Giuntini2021-08-14 18:34:16 // 21321
Lehet hogy a végletekig lekönnyített blokk miatt van a 2,2 kalapácsoló, furcsa tónusú hangja??
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-14 17:58:19 // 21320
230 kiló az a VM motor. A 2.2-esnek csak az Alfához alumínium öntvény blokkot készítettek (más modellekben vasblokkos a 2.2), a benzinesben a kovácsolt hajtókarokkal 1.6kg mozgó tömeget spóroltak. A HK hifi erősítőjénél nem a hang volt az elsődleges, hanem hogy a legkönnyebb elérhető HK erősítőt tegyék bele. És se vége se hossza a tömeget csökkentő, merevséget növelő műszaki megoldásoknak. És szúrják magukat tökön egy ormótlan negyedtonnás motorral? Ezért nem való bele. Csak gondolj bele, hogy egy 2.2-es Giulia 500(!) kilóval könnyebb egy VM dízel Ghiblinél. És olyan hatalmas különbség térkínálatban, csomagtérben nincs.
Ez olyan lenne, minht a 11.5 kilósra megépített hegyibiciklimre feltennék egy villanymotort és egy akkupakkot, mert a bicikliúton egyenletesen menni milyen jó úgy. Az összes drága megoldás amitől 11.5 kiló lett tök feleslegessé válik, mert lesz egy 17 kilós dögnehéz hegyi biciklim. Terepgumival, verseny geometriával surrogok az aszfalton, és arra amire építettem, pont vacak lesz, egy gyorsat menni terepen nem lehet majd vele.
Ez olyan lenne, minht a 11.5 kilósra megépített hegyibiciklimre feltennék egy villanymotort és egy akkupakkot, mert a bicikliúton egyenletesen menni milyen jó úgy. Az összes drága megoldás amitől 11.5 kiló lett tök feleslegessé válik, mert lesz egy 17 kilós dögnehéz hegyi biciklim. Terepgumival, verseny geometriával surrogok az aszfalton, és arra amire építettem, pont vacak lesz, egy gyorsat menni terepen nem lehet majd vele.
Giuntini2021-08-14 14:37:04 // 21318
Igen, tapasztaltam mikor vezettem a 180 lovas dízelt, de az 5 hengert nem lehet kárpótolni, azt a hangot! A másik, hogy a bajoroknál a mai napig megy és viszik a sorhatos dízelt! A 3-as teljesen kategóriatársa a Giuliának! Ahogy gyuri mondja hogy nem illik bele a Giuliába, akkor a BMW-be sem illene...
Szerintem meg baromi jó alternatíva lenne egy 280 lovas dízel, azzal a brutál hanggal!
Én a dízelben sohasem a fogyasztást néztem, hanem azt ahogy hosszú távon megy!
Sajnos annyira elkaszálják mostanában a dízelt, hogy kíváncsi leszek a visszakozásra! Ott vannak a nagy SUV-ok, nagy részt a nagypénzű emberek is dízel motorral veszik, mert nem saját maguk ellenségei! Láttatok Merci SUV-ot normál benzinessel??? én csak dízellel látok, vagy AMG motorral....
Szerintem meg baromi jó alternatíva lenne egy 280 lovas dízel, azzal a brutál hanggal!
Én a dízelben sohasem a fogyasztást néztem, hanem azt ahogy hosszú távon megy!
Sajnos annyira elkaszálják mostanában a dízelt, hogy kíváncsi leszek a visszakozásra! Ott vannak a nagy SUV-ok, nagy részt a nagypénzű emberek is dízel motorral veszik, mert nem saját maguk ellenségei! Láttatok Merci SUV-ot normál benzinessel??? én csak dízellel látok, vagy AMG motorral....
G-MANN🍀2021-08-14 14:07:09 // 21317
67es átlag sebességgel a benzines sem lehet sokkal több, vagy 167 volt, csak nem látszik a képen?1😁😉😊
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 13:42:06 // 21316
Hátránya, hogy kokszos a kipuff vég 😁
DrB2021-08-14 13:40:16 // 21315
Kösz! Előnye/hátránya, hogy nincs, mik vannak?
zgi5212021-08-14 13:29:34 // 21314
zgi5212021-08-14 13:23:06 // 21313
igen, erthetetlen a lipari es a montecarlo elhagyasa is. ugy, hogy igazabol nincs is hianypotlasuk. 😒
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 13:22:32 // 21312
Na igen ez verhetetlen az biztos, sok kmre nincs jobb alternatíva...
zgi5212021-08-14 13:18:23 // 21311
a 2.2 450 Nm nyomateka tenylegesen mindenre eleg a hetkoznapokban. 170 nel 2100 korul forog es hosszutavon (pl. 10k km) 6.1 az atlag barmit csinalsz!
elegedett lennel, lepd meg. 🤟😀
elegedett lennel, lepd meg. 🤟😀
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 12:58:51 // 21310
Hát nem sok hangja van 150nél pörög 2500öt, sajnos egy 3.0 dízel egy Stelvioban mutatna jól de szerintem az sem enne kevesebbet...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 12:56:04 // 21309
Engem sem zavarna sosem megy tönkre 😎
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-14 12:53:56 // 21308
A nagy dízel pont a Ghiblibe való (bár szentségtörés). Nagy, nehéz utazóautó. A Giuliába sehogy nem illene. Akinek a fogyasztás miatt kell dízel, tökéletes a 2.2. Az a VM nem fogyaszt keveset sem, szóval kb nulla előnye lenne egy 2.0 benzineshez képest. Korábban én is úgy voltam vele, hogy milyen jó lenne egy Vm dízel opció. Most, így közel 2e km-t levezetve az autóval úgy gondolom, hogy teljesen disszonáns lenne a Giuliában. Abszolút nem az a karakter amiben el tudom képzelni. A 159-ben tökéletes választás a 2.4, az egész autó úgy van hangolva, hogy ideális bele. Azon pedig tényleg meglepődnél, hogy milyen a Giuliával autópályán menni. A 159-nél ott is érzed a súlyos hatolást, a gyorsítások is olyan színpadiasak. Nem rossz, szerettem. A Giulia viszont ezt is temészetesen oldja meg, észre sem veszed a tempót, csendesen, könyeden suhan. És olyan könnyen ugrik, sokkal jobban gyorsul nagy tempón. És halkabb. És hát.. kevesebebt is eszik.
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-14 12:34:50 // 21307
Lehet, túl fényes felületnek tűnt :-) A gpf meg pont nem zavar egyelőre. Maga a szűrő ugyanaz, csak éppen tized annyi kormot lő ki egy benzines, így nem 500, hanem 5000km alatt telne meg. És nagyobb a benzinesnél a hő a katalizátornál, így nem kell külön mutatvány begyújtani a kormot, kb minden motorféknél kiég egy adag.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 12:10:53 // 21306
Mióta írva vagyon kétszer tankoltam pont 500kmre 48l ét és tegnap a 200ra 3/4 autópálya 145 tempomat 19l-et... OMW 95...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 12:07:13 // 21305
Tegnapi Bpi túrán 3 Stelvio-t és 2 Giuliat is láttam az M1-M7en
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 12:04:25 // 21304
Abban nincs...
DrB2021-08-14 11:34:11 // 21303
Hogy tudom kideríteni, hogy az enyèmben van-e már gpf? Benèzve a motortèrbe vagy alánèzve látszik? A Stelvióm MY19, 2018 májusi gyártás.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 09:10:12 // 21302
Dehogy rozsdamentes 1 év után jól látszik a felületi rozsda...a gpf meg ugyan az, mint a dízeleknél semmi különbség csak annyi, hogy kb3-400e km után tömődik el
Giuntini2021-08-13 23:21:13 // 21301
Én azt mondom, valósítsd meg elképzelésedet, ha neked így tetszik! Aztán majd meglátod hogy elégedett leszel vele, vagy ellenkezőleg...
A képlethez viszont hozzátartozik, hogy abban az időben mikor született a 159/Brera/Spider. a benzinmotorok fejlesztése nagyon leállt. A 159 szegmensében egyszerűen nem volt eladható a benzinmotor, a prémium kategóriatársak 80%-át dízel motorral árulták. Ezért a 159-ban másodrendűek voltak a benzines motorok. Aztán mikor rájöttek, hogy hoppá, igény van egy jó és korszerű benzinesre, akkor már késő volt. Az eladások megcsappantak, és valóban a Tibi későn jött. Egyébként a legerősebb motor a 159-ben (és a Brerában is) a 2,4. ha optimalizálva van a program, simán megeszi a V6-ot is!
Én vezettem Tibit 159-ben, körülbelül ott van ahol a Tibi, azzal a különbséggel hogy az utóbbiból hiányzik a gőzmozdony szerű tiprás, a fenyegető hang gyorsításnál, viszont a könnyebb motor miatt sokkal kezesebb. Én azt mondom, a 159 legjobb motorja (nem a költségeket mondom, mert ha javítani kell az odaver) a 2,4! Viszont kíváncsi vagyok, hogy a JTS-t hogy lehet optimalizálni... Ha sikerül, megemelem a kalapom!
A Giuliánál (hogy maradjunk a topicnál) pont az a problémám, hogy hiányzik az a fajta dízel motor, ami igazán gázolajosok szívét megdobogtathatná... Gondolok a VM V6-osára, ímit a Ghibliben is használnak. Pedig megígérték... Én valószínűleg azzal választanék Giuliát!
A képlethez viszont hozzátartozik, hogy abban az időben mikor született a 159/Brera/Spider. a benzinmotorok fejlesztése nagyon leállt. A 159 szegmensében egyszerűen nem volt eladható a benzinmotor, a prémium kategóriatársak 80%-át dízel motorral árulták. Ezért a 159-ban másodrendűek voltak a benzines motorok. Aztán mikor rájöttek, hogy hoppá, igény van egy jó és korszerű benzinesre, akkor már késő volt. Az eladások megcsappantak, és valóban a Tibi későn jött. Egyébként a legerősebb motor a 159-ben (és a Brerában is) a 2,4. ha optimalizálva van a program, simán megeszi a V6-ot is!
Én vezettem Tibit 159-ben, körülbelül ott van ahol a Tibi, azzal a különbséggel hogy az utóbbiból hiányzik a gőzmozdony szerű tiprás, a fenyegető hang gyorsításnál, viszont a könnyebb motor miatt sokkal kezesebb. Én azt mondom, a 159 legjobb motorja (nem a költségeket mondom, mert ha javítani kell az odaver) a 2,4! Viszont kíváncsi vagyok, hogy a JTS-t hogy lehet optimalizálni... Ha sikerül, megemelem a kalapom!
A Giuliánál (hogy maradjunk a topicnál) pont az a problémám, hogy hiányzik az a fajta dízel motor, ami igazán gázolajosok szívét megdobogtathatná... Gondolok a VM V6-osára, ímit a Ghibliben is használnak. Pedig megígérték... Én valószínűleg azzal választanék Giuliát!
leopop32021-08-13 21:36:59 // 21300
Ja értem akkor csak extra volt
DKori2021-08-13 21:21:03 // 21299
Nem kell...a 2.2 JTS-ben nincs!!! ;))))
leopop32021-08-13 20:26:58 // 21298
Csak azért kérdeztem hátha furdal a kíváncsiság és megnéznéd 😄
Mondjuk ez tetszik hogy nincs középdob 😁👌
Gpf-et ki lehet hajítani?
Mondjuk ez tetszik hogy nincs középdob 😁👌
Gpf-et ki lehet hajítani?
Piritu - 1.000.0002021-08-13 20:06:05 // 21297
Nagyrészt E10-el járok, néha kap jobbat. 70ezernél semmi gond vele.
Forsberg2021-08-13 19:34:45 // 21296
Akkor ez is megdölt... :)
berobbantam2021-08-13 18:28:27 // 21295
Nem kéne hozzászolnom.Elég ritkán is szoktam.😀De csak mondom a jts nem alfa motor.A sz@r diesel meg hát😊Az 1.9 jtd volt az első közös nyomócsöves diesel amit személyautóba tettek.Akkor mindenki azt mondta halva született ötlet.Ez a technika ilyen kicsi köbcentihez nem jó.Az olasz azért csak összehozta.Végül is "csak"500k-kat mennek ezek a motorok különösebb gond nélkül.Az autódrol egy kérdés.Most építesz egy olyat,ami igazábol nem is létezett soha.Nekem ez jött le.Mondjuk csak 1 topicba olvastam nem 3-4-ben.🙄Szóval nem biztos,hogy jól jött át.
G-MANN🍀2021-08-13 18:16:00 // 21294
Aki megvette a Supersprint dobot annak az van alatta, MY19 MY 21 is lehet, vagy Halesz MY18 😉 de azzal gyárilag nem szereltek
DrB2021-08-13 17:42:52 // 21292
Mi a helyzet az E10-es benzinnel a Giulia/Stelvio motoroknál? A leírás szerint szabad. Van, aki közületek tartósan ilyet tesz bele?
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-13 16:54:19 // 21291
Dehogy veszem le. Minek? A teljes rendszer egy érdekes kérdés, mert nagyjából úgy néz ki, hogy a turbó után van egy gpf +katalizátor modul, az is szépen becsomagolva a motor mellé. Az autó alatt csak vastag cső, és a korábbi középdob helyén egy toldás. Nincs középdob. Végdob pedig egy van, keresztben. És eléggé rozsdamentes cuccnak néz ki az egész, de lehet tévedek.
leopop32021-08-13 16:41:42 // 21290
Igen máshogy látjuk mert én egyszer sem viselkedtem veled így ahogy te velem :)
Illetve bármennyi nyüstölést kíbíró turbót kívánok én is.
Illetve bármennyi nyüstölést kíbíró turbót kívánok én is.
leopop32021-08-13 16:37:10 // 21289
Ja hogy erre gondoltál azt hittem a felépítésére.
Igen szívóban én is 😁😉
Igen szívóban én is 😁😉
Zolibácsi2021-08-13 15:54:10 // 21288
Sok mindent másképp látunk ezek szerint, de amit írsz a fele sem igaz rám és ki is kérem magamnak.
Neharagudj hogy reagáltam a folyamatos ventillalasodra.
Folytasd kérlek én meg ígérem nem olvasom el.
Fém részecske mentes olajat kívánok én is.
Neharagudj hogy reagáltam a folyamatos ventillalasodra.
Folytasd kérlek én meg ígérem nem olvasom el.
Fém részecske mentes olajat kívánok én is.
Piritu - 1.000.0002021-08-13 15:29:58 // 21287
"Giulia turbó benzinje köze sincs a TBi-hez!" - nem is kell hogy legyen. Mindegyik egy 200 ló körüli turbó benzines motor. Ha valakit meg tud venni kilóra a Júlia a viselkedésével, menet tulajdonságaival és a benzinszaggal - mint ahogy engem megvett - el tudom képzelni hogy a a TiBi-be is bele lehet esni.
Bár egy 200 lovas szívó TS-t is el tudnék képzelni...
Bár egy 200 lovas szívó TS-t is el tudnék képzelni...
FRC2021-08-13 15:27:00 // 21286
Tegnap a Hungárián megkértem egy cseh rendszámú QV-t, hogy picit hallhassam a hangját!
KÖSZI! :-)
KÖSZI! :-)
Piritu - 1.000.0002021-08-13 15:24:19 // 21285
kérdezd meg gyml-t erről a kivételről :-DD
leopop32021-08-13 15:09:54 // 21283
Ezt nem is tudtam.
Ha esetleg leveszed kíváncsi lennék majd.
Illetve a következő kérdésem az lett volna, hogy a teljes rendszer Supersprint vagy csak a vég dobok?
De akkor ezt így nem tudjuk meg :/
Ha esetleg leveszed kíváncsi lennék majd.
Illetve a következő kérdésem az lett volna, hogy a teljes rendszer Supersprint vagy csak a vég dobok?
De akkor ezt így nem tudjuk meg :/
leopop32021-08-13 15:07:50 // 21282
Ne szépítsd! Nem először viselkedsz írhadatlan gorombán és bunkón velem így kiírom most magamból: ))))
Első: Konkrétan ismeretlenül, ítéltél meg nem kicsit negatívan (konkrétan lehülyéztél) azt már említenem sem kell szerintem, hogy én ilyet pedig nem tettem veled ;)
Második: Tetszik vagy sem de én megálmodtam valamilyennek az autóm aminek a megvalósításában nagyon jól haladok (ha tetszik tetszik ha nem nem nekem aztán nem probléma) ráadásul úgy hogy semmifajta gusztustalan spoiler kit-et nem tartalmaz vagy bármi utólagos utángyártott szar sem, csak is eredeti Alfa gyári dolgokat tetszek bele valamint veszek bele ezzel elérve nálunk Ti néven hívott felszereltségi szintet. Angoloknál ez a Prodrive S volt csak ott még egy két pluszt tartalmaz. Szóval egy Prodrive S lesz csak az út helyes oldalán a kormánnyal:)
Harmadik: Valami nem tetszik en sem szólok be soha nem senkinek, pedig hidd el Brera worldwide csoportban olyan undorító rízstuningok is vannak hogy el sem hiszed.
Illetve hol láttál kérdőjelet, hogy érdekelne-e a véleményed vagy hogy elvárnám azt hogy más osztozzon az én örömömben.
Maradjuk meg tisztelet teljesek egymással hiszen ez erről szól, hogy Alfát hajtunk mindannyian itt. Illetve nem véletlen jöttek hozzám oda AlfaCity-n olyan sokan ha valóban nem tetszene másoknak nem hiszem hogy napi plusz 100 üzenetet kapnának engedélykérések között Messengeren, instán vagy e-mailben ;)
Béke széles utat és forza Alfa a témát pedig innentől lezártam részemről.
Első: Konkrétan ismeretlenül, ítéltél meg nem kicsit negatívan (konkrétan lehülyéztél) azt már említenem sem kell szerintem, hogy én ilyet pedig nem tettem veled ;)
Második: Tetszik vagy sem de én megálmodtam valamilyennek az autóm aminek a megvalósításában nagyon jól haladok (ha tetszik tetszik ha nem nem nekem aztán nem probléma) ráadásul úgy hogy semmifajta gusztustalan spoiler kit-et nem tartalmaz vagy bármi utólagos utángyártott szar sem, csak is eredeti Alfa gyári dolgokat tetszek bele valamint veszek bele ezzel elérve nálunk Ti néven hívott felszereltségi szintet. Angoloknál ez a Prodrive S volt csak ott még egy két pluszt tartalmaz. Szóval egy Prodrive S lesz csak az út helyes oldalán a kormánnyal:)
Harmadik: Valami nem tetszik en sem szólok be soha nem senkinek, pedig hidd el Brera worldwide csoportban olyan undorító rízstuningok is vannak hogy el sem hiszed.
Illetve hol láttál kérdőjelet, hogy érdekelne-e a véleményed vagy hogy elvárnám azt hogy más osztozzon az én örömömben.
Maradjuk meg tisztelet teljesek egymással hiszen ez erről szól, hogy Alfát hajtunk mindannyian itt. Illetve nem véletlen jöttek hozzám oda AlfaCity-n olyan sokan ha valóban nem tetszene másoknak nem hiszem hogy napi plusz 100 üzenetet kapnának engedélykérések között Messengeren, instán vagy e-mailben ;)
Béke széles utat és forza Alfa a témát pedig innentől lezártam részemről.
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-13 14:53:50 // 21281
Zolibácsi2021-08-13 14:44:46 // 21280
Csak a fórum hozzászólások át olvastam amit írtál, gondolom azt nehéz letagadni. Amúgy nem beléd kötni akarok csak nem értem, hogy elő állsz egy szélsőséges álom képpel amit meg szeretnél valósítani és megosztasz velünk, majd hozzá értő tapasztalt fórum társak fel hívják a figyelmedet, hogy miért nem jó ötlet. A vége meg az hogy megmagyarázod nekik, miért gondolják ők rosszul.
Ezt pedig több oldalon keresztül olvashatjuk. Tudom én vagyok a hülye, hogy elolvastam amit írtál.
Szóval nem bántani akarlak, csak ha valahol nem osztoznak a te örömöddel, nézeteddel akkor lehet ez egy jel, hogy ne erőltesd tovább a témát.
Ezt pedig több oldalon keresztül olvashatjuk. Tudom én vagyok a hülye, hogy elolvastam amit írtál.
Szóval nem bántani akarlak, csak ha valahol nem osztoznak a te örömöddel, nézeteddel akkor lehet ez egy jel, hogy ne erőltesd tovább a témát.
Forsberg2021-08-13 14:42:52 // 21279
Szerintem nincs olyan motor a földön amiről nincs horror történet. Na jó, kivéve a 2.2 JTS-t..
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-13 14:41:14 // 21278
:-) A többit azóta inkább be sem vallottam XD Érik a vonóhorog a pirosra..
leopop32021-08-13 14:37:56 // 21277
Ja most látom.
leopop32021-08-13 14:36:52 // 21276
Ja jó csak nem akartam, hogy szétoffoljuk a topicot.
Amúgy igen mindig csak a konfigurációt téma megy 😅
De hogy ne csak arról legyen szó mennyire igaz az hogy a MY2021 Veloce alatt Supersprint dobok vannak?
Matrac is volt vagy csak az ágy szerkezet?
Amúgy igen mindig csak a konfigurációt téma megy 😅
De hogy ne csak arról legyen szó mennyire igaz az hogy a MY2021 Veloce alatt Supersprint dobok vannak?
Matrac is volt vagy csak az ágy szerkezet?
leopop32021-08-13 14:32:28 // 21275
Nincs belőle sok a Tbi-ből pont ez a baj.
Szerelőm is mondja hogy így csak most derülnek ki a hibái, hogy boldog boldogtalan csak Tbi-t szeretne...
Szopott egyel?
Mégis hogyan? Szög egyszerű motor szerelni meg pláne könnyű.
Kérdezd meg nyugodtan Czabán Bercit Csepelen ;)
Giulia turbó benzinje köze sincs a TBi-hez!
Szerelőm is mondja hogy így csak most derülnek ki a hibái, hogy boldog boldogtalan csak Tbi-t szeretne...
Szopott egyel?
Mégis hogyan? Szög egyszerű motor szerelni meg pláne könnyű.
Kérdezd meg nyugodtan Czabán Bercit Csepelen ;)
Giulia turbó benzinje köze sincs a TBi-hez!
leopop32021-08-13 14:27:33 // 21274
Persze többet mint a szerelő 🤣🤣
Hat érdekes ő mégsem így van vele pedig napi szinten szerel 159 és Brerákat de a JTS-el van a legkevesebb hiba abból is a 2.2 vel
3.2 vel sokkal több a hiba forrás.
Láncot meg cserélni kell ha megnyúlt ennyi.
Hat érdekes ő mégsem így van vele pedig napi szinten szerel 159 és Brerákat de a JTS-el van a legkevesebb hiba abból is a 2.2 vel
3.2 vel sokkal több a hiba forrás.
Láncot meg cserélni kell ha megnyúlt ennyi.
Piritu - 1.000.0002021-08-13 13:51:39 // 21273
Lehet 80 cm-esen is ketten aludni :-)
Kell a hely a gyerekágynak a szobába.
Kell a hely a gyerekágynak a szobába.
Piritu - 1.000.0002021-08-13 13:50:29 // 21272
Ezt az kérdezi aki térkövet vitt 159-el? :-DD
Csak a keretet még nem volt összerakva, gyakorlatilag becsomagolt deszka volt
Csak a keretet még nem volt összerakva, gyakorlatilag becsomagolt deszka volt
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.