
de akkor a QV fék ráakaszt és kész? jó ilyen bizbaszok távtartók meg hubok.. de hogy a belét nem kell bántani?
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-06 15:51:21 // 37737
A főfékcucc is benne van a komplett modulban. Ez egy cucc az egész, Continental MK C1.
SD2024-11-06 15:37:28 // 37736
megnéznéd hogy a QV és 2.0 főfékcucc PnP-e?
ha netán.. pont erre az infóra lenne szükségem?:D
ha netán.. pont erre az infóra lenne szükségem?:D
SD2024-11-06 15:36:25 // 37735
vagy gondolni hogy lehet hogy így van:D
SD2024-11-06 15:36:10 // 37734
ezt azért megnyugtató tudni:)
SD2024-11-06 15:35:53 // 37733
igen de van egy vész pöcök azzal ki lehet tenni üresbe, pl ha menteni kell vagy ilyen, de úgy mechanikailag van oldva a park.. szóval onnan nem fogja max a kézi..
meg akkor a villany fallback:D
meg akkor a villany fallback:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-06 15:04:51 // 37732
Igen, vész üzemben hagyományos fékként működik. Jóval nagyobb a főfékhenger mint a normális, pont emiatt. Itt nincs fékszervo, szóval ha elszáll az elektromos rész, akkor izomból kell fékezni.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-06 15:03:11 // 37731
Lesz az, a 90-es, 2000-res évek eleji prémiumokra is már ez volt a mondás, csak sok gurul még. Olcsó hobbi ezután se lesz az oldtimerezés.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-06 14:49:39 // 37730
Szerintem nem bonyolultabb mechanikailag mint egy ABS kocka. Kompakt, letisztult megoldás. Jópár szolenoid van benne az tuti.
Piritu - 1.000.0002024-11-06 14:34:44 // 37729
Nekem automatikusan P-be teszi ha leveszem a gyújtást…
SD2024-11-06 14:25:31 // 37728
Na pont ezen gondolkoztam ha somehow berakom üresbe kézifék nélkül elgurul a fax-ba ?:D vagy meg bírom állítani akkor is ha nincs rajt gyújtás?
De ha van vész üzemmód akkor az megfelel a szervótlan féknek ami meg müxik hardveresen?
De ha van vész üzemmód akkor az megfelel a szervótlan féknek ami meg müxik hardveresen?
Piritu - 1.000.0002024-11-06 14:24:11 // 37727
Bár egyre kevesebb a remény hogy a mostani autókból oldtimer lesz :-(
Piritu - 1.000.0002024-11-06 13:45:16 // 37726
Oldtimerként egy álom lesz javítani / életben tartani :-(
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-06 13:41:28 // 37725
Utánaolvastam, mert pár dolog ellentmondásos volt. Pl. hogy én csak hidraulikát láttam elöl, semmi elektronikát. Szóval a féknyergek sima hidraulikus nyergek. Az egész IBS rendszer az a kis gyösz amit SD belinkelt lentebb. Abból kimegy nyergenként egy fékcső, és ennyi. Minden a központi egységben van.
A működési séma kb ez:
Tehát a fékpedál a főfékhengerrel összeköttetésben van, de valójában a fék nyomást normál működésnél nem lábbal hozzuk létre. A képen a vészhelyzeti működés van pirossal, vagyis olyankor sima normál fékként is tud működni, ilyenkor a főfékhenger hozza létre a nyomást.
A normál működéshez a főfékhengeren van egy pedál pozíció szezor, és a pozíció és a program függvényében az M motor hozza létre és modulálja a féknyomást. A pedál felé pedig átkapcsolnak a szelepek és a főfékhenger olajnyomása csak a pedálérzetet hozza létre. Ha jól értelmezem. Vagyis normál működésnél a főfékhenger maga a pedál szimulátor, annak a nyomását állítgatja, miközben a valódi féknyomást a motor hozza létre a pedál pozíció függvényében. Illetve ez egyben ABS és minden is, mert kerekenként tudja villámgyorsan kivezérelni a nyomást, lényegében függetlenül attól, hogy ráléptünk a fékre, vagy nem.
Egy hagyományos abs-es autónál is van abs pumpa, ami képes valamennyi nyomást létrehozni, így alkalmasak ESP és eLSD fukciókra is. Ez egy lépéssel tovább megy, maga az elektromos munkahenger hozza létre a teljes nyomást, és vezérel minden féket egyenként a teljes fékerő tartományban. Így a rendszer elvileg sokkal gyorsabb, és igazából egyszerűbb, kompaktabb. Az ABS, ESP, eLSD funkciókat az ecu intézi, ez a rendszer pedig a négy kimenetén épp olyan funkciót lát el, amit a program mond neki.
A működési séma kb ez:
Tehát a fékpedál a főfékhengerrel összeköttetésben van, de valójában a fék nyomást normál működésnél nem lábbal hozzuk létre. A képen a vészhelyzeti működés van pirossal, vagyis olyankor sima normál fékként is tud működni, ilyenkor a főfékhenger hozza létre a nyomást.
A normál működéshez a főfékhengeren van egy pedál pozíció szezor, és a pozíció és a program függvényében az M motor hozza létre és modulálja a féknyomást. A pedál felé pedig átkapcsolnak a szelepek és a főfékhenger olajnyomása csak a pedálérzetet hozza létre. Ha jól értelmezem. Vagyis normál működésnél a főfékhenger maga a pedál szimulátor, annak a nyomását állítgatja, miközben a valódi féknyomást a motor hozza létre a pedál pozíció függvényében. Illetve ez egyben ABS és minden is, mert kerekenként tudja villámgyorsan kivezérelni a nyomást, lényegében függetlenül attól, hogy ráléptünk a fékre, vagy nem.
Egy hagyományos abs-es autónál is van abs pumpa, ami képes valamennyi nyomást létrehozni, így alkalmasak ESP és eLSD fukciókra is. Ez egy lépéssel tovább megy, maga az elektromos munkahenger hozza létre a teljes nyomást, és vezérel minden féket egyenként a teljes fékerő tartományban. Így a rendszer elvileg sokkal gyorsabb, és igazából egyszerűbb, kompaktabb. Az ABS, ESP, eLSD funkciókat az ecu intézi, ez a rendszer pedig a négy kimenetén épp olyan funkciót lát el, amit a program mond neki.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.