Az 1,7 literes motorral az Alfa jelentősen megnövelte a Sprint teljesítményét. Csúszós tesztkörülményeink közepette sikerült 183 km/h-s végsebességet elérnünk 5495-ös fordulaton. 6200-as maximális fordulatszámmal határolva az egyes sebességfokozatokban a csúcssebességek a következőképpen
alakultak: 56 km/h (I.), 95 km/h (II.), 134 km/h (III.), 172 km/h (IV.). A kerekek kipörgése és a nyomaték-kormányzás okozta, hogy az álló helyzetből 50 km/h-ra gyorsulásra 3,5 másodperc adódott, feltételezhető, hogy száraz úton ez az érték megközelítené a 3 másodpercet. Hasonlóképpen a 100 km/h-ra gyorsulás 9,5 másodperce is csökkenne valamelyest, bár ez az eredmény még így is jobb, mint az 1,5-ös Sprint 10,8 másodperce. (Lásd: Autocar, 1984. március 24.)
A Sprint középtartományban rugalmasan, de alacsony fordulatszámon kiábrándítóan vérszegényen viselkedik. Lehetetlennek bizonyult 16 km/h-ról, négyesben padlógázzal felgyorsítani, s éppen hogy csak sikerült ötösben, 32 km/h-ról*. Mindazonáltal becsületére váljék, hogy a negyedmérföldes (402 m-es) távot 130 km/h-s sebességgel 17,6 másodperc alatt teljesítette, ugyanez a teszt az egy kilométeres távon 160 km/h-n 33,5 másodperc lett.
*: korabeli rugalmassági táblázat induló sebességei
A teljesítménynövekedés kellemes hozománya a javuló üzemanyag-fogyasztás. Az 1,5-ös Sprint 11,87 litert fogyasztott, az új Sprint 10,99 litert, de figyelembe véve tesztjeink körülményeit, feltételezhető, hogy az átlagos autós kezei között a kocsi teljesíti a specifikált 9,96 literes átlagfogyasztást.
A 8.999 fontos listaárért a Sprint QV még annak ellenére jó ár-érték arányú, hogy magán viseli korának jegyeit. A Veloce, a maga 9.999 fontos eladási árával már nem ennyire jó vétel, kivéve, ha a külcsín az ember fixa ideája. Pénzünkért olyan klasszikus kupét kapunk, melyet élvezet vezetni, noha tudnunk kell hozzá alkalmazkodni és megbocsátani. Alkalmazkodni az üléspozitúrához, megbocsátani a sok apró hibát. És az Alfa Sud folytatja.
ALFA ROMEO SPRINT 1,7 QV
HOSSZ: 4024 mm SZÉLESSÉG: 1620 mm MAGASSÁG: 1305 mm TENGELYTÁV: 2456 mm FORDULÓKÖR: 11 m MENETKÉSZ TÖMEG: 974 kg TERHELHETŐSÉG: 424 kg
MOTOR: 1712 cm3, négyhengeres boxermotor, 8 szelep, vízhűtés, szükség esetén ventilátoros segítséggel. FURAT: 87 mm; LÖKET: 72,2 Két darab, kéttorkú, esőáramú karburátor. TELJESÍTMÉNY: 118 LE (88 kW) / 5800 rpm, 148 Nm / 3500 rpm.
ERŐÁTVITEL: Ötfokozatú manuális sebességváltó, működtetése egytárcsás, tekercsrugós, száraz tengelykapcsolóval. DIFFERENCIÁLMŰ: ferde fogazású, áttétele 3,7.
FUTÓMŰ ELŐL: független felfüggesztés McPherson-tagokkal, tekercsrugók, teleszkópos lengéscsillapítók, kereszt stabilizátor. HÁTUL: Watt-rudazat, merev tengely, tekercsrugók, teleszkópos lengéscsillapítók, kereszt stabilizátor.
KORMÁNYMŰ: Fogasléces. A kormánykerék átmérője: 38 cm. A két végállás közti fordulatok száma: 3,2.
FÉKRENDSZER: Átlósan osztott, kétkörös folyadékfék. Elől: 239 mm átmérőjű hűtött tárcsafék. Hátul: 203 mm átmérőjű dobfék. Vákuumos fékrásegítő. Kézifék:
karral működtethető, hátsó kerekekre ható.
ÁRA ÚJONNAN: £ 8.999 (1988)
Forrás: Autocar (1988. 01. 20.)
Fordította: Pozsonyi Ferenc