WarbiRunner (Gyuri)2025-02-27 11:02:19 // 38572
Az egy darab vas dologban nem hiszek. A szürkeöntvény alapanyagában is van eltérés, szerintem nem mindegy honnan van a vas, mennyi az újrahasznosított benne, mi a pontos összetétele. Ami még nem mindegy, az utólagos hőkezelés. Egyáltalán van e, és milyen "recept" alapján feszültségmentesítik az anyagot. Egyszerű alkatrész, de itt is vannak apró lépések ami minőség különbséghez tud vezetni. Csak nézd meg ezt a táblázatot, hogy a szürkeöntvény fizikai tulajdonságai milyen skálán tudnak változni.
leopop32025-02-26 23:36:54 // 38571
Ugyanez a tapasztalatom a Rottinger fúrt mart grafit line tárcsával Brera alatt. Ahogy lemosom a kocsit egyből rozsdás a tárcsa picit. Szerencsére én esőben illetve rossz időben az autót nem használom így azzal tapasztalatom de valószínűleg akkor is rozsdásodna 😅 Én tavaly nyáron cseréltem őket mert még hiszitek vagy sem de a gyári volt körben az autón, mondjuk a km sem magas nálam illetve én is keveset megyek vele. De egy rossz szavam nem lehet a Roti tárcsára pedig kapott a Laptimingos srácoktól is rendesen, és azért amennyi mazsola és balfasz van az utakon kellett nagyokat fékezzék vele. Kopás nulla mintha új lenne.
Shadin2025-02-26 18:34:38 // 38570
Nagyon sok Brembo tárcsám volt már 156, 159, GT, MiTo típusokon és soha nem volt vele bajom, de manapság bele van ültetve az elmémben hogy a Brembo egy szar, mert egy erősebb fékezésnél hullámosodott pl. a 159-en. Valahol hajlok rá, hogy a megoldást ne a tárcsában keressem, hanem a betétekben. A tárcsa egy darab vas, ennyi dolga van, kb. mind egyforma, ha nem ráz és jól bevonatolt akkor tökmindegy milyen márka. Tehénen pl Deplhi volt a gyári, arra is cseréltem, EBC betétek mentek rá, tök jó volt. Valamelyik Zone-os srác is azt mondta egy videóban, hogy a tárcsa kb. mindegy a betét a fontosabb.
Shadin2025-02-26 18:27:57 // 38569
Ezek sem HC tárcsék :-(
Van ennek jelentősége a való világban?
Van ennek jelentősége a való világban?
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-26 17:55:34 // 38568
Na tényleg fogalmam sincs, úgy emlékeztem, hogy olvastam valahol, de nem találom. Megkérdeztem ChatGPT-t, ő is azt állítja, hogy valószínűleg HC, mert a Brembo a prémium márkáknak általában HC féktárcsákat szállít. Ellenben nem talált konkrét megfelelő terméket, hanem javasolt két alternatívát az autodoc-ról.
DELPHI BG9336C: Szellőztetett, bevonatolt féktárcsa, 330x28 mm méretben.
FERODO DDF3052C: Szellőztetett, bevonatolt féktárcsa, 330x28 mm méretben.
És talán a Rotingernek is van első HC tárcsája. Már ha ez fontos egyáltalán, nem tudom.
Így elsőre szimpatikus megoldás a Ferrodo tárcsa (bár biztos drága) DS2500 betétekkel mondjuk.
DELPHI BG9336C: Szellőztetett, bevonatolt féktárcsa, 330x28 mm méretben.
FERODO DDF3052C: Szellőztetett, bevonatolt féktárcsa, 330x28 mm méretben.
És talán a Rotingernek is van első HC tárcsája. Már ha ez fontos egyáltalán, nem tudom.
Így elsőre szimpatikus megoldás a Ferrodo tárcsa (bár biztos drága) DS2500 betétekkel mondjuk.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-26 17:34:27 // 38567
A felületi rozsdától eltekintve igen. Pár ezer km (és egy óvatos Kakucs) van még benne, morcos lennék ha nem lenne jó. A nagy eső után állt pár napot, a bemarások körül elkezdett virágozni, de pár fékezéssel helyrejött. Kopás nulla látszik rajta, a síkköszörű nyomok még szépen láthatók.
Shadin2025-02-26 15:02:13 // 38566
Rotinger továbbra is jó?
Shadin2025-02-26 15:01:49 // 38565
Szerintem a gyári sem HC :-(
Shadin2025-02-26 15:01:27 // 38564
BOSCH HC az van előlre és hátra is, Brembo "beenig developed".
Konkrétan barand gyártótól csak a BOSCH ad elérhető HC tárcsákat.
Konkrétan barand gyártótól csak a BOSCH ad elérhető HC tárcsákat.
Shadin2025-02-26 14:58:52 // 38563
Kereskedelmi forgalomban nincs 330-as Brembo HC :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-26 13:45:44 // 38562
Rájöttem, hogy van kiszerelt hátsó tárcsám, megnéztem, de nincs rajta gyártó sajnos, csak az Alfa Romeo felirat. A számokból sem jöttem rá semmire. Ráfognám, hogy ATE, de a Giuliettán az ATE két tél után ezerszer jobban néz ki, mint ezek a kikímélt gyári tárcsák, amik sót, latyakot nem is láttak.
RomeoOne2025-02-26 13:07:09 // 38561
Neue Klasse alatt én csak ezt a 3-ast értettem, nem a teljes palettát. Engem ez a koncepció annyira nem is fogott meg, a sportosabb változata (bár álca alatt volt), amit a múltkor linkeltem, az már kicsit csinosabb volt az én ízlésemnek. Meg vannak jó renderek, de annak lehet nem sok köze lesz a valósághoz.
A linkeden lévő álcás változtot eddig nem láttam, de tényleg benne van a Tipo az orrában. Nekem amúgy tetszik, a Tipo formanyelve is nagyon bejött (még meg is fontoltam volna 2. autónak, ha van benne legalább egy olyan 120 lovas 1.4 T-jet, mnit a Bravo-mban, nem csak ezek a harmatos 90 lovasok). Meg a magasabb övvonal, bunkerszerű autó érzést is szeretem. Nem vagyok egy cabrio fan :D
A linkeden lévő álcás változtot eddig nem láttam, de tényleg benne van a Tipo az orrában. Nekem amúgy tetszik, a Tipo formanyelve is nagyon bejött (még meg is fontoltam volna 2. autónak, ha van benne legalább egy olyan 120 lovas 1.4 T-jet, mnit a Bravo-mban, nem csak ezek a harmatos 90 lovasok). Meg a magasabb övvonal, bunkerszerű autó érzést is szeretem. Nem vagyok egy cabrio fan :D
Shadin2025-02-26 12:06:33 // 38560
Köszi!
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-26 09:54:58 // 38559
Debrecenben pár hétig ki volt állítva a Neue Classe Vision koncepció, amivel tele az internet, hogy majd úgy néz ki az új 3-mas. Persze, elmentünk megnézni. Szimpatikus a vonalvezetés, az arányai, a sedansága. Ami különösen tetszett, az a nagy oldalsó üvegfelületek. Ez ad egy 90-es évek érzést, a mai autók bunker jellegűek övvonaltól felfelé.
Szerintem pont ugyanez volt kiállítva:

Aztán kijöttek fotók az álcázott prototípusról. Ami az én szememnek inkább egy régi 3-mas és egy Fiat Tipo keveréke, de semmiképpn sem az a nagyon friss és vonzó dizájn ami a koncepció volt. De majd meglátjuk.
Közben kiderült, hogy hiába mutogatták itt, Debrecen csak az X-et fogja gyártani, ami egyszerűen ronda. Egy nyomott pofájú hörcsög.
Valami iX3 nevű villanyos kiállítva is volt a főtéren, mert itt nyomatják a BMW-t ezerrel. Megnéztük alaposan, a gyerkőc be is ülhetett tévézni. Mert kb ennyit lehet a vezetőülésben csinálni. :-) Olyan semmilyen. És akkor maximális érzelmeket vittem a jellemzésbe XD
Szerintem pont ugyanez volt kiállítva:

Aztán kijöttek fotók az álcázott prototípusról. Ami az én szememnek inkább egy régi 3-mas és egy Fiat Tipo keveréke, de semmiképpn sem az a nagyon friss és vonzó dizájn ami a koncepció volt. De majd meglátjuk.
Közben kiderült, hogy hiába mutogatták itt, Debrecen csak az X-et fogja gyártani, ami egyszerűen ronda. Egy nyomott pofájú hörcsög.
Valami iX3 nevű villanyos kiállítva is volt a főtéren, mert itt nyomatják a BMW-t ezerrel. Megnéztük alaposan, a gyerkőc be is ülhetett tévézni. Mert kb ennyit lehet a vezetőülésben csinálni. :-) Olyan semmilyen. És akkor maximális érzelmeket vittem a jellemzésbe XD
RomeoOne2025-02-25 21:37:59 // 38558
Ugye?
A BMW-s haverok mindig azzal traktáltak, hogy gyönyörű BMW-t csináltunk (Giulia), az FL-el teljes lett a coming out, ne is tagadjuk. :D
Azt mondják, a Neue Klasse-val visszaadják a szívességet, csináltak egy olaszt. És tényleg, mikor elsőre láttam, egyből bele tudtam én is látni az olaszt. Kíváncsi leszek a végleges formájára, akár még valami jó is kisülhet belőle :D
A BMW-s haverok mindig azzal traktáltak, hogy gyönyörű BMW-t csináltunk (Giulia), az FL-el teljes lett a coming out, ne is tagadjuk. :D
Azt mondják, a Neue Klasse-val visszaadják a szívességet, csináltak egy olaszt. És tényleg, mikor elsőre láttam, egyből bele tudtam én is látni az olaszt. Kíváncsi leszek a végleges formájára, akár még valami jó is kisülhet belőle :D
carver2025-02-25 21:26:23 // 38557
nekem nagyon bejön a Neue Klasse, úgy modern hogy ha akarom belelátom az E21-et anélkül hogy megúszós retro lenne. És igen, szedán, halleluja!
Így kell újragondolni a Heritage-et.... Várom 26-ot, kíváncsi vagyok mit húz az Alfa.
Így kell újragondolni a Heritage-et.... Várom 26-ot, kíváncsi vagyok mit húz az Alfa.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-25 21:24:01 // 38556
Az első tárcsák Brembo high carbon ha jól emlékszem.
Shadin2025-02-25 18:23:18 // 38555
Tudja valaki h ki a szállítója a nagyfékes Giu tárcsáinak?
carver2025-02-23 21:36:12 // 38554
Sziasztok, ecotuning-ról van infója/véleménye valakinek?
Köszi
Köszi
leopop32025-02-23 11:03:39 // 38553
Az a baj egyik sem szép :DD
Kéne legyen de hogy mikor ez a kérdés? 😅
Kéne legyen de hogy mikor ez a kérdés? 😅
RomeoOne2025-02-21 10:09:42 // 38550
Sztem határozott előrelépés a hódpofához képest :D
De hátha lesz még földszintes Alfa is a jövőben is.
De hátha lesz még földszintes Alfa is a jövőben is.
Shadin2025-02-20 20:59:16 // 38549
A világító küllők odabaxnak rendesen...
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-20 20:30:58 // 38548
Eskü hülye a telefonom.. házon belül, egy vezérlővel.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-20 20:29:05 // 38547
A múltkor egy 2-es bmw-t konkrétan Kia-nak néztem. Ezek nagyon eltévedtek a dizájnnal. Ez a Neue X meg totál nyomott pofájú hörcsög. Irtó röhejes 😆
Viszont ez az egy vezérlős megoldás egy logikus lépés ha már villanyautó. Haszon belül egy vezérlővelegoldva.. kicsit kegyelemdöfés a Continental, Bosch és egyéb alrendszer szállítóknak.. Kivi lennék ki szállítja az alaplapot.
Viszont ez az egy vezérlős megoldás egy logikus lépés ha már villanyautó. Haszon belül egy vezérlővelegoldva.. kicsit kegyelemdöfés a Continental, Bosch és egyéb alrendszer szállítóknak.. Kivi lennék ki szállítja az alaplapot.
leopop32025-02-20 20:24:34 // 38546
Nyomaték az durva nyilván :DD
leopop32025-02-20 20:23:29 // 38545
Baszki ez borzalmasan ronda megbicsaklott a szemem konkrétan 🤣🤣🤣
SD2025-02-20 16:53:43 // 38544
Még alfa maszk kéne rá és el is hinném hogy a Junior barátja:D
Másrészről megoldotta a BMW hogy a lámpa sem korlátozza a vese további méretnövekményét:D
Másrészről megoldotta a BMW hogy a lámpa sem korlátozza a vese további méretnövekményét:D
RomeoOne2025-02-20 08:58:31 // 38543
Ha jó Alfa már nem lesz, a BMW még csinál laposat a 3-asból. Így az álca alatt egész csinosnak tűnik. Ráadásul 18k Nm-el traktort sem kell mellé venni, ez is elhúzza a direktvetőgépet :DDD Úgyhogy nem hogy hétvégi autó lesz, még a pénzt is termeli majd :D
leopop32025-02-20 08:46:07 // 38542
RomeoOne2025-02-20 08:32:01 // 38541
Nem is kell cserélni, elég ha letüsszented egy kis króm spray-vel :D
SD2025-02-19 18:47:36 // 38540
Jó én is analóg jellegű műszerek természetesen giga lájk!! +1:)
krómvégű bajussz van a dobozban, de nem cseréltem le:D vettem a fülekkel:)
krómvégű bajussz van a dobozban, de nem cseréltem le:D vettem a fülekkel:)
Shadin2025-02-19 17:22:06 // 38539
Masszív +1
Meg a króm bajuszkapcsolóvégekre, anélkül élni sem tudnék :-D
Meg a középkonzol is úgy jó ahogy van :-)
Meg a króm bajuszkapcsolóvégekre, anélkül élni sem tudnék :-D
Meg a középkonzol is úgy jó ahogy van :-)
zgi5212025-02-19 16:31:21 // 38538
+1 az analóg műszerfalra😀
Shadin2025-02-19 14:57:50 // 38537
Én már csak zöldbe' használom, képzeld mit művel a 460Nm a hátsókerékkel :-)
SD2025-02-19 14:54:41 // 38536
És még akarok valamir írni de azt nem írom le mert nemidevaló:D
hogy az Ev "enter" módban mekkorát ment ma Bp-Győr-Bp:D
Szerintem pár dízel skodást megtérítettem:D
hogy az Ev "enter" módban mekkorát ment ma Bp-Győr-Bp:D
Szerintem pár dízel skodást megtérítettem:D
SD2025-02-19 14:50:23 // 38535
A visszaváltásoknál jelenkező apró durrogásokat meg egyenesen imádom :D
Még 1-be is vissza kell rakni lassításkor hogy halljam:D
Még 1-be is vissza kell rakni lassításkor hogy halljam:D
SD2025-02-19 14:35:53 // 38534
Alkotás u. aszfalt elég fényes, amikor egyesben elindulsz finoman mert tudod, majd kettesben fél gázzal nagyobbat lép a fordulatszámláló mint a hosszirányú elmozdulás mértéke adná:D és közben egy kis segg tolás, hát ez mennyire jó:D
Aztán ráváltod a 3-as mert minek nyomni ha úgy is forog a kerék:D
Aztán ráváltod a 3-as mert minek nyomni ha úgy is forog a kerék:D
SD2025-02-19 14:31:30 // 38533
Én ma mentem vele 14-et, óvatosba:D gurulnak a km-ek keményen:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-18 18:04:10 // 38532
Akkor ez a közös pont, az enyém is. :-) Kár hogy csak 120km-t kellett autóznom vele ma.
Shadin2025-02-18 14:29:30 // 38531
Enyém is :-) Kimegyek és meghajtom :-)
SD2025-02-18 13:47:23 // 38530
Enyim is, úgyhogy fel is szálok a buszra hazafele hogy lássam ment-e bele reggel óta km. NEM:D
leopop32025-02-18 12:14:40 // 38529
Az biztos ezt tanúsíthatom! 😉😎
G-MANN🍀2025-02-18 11:43:46 // 38528
Viszont Halesz 2018 Supere álom, ahogy megy!!!😊
G-MANN🍀2025-02-18 11:42:24 // 38527
Tetőablak témában:
tetőablak billenőre, jobb hátsó ablak picit le, nyáron ez a kombó ÁLOM a szellőztetésnél. Lágy szellő a nyakon és csak élvezem a vezetést.
Nálam csak 200 fölött kezd hallható lenni a szélzaj, ami ugye ritkán van, sztm picit lejjebb kellene állítani a jobb első sarkát (2 pici csavar)
tetőablak billenőre, jobb hátsó ablak picit le, nyáron ez a kombó ÁLOM a szellőztetésnél. Lágy szellő a nyakon és csak élvezem a vezetést.
Nálam csak 200 fölött kezd hallható lenni a szélzaj, ami ugye ritkán van, sztm picit lejjebb kellene állítani a jobb első sarkát (2 pici csavar)
G-MANN🍀2025-02-18 11:37:05 // 38526
2019 utáni 20 FL-brn szerintem jobb a váltókar, kormányfogás, középső könyöktámasz szivacs nem süllyed be, mint a korábbin, belső szigetelés pl. csomagtér burkolat alatt. És nálam még van alu taposó, kilincs világítás hátul is, ilyesmi 😁 23FL már kevésbé mozgatott meg, jó ez a régi lámpa és műszerfal nekem.
leopop32025-02-18 11:27:20 // 38525
Nagyon félre értettél a gyártás elei FCA illetve gyártás végi Stellantis minőségre gondolunk Warbival 😅
SD2025-02-18 11:24:12 // 38524
Nem tom, nekem a 155-ös vs Giulia nem ilyen egyértelmű a minőségromlás:D
Vannak majdnem ugyan olyan igényeteln dolgok de általánosan klasszisokkal jobb:P
Melyik jobb? A 159 +200-300 kg nem megéri? A 156 hagyjuk, a Giulietta jó az biztos jó, de nem hiszem hogy jobb mint a Giulia.. na a Giulia után a Tonale konszern belső.. az kemény:) De kihozták belől amit lehet.
Én a kis satnya Giuliámmal odaállok büszkén a full karbon QV mellé is meg bármelyik prémium fullbőr volvo vagy bármi mellé:P
Vannak majdnem ugyan olyan igényeteln dolgok de általánosan klasszisokkal jobb:P
Melyik jobb? A 159 +200-300 kg nem megéri? A 156 hagyjuk, a Giulietta jó az biztos jó, de nem hiszem hogy jobb mint a Giulia.. na a Giulia után a Tonale konszern belső.. az kemény:) De kihozták belől amit lehet.
Én a kis satnya Giuliámmal odaállok büszkén a full karbon QV mellé is meg bármelyik prémium fullbőr volvo vagy bármi mellé:P
Shadin2025-02-18 09:46:22 // 38523
(SZVSZ) )Nekem pl. a 2019-es rugókról sem az jött le, hogy jaj de jó komfortos és milyen szép tágas a kerékjárat. Simán anyagi szempontok alapján beletették a Veloce rugóit, így nem kell két fajtát gyártani. Legjobb downgrade-em a 2017-es rugókkal a ~20mm "gyári ültetés" volt. Jól néz ki, teszi a dolgát ahogy azt kitalálták a tervezésnél. De számos példa van amit nem tekintek előrelépésnek, sőt inkább a legtöbb csak rontott rajta, vagy felesleges volt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.