Fórum >> Típusok >> Giulia

8 db csevegős hozzászólás elrejtve
leopop32025-07-30 12:02:07 // 39756
Vágom mindenkivel elbeszélget de ettől még nem lesz jó sajnos! :DD

Akkor ha kritikus vagy a chip-pel tessék felkeresni az AET-t vagy megnézni a kopasz egyik videóját 😉
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
leopop32025-07-30 09:31:38 // 39752
Squadra okés külföldiek közül profik de ezt az Etunners nagyon gyorsan el kéne engedni ha nem akarsz egy vödör csavart az autóból. Hosszasan tudnám sorolni miért sajnos.

Itthon akik igényes munkát végeznek az alábbiak: AET és a LA chip a többi ámítás, hazugság, komolytalan bohócok sora.

Nem véletlenül hordja a kopasz is az összes autóját és komplett ügyfélkörét az AET-hez 😉
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2025-07-29 21:54:06 // 39750
Ha megy a gép, akkor minden irány jó irány :DD

Otthon úgyis csak annyit mondtam, hogy megyek szervizbe, majd jövök. Szerencsére a zasszony nem nagyon számolgatott utána, hogy mért negyed 8-ra értem haza a 45 percre lévő szervizből, ha 5kor zár (és amúgy is eljöttem már onnan 4kor :DDD)
RomeoOne2025-07-29 21:54:06 // 39749
Ha megy a gép, akkor minden irány jó irány :DD

Otthon úgyis csak annyit mondtam, hogy megyek szervizbe, majd jövök. Szerencsére a zasszony nem nagyon számolgatott utána, hogy mért negyed 8-ra értem haza a 45 percre lévő szervizből, ha 5kor zár (és amúgy is eljöttem már onnan 4kor :DDD)
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-29 20:36:45 // 39748
A hibrid turbók gyári aktuátorral mennek, vagy ecm reflash..
Eddig csak a reflash volt turbó cserekor is a valid megoldás, de idén a MES 5.3-ba belekerült a turbó csere menüpont, ami az overboost countert és az aktuátor betanult dolgait reseteli. Volt regisztrált MES-em, de az 5.3-hoz újra ki kellett fizetni az 50 EUR-t. Erre pl. kicsit sem sajnálom, ez A normális megoldás, amit ezek szerint a gyári diag sem tud (?).

A dolog valóban úgy néz ki, hogy ahogy kopik, hozzá tanul, indítás után van a tanulási ciklus .
A kar nálam nem lötyög, nincs kopva az aktuátor csonkja sem, levettem. Az egyetlen dolog ami kottyan, az a wastegate tengelye oldalirányban. Én azt is elfogadom hogy ez normális, és zörög, ha ezt egy szervíz megállapítja és lehetőleg leírja. Ha minden Giulia/Stelvio zörögne, gondolom mondták volna.. hogy "ez ilyen". 😅
Most várok.. ez meg ilyen.
SD2025-07-29 18:32:59 // 39747
mondok egy nagyon gány megoldást de csak ha van időd.. cellux vagy alufólia, vagy alami nagyon vékony kis tekerentyű a servo tengelyre?

Azzal kiderül hogy a szétkopott aktuátor kar okozza-e a kiállást, vagy tényleg a turbo?
Ettől függetlenül a szervízben cseréljék csak egyben, de majd utána jó tanulság..
Vagy a legolcsóbb valamelyik ilyen utángyártott kart berendelni?

Próbaképp?
SD2025-07-29 18:24:32 // 39746
Azért az elég nagy baj lenne ha kiderül hogy egy szuperszámítógép modellezi és tanítja, küldi fogadja az elkúródott adatokat, amik alapján új map-eket és vezérléseket tanulnak az egységek hogy valahogy elfocizzanak a gari idő végéig, a lekvárból készült szétkopó alkatrészeket?:D:D

Új ötlet: esetleg egy chiptuning szervízzel ha beszélsz?
Ott biztos mókolják a turbo vezérlést is, nem hiszem hogy egy hibrid turbo ugyan azzal a mappal megy mint egy gyári..

Squadra vagy Eurocomulsion, de az Etuners srác is csinál már saját chip-et
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-29 16:09:20 // 39744
Frissítés: a kikényszerített 1km az nem korrekció volt, hanem újratanult. Megfelelő számú és sorrendű csatilehúzás és mechanikus arrébb bazgatás után feladta és újratanult.
Ezt onnan tudom, hogy a MES 5.3-ban már van ilyen funkció, hogy reseteli az aktuátort és újratanulja. Lefutott, és méterre pontosan ugyanott, 1km múlva jött vissza a hiba.
Szóval a helyzet a következő:
Az autó azért volt jó, mert a 40e km alatt folyamatosan korrigálgatta az aktuátor tábláját. Valószínűleg a szervízben is sikerült pont úgy lehúzni a csatit és megmozgatni a kart, hogy ezt a sok km alatt adaptálódott táblát buktuk, és a wg már van annyira gatya, hogy nem bír újratanulni hozzá.
Aki a wastegate kar környékén piszkál, kínosan ügyeljen, hogy be ne indítsa az autót kihúzott csatlakozóval, vagy leakasztott karral. Annak hamar elkalibrálódás a vége. Szerencsés esetben 50 EUR és egy regisztrált MES gyógyítja, szerencsétlenebb helyzetben nem.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-29 14:48:35 // 39742
7.4-en áll a fogyi, azóta városoztam is kicsit, muszáj használnom. 280km ment bele vészmódban eddig. Egyébként kb pont egy 90 lovas szívó benzines feeling, csak nem mertem annyira megforgatni. Előzni is tudtam vele, viszonylag normálisan közlekedni is. Ehhez rá kellett jönnöm, hogy csakis M-ben szabad használni. Automata mód, N, az 1500-ról próbál gyorsítani nagyonkevés Nm-rel, vacak érzés. És amikor érzed hogy na, kezdi összekaparni magát, felvált. Kb használhatatlan. Szóval vészmódban ragadottak tessék M-be kitenni, és egész használhatóvá válik az autó XD
Legyorsultam vele valami kis kotla citroent XDD
Egyébként 1-2 órát rászántam, és arra jutottam, hogy valóban el van kalibrálva az aktuátorom. Sikerült némi korrekcióra kényszerítenem, de ezzel is 1km-t tudtam megtenni és visszaírta a hibát. Kéne egy gyári ECU reset, simán gyári szűz programmal felülcsapni az ECU-t, és 99% hogy tudnám használni turbócseréig.
Nyilván hívtam Nyíregyházát, mint legközelebb lévő márkaszervízt, hogy esetleg egy ECu resetet csinálnának e...Hopp ex márkaszervízt. Ők sem foglalkoznak már Alfával. A customer support tart a nullához, és ez engem a továbbiakban eltántorít ettől a márkától, bármilyen csodákat hoznak ki esetleg ezután. Bár ebben sem hiszek, de ki tudja.. Új Alfám 100% hogy nem lesz mégegyszer. Ennyi már legalább letisztult. Hajrá kedvenc márkám, csak így tovább, és roló le.
Iszonyat sok dolgom volna, és ebből a hétből már kettő nap ment el a használhatatlan autómra. Mer' én hülye megpróbáltam valahogy életre lehellni, de kéne gyári diag cucc. Az meg nem van.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2025-07-29 11:01:04 // 39739
Bezzeg amikor visszajött az ereje... Az érdi felhajtóról úgy repültem be a kanyarban a belső sávba, hogy szerintem mindenki összeh.gyozta magát körülöttem a forgalomban :DDD De nem akartam a kotlák mögött ragadni és pont volt egy rés a kocsik között, amit nagy gázzal még meg tudtam csípni :D



Sokat panaszkodunk, hogy milyen amikor nem jó, de azért a legtöbbször jó a gép. Csak azt senki sem írja be, hogy ma is de jó volt :D Mondjuk nehéz is lenne írásban átadni. olyan ez, mint a szerelem. Ha érzed, tudod, ha nem, akkor úgysem lehet elmagyarázni milyen. De amúgy kurvajó. Vegyen mindenki egy Giulia-t, hogy rájöjjön xDDD
SD2025-07-29 10:53:04 // 39738
Na most tegnap megtapiztam Warbi aktuátor karját. Nem röhög! :D

Hossz irányban nem lóg
oldal irányban az első felének van egy kis lógása, nagyobb mint az enyimen sztem.
a hátsó felének nagy billegése, amit nem tudok hogy a westgate tengely vagy csak a kar illesztése az aktuátor karhoz de ezt magamtól nem vettem észre csak mikor Warbi mondta.
Magasság irányban a csapokon tud mozogni valamennyit, nem keveset, 0.5-0.7mm

Utána csak sötét garázsban rámentem a pirosra, az legalább hideg volt :D

hossz irányban tizedes lógás
oldal irányban semmi elől
magasság irányban van valamennyi ok
hátsó rész amire Warbi panaszkodott talán nem annyit de nekem is mozog

40k km-hez közeledek (35k na...)

Most akkor gyárilag szarul van illesztve, és mehetnénk is turbo-t felújítani mielőtt szétveri a komplett servo-t mindent? Vagy ez ilyen azt kész?

vizuális alkatokbak ebben a videóban mutogatják
RomeoOne2025-07-29 10:34:19 // 39737
Enyém 1 literrel kevesebbet, mint amúgy. 12,5 körül.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2025-07-29 10:09:57 // 39735
Egyébként az a durva, hogy nem eszik sokkal kevesebbet így sem. Nem megy, cserébe azért fogy az üzemanyag.
SD2025-07-29 07:29:02 // 39734
Na és mennyi lett a fogyi? Pár ha pörgetted nem lesz 5l/100 :)
106Nm az erősebb mint a Hondám volt, és azzal megjártam olaszországot:D
Előzésnél klíma ki, mondjuk az forgott bármennyit, de bármynninélnvolt meg a 90ló nem 2-3k közöt.

Vedd ezt összehasonlítási alapnak hogy mennyire jó amikor jó.

A népek: szar benzinnel mennek, nem karbantartott belét húzó autókon, és igen még vezetni sem tudnak:)

Mikor 120-al közlekedtem miskolcra tapasztalndó a külföldi közlekedés lehetőségeit:D
Beállt mögém konvojozni egy kék focus, amúy egész kilturált volt az M3 amin meglepődtem, vagy elfogyott az emberek pénze vagy nem tom mi van…
123-ra állított tempomattal (ez az emausztria kompatibilis mód) tudtam biztonságosan előzni haladni:D és nem voltam
A leglassabb:D

Na hazafele már bele kellett kóstolni a 180-ba mikor egy Audi A5 (141 tempomat) és vagy 3x visszaelőzött aztán meg visszalassított 130-ra:D

Ez most ilyen nyár:) light nem feszülünknmeg, amúgy is augusztusra sok baleseti lehetőséget mond a csillagtudomány. Tessék vigyázni!
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-28 21:43:00 // 39731
Arra jutottam, hogy valószínűleg lehúzták a csatit a szervízben, gyújtásra tették, és ez okozta a hibát..Ha beindították, és lehúzott csatival próbált fél perc múlva pozícióba állni a wastegate, lehet hibás értéket tanult, és most ezért szívok. Nincs valakinek egy Witech-hez hozzáférő ismerőse? Vagy valaki aki cserélt már turbót 2.0 motoron?
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2025-07-28 20:43:37 // 39729
Egy ilyen bálna kupé pont nem csapatásról szól, persze csapatni Lada Samarával is lehet :)
Ízlések és pofonok.. :)
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-28 19:55:04 // 39728
Hazaküzdöttem a ződet. Tanulság: minden szart elvezetek XD
70 lóerővel a gödöllői emelkedőn a külső sávban előztem a sort. Eszembe jutott Feri, hogy így szokta. Na most én is. Nem mertem elvenni a gázt, mert megáll XD Úgyhogy kormányból oldaottam meg.
Hazafelé a Giuliával vészmódban is megtaláltam a használható üzemmódot. Az autó gyötrése nélkül 2ó45p alatt itthon.
Ha valaki vészmódban ragad, egy kis tapasztalat: N-ben működik, nagyon gyenge nyomatékkal. A normális közlekedéshez M-be ki kell tenni, és kézzel váltani. KOnstans 106Nm-re képes, így picit forgatva még ki is préselhető belőle egy kis lendület.
Valóban 150-nel képes menni, max, de emelkedőn lassul. 130 kb tartható vele.
A 4-es fele jöttem, így Szolnoktól kímélőben 90-100-zal hazajött. Előztem is vele, meg lehet minden vackot szokni :-)
Nagy tanulság, hogy ezzel a két lekotlott taligával is a gyorsak közt voltam az utakon. Az átlag autók irtózatosan gyengék, és vezetni sem tudják őket.
Egy E300-zal utak királya lennék. Mondjuk a Giuliával is, ha méltóztatna működni.

Tűzforrón itthon megnéztem, így is iszonyatosan lóg a wastegate tegely, mégis aktuátor hibát tárol csak, majd vészmód. Még nem állt össze fejben, hogy mi történt, de egy biztos, hogy jelenleg full szívó üzemben megy.
8 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2025-07-28 12:05:52 // 39719
indítsuk el a szavazást:

Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod

Légtelenítő csavar készlet:
https://shop.alfissimo.com/inicio/2635-1184-coolant-bleeding-plug-kit-giuliastelvio-20l.html#/621-option-2x_bleed_screws_with_o_rings_giulia_kit_4_cyl_20l_22jtdm

Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést.

Watgate kar:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)

Légtelenítő csavar készlet:
Ákos Orosz
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Shadin2025-07-28 11:32:45 // 39717
5 felnőtt ember (sokkal) kényelmesebben fér el egy Golfban széltében. Gyerekek már nem kicsik, a párom ült kényszerűségből hátul küzépen, de a két másik felnőtt meg rácsúszott az oldalsó dombok miatt :-(
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2025-07-28 11:21:19 // 39715
indítsuk el a szavazást:

Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo

https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod

Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést.

Akit érdekel:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.