Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Transaxle syncro

Robi2007-03-18 13:13:51 // 3706
Így van, amit én raktam össze, azzal semmi baj nem volt. Rajtad kívül eddig senkinek nem volt baja a munkámmal, vagy csak erősen titkolják.
ell2007-03-18 12:59:35 // 3705
itt a "közellenség" tutomal az elsőkardántagodat kompletten cseréltük egy gyári bontotra ami érd. akkor még nem volt fellazulva egyébként mintha robert rakta volna ösze azt a kardánt.vagy roszul emlékszem? egyébként mi a bajod a kormányal??????ha van akkor mi a faszé nem szolsz?!
Norbika2007-03-18 12:54:47 // 3704
Mondjuk a 158 dolcsi/hardy egy kicsit húzós,de nagyon tetszik az ötlet.Gyakorlatilag örörkéletűvé teszi a hardyt,nem?Mert elszakadni így nem tud szerintem.Ezt gyárilag így kellene szerelni.Bár gondolom,nagyobbat is üt egy motorfék-padlógáznál,lehet,hogy a csapágy látja kárát.Vagy nem?
Gábor(figi75)2007-03-18 10:09:30 // 3703
Oh,ez a megoldás gyerekek nagyon ügyes,nem hülyék ezek az amcsik!:-) AZONNAL SZERETNÉK RENDELNI A HARDYKRA,MIKOR LESSZ??? :-O
Ali762007-03-18 09:08:10 // 3702
Hamár a "gumik"-nál tartunk itt van mégegy remek ötlet, ugyan a fotón egy giulia motortartó bak van (kerek), ugyanezt meg lehet csinálni, aluminiumból a mi bakjainkra is:
Robi2007-03-18 08:55:29 // 3701
Ötletes. Kíváncsian várom a tapasztalataidat. :)
Ali762007-03-18 08:52:28 // 3700
pontosan, illetve csak egy bizonyos kereten belül hagyja tekeredni. Olyan, mintha egy tokban lenne. Képzeld el, hogy mész 80km/óval és kettesben hirtelen ráengeded a motorféket a kanyar bejáratánál, ettől egy pillanatra blokkolnak a hátsókerekek -hardyk hatalmasat kapnak forgásiránnyal ellentétesen- majd ugyanebben a pillanatban padlógázt is nyomsz, hogy keresztben kijöjjön a kanyarból az autó, ekkor pedig frogásiránnyal megegyezően kap brutálisat.
Robi2007-03-18 08:43:03 // 3699
Mi a célja? Nem hagyja kitérni a hardy-t?
Ali762007-03-18 08:35:22 // 3698
158$ kerül egy hradyhoz való, le fogom gyártatni. Még nem próbáltam, de ezeket verseny alfákon használják az amcsik. Itt van még fotó, egyébként ha alaposan megfigyeled, nagyon okos ötletnek tűnik...
Robi2007-03-18 08:28:33 // 3697
Érdekes ez a megoldás. Próbáltál már ilyet?
Robi2007-03-18 08:25:46 // 3696
Azt, hogy a közellenség nem húzta meg rendesen a középső csillagon a 30-as anyát, szerintem ne ródd fel a kardánnak.
Ali762007-03-18 08:22:47 // 3695
Ebayen lehet olcsobban lőni, illetve ezt a fajta hardyt keressétek, mert ez egy kicsivel jobban bírja.
Egyébként a ts-t jól bírja, pedig szaggatom neki rendesen, a dieselek pedig tényleg sokkal jobban igénybe veszik a hajtásláncot.
Ja és ezt ajánlom még a vadabbaknak hamár hardy téma:)
Wickey2007-03-17 21:57:37 // 3694
Banyek, a 2.5V6 1500-6000 között szinte végig 190Nm, vagy afölötti. Ez érdekes. Ki kéne próbálni. Keresni kell két sebességfokozatot amiben 1500RPM-mel kábé hasonló sebességgel megy a 2.5V6 meg a 2.0TD (TD:2, V6:3 vagy TD:3 V6:4), és padló. Papíron egyformán kéne menniük.
Wickey2007-03-17 21:51:34 // 3693
Csak ilyen csirke a dízel? Aszittem simán megvan 210-220 Nm. Jó, az is csak kábé 10-20% a benzineshez képest. Na mindegy. Azt mondom hogy szinte minden nyomatékra érzékeny. Ezért van az pl. hogy röhögve elviselik a benzines motortuningot a váltók meg a kuplungok, ugyanis ott tipikusan nem túlzottan nő meg a forgatónyomaték. Ellenben egy dízelnél, ahol a tyűning az hogy kitekerik a füstcsavart és lehegesztik a wastegate-t, na, ott pikkpakk megugrik 2-3000rpm körül a forgatónyomaték értéke, aszt' az nem tesz jót egy 250Nm-re tervezett kuplungnak, ha hirtelen a gyári 180-190-200 helyett kap 250-260-at.
Gábor(figi75)2007-03-17 21:19:20 // 3692
Most 180 vagy 190 Nm a 2.0 TD asszem!:-O Szóval asztat mondod néköm,hogy a dizel hamarabb szétrángatja a kardánt? :-/ A kuplung hasonlóképp? :-O
Wickey2007-03-17 21:14:20 // 3691
ja, igen, a csúszó kuplungodról jut eszembe: a kuplungot is forgatónyomatékra méretezik.
Wickey2007-03-17 21:13:42 // 3690
maradjunk annyiban hogy gondosan. Mellesleg a TS 145-150 LE, és 180Nm. A dízeled szerintem ennél többet tud nyomatékban. Az alkatrészeket meg nem a nagy teljesítmény szaggatja szét hanem a nagy nyomaték. Váltót is nyomatékra méreteznek, kardánt, féltengelyt is, stb. Teljesítményre egyedül a fékeket és a futóműveket méretezik.
Gábor(figi75)2007-03-17 20:45:39 // 3689
Gondolom a nagy kardánról beszéltél,mert a kicsi az gebaszosan alulméretezett teherbírásban,ha a dizellel szétdudtam rángatni,eltudom képzelni mit kaphatna 1-TS től!:-/ Igaz én nem nagyon bírom ki,hogy ne drifteljek a kanyarokban nagyon tetszik,de akkor is 3 év alatt 3x kelett baszkurálni!:-/ Most nagyon kíváncsi vagyok meddig bírja,gondosan lett felrakva és"szakember"csinálta!:-)
Wickey2007-03-17 20:08:01 // 3688
pörgés és driftelés se keni falhoz úgy 30-40ezer km-ig. (Najó, nem 30-40ezer versenykilométerre gondolok, hanem 30-40ezer km állatmód közlekedésre és havonta egy-egy karikára a parkolóban).
Norbika2007-03-17 17:48:34 // 3687
Árban is horror sajnos,az biztos.De az enyém kb 15 éve volt generálozva,még a fater csináltatta meg,mert rázott,mint az istennyila.Igaz,hogy vagy 4 évet állt a fa alatt,de 11-et akkoris kibírt.Ha én is tízévente ráköltök egy százast,hát legyen.Persze nem kell mindíg a parkolóban pörögni,meg driftelni,mert azt gondolom díjazza.Sok rosszat hallottam a felújított kardánokról,hardykról.De a fater sosem szidta,igaz nem is egy Tóth Jani:-))
Gábor(figi75)2007-03-17 17:15:18 // 3686
Nos ez ilyen,össze vissza vannak az árak,ahány helyen kérdeztem mindenütt mást mondta!:-/ A kardán a horrorom,ha rá gondolok rosszat álmodom!:-)
Norbika2007-03-17 15:58:55 // 3685
Bocsi,tőled vettem.Utólag is köszi.Szerintem ha majd egyszer ez tönkre megy,akkor nagykardános lessz a masina,azt mondták,érdemes lett volna átalakítani,de mostmár mindegy.Kíváncsi leszek mennyit fog bírni.
prooF_752007-03-17 15:51:38 // 3684
Mr.Mr.-nek én adtam két nagyhardyt, nem tudom mit csinált vele, de azok újak voltak, kérd rajta számon:) Egyébként meteorban mintha pont csak hátsó hardy lenne az árlistában 10k-ért, persze lehet hogy raktáron már az sincs...
Wickey2007-03-17 14:33:24 // 3683
nyugtass meg hogy kiskardánhoz volt ez az utolsó. Nagykardánhoz azért még van pár új hardynk, ugye?
Robi2007-03-17 11:52:23 // 3682
Olyan 20 körül volt, és tudtommal az utolsó. Ha jól emléxem, a nagykovácsi haverommal küldtem el. :) Örülök, hogy ilyen szépen alakul a gép.
Norbika2007-03-17 11:26:53 // 3681
A kardános csak a hátsót nem tudta beszerezni,úgyhogy azt úgyemlékszem Wickey kolléga ismerőse hozta nekem,már rég volt.Azthiszem 20 ropi volt a hátsó.
prooF_752007-03-16 22:34:02 // 3680
Akkor már a nehezén túl vagy. Ez nagyszerű, jó érzés lehet látni, hogy alakul a molekula:) Engem is nagyon fel tud dobni mikor valami javításra kerül, és látom hogy egyre jobb lesz a gép. Egy kérdés: a kardánban gondolom cserélted a hardykat. honnan szerezted be őket és mennyiért?
Robi2007-03-16 21:51:19 // 3679
"A többit nem én találtam ki hanem a "haverod"!:-)" Tudod, kinek a haverja... >:-| :P
Robi2007-03-16 21:49:40 // 3678
Ne izgulj, még régen, egy gyengébb pillanatomban én is vettem tőle 2 db atomrozsdás lemezfelnit 10 ezer Ft-ért. Nem mi vagyunk az elsők, és szerintem az utolsók se... :)
Gábor(figi75)2007-03-16 21:14:24 // 3677
Nem hisztizek,csak az üzletben nem biztos,hogy jól jár az ember! :-/ Tudod az egyik jól jár,a másik csak úgy érzi,hogy jól járt!!!:-)))
Norbika2007-03-16 20:42:23 // 3676
Tegnap a vízágyúzás helyett szereltünk.Végre beugrott a motor+önindító+generátor+kardán+kipuffogó.Minden zsír új!!!Talán a jövőhéten nekilátunk az elektromosságnak+egy csomó apróságot elkezdek beszórni a kasztniba.Nekem ez is nagy szó,hogy összefelé megy az autó,nem szét:-))
Norbika2007-03-16 20:24:39 // 3675
Az enyém is hasonló állapotban volt,mikor beütött az agybaj,hogy megcsinálom.
prooF_752007-03-16 18:45:15 // 3674
89000-ret biztosan nem ér meg (persze kinek mennyit), de tényleg már a képekből is kiderül hogy egy romhalmaz az egész, gondolom alulról is agyon van rohadva a kasztnija. Úgy kell kezdeni, hogy örülhet ha 20-ért elviszitek tőle:))
martin-i2007-03-16 18:40:05 // 3673
nekem nagyon bejön ez a régi kasztni... és ezek az amerikai változatra jellemző dolgok külön kincsek! :) Pénzem kb. nekem is ugyanennyi lenne rá :-) még gyűjtök, vagy 1xűen elhozom :-))))
Ali762007-03-16 17:26:49 // 3672
5000- rel beszálok a megvételébe, nekem kb annyit megér a 2 első indexe búra nélkül:)
Wickey2007-03-16 16:25:07 // 3671
Kellett? Kellett. Kifizetted? Kifizetted. Akkor meg ne hisztizz. :-)))
Wickey2007-03-16 16:23:54 // 3670
De. Ilyeneket viszont húszezerér' szoktunk venni.
Gábor(figi75)2007-03-16 15:24:45 // 3669
Oh,akkor lehet csak az maradt meg bennem,hogy kormány mélkül maradtam nállad!:-O A többit nem én találtam ki hanem a "haverod"!:-) Szóval sok volt érte a 10,legalább télen melegítette volna rám,kevesebbet kelett volna fűteni!;-)
martin-i2007-03-16 15:05:39 // 3668
Alfetta GTV 89,000 Ft ezt láttátok már? ez nem USA változat? (lökhárító+index)
Robi2007-03-16 14:25:30 // 3667
Öregszel, barátom. Mutattam neked azt a kormányt, és azt is mondtam, hogy nem eladó. Amit meg a közellenségtől vettél, azt nyilvánvaló, hogy én basztam össze. Ezt bizonyítja az is, hogy láttam egyszer. Sőt, anno még a Huba is ránézett egyszer, úgyhogy egyenesen totálkáros. Még szerencse, hogy a jóságos közellenség még időben (mielőtt mégegyszer rápillantottam volna) potom 10 ezer Ft-ért rádmelegítette. :)
Wickey2007-03-16 09:01:37 // 3666
komolyra ferdítve a témát: valami igenprofi műbútorasztalos az, aki nekünk kell, nemde? Van egy haverom az magyarázott valamit antik fa bútorok esztétikai felújításáról pár éve, beszélek vele. Az persze lehet hogy mond egy olyan árat amiből két új fakormányt vennénk, de megkérdezni ingyenvan :)
Wickey2007-03-16 08:58:47 // 3665
Srácok. Ali végülis megmondta a frankót. Utána is jártam, és megtaláltam az ultimate megoldást. Íme. 2499 forint. Kapható az Önhöz legközelebb eső Homasitában. :-)))
Ali762007-03-16 08:27:06 // 3664
10 ropi volt. A gyári tényleg érdekes feladat, mert az ugyebár műanyag, be kell vonni tapétával:))))) vagy nagy vastag frotír boritást rávarrni, persze úgy, hogy tudjon rajta csúszkálni körbe-körbe(ez a biztonság miatt fontos) :)) Jó akkor keressünk egy kormányost:)))
Wickey2007-03-15 22:39:46 // 3663
mint mindent arrafelé, nem tudtad? A vakolat is Robi miatt omlik. :-) Fakormányom nekem is van. Bööböbö. Ja, és makulátlan. Be is hozom a garázsból is kirakom a falra :) Közvetlenül a piros V6 szelepfedelek alá. :)
Gábor(figi75)2007-03-15 21:25:43 // 3662
Neked van olyan,bezzeg mikor kérdeztem nem mondtad!!!:-O Kénytelen voltam a"közellenségedtől" lehozatni 1-et!:-) Jah,amit mellesleg "állítólag"te b@sztál össze!:-/
Norbika2007-03-15 19:18:34 // 3661
Engem meg az érdekelne,hogy a GTV gyári kormányéval érdemes-e foglalkozni?Fel tudják-e reális áron újítani,mert ha nem,inkább veszek bele majd újat,de fa lessz az is.
Robi2007-03-15 18:57:05 // 3660
Engem is érdekelne a téma. Van egy Raid fakormányom, de több rajta a repedés, mint a fa. :) Egyébként így képen szépnek tűnik a tied. Mi a gáz vele? Jahh, meg mennyit fizettél a javításért, ha lehetek indiszkrét?
Gábor(figi75)2007-03-15 12:47:24 // 3659
Bocs,de lentebb írtam én is érintett vagyok!:-) Akkor mennyit hagytála mesternél? :-O
Ali762007-03-14 23:19:18 // 3658
Az én Momo-mat felújította egy asztalos:) Hát nem vagyok megelégedve:(
Azt mondta, hogy valami speckó "faforgácsos" réteget visznek rá és azt csiszolják , lakkozzák. Szóval nem az igazi, így már ketten keresünk kormány felújítót:) Ja így néz ki:
Ali762007-03-14 23:12:00 // 3657
Nem tudom még ki fogja csinálni a kasztnit, de már jóideje nyitvatartom a szemem:) Lehet, hogy vidékre viszem, mert ott még dolgoznak igazán lelkiismeretes csókák, és ennek fejében nem akarják a gatyádat is elszedni, de áldozni akarok rá! Kösz az ötleteket, még végig se gondoltam igazán tényleg mennyi mindent kell átalakítani, hogy a legtökéletesebb legyen:) Referencia autónak épül, amolyan vizsgamunka magamnak:)
Hm..:))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak