Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?

Selmak2013-06-02 22:22:06 // 5104
Ha olajfilmen fut akkor totál mindegy hogy milyen a felület mert nem érintkezik fém a fémmel, döntően az kenőanyag viszkozitása ami számít.
GTPeti2013-06-02 22:15:15 // 5103
"Ebben a Xadoban a hatásmechanizmusa ami aggaszt"
Akkor te tényleg ne próbáld ki, mert a hatásmechanizmusa miatt használják. :) Simább felület->jóval alacsonyabb surlódás, kopás és hőfejlődés.
Selmak2013-06-02 22:11:28 // 5102


Ebben a Xadoban a hatásmechanizmusa ami aggaszt, ugyanis eltömi az egyenetlenségeket, ami nem biztos hogy jó, mert csökken a felület olajtároló képessége.
Liquid2013-06-02 21:44:16 // 5101
biztosan :)
GTPeti2013-06-02 21:35:24 // 5100
Valószínűleg az új multigrade olajokról is hasonlóan nyilatkoztak a 20W-s korszakban. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-02 20:57:06 // 5099
én tudom mióta...kb azóta forgalmazzuk :)
Liquid2013-06-02 20:54:02 // 5098
nekem aztán tökmindegy, nem élek burokban csupán nem én akarok kísérletezgetni az autómmal, majd X év múlva lehet hogy egyetértek és isteníteni fogom...
De azért nem teljesen idegen a Xado-tól a csodaszer jelleg, ezt ne tagadd. :)
Liquid2013-06-02 20:47:47 // 5097
én elhiszem hogy ezzel kapcs. épp nem feltétlenül igaz, de azért ne tagadd hogy nem emeriken márketing szagú volt az a duma :)
Tuningman2013-06-02 17:05:52 // 5096
Kihangsúlyozva csak ez van valóban:)
De van ott azért más is:)
Piritu - 1.000.0002013-06-02 07:07:33 // 5095
..érdekes, az oldaladon csak ez szerepel. :-)
Tuningman2013-06-02 00:13:06 // 5094
Így van és még kb. 10 féle más kenőanyag márkának is:)
Tuningman2013-06-02 00:11:15 // 5093
Ez nem valami üzletkötői duma:)
Ez van, ha tetszik ha nem.
Nem mindenki él burokban és zárkózik el a jótól és nem kötelező mindenkinek egy hitet vallania:)

És ennek a dolognak semmi köze az általad felsorolt piramis rendszerű direktmarketinges vacakságokhoz.

Én autósboltokat látok el különböző kenőanyag termékekkel. Köztük van Castrol, Motul, Mobil, Repsol és Xado is többek között. Gondolhatod, hogy van némi fogalmam a különböző olajokról. Castrolból fogy a legtöbb ( heti 5-6 karton ) de én mégsem azt preferálom, mivel nekem a Xado lett az ideális olajminőség.
Nekem nem szándékom itt üzletet kötni, így marketinges dumákra sincs szükségem.
Viszont ha valaki szeretne tájékozódni annak szívesen segítek:)
GTPeti2013-06-01 22:36:28 // 5092
Ha bizonyítékot akarsz, tudnék mesélni...
Liquid2013-06-01 22:25:06 // 5091
"Én kipróbáltam, teszteltem, nekem bejött és azóta is csak ezt használom. Nincs gondom, se annak aki eddig kipróbálta, szép az élet:D"

hányszor hallottam ilyen dumát Amway, Network21, és még ki tudja milyen egyéb csapat üzletkötőjétől :DD
B.László2013-06-01 21:23:24 // 5090
powerflex ge*i drága mikor megnéztem az árlistájukat majdnem dobtam 1 hátast ! sztem annyit 1 szilent se ér amilyen árban én láttam ...
Piritu - 1.000.0002013-06-01 20:58:53 // 5089
"Én kipróbáltam, teszteltem, nekem bejött és azóta is csak ezt használom." - meg ahogy látom "a Xado termékek hivatalos partnere" is vagy...
[k i z z o]2013-06-01 20:58:52 // 5088
És a Powerflex is:)
Piritu - 1.000.0002013-06-01 20:55:53 // 5087
A gyári szilent pontosan passzol...
Tuningman2013-06-01 20:09:43 // 5086
2009 óta forgalmazzák itthon. De miért kell az évtizedes tapasztalat? Én kipróbáltam, teszteltem, nekem bejött és azóta is csak ezt használom. Nincs gondom, se annak aki eddig kipróbálta, szép az élet:D
"98-ban senkinek sem volt tapasztalata a 156 kapcsán, mégis az év autója lett.:D
Beleültek a szakemberek, kipróbálták, megszerették és a mai napig imádjuk:D
Jack2013-06-01 19:43:44 // 5085
Jó is hogy említettétek a stab szilentet. Amikor a kocsit megvettem kicseréltettem a stabszilentet. A régi tulaja(aki szerelő és rokonom) azt ajánlotta rúddal együtt,mert szar külön cserélni meg úgy az igazi.... Én belementem a 44000ft-os árba, ki is cserélte. Két évet bírt... Akkor a rudat minek cseréltük?

Most gondoltam rúd nem kell, elég a szilent,abból is PU! A strongflex csalódás volt,mert a méretezése rossz. Lehet be kéne áztatni beszerelés előtt,hogy megdagadjon?:) Így sikerült beépíteni, amire nem vagyok büszke...:( Utálom a taknyolást....stabszilent alátéttel
[k i z z o]2013-06-01 16:32:28 // 5084
Ha sok pénzed van és nem tudod mire költeni, vehetsz ilyen adalékokat, de egy korszerű a motorodhoz való olajhoz semmi ilyesmire nincs szükség. Vegyél egy jó olajat, ezeket meg hagyd meg másnak.
hering*dani2013-06-01 15:22:57 // 5083
AR 147 2005-ös 120 lovas jtdm be a gyári ajánlás selenia wr 5w40 olaj. De azt is halotta hogy a selenia Pure energy 5w30as jobb mert alacsonyabb koromtartalmu.Kérdésem hogy melyik olajjal teszek jobbat a gépemnek?:)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-01 15:02:51 // 5082
én mindent elhiszek :)
A Xadoval évtizedes tapasztalatokról viszont nem igazán tud senki sem beszámolni mivel 2004 óta gyártják kis hazánkban meg tán 3-4 éve lehet kapni :P
B.László2013-05-29 02:23:21 // 5081
Köszi szépen ! :D
Tuningman2013-05-29 02:16:27 // 5080
Felejtős.:)
Ha szeretnél jót akkor vagy Xado vagy Rimet.
GTPeti Rimetet használ Ő tud bővebb infóval szolgálni.
Én Xado termékeket használok és nekem abszolút bejön.
B.László2013-05-28 03:01:02 // 5079
véleményetek a Metabond termékcsaládról mint adalék / motorolaj ? :D
Tuningman2013-05-27 02:21:50 // 5078
Az a helyzet, hogy az egyik Ducaton én ülök, tehát velem történt meg. Nálam semmi sem kopott el, hibátlan motor akadt össze, mint már írtam, igazságügyi szakértő hivatalos szakvéleménye szerint az olajminőség nem volt megfelelő és ezért beégett a hidrotőke.
Amúgy azért nem megyek padlógázon, néha persze sietni kell de az is max 140, 3100-as rpm. De ha állandóan tipornám, akkor is bírnia kell, ezért van benne fordulatszám leszabályzás, mint minden mai autóban. Régen tényleg 30ezrenként cseréltük de már egy ideje átálltunk a 25ezerre. Sok időt nem tölt a motorban az olaj, 2 és fél havonta cseréljük.:) De hát nem cserélhetem 3 hetente.:)
Egyébként az a nevetséges, hogy a gyári csereperiódus 45 ezer km. Ebből is látszik, hogy mekkora néphülyítés megy az autógyárak részéről, hogy minél több autót tudjanak eladni és túllicitálják egymást. Persze arra már nem terjedt ki a figyelmük, hogy nincs a világon olyan olaj ami ezt kibírná. Egy normál olaj max 12 ezret tud viszkozitás és minőségromlás nélkül. Amit én használok az gyártói garancia szerint 15 ezret de a saját tapasztalatom szerint 19 ezret tud.
Tulajdonképpen azzal egyetértek ha az átlag autó évi 10 ezret megy akkor nem feltétlen fontos csúcsminőségű olajat tölteni bele. De azért nálam van egy határ.:))
Tuningman2013-05-27 01:53:50 // 5077
Nem egészen. Ford Transit-nál előírás az 5W-30 és 25ezer a gyár által megadott csereperiódus.
frusciante2013-05-25 15:49:30 // 5076
Ez marha nagy....:DDDDD Te mindig vmi jó kis videóval illusztrálsz...:DDD Ezért megérte átolvasni azt a pár oldalt amivel lemaradtam...:DDDD Ezen az olaj témán mindig megy a szájkarate....:D
mreni2013-05-25 14:25:11 // 5075
ez is igaz :-)
GTPeti2013-05-25 13:21:34 // 5074
Jó, de a W40 egyrészt optimális a motorodba, másrészt az egy klassz Mobil 1 olaj, a legjobbak egyike. Ja és a motorod is jófajta JTD classico B)
mreni2013-05-25 13:01:09 // 5073
én meg 0w-40et töltök bele es utom vagom,de semmi baja :-D. 10e-ként csere
Selmak2013-05-25 11:37:35 // 5072
5W30 olaj egy egy teherautóba rossz vicc, főleg dieselbe hosszú csereperiódussal.
Alfa GT-Csaba2013-05-25 10:44:22 // 5071
Nem kell ebből nagy ügyet csinálni!Én bele rakom a gyárit 15 ezrenként aztán le sz.....m ,egyszer úgy is elkopik minden ,de ha rendszeresen van cserélve nem lesz annak semmi baja!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-25 08:10:38 // 5070
nézd rémsztori nekem is van ügyfél újonnan vásárolt 2.5tdi T5-öse 150e-nél elkopott a vezérműtengely, hidrotökék kuka...edge 5w30-as olaj volt benne mindig is... de nem az olajra fognám ha nem a 30e-es cserére főleg úgy, hogy állandóan üvegen mentek vele...
a múltkor írtam, hogy a céges dobozosunkban 400e felett járunk és olyan olajat kap ami éppen polcon van, érdekes semmi baja a gyári turbó lakik rajta pedig kap 5w40-et, 10w40-et a lényeg, hogy 10e-ként cseréljük...erre írtam, hogy túl van lihegve az olajsztori azt átlagos autóknál...
PistaFR2013-05-25 02:06:11 // 5069
Köszi, az lesz benne. 50 € helyett 35 € az 5 liter most akcióban. :)
Xixo2013-05-25 01:36:43 // 5068
Azért elég szomorú, hogy egy olajcseréhez komplett oknyomozást kell folytatni.
És sajnos azért az itteni ajánlásokat sem lehet 100%-osra venni, szerintem mindenkinek vannak negatívabb tapasztalatai... :(
Dévid2013-05-25 00:14:15 // 5067
Lehetséges. Valójában mindegy már, de jó lecke volt.
pb_2013-05-25 00:03:10 // 5066
Akkor úgy látxik mégsem 1eztettél le vele mindent Lőre.)
vespa verde2013-05-24 23:58:02 // 5065
Értem és köszönöm. Mik azok amiket ajánlanál tizenöt éves 1.6 TS-be?
Tuningman2013-05-24 23:55:33 // 5064
Én mindent elhiszek.:)
Akkor már 50-50% az arány.:)

Azért van egy kis sztorim:
Nevet, helyet nem írnék, mivel senkinek sem akarok rosszat és egy esetleges pert sem szeretnék a nyakamba, mivel ez üzleti titok.
Szóval volt 4 Ducato 2.3 JTDm 120LE. Itthon, újonnan vásárolt, mindig ugyanazon a helyen volt szervizelve, ahol meg lettek vásárolva. Az olajat ismerjük.
Szépen mentek az autók, ahogy kell, egy ideig, míg nem szépen sorban összeakadt a motor és nem a vezérlés szállt el. Először senki sem gyanakodott, szerviz megcsinálta a hengerfejgenerált, kicserélték az összes szelepet. Szerencsére akkor még a blokkok megúszták. Két autó közben el lett adva, így csak kettő maradt. 20ezer km után újra összeakadtak a motorok. Az egyik menthetetlen volt, így vadi új motort kapott, a másik meg egy teljes generált. De itt már az ügyfél által igazságügyi szakértő lett felkérve, hogy nézzen ennek utána. Kiderült, hogy minden esetben a hidrotőke kitámasztott és ezért akadtak össze a motorok. És hogy miért?
Lekokszosodott a hidrotőke, beégett a fantasztikus olajminőségtől.
Ezt támasztotta alá a szakértői vélemény. A szerviz állta az új motort és a motorgenerált is. Azóta már csak egy autó van meg amiben most 150ezer km van és kizárólag jó olajjal megy és hibátlan. A jó olajat tudatosan nem nevezem meg, nehogy marketing szaga legyen.:)
Dévid2013-05-24 23:15:16 // 5063
Kettő, és akkor még nem voltam ilyen határozott, no meg nem is akartam a "fél országot" átutazni egy szervizért. Tudod, drága. Aztán drágább lett a móka, jóval. De mindegy, a sokadik pofon után tanultam a dologból. Remélhetőleg. És nem vagyok sértődékeny. :D
Dévid2013-05-24 23:12:19 // 5062
Megbeszéltük mit tegyen bele, erre kinyögte hogy mivel nekem sürgős volt (1 hetet volt nála a kocsi) ezért ezt tudott gyorsan szerezni. :D
GTPeti2013-05-24 19:33:07 // 5061
Az 5W40-et nagyon helyesen ajánlották anno. A "technika" pont azt igényli. A blokk, a turbó, stb. Csak azzal nem számoltak, hogy DPF őnagysága kissé érzékeny. És itt kezdte el vinni a nyúl a puskát...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-24 16:58:16 // 5060
hidd el akiket felsoroltál abból 3an a gyárit ajánlják ....
amúgy meg nekem is tök mind1 ki mit kér bele, egy biztos a gyár szart nem fog ajánlani kivéve a 159 2,4 ajánlása mert az baromság, az megint egy másik kérdés, hogy más normális olajjal sem fog tönkre menni egyik autó sem, ha már tönkre megy az inkább a kevés olajszint, a hosszú csereperiódus stb, stb ....
Liquid2013-05-24 15:50:54 // 5059
Minden marketing, mert az az ha te egy másikat ajánlasz, mert ugyanúgy nem tudod valós tényekkel alátámasztani mint bármelyikünk a Seléniát, és ez így rendben is van, mindenkinek van preferált cucca, amit valamilyen okból támogat, a probléma ott kezdődik, ha nekiálltok közepesen burkoltan lehülyézni azt aki esetleg a gyárit preferálja.
mreni2013-05-24 15:33:24 // 5058
ennyi :-)
Tuningman2013-05-24 15:10:53 // 5057
Itt most nem az olajon volt a hangsúly, hanem a megbízhatóságon, szakmai hozzáértésen.
Az már más kérdés ki és mit használ.
Gondolom ( magamból kiindulva ) mindenki megbeszéli előzetesen a kuncsafttal, hogy milyen olajat érdemes használni és ezt érvekkel, magyarázatokkal alá is támasztják.
De a lényeg, hogy mindig a kuncsaft dönt, mi kerüljön az autójába. Ha nálam Seléniát kérnek akkor azt kapják. De ha kikérik a véleményemet akkor én mást ajánlok.
Amúgy ez a Selénia dolog nagy részben marketing kérdés is. Miért ne rakjam bele ha azt írja a kuncsaft autójának a kézikönyve. A kuncsaft örül mert a könyve szerinti olajat kapta, én meg örülök mert örül a kuncsaft. Hú de jó.
Én inkább kilógok ebből a marketing sorból.:)
Tuningman2013-05-24 14:53:47 // 5056
" azt azért te is emlnondhatnád, csak hogy okosodjunk hogy egy laikus honnan tudja ki a sintér és ki nem? "

Ha már kérdezted, én elmondtam:)
Nem csak neked szólt hanem főképp a laikusoknak.
Ferke2013-05-24 14:46:03 // 5055
Én kijavítalak, számlaképes vagyok...:) De szerintem a többiek sem feltétlen erőszakolják tűzön-vízen át a seleniat, max ajánlják:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak