Fórum >> Típusok >> Giulia

DKori2018-10-16 23:19:29 // 6470
Ezzel egyet értünk (ezért is írtam, hogy van feljebb)! :)

Olyannyira, hogy konrkétan (most nagyon off pályán vagyom de) a must have nekem is egy Stelvio benzina lenne blu misano színben ÉS nem kérdés, hogy (ha nem eleve 280 cavalli lenne) idővel menne rá a 280as progija, mert csak. ;)

Ettől független tartom, hogy a szituációk 95%ban a 200 lovas is "mindenre elég".
Liquid2018-10-16 22:31:36 // 6469
Bill Gates mondta egyszer, hogy 640Kb memóriának elégnek kell lennie mindenre :D
Ennyit érnek az ilyen kijelentések :D
Liquid2018-10-16 22:26:18 // 6468
a 200 lovas Júlia teljesen jó, nekem is elég lenne, de attól még lehet többre vágyni, nem ördögtől való az.
tdemeter2018-10-16 22:22:43 // 6467
Jaja, ez off a javából!:)

Elbeszélünk egymás mellett és mivel az alapfelvetés sem jött át,úgy érzem, hogy nem fogjuk meggyőzni egymást a másik a témával kapcsolatban.
Részemről lezárnám ezt a témát.
Akinek átjött a mondanivalóm annak hajrá, aki meg nem ért velem egyet, hát így jártam...
DKori2018-10-16 22:21:54 // 6466
Jó kis flame lett, és ahogy látom az egész abból az alap felvetesből indult ki, hogy "épeszű" (akár dinamikus!) közlekedésre ugyan már miért ne lenne elég a benzines Giulia 200 lóereje? :) Amivel szubjektíve én is maximálisan egyet értek, mert képtelenségnek tartom, hogy lenne olyan épeszűen elvállalt forgalmi szituáció, amihez kevés lenne az ereje. Minden másra meg ott a MasterCar...ja nem: az erősebb változatok, hisz van még felfelé szépen (aztán p*csméregetéshez meg úgyis mindig van gyorsabb/komolyabb...).


Nem annyira borzasztó régen, az alapmotorokon való fanyalgás valóban azt jelentette, hogy egy 75LE-s Golf, vagy 1.6-os Vectra mondjuk lassult az érdi emelkedőn (sőt más ligában ma is vannak ilyenek...), vagy emelkedős főúton meg kellett gondolni egy busz/kamion megelőzését, a klíma agyonvágta az egészet...na erre azt mondom, hogy ezek valóban abszolút értékben is alulmotorizált gépek, mert a userek 90%a sok sima szituációban is érzi, hogy nem azt csinálja az autó amit ő szeretne (aztán, belátva a korlátait, ezekkel is el lehet A-ból B-be jutni...). Ehhez képest valóságos hisztinek tűnik ha valakinek savanyú a citrom a 200LE-s Giuliaban, Stelvioban..szerintem (akár némely tesztben is), erősen ki van ez a dolog forgatva. Most komolyan: ilyen adatokkal Alföldre való autó csak?! :D 10-15 éve még a csúcsmodellek tudtak alig jobb dinamikát felmutatni...ennyirw álszent megalománok ne legyünk. :) A konkurenciánál is van 320i, meg 2 literes A4es stb hasonlóan/gyengébben motorizálva...
Liquid2018-10-16 21:54:37 // 6465
na jól szétoffoltuk szegény Júlia-topikot :)
Liquid2018-10-16 21:54:08 // 6464
EZ igaz is, mert amiben gyárilag több a ló, az biza jobban el van eresztve fékkel, futóművel is általában. Ettől még nem feltétlen kell 100%-ban kihasználni, elég ha ottvannak a lovak és előjönnek ha kell. Ne kelljen már ezt pont neked magyarázni :)
Mér vettél TBI-t, ménem csak 1.8 szívót? Naugye! :)
Szerintem senki nem írt olyat, hogy 600 ló kell..
És ha valakinek pöcsnövelésre kell a több ló? Mit tudsz vele csinálni? Megfenyíted? :)
Hülyék voltak mindig, vannak és lesznek is. A csóró hülye a régi 1.3-as Swift-tel agyatlakodik, a középosztályos hülye a Passat-tal, a lóvés hülye meg 530D-vel, a geek hülye meg Teslaval :) Mindegyik alkalmas arra hogy megöljön, sőt a szarvas is, még akkor is ha csak 60-nal mész...
Ha nem lenne csak egyfajta autó, akkor más módon mutatná meg, de az se biztos, hogy jobb lenne nekünk...
Liquid2018-10-16 21:44:05 // 6463
vágom, én is ITs, konkrétan programozó vagyok, értem, de nem értek egyet vele :)
És hányan nincsenek tudatában a képességeiknek az 1.2es Fábiában, és hasonlókban, legalább annyian mint a nagy és erős autókban. Pont egyformán veszélyes mindkettő. Az egyik azért mert nem bírja befejezni az előzést és nekedjön, vagy épp előtted megy az árokba, majd az őt kikerülő kamionos jön neked. A másik meg esetleg besokall és eltalál, vagy belemegy az árokba...... A végeredmény ugyanaz.
Most jön majd az hogy a Fábia nem öl meg, akkor helyettesítsd be egy tetszőleges nagyvasra, ami hasonlóan motorizált.
Igen dinamikusan közlekedek, sokszor kiautózom a lóerőket, legalábbis ami a gyorsuláshoz kell mondjuk 70-140 között. De ettől még nem érzem, hogy közveszélyes lennék. Biztos velem van a baj. Az is tény, hogy a Pandából, apám Fiestájából, vagy a régi Samara-ból is kiautóztam és kiautózom amit lehet.
Az agyoniskolázott audis gépében meg lehet hogy egy 1.9 tádé van 115 rettenetes lóval, csak 150-160-ig az is képes tolni. Akkor most mi van? Ő nem közveszélyes csak az akinek újabb A6 van 250 lóval? Vagy?
És ha le akar tolni, kit érdekel? Hadd jöjjön, lehúzódok, elengedem amint lehet, ennyi. Nálam is volt 2 kicsi gyerek...
Ha nagyon agyatlanul tol, akkor elengedem majd beállok mögé és megmutatom neki, hogy nem viccből nem mentem, hanem azért mert előttem is voltak, és felrakom neki a refit. Ennyi :) Ha agresszív gyökérnek tartasz akkor az vagyok nem zavar :)

Hozzáteszem nagyon nem szeretem ha rámmásznak, és én se teszem ha egy mód van rá, de az is tény hogy az autópályán a legtöbb vakegér csak akkor hajlandó lehúzódni, ha kellően közel mész, különben nem vesz komolyan.

Nem tudom hogy jutottál el az autópályás "zavarnak, hogy közel jönnek" érzéstől, a felesleges minden autó ami 200 lónál erősebb, de igen rossz irányt vett a dolog...szerintem...
tdemeter2018-10-16 20:40:10 // 6462
Visszaolvasva valóban nem volt jó hasonlat.
Kb úgy vannak az arányok, ahogyan te írod. De ez sokat nem változtat a helyzeten.
berobbantam2018-10-16 19:41:18 // 6461
A 70 veszélyesebb mint a 120.Amúgy meg jó a plusz ló.Attol nem kell feltétlen száguldozni.Nekem 110 körül van az utazóm.Pályán 140-150.Előzéskor visszarakom egyet és nem igazán padlózom akkor sem.De ha netán befutok egy baromba aki akkor kezd el sietni mikor mellé érek akkor egy kövérrel még mindíg leléptem.Gyengébb autóval lett volna már pár csattom.És azért a kis olajkájha is meglépi a 200-at négybe ha kell.De ez nem jelenti azt,hogy ettöl mindíg annyival járok.
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
tdemeter2018-10-16 17:57:21 // 6457
A != az "nem egyenlő"-t jelent. IT szakemberként néha írok ilyen nem triviális dolgokat.

Visszatérve a témára, szerintem viszont te egyszerűsítetted le amit én írtam.
Egyfelől senkit sem neveztem potenciális tömeggyilkosnak, ráadásul az alfás társadalom tényleg nagyon rendben van. Mint írtam, nem személyes, nem alfás, hanem úgy általános gondolatokat írtam.

Azt szerettem volna érzékeltetni, hogy a nagyobb lóerő igenis bevonza ezeket az arcokat és emiatt sokkal veszkósabb úgy egészében véve.
Egyszerűen arról van szó,hogy ha gázfröccsel tudsz kamionsort előzni, akkor előbb-utóbb így fogsz közlekedni (lásd motorosok).

Egyetértek veled abban, hogy az, hogy miként közlekedsz és menyire vagy az autóddal és a saját képességeiddel tisztában az egyik legfontosabb.
De őszintén, hányan vannak aki nincsenek? Rengetegen.
Mikor az agyoniskolázott audis tapad rám az autópályán 130-nál és nagyon előzne, van 20 centi közöttünk, nálam meg két kicsi gyerek ül a hátsó ülésen, akkor most miről beszélünk? Mert én ilyenekkel találkozom állandóan.
Nekem pl ilyenek jutnak ilyenkor eszembe:

- Ha itt most nyomnék egy satuféket, akkor vajon csak mi, vagy ő is meghalna?
- Ez hol volt, amikor az iskolában a "követési távolságot" tanították?
- Mért nem szakadt anyádba a fejed, húzzál már a francba
- Ha ennyi ló van, akkor most minek kell rám tapadni, miért nem lehet távolabbról kiváni az előzés pillanatát?

Ráadásul ehhez audi sem kell, egyszerűen nincs vezetési kultúra.

Iszonyú idegesítő.
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2018-10-16 15:55:16 // 6453
" erősebb autó != több baleset+nagyobb felelősség, az téved," - hát pedig ebben nagyon nem értünk egyet. Ugyan miért lenne nagyobb felelősségem nekem a 230Le-vel, mint bárkinek gyengébb autóval?
Sokkal többet jelent az, hogy a sofőr mennyire van tisztában a saját és autója lehetőségeivel\korlátaival.

Ha valaki agyatlan, akkor egy mopedautóval ugyanúgy potenciális gyilkos mint egy Lambo Urus-ban ülő másik, pont ugyanannyira ártalmatlan is.
A legtöbb necces szituációt a közutakon az átlagautók hozzák össze, olyanok mint amit leírtam pár kommenttel visszább.

Nagyon leegyszerűsíted a dolgokat. Korántsem ennyire fekete vagy fehér az élet és a közlekedés.
Az sem igaz, hogy az autósok 80-90%-a 90-nel megy, vagy legalábbis amerre én közlekedek ott nem. Vannak a 60-80-asok, meg a 100 vagy afölöttöek, és egy 3. jóval kisebb csoport a 90-es. autópályán is hasonló a leosztás.

Ne keverd össze az erős autókat a maffiózókkal, meg hasonlókkal. Bakker Alfát tekerünk mindannyian, sokunknak van a kor és kategóriatársainál erősebb gépe, valahogy mégse lettünk tömeggyilkosok. De ez igaz az általad felsorolt márkákra is.

Ha megnézed mennyi olyan autó fut az utakon, ami szerinted túl erős, akkor magad is meglátod, hogy ez alapján kár általánosítani.
Citroenből is van nagyon sok olyan ami szerinted túl erős, de Suzukiból, meg akármiből , mert 1300kg, 150Le az nem egy ritka dolog. Mindegyik nem alapmotoros új autó kb. beleesik. ebbe a merítésbe.
zgi5212018-10-16 15:50:40 // 6452
a szabályokat betartani és betartatni kell! svájcban, németo.-ban nagyon nincs pardon sztem. nálunk egyik sem létezik, max. a szabály.
tdemeter2018-10-16 15:29:51 // 6451
Előre is elnézést kérek a - talán kissé személyes jellegű- hozzászólásommal amely most jön, de elolvasva a kommenteket (amelyeket ismét sikerült nekem kirobbantani, jeeee ! :) elképedve rajzolódik ki előttem annak a tipikus, - általam mélyen elítélt - autós típusnak a képe, akik a forgalomban folyton letol, agresszíven előzget és amelyet látván el szoktam képedni, hogy az ilyet miért nem büntették még meg a forgalomban???. Senkit sem szeretnék megbántani, személyeskedni pedig pláne nem, de aki azt gondolja hogy erősebb autó != több baleset+nagyobb felelősség, az téved, vagy túlságosan (tévesen) bízik önmagában.

Én azt mondom, hogy egyszer kell tévedni csak, onnantól nekem bárki magyarázhat, hogy mi a helyzet ezzel.
Az egész történet számomra kísértetiesen hasonlít a motorosokra. Én évek óta úgy gondolom, - és szerintem a statisztikák is ezt mutatják -, hogy a motorosok (tisztelet a kivételnek, nem bántani szeretném őket) is előbb-utóbb elesnek, pedig nem ez volt a tervük. Nekem is van ismerősöm, aki állította, hogy ő nagyon vigyáz majd. Vett is egy motort, ment is mint a gép, de aztán csak elesett. Akkor felépült, de folytatta és hát a motor az olyan platform, amin az ember nem tud ellenállni a kísértésnek, így persze megint elesett. Akkor már maradandó sérülései lettek,lebénult. Eddig a pontig váltig állította, hogy NEM, nem veszélyes, IGEN, ő vigyáz, NEM kell aggódni.

Bár én is utálom, de az úton 90-el lehet menni papíron, ezt ma, itthon kb senki sem tartja be.
Ennek is sok oka van, főleg, hogy az emberek nincsenek megfogva még emiatt, hiába sok gagyi VÉDA és társai. Ha 2 kilométerenként mérnének és hetente kapnád a büntetést előbb utóbb elgondolkoznál rajta.
Az, hogy a sebességhatárok jók-e már más kérdés, én sem tartom be sokszor, és állítom, hogy nálam jobban senki sem utálja jobban az önkéntes rendőröket és azokat, akik 90-es táblánál 70-el mennek - mert akkor 2 decivel kevesebbet eszik, vagy akkor biztonságosabb nekik. (
De itt nem erről van szó. Arról van szó, hogy ha a forgalomban résztvevők 80%-a 90-el megy, a maradék 20 meg gyorsabban, akkor valahol mégiscsak a többséget szívatják ezzel és nem fordítva. És ebből a szempontból nézve annak van igaza, aki betartja a szabályokat.
Másfelől javaslom azoknak, akik szerint a BMW, AUDI, MERCI (és az összes erős kocsit ide rakhatnám) kategóriás autók és az azzal társuló, lóerőkben mérhető fölényességi érzés csak valamilyen kitalált baromság - és ezek jóval kevesebb balesetet okoznak, mert hát csak - hogy egyszer látogassanak el a Dunakeszi-Gyártelep vasútállomással szemben lévő rendőrségi telepre, ahol azokat a lefoglalt autókat tárolják, amelyek valamilyen baleset vagy bűncselekményből származnak és számolják meg, hogy a felsorolt márkákon kívül milyet és hányat látnak majd...
Időnként valóban felbukkan 1-1 renault, citroen is, de azért nem ez a gyakori:)

Hozzászólásommal senkit sem szerettem volna megbántani, nem kedves RomeOne, nem neked szólt direktbe a hozzászólás! :)

Peace and Love!
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2018-10-16 12:34:48 // 6447
megöregedett :D KUL-on már gyorsulni de akart...
Túl sokat dácsiázott :)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2018-10-16 12:05:28 // 6445
feltörték a profilodat? :D
6 db csevegős hozzászólás elrejtve
esvé2018-10-16 09:17:21 // 6438
Ôsz
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Tocke2018-10-16 08:07:52 // 6436
Természetesen egy jóval drágább autó nagyobb aktív és passzív biztonsággal védi a vezetőjét mint egy budget kategóriás. Ezzel tisztába van mindkét kategória vásárlója is. A lényeg úgy is fejben dől el. Eleve nem tartom elfogadhatónak, hogy olyan gondolattal induljon valaki útnak egy +10 millás +200 lovas autóval, hogy nem számít semmi, ebből úgy is jó eséllyel épen kiszállok. Mondom ezt úgy, hogy nálam is bakancslistás egy V6-V8, (ha ki nem pusztítják őket addig) amik már bőven túllépik a fent említett tartományt. Szóval persze mindenki helyezze előtérbe a biztonságát a saját autója megválasztásával, de helyezze előtérbe mások biztonságát is autójának megfelelő használatával.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2018-10-15 22:56:18 // 6434
naja, de mondjuk pl. a 140 lovason nem nagyfék van az esetek jelentős %-ában...
159-nél csak ennyi az eltérés, esetleg a gumi szélesség.
Viszont adott esetben egy modell alapmotoros és top kivitele között műszakilag jelentős eltérés lehet futóműben, fékben, passzív és aktív biztonságban.
Nem biztos hogy van, de alapvető igazság az, hogy az erősebb modellek jobban el vannak látva okossággal.
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2018-10-15 22:10:47 // 6430
Már miért lenne hiába? Nyilván nem ugyanaz az élmény, mint nélküle, de +100 lóerő az akkor is +100 lóerő :DDD
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
vzsiros2018-10-15 21:05:03 // 6428
Liquid2018-10-15 20:41:33 // 6427
Ez így van sajna :(
KUL-ról hazafele egy Scenic ölt meg majdnem 1 biciklist, a szembejövőt és 2-3 autóst akit előzött, mert nem gyorsult az a szar, csak az önbizalma volt túlzott. Én nem előztem ott.
Aztán persze pár km-rel később utolértem, 100-zal ment...
Liquid2018-10-15 20:35:26 // 6426
Tökéletesen egyetértek. A több lóerő nem feltétlenül jelenti az agyatlankodást, vagy az állandó gyorshajtást meg hasonlókat. Ellenben az a biztonságérzet, hogy az előzést be tudom fejezni, csendben, nyugalomban anélkül, hogy határon autóznék, megfizethetetlen :)
4 db csevegős hozzászólás elrejtve
Jani72122018-10-15 19:10:36 // 6421
Hiába okositod fel, ha a menetstabilizációs elektronikát nem tudod kikapcsolni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.