Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Transaxle syncro

remete2008-02-09 21:16:22 // 4706
Annyit meg, viszont azt kérdezd meg, hogy ricnis-e a váltórudazat bekötése, mert akkor nem fog felpasszolni az autódhoz (ha sima egy vízszintes átmenőfurattal, akkor viszont jó) - mondjuk ez benyás váltó, nem dízel, ezt is vedd figyelembe. Szerintem azért bontotta el, mert egyrészt nem tudta mia az, másrészt van egy szakajtó gépük otthon és biztos kellett a hely - egyes golfokat bűvöl a srác.
Wickey2008-02-09 21:05:39 // 4705
Valóban húzós az ár, ennyiért vettem a három gtv-met ÖSSZESEN, de ha már egyszer építkezik...
track day-re viszont véleményem szerint ez a kategóriájú fék a beugró, ha valaki komolyan gondolja a sportautózást.

Sajna nem az én adókategóriám, de elalvás előtt azért néha álmodozok ilyesmikről :)
Gábor(figi75)2008-02-09 21:02:42 // 4704
Kösz!
Fiatal,miért bontotta el?
Gábor(figi75)2008-02-09 21:01:49 // 4703
Most csak az a kérdés, feltudm-e passzolni az enyém helyére!:-)
Amúgy köszi,10k aszem megérne,nem?
remete2008-02-09 21:00:33 // 4702
Tanács Jenő, 20/9961423
remete2008-02-09 20:55:52 // 4701
Az illetővel nincs baj - bár nem Alfaszakértő az fix. A kardán maga elfogadható, de a hardik már legalább félidősek, a középső központosító csapágy gumiágya látszólag még egyben van. Összességében a tapasztaltak alapján műszakilag ez nem lehett egy rossz autó (féktárcsák korrektek voltak, nagyobb szilentek újakra cserélve, a motorban őzbarna olaj, szóval első látásra nem rossz). A váltó első ránézésre a korai verzió volt (nem láttam nyomát izosztatikus rudazatnak), láttam rajta utólagos feliratokat - azaz bontott lehet, később kerülhetett az autóba. A kuplung rajta van a fékek már nem, az öntvény aránylag tiszta (nem olajsáros). Kb. ennyit láttam.
remete2008-02-09 20:47:35 // 4700
Van egy rossz hírem is - tt kollégának - a hengerfej almás; ugyanis megpróbálták a termsztátra kötve (!) kiemelni a blokkot az autóból, úgyhogy szépen eltört az öntvény (majd csinálok képet). Így aztán nincs fölös hengerfejem, mert ezen a szegedin csak a blokk a jó. Szerintem keresd meg Ali-t neki biztos van fölösben.
Gábor(figi75)2008-02-09 20:45:13 // 4699
Én voltam,de nincs meg a száma!!!:-O
Milyen a váltó szerinted,megbizható a tag???
remete2008-02-09 20:43:13 // 4698
Cartársak az Alfettában! Ma elhoztam a motort Szeged mellől; már nem emlékszem ki bizniszelt még ott, de aki a váltót/kardánt akarja, az menjen érte, mert a srác színesfémben gondolkodik már: a váltó megy a méh-be, ha nem jelentkeznek érte!
Ali762008-02-07 11:03:05 // 4697
Sajnos ezeknek nagyon durva az áruk($2,589.00):
remete2008-02-06 19:58:34 // 4696
Hogyan tuningolsz? Új, lyuggatott féktárcsa? Olyat láttam az ebajon, de éppen nem annyira óccsó...
Wickey2008-02-06 18:19:21 // 4695
Pöpec, hívtalak is.
Hagyom elmenni akkor ezt a szettet ebay-en ami most van.
Tavasszal egyeztetünk ha kezdődik a Balatonrajárós szezon.
Gabiszan2008-02-06 14:14:43 // 4694
Ja, meg az is eladó (lesz hamarosan), ami most van a fekete GTV-n 16-os, gumikkal együtt, a méreteket hamarosan pontosítom. Na, üdv, G
Gabiszan2008-02-06 14:11:15 // 4693
Szevasztok!
Rémlik korábbról, hogy valaki keresett 17"-os Zender Milano felnigarnitúrát GTV-hez. Nos az enyém meg tulajdonképpen eladó. Olyan, mint amit hirdet valaki most az Adok-Veszek-ben (tulajdonképpen arról jutott eszembe), csak sérülésmentes, tökéletes állapotú. Ha kicsit jobb idő lesz, készítek fényképeket, ha érdekel valakit.
prooF_752008-02-06 13:49:42 // 4692
Ügyes sofőrnek nem kell brutál fék a biztonságos közlekedéshez;)
Mit értesz occsó tuning alatt?:)
Saughassy2008-02-05 20:53:45 // 4691
Lassuk be ennel azert ma mar illik tobbet tudnia egy feknek. :) No majd kiderul hamarosan, mit lehet kihozni a gyaribol, nemi occso tuninggal. Annak fenyeben lehet gondolkodni tovabb.
prooF_752008-02-05 17:46:39 // 4690
Nem rossz a kis gyári Brembo se, nekem a 185-ös (barum) gumi simán beblokkol 50-nél ha ráugrok a fékre.
Wickey2008-02-05 09:30:02 // 4689
Féktárcsa mérettől függ.

a 280x26-os tárcsára 15" felmegy. Már ez is van 6 és 10dugattyús verzióban, de én ilyen kis méretben a 10dugósnak nem látom értelmét.

A 310x24-es tárcsára 16" min, a 318x26 valamint a 330x26-es tárcsára pedig 17" min. amit előírnak. Ettől függetlenül persze a féknyereg és a felni között lehet inkompatibilitás: pl. a 156-ra nem megy fel a campagnolo felni, míg a 15"-os acél, meg egy csomó új 15-ös alu igen.

Nem mondom, egy 330x26-ost 10 dugattyúval szívesen megnéznék mit tudna lassítani a 20/65R18-as slickekkel :-)
remete2008-02-04 23:54:32 // 4688
Atyaég! Ez már túlzás azért. Most fogom kipróbálni mit tud a Brembo az Ate helyett. Amúgy az igen olvasmányos Alfa Romeo DOHC Engine High-Performance Manual című könyvben holmi M3-as féknyergeket emlegetnek (tudom, tudom - off meg minden). Te Wickey, erre milyen felni férne rá :)?
remete2008-02-04 23:48:55 // 4687
Nyami! Hát nem rossz!
Wickey2008-02-04 22:27:46 // 4686
Mintha valamit olyasmit mondott volna, hogy nem vált be neki, asszem már nem is az van fent, de rég beszéltem vele.

Ettől függetlenül ez a hatdugós tetszik, csak horror ára van. Igaz, van belőle egészen 310mm-es tárcsaméretig, a tízdugós meg majdnem negyven centis tárcsával jön :-)))
Robi2008-02-04 22:15:28 // 4685
"Úgy gondolom, hogy eleve elég korrekt helyen van a hátsófék hűtés szempontjából, ráadásul az számít a legkevésbé főleg izmos fékezéskor."

Ugyanazon a korrekt helyen is marad, csak ki kell pogácsázni a nyerget, mert nem elég széles ahhoz, hogy beférjen a hűtött tárcsa. Mondjuk tényleg elbírna nagyobb első féket, mondjuk az Alfa 6-osét. Ha jól tudom, Karinak már bevált, nem?
Wickey2008-02-04 16:46:33 // 4684
Szerinted érdemes szórakozni vele?
Úgy gondolom, hogy eleve elég korrekt helyen van a hátsófék hűtés szempontjából, ráadásul az számít a legkevésbé főleg izmos fékezéskor.
Az tény, hogy elég látványos modifikáció, de én akkor már inkább erre ruháznék be előre:


Hibátlan kis hatdugós TarOx fék kit. :-)
Ali762008-02-04 10:38:55 // 4683
Mondjuk ilyet alá mi?:)

Valahol láttam kis pogácsákat a hátsó féknyereghez, hogy beleférjen ez a vastagság.
remete2008-02-03 22:36:48 // 4682
Hoppá! Mit látok alatta! Belső hűtött hátsó tárcsafék? Nem megy az rá Alfettára/75-re?
Robi2008-01-31 14:40:16 // 4681
Most rohannék megvenni, ha lenne 5000 Euróm. :)
Az indexeket meg hátsó lámpákat én biztos nem sötétítettem volna le, de ha már adott, lehet, hogy nem bántanám. A felnik meg szerintem mennek hozzá, annak ellenére, hogy nem korhűek.
Kazes☻2008-01-30 23:15:41 // 4680
Ez az autó gyönyörű! Leszámítva a fos felniket. :-)
Wickey2008-01-30 21:16:01 // 4679
namost ezek a képek kábé 1989-ben készülhettek, azt leszámítva is valami igencsak nagy polihisztoré lehetett az autó...
prooF_752008-01-30 20:24:06 // 4678
a sötétített hátsólámpákért pontlevonás jár! amúgy szép.
Saughassy2008-01-30 19:42:53 // 4677
Távozz tőlem sátán!
martin-i2008-01-30 18:33:19 // 4676
martin-i2008-01-30 11:03:30 // 4675
nem is tudom, egyszerűen csak bementem egy fáradt este valami zsibbasztóért és míg sorban álltam a pénztárnál, bámultam ki a fejemből, néha megakadt a szemem a pénztároscsaj "kitűzőjén" :-) ... és egyszercsak ott volt kirakva a hírdető plakát és olyan ismerősek voltak azok a lámpák... majd megnéztem közelebbről is (félretolva néhány öregasszonyt, akik támasztották a pultot urukat várva). Ezután gondoltam ezt látnotok kell :-D
Saughassy2008-01-30 10:39:13 // 4674
Szerintem bal hatso osztott lampatestet keresett "kicsi" aron. Amugy is milyen mar, hogy kicsi ar. :)
Whiteskull2008-01-29 23:47:27 // 4673
Vagy pedig véletlenül belekeveredett az egészségügyi papírok közé, és amikor megbökte a hátsó fertályát ránézett, hogy mi is az. :))))))))))
Wickey2008-01-29 23:12:50 // 4672
Szerinted? Gondolom a Spúr mellett lakik, az asszony lecitálta vásárolni, és qrva unalmas tud az lenni. A szórólapot meg a bejáratnál osztogatják :-)))
Ferke2008-01-29 23:11:45 // 4671
Ezt meg hogy vetted észre?!:))
Ali762008-01-28 19:54:44 // 4670
Beszarok:))) Miket kiszúrsz:)))
Saughassy2008-01-28 09:41:19 // 4669
Ez trukk, egy Alfa sosem romlik el!
martin-i2008-01-26 19:46:34 // 4668
a Kicsi árak ajánlata" avagy érdemes a Plus-ba járnunk
érdemes a 2.oldal hátterében meghúzodó jelenségre egy pillantást vetni :-D
MYSKHA2008-01-25 17:43:14 // 4667
SZiasztok!!
Ismerősöm a barátjaival csináltak egy kisfilmet a Totalcar pályázatra, és ezúton szeretnélek megkérni, hogy nézd meg , és szavazz a filmre, ha tetszik a kép alatti "kézfej"
ikonna.Szavazataitok számából fog kiderülni, hogy
feleslegesen csomagoltam-e össze a cuccaimat,a Hollywood-i kiruccanáshoz, vagy nem.

www.palyazat.indavideo.hu/video/Alfa_Hajsza_avagy_hogy_ne_probalj_meg_lefotozni_egy_159-es_Alfat

Köszönettel: Boleradszki Márió

159 es Alfa lesifotó akció a téma.Legyetek szivesek minnél több témában kirakni a fórumon ,hagy sikerüljön nekik az álmuk ,és járuljunk hozzá ha már a MÁRKÁT választották! Köszi! Miska..
Marek2008-01-20 00:14:49 // 4666
Sziasztok!

Keresnék transaxle váltóba kilóméteróra jeladót, 2 sarusat! (GTV-ben, kései Alfettákban, korai 75-ösökben volt ilyen) , előre is köszönöm!
Kazes☻2008-01-17 22:28:52 // 4665
Találtam egy kis érdekességet! :-)

BOLOND GRÓFBÓL "MOTORGRÓF"
DE DION BOUTON

Sokáig tartott, míg rájött, hogy a gőz és a motor versenyében bizony a motoré a jövő, de csak akkor mondott le végleg a gőzautózásról, amikor életveszélyes kalandba keveredett. De Dion azonban nemcsak gőzautók építésében gondolkozott, motorjai is méltán tették híressé. Autója a 1907-es Peking-Párizs közötti 13.000Km-es távolságot mintegy 83 nap alatt teljesítette. Ennek elődjét, az 1904-es De Dion Bouton modellt, a közelmultban hazánkban is megcsodálhatta a nagyérdemű. A csővázas alvázon lévő karosszéria igazi mestermunka. A karbit lámpák és a hosszan kígyózó, kígyófejű kürt igazán karakteres külsőt varázsolnak a Párizsban napvilágot látott autónak. A 650Kg össztömegű négyüléses járműbe az utasok hátul szállhattak fel, és a vezető közreműködésének köszönhetően akár 50Km/órás sebességgel száguldozhattak. De Dion gróf úr autójában kéthengeres, négyütemű, 1400 ccm-es motor gondoskodott a hajtásról. A több mint 100 esztendős, 10 lóerős teljesítményű kocsit még hátrameneti sebességbe is lehetett tenni, ami igazán nagy szó volt abban az időben. Hiába, De Diont ekkor már nem bolond grófnak, hanem motorgrófnak vagy sportgrófnak hívták.

Lóerő,IX. évfolyam .1 szám
Wickey2008-01-17 15:20:54 // 4664
Simán lehet az, hogy egy V6 is háromhengerezik.
Akkor csak ki kell dobni belőle a golden lodge-okat és belerakni valami rendesebb NGK-t, vagy kiborítani a vizet a computerből.

Eddig ezek jöttek be :-P
martin-i2008-01-16 21:18:13 // 4663
... az élet furcsa "játékos", van szerencsém két kitünő évjáratú olasz autót vezetnem és emiatt is kicsábítottak a hideg szabadba, hogy egyszerre foglakozzak velük. Ám mind a két csizmaországos fenevad ugyanazt a problémát állította elém: mind a kettő csak 3 hengerrel üzemelt :-( ami nem lenne baj, ha össze tudnék belőlük rakni egy hamisíthatatlan V6-t :-) ... no de ahhoz meg nem lenne szívem. Lehet, hogy már a normál autós felrobbant volna a dühtől emiatt, de én egy jót mosolyogtam rajta (ismerem már a kedélyüket) és most kinyitottam egy Sört! Egészségetekre!
Ali762008-01-14 09:57:39 // 4662
nahát, szép hangja van, nemrég valahol eladó volt....
Gábor(figi75)2008-01-13 22:12:34 // 4661
Úgy néztem ki mint aki aggódik? :-O
martin-i2008-01-13 18:52:10 // 4660
Marek2008-01-13 14:52:07 // 4659
Ne aggódj senki nem pályázik az Alfetta cuccokra, rajtad kívül! :)
Gábor(figi75)2008-01-13 14:28:54 // 4658
Nemtom ki akar menni meg hova,ami biztos én elhozom azt amire megalkuttam!:-)
Fészi2008-01-13 14:11:39 // 4657
Ki?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak