Fórum >> Típusok >> Giulia

Halesz2022-11-02 13:35:25 // 26944
Tegyük meg tétjeinket: vajon a MY2023-as Giulia lesz-e még 20 millió alatt?

Esküszöm, (most) nincs semmi bennfentes infóm, de szerintem 1 millával lesz drágább
a Giulia és a Stelvio is (szóval a Giulia még be fog férni 20 alá..)

Most vegyetek készletes autókat, aki még nem tette meg.
G-MANN🍀2022-11-02 12:58:07 // 26943
Az a Stelvio volt, sorry
ez a Giulia
SD2022-11-02 12:53:19 // 26942
Azbeszt+ ezzel teljesült egy álmom amit kb. 10 éve fogalmaztam meg:D
"Miért nem kerül akkor 20m-ba egy normális autó..."

A másik felében még nem vagyok biztos... :D
"de akkor sose romoljon el"

Na akkor a második felét igyekszünk teljesíteni már csak:))))
SD2022-11-02 12:50:45 // 26941
Van egy megszokott most rossznak tűnő szokásom...

Amikor felhajtóra vagy fekvőrendőrre érkezem, úgy szoktam, hogy intenzíven lassítok a bukkanóig, és pont mikor a kerék eléri, akkor eresztem el a féket, nem terhelem a futóművet stb...

Na most ezzel az a baj hogy Gium olyan alacsony hogy többször nyekkenés hallottam a kerék felől, azt kizártnak tartanám 1300km után hogy a futómű esik ki alóla:D

Viszont sajnos arra tippelek hogy pont annyit bólint az autó az intenzív fékezés miatt hogy már a kerék előtt lévő kis szakáll pont beleér a felhajtóba.

Most tényleg állóra kell szinte fékezni minden bukkanó előtt, vagy van valami varázslat?

Megnézve sérülés nincs, illetve egy kis karc, amit egy járdához parkoláskor sikerült összeszedni, de a két szkállon vannak karist nyomok..

Béna-e vagyok???

G-MANN🍀2022-11-02 12:40:31 // 26940

Upsssz
SD2022-11-02 08:57:55 // 26939

Amikor egy családi programra mindenki anyahajóval érkezik és te vagy az ufó :D

Babakocsi is belefért:D


15k belépő 5k lángos :S nem nem a benzin a drága, a villany :D


Mondjuk a gyerekeknek tetszett:)
Giuntini2022-11-01 17:22:36 // 26938
Boldizsár utcában már ezer éve így volt.
zümi1662022-11-01 10:52:13 // 26937
Majd segít a mozdony :-))
zgi5212022-11-01 10:21:42 // 26936
nyilvan felugyelet nelkul nem lehet kolbaszolni, de a szereloddel, munkafelvevovel betudsz menni,ha szeretnel. rovid idore, logikus, hogy nem fogsz szemlezni egy vezerlescseret, de a leengedett olajat megnezni nem nagy truvaj.
az olaszautok hazaban regen volt egy “uvegfalu kalitka” gyorsszervizre, ott lathattad, odamehettel, de lehet mar nem igy funkcional.

igen regen az M5 Neronal is uvegfal volt az uf.varo es szerviz kozott.
jo otlet volt.
Piritu - 1.000.0002022-11-01 09:02:59 // 26935
"sztem simán bemehetsz megnézni bármit" - munkavédelmi szempontból elég kétséges a dolog és érthető hogy nem akarják. Mi van ha valami történik?

A bakonygyepesi Opel szervizben pl. volt a váróból egy nagy ablak amin keresztül mindent lehetett látni. Ott eszébe se jutott az embernek hogy bemenjen.
Piritu - 1.000.0002022-11-01 09:00:19 // 26934
"Ha segít 10000" - szintén a szombathelyi szakszervizben esett meg. A szervizfőnök kért meg hogy figyeljek a szerelőre, nehogy kihagyjon valamit az ajtóból amikor összerakja. (Neki ki kell mennie egy lerobbant autóért a terepre.)
zgi5212022-11-01 08:07:08 // 26933
sztem simán bemehetsz megnézni bármit, ha kíváncsi vagy. kérdezel, egyeztetsz a szerelővel, de senki nem szereti, ha ott állnak felette miközben dolgozik, gondolom Te sem. :) alkatrészt, olajat már évek óta nem lehet vinni, és igen pontosan tudja minden szerviz, hogy az Alfa tulajok "hisztisek, érzékenyek.." :P
csokagm2022-11-01 07:21:32 // 26932
Sziasztok!
Van aki már cserélt az autóban fejegység vezérlőt?

Pl ez.

Ez szállt el benne egy szervizelés után... Ők mossák kezeiket. Felajánlottak 10% kedvezményt a 600k-s alapárból.

Végtére is szükségem lenne egyre, ez plug and play cucc tehát kiveszem a régit és beteszem a régit? Tehát egy hasonlót berendelhetek?
SD2022-10-31 23:53:21 // 26931
Erre van a régi vicc:)

Óradíj 3000
Ha nézi 5000
Ha segít 10000

Másrészről én is be fogok menni vele mert érdekel.
Persze így sokkal macerásabb előre valahonnan fáradt olajat szerezni és látszólag új kannákba tölteni :D fő a bizalom:)))

Egyépként pont Alfánál nem kéne ezen fennakadni, mert az vesz ilyen autód aki érdeklődik az autója iránt:P
De ez is egy teszt ha kedvesen megmutaják, akkor nem csak amunkaidejüket pipálják ki.
aranytl2022-10-31 23:50:12 // 26930
N-be járó motornál a kar előre billentésével lehet a gomb benyomása nélkül. Ha áll akkor nem lehet. Tudnod kell előre mikor akarod tolni :)
Rémálmom hogy vasúti átjáróban leáll, hogy tolom el?
SD2022-10-31 23:43:46 // 26929
Ha nem nyomod be a gombot csak elölre tolod D-ből N-be rakja.
Ha jól emlékszem, P-ből ha hátrahúzod szintén gomb nélkül de a feket nyomnod nell ezesetben. Ez olyan mint amit egy másik váltó is enged.
Zselé2022-10-31 22:46:53 // 26928
Ez idáig OK, de ha jól értem: úgy kell leállítani, hogy N ben maradjon. De hogy lehet N be rakni, ha már áll a kocsi - és nem akarod/nem tudod beindítani?

Egyébként ma én is nézegettem, olvasgattam a manualt. Az sem világos, hogy hogyan lehet a váltókarral N-be tenni?
aranytl2022-10-31 22:28:55 // 26927
Ha menet közben kapcsolod N-ből D-be akkor a szerinte optimális fokozatba kapcsol.
Tolni a leírás szerint lehet:
Piritu - 1.000.0002022-10-31 21:18:42 // 26926
Jó kérdés, a Giuliánál még nívópálca sincs hogy megnézd tisztább-e az olaj.

Én spec. ezért szoktam bemenni amikor "csinálják". Eddig egyedül a szombathelyi szerviz nem engedte meg (be is zárták anno) oda soha többé nem mentem.
SD2022-10-31 19:40:22 // 26925
Most lehet szentségtörés de vajon mindem szervízben lecserélik az olajat?
Apósom totoyája is beadta a kulcsot 100alatt, komplett motor csere lett, úgy hogy ráadásul egy másik autó garijára csinálták meg.. annyira fostak tőle hogy szétszedjék és kiderüljön egyszer sem kapott olajat a garancaiálisnkarbantartásokon… Ott is pont lejárt és megállt mint a cövek.
Piritu - 1.000.0002022-10-31 17:44:40 // 26924
Akkor az olaj kokszosodása itt nem játszott.
Simán sz@r lehetett gyárilag :-(
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-31 17:06:03 // 26923
A manualban kéne megnézni, most lusta vagyok átmenni érte :-)
Minden automata váltónak van szerviz állása (többnyire az N) amiben az autó mozgatható.
Zselé2022-10-31 15:55:26 // 26922
Menet közbe még nem próbáltam csak álló helyzetben
SD2022-10-31 15:11:52 // 26921
Ha gyujtást adok rá, de nem jár a motor, a kéziféket engedi kiemgedni, de a váltó sehova.
Viszont a fék működik, tekintve hogy elektromos akkor valószínüleg teljes hatásfokkal?

Tehát a váltó az marad P-ben gujtás nélkül.
SD2022-10-31 15:04:24 // 26920
Na és pl ha kormány váltón menetközbe üresbe rakod mibe rakja vissza magát utána, sebességhez választ egy megfelelő fokozatot?
Zselé2022-10-31 13:06:39 // 26919
Őt is lehet üresbe tenni, csak azt nem tudom, hogy elég-e a gyújtás vagy járnia kell a motornak a fokozatválasztáshoz (még sose próbáltam). Váltófülesnél a két kar egyszerre meghúzása üresbe teszi (ezt már próbáltam). A váltókarral nem tudom hogy kell :)
G-MANN🍀2022-10-31 11:48:43 // 26918
😊 így így
SD2022-10-31 11:12:40 // 26917
Na aki eddig nem tudta elképzelni, így működik!
Az olajat ereszti el az elektromagnes.
Ilyenkor cserélődik benne:P
Tehát kéne legyen egy szervíz program ami a 4-et egyszerre üzemelteti, és úgy párszor megforgatni:)



Asszem írok levelet az Alfának:)
SD2022-10-31 11:01:54 // 26916
Annak a szűrőn max a motorból származó törmeléknek szabadba fennakadni. Ez alapesetben nem tömődhetne el, csak ha már eszi szét magát.

Nekem most az a nagy kérdés hogy ha a MultiAir egységben ott az olaj, azt ugye nem is tudod lecserélni.. tudom a 100% soha nem jön le, de pont abban maradjon a régi?

Szint úgy a motortisztító? Akkor oda belekeveredik? Nem vagyok a barátja de ennék pont indokolt lenne.

Vajon abból le lehet-e ereszteni az olajat azzal a kis golyós szeleppel amit láttam videóban?



Video
SD2022-10-31 10:48:40 // 26915
Én erre a rángatásra nagyon érzékeny vagyok:D
A 155-ösömmel 20k km-t mentem mire rájöttünk hogy a vezérlés módosító oldalra mozgott pár mm-et a tengelyen. És ha finoman gyorsítottam 1300körül rántott egyett, mert akkor ment a helyére. Momdjuk az mèg nem írogatott ezért hibaüzit. Aztán megcsináltuk a Franke testvéreknél eskü hiányzott:D

Szerintem ha egy ilyen hegyes motor néha tüsszent egyet az még nem gond, csak ne írogasson a computerbe:P
SD2022-10-31 10:41:27 // 26914
Van-e rá mód hogy motor kapcsolás nélkül arrébb taszítsam Júliámat?;)
Pl. Garázsban kéne 10cm, vagy udvaron bármi, én nem szeretem mindenért indítgatni:D
Ugye a régebbi automata, gyújtás üres es már löködhetőnis volt.
Persze olyankor nincs olajnyomás a váltóban szóval csak ésszel.

Van ilyen lehetőség?
G-MANN🍀2022-10-30 20:46:40 // 26913
Régi Ginál 36 ezer km alatt anno olajcsere volt 5 nél 15 nél 25 nél, kötelező 30 nál, és hidegen sosem volt hajtva. Tempomat 47 km/h nál rángatott párszor, utána hidegen egyszer és hibaüzenet, utána gari csere. Az új tulajdonosnál kb 70-80ekm, azóta is jó, hibamentes. 10ezrenként maradt az olajcsere
TtK2022-10-30 19:54:38 // 26912
Szerintem se tervez épeszű mérnök ilyen benszülött alkatrészt (tudom ez szigorúan véve nem benszülött, de azért majdnem). Valószínűleg úgy van méretezve / kialakítva, hogy a tervezett élettartam alatt ne tömődjön el. Feltéve persze, hogy megfelelő olajjal üzemeltetik és azt előírás szerint cserélik is. Nyilván nem véletlen, hogy az olajcsere-periódust levitték 35k-ról (TBi, mint hasonló paraméterekkel rendelkező előd) 15k-ra, ami kevesebb, mint a fele..
10+ éves korukban 200k+ fölött lesz ez gond, mikor már az x-edik ruppótlan tulaj gyötri őket karbantartás nélkül.
zümi1662022-10-30 19:51:59 // 26911
Ezzel én is így vagyok, a műszerfal maradhatott volna ez a szép művészi kidolgozás, ami most van, de a kütyüket illetően ideje lenne felnőni a német prémiumot szintjére.
quash2022-10-29 21:49:06 // 26910
https://www.youtube.com/watch?v=Jgi-K4uH_do

2023 FL, mozgás közben.

Érdekes, mert képen egész bejött az új lámpa, így mozgás közben már annyira nem tetszik.
A morcos szemöldök lámpa talán mégis jobb! :D
zgi5212022-10-29 19:49:47 // 26908
az nagyon barati ,ha ilyet talalsz, en most kotom at, minden kedvezmeny kimaxolva evi 155k lesz..
Halesz2022-10-29 19:43:35 // 26907
Nem a digitális műszerfal védelmében, mert én is jobban szeretem az analógot, de a régi alfákon ugyanilyenek voltak a számok és a mutatók, mint amilyen a "Heritage" állásban, amely egyébként a "a hatvanas, hetvenes évek ikonikus Alfa Romeo modelljei előtt tiszteleg, olyan jellegzetes formai elemekkel idézve meg őket, mint a fejük tetejére állított számjegyek a sebességmérő skála végén".



Ami nekem hiányzik: miért nincs több skin? Ha már digitalizálódunk, legyen letölthető, vásárolható (akár sok euróért) olyan kijelző, ami nekem a legjobban tetszik. Ha ilyen opciói lennének, még nekem analóg gyereknek is jobban bejönne ez...

Egyébként tök furcsa ez nálam is, mert ebben eléggé "öszvér" vagyok. Imádom a technológiai újításokat, cserélgetem a telefonom, kipróbálok mindent, az autómban én is elvárom, hogy legyen benne carplay, de a műszeregység nekem analógban tetszik jobban :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-29 18:58:45 // 26906
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-29 18:47:33 // 26905

Hardy2022-10-29 15:33:16 // 26904
Pontosan. Nem azt mondtam hogy a casco fizet hanem azt hogy kell rá biztosítást kötni. 80 és 120 000 Ft között van egy évre.
Giuntini2022-10-29 09:38:07 // 26903
Sajnálom hogy vége a 0-nál függőlegesen álló műszermutatóknak. Személy szerint értékesebbnek és szebbnek tartom az analóg műszereket, de tudom ez a trend, és a vásárlók túlnyomó többsége ezt várja el.
berobbantam2022-10-28 17:15:24 // 26902
Nem casco xe biztosítás.Beszéltem olyan kereskedővel aki 1 de akár 3 év garival birdette az 59-et.Az mondta,hogy ezt nem ő vállalja ez egy biztosítás.Ha lerohad az autó akkor megcsináltatom és a biztosító fizet.Ennél jobban nem mentem bele a részletekbe.Az a kereskedő köt ilyet az árult autóra aki tart a szavatossági perektöl.Ez is egy kinti autó volt 11 évesen 180k kilóméterrel.
SD2022-10-28 15:25:50 // 26901
Ebben lehet valami :P Igen hidegen veretni a henger oldalát röfögő motorral...
A startstoppot az én is nyomom ki, főleg bejáratás altt nekem ne kapcsolgasson..
De akkor ezt. Dinamic-ot is végiggondoljuk..
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-28 15:21:22 // 26900
A bicikli nekem is az ingázós járgány. Szerencsére már nem a gyereküléses, mivel a kicsi megtanult kétkeréken menni, tök jó dolog együtt reggelente a kertek alatt tekerni. Kb -2 fokig bírjuk a tapasztalat szerint, aztán csak muszáj beizzítani a négykerekűt azon a pár hidegebb napon.
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-28 15:15:03 // 26899
Bemelegíteni N-ben? Nálam teljesen kizárt. A takeoff checklist nálam így néz ki:

Ignition - set
Brake - pressed
Engine - on
Start/Stop - off
Parking brake - release
Mode selector - Dynamic
Engine idle - wait till drops
Transmission - shift D
Brake - release

Ha ez megvan, lehet kigurulni :-)
Szerintem a lehető legrosszabb hideg olajjal alacsony fordulaton használni, nekem semmiképp sem esik jól, de szerintem a főtengelycsapágyaknak sem. Inkább 2000 körül szeretem látni a fordulatot. Picit fölötte vált, picit alá esik. Az N mód egy motorgyilkosság.
SD2022-10-28 15:11:55 // 26898
gondoltam hogy nem Mito árban lesz, azért az nem occó :P

De mennyit spórol mondjuk az 5 év alatt? Míg a gari lejár, ennyit simán megspórol nem?
Persze attól még fájdalmas kifizetni egy elég jó szett kerék árát rá..
SD2022-10-28 15:09:58 // 26897
Ez a videó megvan?:) Darkfly - a budafoki tuner betyárok :D
200 lovas 300-ra húzva gari után:)

Piritu - 1.000.0002022-10-28 15:02:05 // 26896
Egy tuti nem olcsó cucc 7kiló körül van a modul :-((
SD2022-10-28 14:54:45 // 26895
Az inkább a golyós szelep lesz mint a kotyógós kávéfőzőben:))) Ott lehet feltölteni olajjal a kamrákat szerelés után ha nem akarsz 20x indítózni míg megtelik.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.