Antonio Baravalle az Alfa Romeo vezérigazgatója a Bolognai Motor Shown rukkolt ezzel a tervvel és alkalmasint a közeljövő egyik legfontosabb tervének nevezte. A 8C Competizione az elképzelések szerint GT2-es homologizációt kap majd és többek között a Le mans-i, nürburgringi és daytonai 24 órás versenyeken indítanák el. Utóbbinak elég magas presztízsértéke van, hiszen az Alfa hamarosan vissza akar térni az amerikai piacra.
A fejlesztésbe több céget is bevonnak, így a Pirellit és a Dallarat is. Előbbi értelemszerűen a gumikat fejlesztené ki, míg a Dallara a karosszériáért és az autó megépítésért lenne felelős. Ez a cég fejleszti többek között az MC12-es Maseratit is, amivel a GT bajnokságban a modenaiak sikert sikerre halmoznak. A csapat vezetését pedig szintén a jelenleg az MC12-eseket indító gárdára bíznák, a tesztpilóta szerepét pedig az a Fabio Babini vállalná el, aki most is a modenaiak pilótája. Ez év végén véget ér a Maserati versenyprogramja, így meglenne az utánpótlás a 8C személyében.