Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű
DKori2017-01-16 19:07:55 // 19164
Bizony, gyári GT 17-esek ;))
PistaFR2017-01-16 15:42:19 // 19163
GT kerekek, ha jól tudom.
rain91x2017-01-16 15:32:46 // 19162
Sziasztok!
Ezek milyen 17-es felnik? Csak meg akarom nézni, hogy mutat egy 156-on, de egyszerűen nem találok, csak hasonlót..
KÉP
Köszönöm.
Ezek milyen 17-es felnik? Csak meg akarom nézni, hogy mutat egy 156-on, de egyszerűen nem találok, csak hasonlót..
KÉP
Köszönöm.
ZoliNix2017-01-06 16:58:50 // 19161
Xixo2016-12-26 18:22:38 // 19160
Köszi srácok, januárig kitalálom! :)
avvocato2016-12-26 16:15:37 // 19159
Már csak egy spider kell!
Public Enemy2016-12-26 14:50:21 // 19158
Dévid2016-12-24 14:49:39 // 19157
Clion nekem is elfogyott pár szett Polaris2, én szerettem. Most Hankook van fenn már második télen, eddig jó.
JCsabi2016-12-24 12:45:26 // 19156
Kazes☻2016-12-24 09:20:15 // 19155
Bp3 van nekem is... nincs panasz. :-)
Piritu - 1.000.0002016-12-24 08:59:30 // 19154
Nekem sose hólyagosodott, pedig jó pár garnitúrát elmentem velük.
Liquid2016-12-24 00:41:32 // 19153
Nekem Polaris2 volt, a 156-on hangos volt ettől eltekintve szépen tette a dolgát
Xixo2016-12-23 22:51:16 // 19152
Igen az is benne van a kalapban. Azokat a régi hólyagosodásos problémákat leküzdötték már?
Piritu - 1.000.0002016-12-23 22:13:17 // 19151
Piritu - 1.000.0002016-12-23 22:09:52 // 19150
Másik tippem: Barum Polaris - ilyenem is volt több is.
Xixo2016-12-23 20:56:47 // 19149
Hát ez a Pirelli 5évig bírta. Ezek után biztos nem veszek ilyen drága gumit, ezért felesleges...
Gery832016-12-23 19:50:04 // 19148
Sziasztok!
Futómű ügyben lenne kérdésem felétek. Két hete volt kb első futómű állításon a kocsi, és azóta azt tapasztalom ha gyorsítás és motorfék nélkül simán csak rágurulok egy kicsit csúszós felületre, akkor táncol az eleje. (balra-jobbra érződik hogy csúszik, nem szitál, de érezhetően elveszti a tapadást.)
Lehet ez túl szét- vagy összetartó első kerekek miatt? Fékezésnél vagy gyorsításnál nem érzékelek indokolatlan csúszást, így a gumikat kizárnám. De sokat hallottam mostanában ismerősöktől 'sikertelen' futóműbeállításokról.
Szerintetek?
Köszi!
Futómű ügyben lenne kérdésem felétek. Két hete volt kb első futómű állításon a kocsi, és azóta azt tapasztalom ha gyorsítás és motorfék nélkül simán csak rágurulok egy kicsit csúszós felületre, akkor táncol az eleje. (balra-jobbra érződik hogy csúszik, nem szitál, de érezhetően elveszti a tapadást.)
Lehet ez túl szét- vagy összetartó első kerekek miatt? Fékezésnél vagy gyorsításnál nem érzékelek indokolatlan csúszást, így a gumikat kizárnám. De sokat hallottam mostanában ismerősöktől 'sikertelen' futóműbeállításokról.
Szerintetek?
Köszi!
Dévid2016-12-23 19:13:32 // 19147
Én 9 évig hajtottam Mislen alpin gumikkal a 156 -ot, és még volt böven minta rajta, mikor elvitték.
Xixo2016-12-23 19:07:01 // 19146
Köszi! Én is afelé hajlok. Mondjuk nyáriba volt már Kumhonk is, az se volt rossz.
Aztán lehet marad még erre a télre a Pirelli és majd jövőre egy frissebb évjáratot nézek...
Aztán lehet marad még erre a télre a Pirelli és majd jövőre egy frissebb évjáratot nézek...
JulesTS2016-12-22 08:46:57 // 19145
Nekem Toyo Snowprox van. 2 db-nak ez a negyedik tele, másik kettőt idén cseréltem, mert az első futóművem megette a szélét (mielőtt cseréltem a lengőkarokat...). Egy évig Ford Scorpio-n voltak a 156-os előtt, kb 30ekm lehet bennük. 195/65R15-ben ez volt a legolcsóbb "C", "C"-s gumi ami szimpatikus volt. Nekem bevált.
Xixo2016-12-21 23:19:14 // 19144
185/60r14 a keresett méret. Nokian és Conti sajnos 1,5x - 2x annyiba kerül, mint ezek. Én meg keveset megyek, havi 500km-t kb. A mostani Pirelliken is van még bőven minta és még csak 5évesek lesznek, de valahogy már nem az igazi. :( A másikon is ugyan ez van, csak már a 3-as széria (igaz sokkal fiatalabb is, 14es azt hiszem) és sokkal többet enged. Az enyémmel már óvatosan lehet csak menni...
Liquid2016-12-21 22:06:01 // 19143
Nem tudom milyen méretben nézelődsz, és sajna e kettő közül egyiket se ismerem.
Viszont a Hankook, Barum illetve a Falken is jó választás lehet (ezekkel van tapasztalatom. De a tuti szerintem a Conti, ha nem drágább nagyon sokkal.
Viszont a Hankook, Barum illetve a Falken is jó választás lehet (ezekkel van tapasztalatom. De a tuti szerintem a Conti, ha nem drágább nagyon sokkal.
Piritu - 1.000.0002016-12-21 21:13:20 // 19142
Nokian WR - a márka több gumiját is koptattam már, a Giuliettán is az van.
Xixo2016-12-21 20:22:59 // 19141
Ti melyiket vennétek: Toyo Snowprox S943 vagy Kumho WP51 WinterCraft?
Vagy ebben a kategóriában jobb ötlet?
Vagy ebben a kategóriában jobb ötlet?
deejayy^147TS2016-12-17 17:17:25 // 19140
Like. Köszi, hogy megosztottad!
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-17 14:02:55 // 19139
Csak egy kis tapasztalat a négy évszakos Vreestein Quatrac 5 -ről. Megvolt az első havas, jeges városi teszt. Kifogástalan. Csak annyira kell óvatosnak lenni vele, mint amúgy bármilyen gumival. Szépen irányítható hóban vele az autó, nem éreztem egy pillantra sem kompromisszumosnak. Jót autóztam vele. Teljesen jeges útra futva érezni különbséget, valamivel később csúszik meg fékezésnél a téli gumi. Ezt konkrétan össze is hasonlítottam, másnap ugyanott mentem a 159-el (Vredestein Wintrac Xtreme). Érezhetően jobban tudtam jégen lassulni, még az abs ropogás előtt (a TD-n nincs ABS, onnantól nem ér :-)). Viszont teljesen elfogadhatóan működött a Quatrac is jégen. Forszíroztam jobbra, balra, szépen tartott, kezelhető maradt, nem dobta el magát. Eddig igazán hátrányát nem tapasztaltam, nem bántam meg és pláne nem érzem azt, hogy a mindenre jó az semmire se volna jó. Városi autóra nem vennék többet külön téli és külön nyári gumit.
Külön kiváncsi volnék ezek után a Michelin Crossclimate-re, azt még jobban dicsérik.
Külön kiváncsi volnék ezek után a Michelin Crossclimate-re, azt még jobban dicsérik.
Imszi862016-12-14 13:26:26 // 19138
http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036849.jpg
Kb ilyesmi sérülés van az én felnimen is. Ezt szeretném javíttatni, majd lefújatni VV658B titán-metál színre, amilyen a Ti felni is.
Kb ilyesmi sérülés van az én felnimen is. Ezt szeretném javíttatni, majd lefújatni VV658B titán-metál színre, amilyen a Ti felni is.
MiszöszFőnök2016-12-14 12:55:43 // 19137
Nekem 10.000 Ft / db volt javítással ( nem volt sok hibája), fényezéssel. Az én fényezőm Ppg festékkel dolgozik. Rábíztam a színt. Nekem tetszik amit csinált.
Dévid2016-12-14 11:43:30 // 19136
Nem. Sopronban rakták rendbe, és egy ügyes kezű srác fújta meg őket egy szomszédos településen.
9000 ft/db volt a rendberakásuk, meg 40-50.000 körül a fényezés, már nem emlékszem pontosan.
9000 ft/db volt a rendberakásuk, meg 40-50.000 körül a fényezés, már nem emlékszem pontosan.
Dévid2016-12-14 10:57:55 // 19134
Nekem fényezéssel együtt olyan 80-90.000 volt a 4 db, peremek rendbetétele, görgőzés, fényezés.
Imszi862016-12-14 10:12:31 // 19133
Sziasztok,
A tél folyamán szeretném felújítattni a nyári alufelnijeimet, mert az előző tulaj megpadkázta az első kettőt. Gyári Alfa felni, van ezekhez valamilyen színkód, vagy mi alapján fújják újra?
A másik kérdésem az volna, hogy mennyibe kerülhet vajon egy szett felújítása kb? Festés, plusz az első 2 peremének rendberakása. Sosem csináltattam, így saccra sem tudom belőni az összeget.
Köszi előre is a segítséget. :)
A tél folyamán szeretném felújítattni a nyári alufelnijeimet, mert az előző tulaj megpadkázta az első kettőt. Gyári Alfa felni, van ezekhez valamilyen színkód, vagy mi alapján fújják újra?
A másik kérdésem az volna, hogy mennyibe kerülhet vajon egy szett felújítása kb? Festés, plusz az első 2 peremének rendberakása. Sosem csináltattam, így saccra sem tudom belőni az összeget.
Köszi előre is a segítséget. :)
Abarai2016-12-12 18:35:03 // 19132
Az osztóköre jó lehet 166-hoz vagy 159-hez (vagy annak mutációihoz), esetleg Giuliettához. Akkor lenne biztos, ha ET-t és agyátmérőt is írnál.
road-hog2016-12-06 20:33:42 // 19131
Piritu - 1.000.0002016-12-06 20:29:27 // 19130
Nem igazán látom a képet...
road-hog2016-12-06 20:05:27 // 19129
Sziasztok!
A mellekelt foton levo felni szerintetek melyik tipushoz tartozik? 16 colos es 108 vagy esetleg 110 a lyukkor atmero.
Abban a hitben voltam es azzal adtak el nekem hogy jo 147hez de sajnos nem jo. Konnyebb volna eladnom ha tudnam melyik tipushoz jo.
Koszi
A mellekelt foton levo felni szerintetek melyik tipushoz tartozik? 16 colos es 108 vagy esetleg 110 a lyukkor atmero.
Abban a hitben voltam es azzal adtak el nekem hogy jo 147hez de sajnos nem jo. Konnyebb volna eladnom ha tudnam melyik tipushoz jo.
Koszi
berobbantam2016-11-28 19:24:21 // 19128
Szia
Fel volt emelve mikor cseréltem a kerekeket télire.Elég csúnya csapágy hangja van viszont érezhetően nem kottyan még.Ezért kérdezem lehet e ettöl a dobolás.
Fel volt emelve mikor cseréltem a kerekeket télire.Elég csúnya csapágy hangja van viszont érezhetően nem kottyan még.Ezért kérdezem lehet e ettöl a dobolás.
PistaFR2016-11-27 13:15:40 // 19127
AZért a hosszú csavar kivétele szerintem belecsúszik az extra szívás fogalomkörbe :). Főleg egyedül, otthoni körülmények közt, csápos nélkül kényelmetlen művelet.
Jani552016-11-27 07:54:53 // 19126
Urak! A kerékcsapágyas problémához: hiába mondják, hogy gondozásmentes, nem az! Általában 8-10-évenként / 100ekm-enkét illik levenni azokat a vacak porvédőket és a bekeményedett, elöregedett zsírt kivakarni... új zsírtöltéssel visszakocogtatni aztán több 10ekm-ig nincs gond. Meghálálja.
A gyári zsírtöltés az autó garantált élettartamára szól, ami ugye tudjátok mennyi? Típusonként változó, de általában 6-8 év, vagy 160-180ekm. A többi ajándék!
Rengeteg autóm volt már, de kerékcsapágy-probléma soha. (pedig vettem már japán kocsit órájában 680ekm-el, eladás után ismeretségi körben 1milla fölé ment, nem motor és nem karosszéria hibával lett leadva: Nissan Laurel 2.8D)
Tehát a 156-osok már 20 éves konstrukció, az elsők húszéves kocsik, nem kell csodálkozni, ha egy-két elnagyolt szervizt megélt autónál kerékcsapágy probléma előfordul. De nem ez a jellemző!
A gyári zsírtöltés az autó garantált élettartamára szól, ami ugye tudjátok mennyi? Típusonként változó, de általában 6-8 év, vagy 160-180ekm. A többi ajándék!
Rengeteg autóm volt már, de kerékcsapágy-probléma soha. (pedig vettem már japán kocsit órájában 680ekm-el, eladás után ismeretségi körben 1milla fölé ment, nem motor és nem karosszéria hibával lett leadva: Nissan Laurel 2.8D)
Tehát a 156-osok már 20 éves konstrukció, az elsők húszéves kocsik, nem kell csodálkozni, ha egy-két elnagyolt szervizt megélt autónál kerékcsapágy probléma előfordul. De nem ez a jellemző!
Liquid2016-11-27 00:14:20 // 19125
Fel kell emelni és megforgatni, hallható / érezhető
Liquid2016-11-27 00:13:12 // 19124
hááát azért ezt vitatnám :) Mindkét Alfán cseréltem már kerékcsapágyat, a 156-on olyan 160e-nél, a 159-cen is hasonló futás után, ráadásul kettőt is.
A sebességfüggő dobolás tipikusan ilyen tünet.
A sebességfüggő dobolás tipikusan ilyen tünet.
tirex2016-11-26 22:25:07 // 19123
Én 3 kerékagycsapágyat cseréltem 2 év alatt.
Kazes☻2016-11-26 20:38:17 // 19122
Nekem nem volt... blogomban láthatod. :)
Jani552016-11-26 19:24:35 // 19121
Hali, a kerékcsapágy a legritkább esetben megy tönkre.
Biztonságosan emeld meg a kocsit és a keréknél fogva mozgasd meg az egész egységet, figyeld meg, hol, mi lötyög: hajolj, vagy feküdj alá, bátran mozgasd. Megmutatja magát. Nekem a kereszttartók kerékfelőli szilentjei adták meg magukat.
Otthoni körülmények között a csere közepesen nehéz munka, különösebb szívás nincs.
Érdemes egyúttala hossztartót is cserélni és természetesen mindkét oldalon.
Ami talán fontos (a szilentek kellően hosszú élettartama miatt): a kocsi súlya már a kerekeken legyen a csavarok készrehúzásakor. Talán futómű ellenőrzés-beállítás is szükséges lehet. (az extra szívás, hogy kétféle hosszban vannak a kereszttartók, ki kell szerelni és vinni mintának, mert alváz- és cikkszám alapján nekem nem stimmelt, pedig garantáltan nem piszkálta senki)
Biztonságosan emeld meg a kocsit és a keréknél fogva mozgasd meg az egész egységet, figyeld meg, hol, mi lötyög: hajolj, vagy feküdj alá, bátran mozgasd. Megmutatja magát. Nekem a kereszttartók kerékfelőli szilentjei adták meg magukat.
Otthoni körülmények között a csere közepesen nehéz munka, különösebb szívás nincs.
Érdemes egyúttala hossztartót is cserélni és természetesen mindkét oldalon.
Ami talán fontos (a szilentek kellően hosszú élettartama miatt): a kocsi súlya már a kerekeken legyen a csavarok készrehúzásakor. Talán futómű ellenőrzés-beállítás is szükséges lehet. (az extra szívás, hogy kétféle hosszban vannak a kereszttartók, ki kell szerelni és vinni mintának, mert alváz- és cikkszám alapján nekem nem stimmelt, pedig garantáltan nem piszkálta senki)
berobbantam2016-11-26 18:49:28 // 19120
Szia
Nagy meló kicserélni?Van valami extra cumi?
Nagy meló kicserélni?Van valami extra cumi?
Kazes☻2016-11-26 18:00:20 // 19119
Szvsz nem igen leget más és csak egyben csere... már a 146-omon is, nemrég estem át ezen én is. :)
berobbantam2016-11-26 09:05:31 // 19118
Sziasztok
Az autó 2005-ös 156.Menet közben dobol a jobb hatulja sebessegfüggően.Most cseréltem a felniket és gumikat egyben.A nyári és a téli szettel is csinálja.Erősebb jobb kanyarban elhalgat.Kérdésem:Kerékcsapágyon kívül lehet valami mástol is ez?Ha csaőágy akkor az cserélhető külön,vagy komplett agy csere kell?
Az autó 2005-ös 156.Menet közben dobol a jobb hatulja sebessegfüggően.Most cseréltem a felniket és gumikat egyben.A nyári és a téli szettel is csinálja.Erősebb jobb kanyarban elhalgat.Kérdésem:Kerékcsapágyon kívül lehet valami mástol is ez?Ha csaőágy akkor az cserélhető külön,vagy komplett agy csere kell?
vm2016-11-18 12:59:03 // 19117
deejayy^147TS2016-11-18 11:39:48 // 19116
Köszönöm a hasznos tanácsokat!
VV62016-11-16 16:05:00 // 19115
Szia! Átfutottam az írásod.
Az osztókör módosítóval mellékesen ugyanazt a hatást éred el, mint az ET-szám csökkentésével. Gondolj arra, hogy majd ebbe csavarod bele a kerékcsavarokat, ezért nem lehet túl vékony, kell vagy 20mm. Én nem használnám. A csavarfejeket és a felni vastagságát (a felfogatási pontokon) nyilván le kell vonnod...
Úgy érzem a 156-147 a korábbi modelleknél jobban tűri az ET csökkentést és/vagy a szélesebb kerekeket, de oldalanként 10mm-nél én nem mennék kijjebb. Kérdés persze, mennyire fontos a vezethetőség, ha ezen a téren hajlandó vagy áldozatot hozni, akkor tulajdonképpen bármilyen széles és kis ET-s kereket felrakhatsz.
Azt gondolom, hogy a 17-es felni még vállalható a 147-en, persze ez is egyéni érzékenység kérdése.
A középfurat bővítése lehetséges, az esztergályos megcsinálja, csak arra kell vigyázni, hogy a felfogatáskor ne karcolgassa össze a felnit. Nekem 56-os KF-ból csináltak 58-at. 100as volt az osztóköre, ezért mozgókúpos csavarral lett feltéve, ez is rendben volt.
Kerékagyból reszelni? Na ezt nem ajánlanám, reszeld inkább a felnit.
Ha egy felnire azt írják, hogy 58mm az középfurat, akkor az ugyanolyan, mintha 58,1-et írtak volna, csak az olasz autóknak van ilyen méretük, jónak kell lennie.
Van az osztókör-módosító meg a sima nyomtávszélesítő alátét; ez a kettő nem feltétlenül ugyanaz. Ha csak nyomtávot szélesítenél, akkor is kellhet hosszabb csavar. Maga a pogácsa lehet fémből vagy műanyagból én próbáltam mindkettőt, de nem tapasztaltam különbséget. Talán versenypályán, nagyon nagy hőtől lágyulhat a műanyag...Ezeket is gyártja az esztergályos, vagy az autósboltban lehet venni.
Remélem, tudtam segíteni.
Az osztókör módosítóval mellékesen ugyanazt a hatást éred el, mint az ET-szám csökkentésével. Gondolj arra, hogy majd ebbe csavarod bele a kerékcsavarokat, ezért nem lehet túl vékony, kell vagy 20mm. Én nem használnám. A csavarfejeket és a felni vastagságát (a felfogatási pontokon) nyilván le kell vonnod...
Úgy érzem a 156-147 a korábbi modelleknél jobban tűri az ET csökkentést és/vagy a szélesebb kerekeket, de oldalanként 10mm-nél én nem mennék kijjebb. Kérdés persze, mennyire fontos a vezethetőség, ha ezen a téren hajlandó vagy áldozatot hozni, akkor tulajdonképpen bármilyen széles és kis ET-s kereket felrakhatsz.
Azt gondolom, hogy a 17-es felni még vállalható a 147-en, persze ez is egyéni érzékenység kérdése.
A középfurat bővítése lehetséges, az esztergályos megcsinálja, csak arra kell vigyázni, hogy a felfogatáskor ne karcolgassa össze a felnit. Nekem 56-os KF-ból csináltak 58-at. 100as volt az osztóköre, ezért mozgókúpos csavarral lett feltéve, ez is rendben volt.
Kerékagyból reszelni? Na ezt nem ajánlanám, reszeld inkább a felnit.
Ha egy felnire azt írják, hogy 58mm az középfurat, akkor az ugyanolyan, mintha 58,1-et írtak volna, csak az olasz autóknak van ilyen méretük, jónak kell lennie.
Van az osztókör-módosító meg a sima nyomtávszélesítő alátét; ez a kettő nem feltétlenül ugyanaz. Ha csak nyomtávot szélesítenél, akkor is kellhet hosszabb csavar. Maga a pogácsa lehet fémből vagy műanyagból én próbáltam mindkettőt, de nem tapasztaltam különbséget. Talán versenypályán, nagyon nagy hőtől lágyulhat a műanyag...Ezeket is gyártja az esztergályos, vagy az autósboltban lehet venni.
Remélem, tudtam segíteni.