Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Karosszéria (fényezés, spoilerek, stb.)

mreni2012-03-06 19:17:27 // 5655
nekem a zöld dobozos Body 2K üvegszálas kitt van a garázsban,azzal mit lehet kezdeni?:) :D
GTPeti2012-03-06 19:16:32 // 5654
OK! Most már csak azt áruld el légyszi, hogy hol lehet kapni és mennyibe kerül. :)
fony722012-03-06 19:13:50 // 5653
Nem.
Az alapozó az ide beszúrt képekből a jobb oldali. A bal oldalon a gitt van, a blogomban a tubusos meg a finom gitt, amivel az alapozó csiszolása után megjelenő esetleges pont ill. karc hibákat lehet még fényezés előtt eldolgozni. Ezt csak hajszál vékony rétegben használni!!!
GTPeti2012-03-05 23:13:02 // 5652
Arra a lila tubusra gondolsz? Vagy melyikre?
Buksi2012-03-05 22:54:23 // 5651
Köszi a sok infót! :-)
fony722012-02-24 21:22:51 // 5650

Hoppá! Most nézem, hogy nem is raktam fel képeket róluk! AZta! Ezek szerint csak akartam.
Majd most!
fony722012-02-24 21:17:57 // 5649
Lehet, hogy megmarja, de hogy többet ezt a taknyot nem használom, az is tuti! Szerintem totál fölösleges. Ha tudtok venni olyan alapozót, amiről a blogban tettem fel képet, akkor azt vegyétek, még soha nem jött le semmiről. Volt már rá többször példa, hogy egy újra pofára eséses motoridomot hoztak javításra, amit előtte ezzel alapoztam. Kettétört, meghajlott, de az alapozó ugyanúgy megmaradt rajta. Még lökösökről se jött le soha, pedig azok aztán elég zsíros tapintású anyagok.
fony722012-02-24 21:13:10 // 5648
A gitt 1L és 0,5 Literes dobozban kapható, az edző az árban van.
Kazes☻2012-02-24 19:34:51 // 5647
Ejnyeee..., öcsipajti! :DDD
Buksi2012-02-24 19:31:17 // 5646
Most meg nehogy megsértődj nekem! :-DD
Nem én találtam ki, hogy így hívják! :-DD
Kazes☻2012-02-24 19:09:06 // 5645
Azaz fapofa?! Jól van na, csak olyan hülye kifejezés ez rá, mert nem edz az semmit! :D
Buksi2012-02-24 19:06:36 // 5644
Hát te bolond vagy! :-DDD
Legalább ebben a topicban legyél egy kicsit komolyabb! :-D
GTPeti2012-02-24 19:01:57 // 5643
Kieg.: Én is szívtam már meg a "műanyagalapozóval". Azzal abszolút egyetértek, hogy ha jófajta szórógittet, vagy normál gittet használsz, ami jól tapad, akkor nem kell a műa. alapozóval bajlódni.
GTPeti2012-02-24 18:53:22 // 5642
ami megköti a műanyagok felületét, hogy jobban hozzá tudjon kötni a festék

Nem megköti, hanem megmarja és ezáltal érdessé teszi. Ha csak foltot javítasz, akkor tényleg át kell gondolni, hogy mekkora felületre fújod.
Kazes☻2012-02-24 18:46:23 // 5641
Milyen edzőt? Foci...?! :DDD
Buksi2012-02-24 18:45:26 // 5640
Az őzet! :-D
Buksi2012-02-24 18:44:07 // 5639
Na az a kellemetlen! Mondjuk még meg kell vennem a gittet meg a csiszolópapírokat... tényleg, mekkora kiszerelésben lehet kapni az általad említett gittet? Az edzőt adják hozzá vagy külön kell megvenni? Ha igen, akkor mindegy, hogy milyen az edző? :)
Kazes☻2012-02-24 18:24:22 // 5638
A csiszolót vagy a pörit? :D
fony722012-02-24 18:19:56 // 5637
Ez már a jó idő! :-) Én mínuszokban szoptam az enyémmel a koppanás után...
Buksi2012-02-24 15:40:44 // 5636
Örülök, hogy jó ez a fajta csiszológép is, legalább nem kell kézzel csiszolnom! :)
Mindent beleadok a munkába majd, csak legyen már jó idő! :)
Buksi2012-02-24 15:36:42 // 5635
Ááá, már olyan régen volt, hogy már majdnem el is felejtettem! :-D
fony722012-02-23 22:04:23 // 5634
Jó hát! Én is azzal koptatom a dolgokat :-)
Azért azt nem mondanám, hogy profi leírás, mert nem ez a szakmám, csak valahogy rajtam maradt a dolog anno. Amit és ahogy leírtam, csupa saját tapasztalat, higyjétek el, qua sokat kínlódtam mire a blogomban is leírt fényezési menetet elfogadható szintre vittem. Beletellt pár évbe...
A "profik" szoknak fújni a műanyagokra kimondottan erre való köztes réteget, ami megköti a műanyagok felületét, hogy jobban hozzá tudjon kötni a festék. Én egyszer próbáltam, de soha többet. Valami miatt felszedte a felső réteg festék, lekáromítottam az összes szentet az égből. A többletmunkát meg az időbeli veszteséget nem is említem. Szóval ez egy viszonylag egyszerű folyamat, ami nálam bevált. Ettől már nem szívesen térek el. Ha tényleg szépet akarsz, akkor bizony időt kell rá szánni és nem szabad elkapkodni. Nem ér annyit!
A hegesztések utáni mélyedések normálisak, nálam is szoknak jelentkezni. Erre való a gitt.
Kazes☻2012-02-23 21:52:54 // 5633
Persze, hogy jó, csak ésszel! A zőzikével mi van, rotyog már a pöri? :D
Buksi2012-02-23 21:30:55 // 5632
Valami ilyesmire gondoltam én is! :)
Közben eszembe jutott, hogy rezgőcsiszolóm az van! Jó az is? :)

Egyébként köszi a bíztatást! ;-))
Zotya 1642012-02-23 21:11:11 // 5631
Megtudod csinálni,miért ne tudnád! Ezért ne vegyél gépet, kérj esetleg kölcsön,ha tudsz.Viszont kézzel is becsiszolhatod,igaz hosszadalmasabb. Vegyél csiszolókockát (2-3 száz píz, festék bolt ) abból is finomabbat 100-120-ast + vásznat és hajrá....úgy ahogy a cartárs írta . Menni fog az! :)))
GTPeti2012-02-23 21:03:08 // 5630
A "bajt" átvitt értelemben írtam. Természetesen az csak jó, hogy van itt egy szakmabeli! ;)
GTPeti2012-02-23 21:01:38 // 5629
Az a "baj", hogy szerintem te a full profi munka menetét írod le. Ha vki nem törekszik tökéletesre, csak egy elfogadhatóan jó eredményre, illetve nincs spec. felszerelése, akkor kötni kell a munkafolyamatot illetően is bizonyos kompromisszumokat. (Csak az én véleményem, mint NEM szakmabeli.)
Buksi2012-02-23 20:46:51 // 5628
Ha akarnám sem tudnám tökéletesre csinálni! :-D
Buksi2012-02-23 20:43:40 // 5627
Köszönöm szépen a szakszerű leírást! :)

Képet most nem tudok feltenni, de kiálló varratok nem nagyon vannak, inkább mélyedések, mintha pici árkok volnának! Gondolom a műanyagos próbálta minél egyenletesebben megoldani az összeillesztéseket! Ha nincs csiszológépem, akkor mi a teendő azon kívül, hogy vegyek egyet? :-D
fony722012-02-23 20:10:14 // 5626
Nagyolni nem. Vannak akik 60as vagy 80assal esnek neki, aztán forróbb napokon megjelennek a kis karikák a lakkban a csiszológéptől. Azért írtam, hogy finomítani kell min. 240essel. A szórógitt vagy az alapozó ezt már befedi (töltő-alapozónak is hívják).
fony722012-02-23 20:07:10 // 5625
Még annyit, hogy ami neked már jónak néz ki, nem biztos, hogy a fényezőnek is megfelel majd, lehet, hogy lesz rajta még egy kis plusz melója. Hiába, kell hozzá a gyakorlat.
GTPeti2012-02-23 20:06:40 // 5624
A 120-as nem durva egy kicsit?
fony722012-02-23 20:03:37 // 5623
Olvastam az üzeneted. Az őz az egy nagyon goromba állat! :-)
Szóval nemtom milyen lett a lökös, látszanak-e a hegesztések vagy el vannak dolgozva. Ha nincsenek nagyjából lecsiszolva, akkor a tippem az, hogy egy erősebb pengéjű és frissen élezett késsel szépen le lehet simítani a hegesztéseket úgy, hogy ráfekteted keresztben a hegesztés tetejére, két kézzel megfogod a pengét és magad felé addig "borotválod", amíg csaknem teljesen kisimul a felület. Én is így szokom eldolgozni. Elég könnyen fog menni, mert a lökösök viszonylag lágy anyagból vannak. Ha ez megvan, át kell csiszolni 120as száraz csiszolóval, géppel! Ez még jobban kisimítja a felületet. Jól le kell fújatni a port a felületről, aztán jöhet a gitt. Az se árt, ha előtte még zsírtalanítóval áttörlöd. Gittből a Body Unilite ami nálam az évek alatt bevált, szinte mindenre jól tapad. Ez jó a műanyagokra és a fémekre is. Edzővel elkevered a leírás szerint, de csak mindig annyit, amit pár perc alatt el tudsz dolgozni, különben a markodba köt :-). Hogy mennyire száradt ki, azt körömmel is megnézheted. Ha már nem hagy rajta finom nyomot a körmöd és nagyon kemény hangot ad, akkor lehet csiszolni szintén az említett 120assal. Csiszolás után "megmutatja magát", hogy hova kell még gittelni. Minden csiszolás után le kell fújni a felületről a gitt porát, hogy jól tapadjon meg a következő réteg. Ha már teljesen eltűntek az egyenetlenségek és hibátlan a felület, lehet finomítani 240es szárazzal. Ez már elég az alapozó alá.
Buksi2012-02-23 16:59:53 // 5622
Sziasztok!

A segítsegeteket szeretném kérni! Még mindig az őzzel való találkozás nyomait próbálom eltűntetni! Sajnos pénz hiányában még nem tudtam szakemberre bízni az autót, ezért költségkímélö megoldásként arra gondoltam, hogy a lököst és a mocitetőt megcsinálnám én! Mármint nem a festést, hanem a gittelést! Csak még soha nem csináltam ilyet! A műanyagos összelegózta a lököst és a "varratokat" szeretném eltűntetni! Konkrétan arra lennék kíváncs, hogyan is álljak neki az egésznek? Milyen csiszolópapírokat használjak, milyen gitt és edző kell műanyagra, ill. fémre vagy használható-e egy mindkét anyagra? Keverési arány? Mikre kell nagyon odafigyelni? Előre is köszi! :)
Buksi2012-02-13 15:28:32 // 5619
Nem néztem! De mit kellene ott látnom? :)
pb_2012-02-13 15:18:31 // 5618
Nem a Korant adatlapjára.
Buksi2012-02-13 15:17:30 // 5617
Gtpeti oldalára gondolsz? :)
pb_2012-02-13 08:38:07 // 5616
1 ideig azok lesznek, de gondolom te sem nézted + az adatlapját.)
pb_2012-02-13 08:34:19 // 5615
Az még talán hagyján, bár nem a legjobb, de nézd +, hogy mire kente rá.
Buksi2012-02-13 05:26:41 // 5614
Kipróbáltam a 155-ön én is a Korant-ot és eddig még nekem is jó tapasztalataim vannak vele! :)
Tavasszal nekiesek komolyabban is a verdának! :)
Buksi2012-02-13 05:19:43 // 5613
Jah, mióta feltalálták! :-/
[k i z z o]2012-02-13 00:21:58 // 5612
Tapasztalatom szerint a HV 400 sem.
GTPeti2012-02-12 23:48:14 // 5611
Én amúgy jobban bízok a T -ban, mint ebben a zsírban

A nagy különbség, hogy a zsír nem szárad meg. Ez a hatalmas előnye.
[k i z z o]2012-02-12 23:44:40 // 5610
Ami a legnagyobb baja: 10.5 Nem összeférhető anyagok. Nincs meghatározva. Korábban próbáltam - kb. 5 éve - és a próbafestések alapján nem bizonyult stabil alapnak. A felületre jól tapad, azt nem tudom, passzivált e rendesen, de a következő réteg amit próbáltam, nem nagyon maradt meg rajta. (Simán legépeltem visszacsiszoláskor.)

Az általam használt Rust OX - nem nagyon lehet már kapni - kiváló alap további rétegeknek, akár egy sárvédőt is telibe lehet vele kezelni. De a White OX is ugyanilyen jó. (Azt még csak egy jó barátom használta.)

Ezek ugyanolyan kémiai hatásmechanizmussal dolgoznak, mint a Korant, csak a képződő gyanta valahogyan arra van kitalálva, hogy lehessen vele tovább dolgozni. A Loctite Super Rust Killer is nagyon jó. De megintcsak nagyságrendileg drágább (kb. 3 -4 ezer forint lehet ha jól emlékszem 2.5dl).


Az adatlapja + ezt írja: Kültéri igénybevétel esetén időjárásálló zománcfestékkel át kell festeni. Autóipari festékek között ilyen nincs.

De abban az esetben, ha kipróbáltátok, és jó, használjátok egészséggel.
Piritu - 1.000.0002012-02-12 23:01:38 // 5609
"megint írtak egy cikket a népnek" - de legalább valamit írtak. Mindenki ezt mondja, de aki szakinak mondja magát nem ír. A profik nem osztják meg az amatőrökkel a tapasztalataikat, ami érthető is.
A Korant-al mi baj? Azon kívül. hogy olcsó és nem nagyságrendekkel drágább.
[k i z z o]2012-02-12 22:44:33 // 5608
Passziválásra ott a Loctite, te is megtaláltad, vagy RustOX, White OX, alapozónak pedig valami 2K - s alapozó. (Én Standoxot használok.) Fedőnek pedig min. Teroson / Terotex. Persze ezek nagyságrendekkel drágábbak, de egy ilyen kocsira nem szabad Korantot kenni, az a kerítésre való...

Azért a polcon ezeknek a kóklereknek is ott figyelt a Car Systemes rücsi, amit el is használtak. (Akkor minek az "MS zsír" ha a köüszöb megmarad, de a dobok elfogynak?) Na de a lényeg, hogy megint írtak egy cikket a népnek :)

Én amúgy jobban bízok a Terotex HV400 -ban, mint ebben a zsírban :) Évente 1x.
Piritu - 1.000.0002012-02-12 22:33:23 // 5607
Tényleg mit? (A futóművön 2009-10 telén még RO55-el dolgoztam.)
GTPeti2012-02-12 22:24:19 // 5606
Te mit ajánlasz helyette?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak