Továbbra is a stagnálás jeleit mutatja Európa újautó piaca. A januártól Októberig terjedő időszakmabn mindösszesen 0.4 százalékkal növekedtek az eladások az előző év hasonló időszakához képest, 2005 októbere és 2006 októbere között pedig 3.6 százalékos többlet mutatkozik csak. Ez év októberében összesen 1 millió 209 ezer autó talált gazdára.
A Fiat Auto S.p.A. ennek ellenére stabilan tartja pozícióját és a konszernek közül a legjobb eredményt érte el. Az autógyártók közül pedig csak a Nissan előzi meg a Fiat csoportot. Októberben 92.704 autót értékesített az előző évi 79.906 helyett, ami 16 százalékos pluszt jelent.
A konszern legnagyobb márkája a Fiat október hónapban 72.105 autót adott el, ami 17.8 százalékkal több az előző évi 61.207-hez képest. Piaci részesedésük ezzel kerek 6 százalékra ugrott a tavalyi 5.2-ről. A januártól Októberig terjedő ciklusban még ennél is nagyobb a bővülés, összesen 22 százalékos. 758.468 fiat gördült ki Pomiglianoból ez évben, míg tavaly ugyanebben a ciklusban "csak" 620.198. A siker kulcsa - mint már oly régóta - a Grande Punto, a Seidici és a Panda. Jövő év elején megérkezik a Stilo utóda, a Bravo, amihez elég nagy reményeket fűznek Torinóban.
A sportmárkát megtestesítő Alfa Romeonak is jól megy a szekere már egy ideje, ez a trend pedig folytatódik. 11.129 Alfa talált gazdára az egy évvel korábbi 9.580 helyett, vagyis 16.2 százalékkal több. A piaci tortának ez 0.9 százaléka. Az első 10 hónap adatai szintén ilyen szépen mutatnak, 123.044 keresztes-kígyós autót értékesítettek a tavalyi 111.134 helyett (+10.7 százalék). A húzó modellek Európát vizsgálva egyértelműen a 159-es és a 147-es, utóbbi egyébként meglepetésre az egyik legnagyobb kedvenc az olaszoknál.
Vergődik viszont a Lancia. Bár októberben valamelyest növekedett eladásaik száma, de éves viszonylatban még mindig negatív a mérleg. Októberben 9.181 autót adtak el, ami 4.3 százalékkal több csak a tavalyi 8.805-nél. A január-októberi időszakban 100.266 Lancia talált gazdára, ez viszont 2 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi 102.300. A Delta érkezése még messze van, eltart tehát még egy ideig ez a stagnáló időszak. Mindenesetre jó jel, hogy a Fiat csoport nem hagyja meghalni az egykoron jóval "fényesebb" márkát.