Bemutatták a MiTo-t

2008-06-19  Tedi
Luca de Meo hosszas beszéde előzte meg a MiTo leleplezését.
Hírek >> 2008  

"Il grande giorno!" - így fémjelezték a MiTo fejlesztését bemutató blogon a mai napot. Van is miért ünnepelni, hiszen az első információk megjelenése óta majd' egy évet kellett várni arra, hogy megérkezzen az új Alfa.

A bemutatóra szinte minden információt elárultak már a MiTo-ról, maximum a felszereltségi lista lehet majd új, ez viszont, mint eddig, országspecifikus lesz. Az első körben két benzines és egy dízel motorral lehet majd MiTo-t rendelni, ami a szerencsésebb országokban már júliusban meg is érkezik a szalonokba. Az egyik az 1.4-es szívómotor, ami 78 lóerőt teljesít, a másik pedig ennek a turbós változata 155 lóerővel. A dízel fronton az új fejlesztésű 1.6-os Multijetet kínálják az olaszok, a 120 lovat termelő egység azonban egyben a lista végét is jelenti, a többi, jövőbeni motor ugyanis mind benzines lesz. Többek között érkezik majd az 1.8-as JTB is, változtatható szelepvezérléssel és turbófeltöltővel, 230 lóerővel, mint a GTA verzió erőforrása. Ezt a bemutató után pár nappal jelentették be hivatalosan. A GTA várhatóan egy év múlva érkezik.

Okkal volt félnivalója az Alfás társadalomnak a nagy súlytól, a 159-es és a Brera esetében még súlycsökkentést is kénytelen volt a gyár eszközölni, hogy némileg betömje a sopánkodó alfahívők száját. A MiTo esetében erre nem valószínű, hogy sor fog kerülni, ugyanis a legnehezebb modell is éppen meghaladja az 1200 kilót. Az 1.4-es turbómotorral pedig el sem éri, a JTB 1145 kilót nyom, nem is csoda, hogy 8.1 másodperc alatt futja meg a 100-as sprintet.

A bemutató idejére tisztult le a kép az árakkal kapcsolatban. Olaszországban a mezitlábas, 78 lovas alapmodellért, mely a Junior nevet kapta (csak visszacsempészték az eredeti nevet valahogy) 15.350 eurót (3.684.000 HUF), ugyanezen modell sportos felszerléséért már 16.150 eurót (3.876.000 HUF) kell kicsengetni. Az 1.4 JTB négy felszereltségi szinttel lesz elérhető (Progression, Distinctive, Distinctive con Sport Pack, Distincitve con Premium pack), ára 17.950 eurótól 20.350 euróig (4.308.000-4.884.000 HUF) terjed. A dízel MiTo ára hasonlóképpen alakul, mindössze az 1000 eurós, 240.000 forintos dízel felárat kell kifizetni. Így jelenleg a legdrágább MiTo 21.350 euróba (5.124.000 HUF) kerül.

A hivatalos magyarországi árakról szóló cikkünket itt találod! 

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
MiTo

Az utolsó 3 hozzászólás:

Kazes☻2024-12-29 15:57:02 // 6843
P0101 Légtömeg- vagy légmennyiség mérő- áramkör vagy egység hibás működése.
Shadin2024-12-28 16:38:57 // 6842
Sziasztok!

MiTo-m meghülyült karácsonyra, minden előjel nélkül LIMP-elt egyet, majd azóta úgy indul. mintha nem lenne egy vagy több hengerben kompresszió :-(

Egyetlen P0101-es hibám volt, ami nem biztos, h releváns.

Ebben az albumban tettem videókat a jelenségről.

Album

Ha esetleg volt valakinek hasonló segítsen ki némi infóval, köszi!
GT Ɨ|ѯ2024-12-22 18:26:18 // 6841
Első és hátsó lökhárító, motorháztető, kormányszögjeladó és 2 db nyár gumi maradt, többi elkelt.