Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
tt (tt Alfa team)2006-01-11 23:00:50 // 9579
Én most rendeltem meg a 166-hoz egy pótkulcsot és a kódkártyát, mert sajna nem találom. A kulcs bekódolva 25K, az eredetivel megegyező kódkártya 2K.
ystuc2006-01-11 22:58:17 // 9578
Az a baj, hogy pótkulcsot csináltatni meg dúrván 300ezerből lehet... Na, ez a kemény!
Seriff2006-01-11 22:56:18 // 9577
Köszönöm az infót, akkor felejtős a dolog. Ha vége végre a vizsgaidőszaknak, széttúrom a lakást, hogy hol az a szerencsétlen pótkulcs, pedig direkt van egy tuti helyem, de ezt úgy látszik még tutibbra tettem:(
granturismo2006-01-11 22:54:27 // 9576
A 146-ot már nem gyártották kód nélkül a 156-ot meg pláne nem úgyhogy azoknál ez nem sokmindenre jó. Havcsak arra nem hogy az ajtókon a tanksapkán és a csomagtartón kicseréli azt tudja nyitni de indításhoz benntartja az eredeti zárat és a külön (eredeti) kulccsal indít. Ennek annyi előnye van hogyha a tolvaj kihúzza a zárbetétet és arról csinál egy kilcsot azzan nem fugja tudni elindítani az autót csak az ajtókat csomagtartót stb tudja nyitni
Seriff2006-01-11 22:44:48 // 9575
A kódkártyát se találom:( de a kódokat kíírtam papírosra pont az ilyen lehetelen helyzetekre számítva. tudva, hogy minden elteszek vhová. azzal lehet indítani ha bármi van...
Azt írod, hogy kódrendszer nélküli 145ökhöz való esetleg, akkor miért írja, hogy 156-hoz is? Illetve kérdésem, hogy szakszerviz nem tudja kódolni a kocsihoz a szettet?
ystuc2006-01-11 22:36:41 // 9574
Én úgy jártam, hogy eltört az egyik kulcsom. Kód kulcs nincs, de kódkártya van. Ez a jobbik eset. A törött kulcs feje megvan, ebből tudok majd klónoztatni. Nem sokára meg is fogom csináltatni.
granturismo2006-01-11 22:33:25 // 9573
Elég kellemetlen ha nincsen meg a barna kulcs meg a kódkártya. Mert ezek hiányában ha a kódrendszer esetleg bekrepál (pld hirtelen nem indul az autó a kulccsal) akkor vezérlőszámítógépet meg mindent amit írtam cserélni kell. A kulcsklón is csak arra jó, hogy van egy pótkulcs ha a másik elveszik vagy meghibásodik. De ha a kulcskód kimegy a rendszerből akkor sem az eredetivel sem a klónnal nem fog indulni az autó.:-( Az eredeti kulcsoknak mindegyiknek külön-külön kódja van, nem egymás klónjai. És ha kártyával, barna kulccsal márkaszervizben felkódolnak egy gyári új kulcsot annak is külön kódja van nem egy másik kulcs klónja.
A srác által hirdetett cucc az esetleg kódrendszer nélküli 145-öshöz jó. (1994 nyaráig gyártott darabok)
ystuc2006-01-11 22:25:30 // 9572
Szerintem a toronyszilentek, vagy az első lengőkarok ellenőrzése megérne még egy kört...
Seriff2006-01-11 22:23:41 // 9571
Ezek szerint- ha jól értelmezem az olvasottakat, akkor nem tudok mit kezdeni ezzel a garnitúrával:(
granturismo2006-01-11 22:08:21 // 9570
Az autó vezérlőszámítógépe kompletten + a sárga kóddoboz + zárgarnitúra + kulcsgarnitúra + barna kulcs + kódkártya.
Illetve bizonyos kulcsmásolók tudnak klónolni egy meglévő kulcsot. Aszzem 13eft. Az teljesen használható, de csak egy másik kulcs klónja.
Seriff2006-01-11 22:02:14 // 9569
És mi kell hozzá, hogy működjön? Bonyolult kódolni/ mennyibe fáj?
Előre is kösz!
granturismo2006-01-11 21:59:04 // 9568
Sajnos nem. Nem fog elindulni a kocsi.
Metacarpus2006-01-11 21:55:05 // 9567
Nekem is "szűrcsög" a szervó de amikor csak balra tekerem és csak hideg motornál.. .még nem jöttem rá mitől lehet. Majd talán egy komplett szervóolaj csere után
Seriff2006-01-11 21:51:16 // 9566
Urak, lenne egy kérdésem:
Először klikk bitte:) utána súgjátok meg, hogy ezt ugye be lehet szerelni minden továébbi nélkül a kocsimba??
SOS
Mivel nem találom a pótkulcsot, meg a barnát, amilyen hülye vagyok, így 10ezerből megúsznám, már írtam is a palinak
Pat2006-01-11 20:23:46 // 9565
Kapásból kerékcentírozást mondtam volna, de mivel mindent leellenőriztettél ami csak létezik (mármint ami összekapcsolja a kasznit az úttal), ezért ez így már jó kérdés, ezért csak azt kérdezném, hogy lehet-e tudni, hogy mióta csinálja ezt?
Pat2006-01-11 20:18:07 // 9564
Ellenőrizd a szervó-olajszintet de sürgősen!!! (lehet hogy kevesebb mint a minimum szint és ha így van leéghet a szervószívattyúd!)
Tommaso 1592006-01-11 17:16:38 // 9563
Lehet,h rossz helyen cuppan,nem?!:-)))))))
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2006-01-11 16:21:02 // 9562
Hi all!
I have a kvescsön!
Van egy olyan problémám, hogy kb 110-120 körül (útfüggő)
elkezd rázni a kocsi mint az ökör (146ti)
Olyan 150 fele kezd csillapodni de nem szünik meg.
A kérdés mitől lehet ez
ami kizárva: -csapágyak
-gumi
-felni
-futóműbeállítás
-féktárcsa
Én már nem tudok újat kitalálni a fentieket már végigzongoráztam, cseréltem de nem oldodott meg.
Még egy ötletem van: lengéscsillapító, mondjuk ezt nem tudom mennyire reális vagy sem.
Kérném a nagy szerelőgurukat:) törjék a fejüket a feladványon.
thx
uaz
Longman2006-01-11 14:13:35 // 9561
Sziasztok!
Feltűnt egy pár napja egy érdekes hang a kocsiban. Halk sercegés. Elkezdtem kutakodni, és rájöttem a szervo adja ki, amikor ki van tekerve a kormány. Ha egyenesen áll csendben van, de amint elfordítom jön ez a sercegő hang. Ha közben tartom is a kormányt egy kicsit erősebb a sercegés. Ha a végállásnál is tartom akkor is ad egy jellegzetes hangot, és ha elengedem olyan mintha "cuppanna" egyet. Mi lehet a hiba?
kertecs2006-01-11 09:54:46 // 9560
Szerintem cseréltesd ki egy megfelelőre! Én semmiképp nem kötnék össze-vissza csöveket a hűtéssel kapcsolatban...
Barni1472006-01-11 05:02:10 // 9559
A fekete keretet a felső két sarokban imbuszcsavar fogja alul lemezes szorító, csak kifelé kell húzni a keretet. Akkor meglátod az óratartó csavarokat . ( 4 db )
Csatikat lehúzod , kiveszed. Lámpát kiszed, oldalra egy negyeddel elteker. Autósbolta bevisz, ugyanolyan megvesz.
Vagy rizsszemizzót veszel és beforraszgatod a foglalatba a régi helyére. 0
Barni1472006-01-11 04:56:26 // 9558
Hát ha pontosabban megmondod hol is van ez , akkor megnézem a rajzokat.
Marklar1552006-01-11 00:42:52 // 9557
4000ft/rezsi óra. (decemberben még ennyi volt kiírva)
Persze ez nem szent írás.
Nem igazán elektromos szerelők.
misi2006-01-11 00:06:17 // 9556
Szia!
Milyen árakon dolgoznak?
Újpesten lakok, közel lennének:))
Elektromos dolgokba, mennyire vannak otthon?
12006-01-10 17:17:35 // 9555
S.O.S. választ várok egy "szakembertől". Olyan termosztátot hoztak a 145-höz, ami utángyártott és egy "kivezetéssel" kevesebb van rajta. Ilyenkor mi a teendő. Mit kell összekötni, mivel közösre. Mert gondolom, ha kevesebb eggyel a csatlakozó helyek száma, akkor vagy nem kötök be valamit, vagy egy helyre kettőt kötök valami T idommal. Plííííz!! Segítsetek. Ja és ezt a cserét így csak szaki tudja kivitelezni, vagy még így is megoldható sk.
Tommaso 1592006-01-10 11:05:40 // 9554
Ok!!!Köszi a tanácsokat,és a segítséget!!!
Ciao
András bácsi2006-01-10 08:27:07 // 9553
Azt mondják, hogy csökken a vezérműszíj élettartama. Mondjuk én nem értem, hogy mitől csökkenne. Egyébként meg gyengébb kihegyezett üzemmódban.
Mike.2006-01-10 06:28:09 // 9552
Hozzáértő urak!
Egy kérdés. 1,6 TS hidegen, indításkor diseles hang. Vez. mód. csere. Ez idáig oké. De, milyen következménye van, ha még nem cserélem? :-)
Marklar1552006-01-10 00:53:43 // 9551
A haverom "tákolta" az oldalt.
Övé a Croma.
S ott van az ex UNOm is...
;-)
http://fiat-nemet.uw.hu/
Marklar1552006-01-10 00:51:38 // 9550
Szóval te is a Misihez jársz.?
;-)
Én is csak ajánlani tudom.
Pat2006-01-09 18:09:13 // 9549
Megnéztem az oldaladon az Alfádat, megette a fene, ha egy 2001-es autó hengerfejes lenne. De mindezek ellenére, figyeld a motorolajszintet és ha nem változik túl drasztikusan (nő, v csökk), és nem változik az állaga (hígul) akkor nincs baj. A direkszűrőből ítélve te is szereted padlózni (akárcsak én) és adhatok egy tanácsot (vagy megfogadod vagy nem) nem kell a felsőnívón tartani az olajszintet, elég a két nívó között.: Meggyőződésem, hogy ha magas fordulaton szereted járati a motort inkább legyen középszinten mint maximumon, mert nagy fordulaton nő az olajnyomás ami a simmeringeknek nemtesz jót. Viszont a motor kenéséhez elegendő mennyiségű olaj van az autóban akkor is, ha a nívó akár csak a minimumot jelzi.
Pat2006-01-09 17:56:28 // 9548
Nézzétek át a rudazatot, ha a sebességeket normálisan veszi, szerintem magának a váltónak nincs baja.
Tommaso 1592006-01-08 18:48:33 // 9547
Ok,most pihen a drágám,de majd ha felkel (holnap este) akkor mindeképp megnézem üzemmeleg motornál!
Köszi szépen
bb182006-01-08 18:42:13 // 9546
ezek igazábol lehetnek természetes jelenségek is. szagolj bele a kiegyenlitöbe, hogy van e kipufogo szaga. megtévesztö lehet a meleg fagyállo szaga, ugyhogy ne sietsd el a véleményt :-))
Tommaso 1592006-01-08 18:28:18 // 9545
Viszont lehet,h az enyém is beteg:-((
Ha hengerfejes,mik a fő tünetek???Csak egy nagyon picit habos az olajkupak,de azt mondták már többen is,h ez lehet a gyakori,hidegben a vaárosi araszolások miatt is,a kiegyenlítőben szerintem tiszta a víz,bár ha a kupakot lecsavarom,akkor olyan sikamlós az alja,mintha zsíros,vagy olajos lenne,gyöngyözik rajta a víz (kiegyenlítő tartály)!Pedig hidegen sosem bántottam,és mindig igyekszem az olajat is a max jelen tartani!
tehát??
Tommaso 1592006-01-08 18:25:23 // 9544
Ilyen már volt nekem is a 147-en,h alig tudtam mozgatni oldalra,sőt akadt is,ez általában lámpánál gyorsuláok után volt,de megszünt!lehet,h semmi összefüggés nincs közötte,de én zt tapasztaltam!
Jobbulást a nagymacseknak:-)
Fritzee2006-01-08 13:59:44 // 9543
Mindig, s csak balra-jobbra huzogatáskor.
Cs.Alfa2006-01-08 12:58:34 // 9542
Szépjónapot mindenkinek!
Nem tudja valaki véletlenül,hogy a 146-os fűtés-előtét ellenálásába miféle dióda kell?
Don Gombóc2006-01-08 10:24:40 // 9541
Hidegen is vagy csak hosszabb menet után? És csak oldalra mozgatva, vagy sebességbe tolás ill húzás közben is? ( Ezen kívül lássuk az öreg gépének a képeit is) :))
bb182006-01-08 10:19:46 // 9540
lehet hogy csak kenési problema van ez igy hideg idöben és a sok latyak miatt rendszeres gond.
Fritzee2006-01-08 00:16:14 // 9539
Sziasztok!
Van egy kis gond apám 166-osával. A váltókar egyszerűen nem akar visszaállni középállásba. Először úgy gondoltuk, hogy csak a visszahúzó rugók mehettek ki, ami valószínüleg így is van, mert kezdetben ennek ellenére még könnyen lehetett mozgatni a kart, ám mostanra más oáig fajult a helyzet, hogy kifejezette nehéz ide vagy oda mozdítani, tehát valami más gond is lehet... Mi lehet a megoldás?
EDDI2006-01-07 21:17:29 // 9538
Ez igy van!
Nem mindig érdemes sok pénzt kiadni a gyári alkatrészért,ha potolhato valami olcso cuccal
csocsi2006-01-07 21:09:08 // 9537
Akkor érdemes körüljárni az alkatrész paramétereit és megnézni mivel helyettesíthető :-)))))
EDDI2006-01-07 21:07:08 // 9536
Egy haver micsapicsa cordia-jába gyárilag álithatos termosztát volt,azt cseréltem ifáéra.
csocsi2006-01-07 21:00:50 // 9535
Ezek szerint ez a dolog mükszik, ha te is alkalmaztad már :-)))
EDDI2006-01-07 20:58:57 // 9534
Még az Ifa teherautojét probáltam!
Az állithato hőfoku.
csocsi2006-01-07 20:41:56 // 9533
Hasonlót hallottam mástól is, megnézi hogy méretre mi felel meg és azt használja :-))))
EDDI2006-01-07 20:40:16 // 9532
Szerencse ha csak 15ezer.Nekem 27ezret mondtak a 2.5td-re.
Még szerencse hogy a lada niva termosztátot minden gond nélkül bele lehet tenni! Az ára 1800 forint!
bb182006-01-07 12:16:03 // 9531
én anno javitottam rendszeresen egy maserati biturbot, de mindig baj volt vele és arany árban volt minden hozzá.
vagy még drágábban.
Gordon2006-01-07 11:02:00 // 9530
Segítség kellene.... Maserati Ghibli-t kivel lehetne megnézetni? Hol lehet szervízeltetni?