Mutasd

>> Esemény2016-02-01

2016.01.31-én az M3-as autópályán minden előzmény nélkül motorhibát, VDC hibát, ASR hibát, Hill Holder hibát, és automata váltó hibát dobott valamint az üzemanyag jelző műszer is megbolondult . A motor fordulat nem ment 2800 felé és az automata váltó 6. fokozatban maradt. Nagy nehezen hazadöcögtem vele, leállítás majd újraindítás után az automata nagy döccenésel rakta magát R-be és D-be és 1 fokozatból nem is váltott fel, míg a motor is egyenetlenül járt. Ma délelőtt kiolvastuk a hibakódokat. Az erőátvitelben 4 db hibakód 1 db. élő, motordiag is több hibakódot P0700 "Sebességváltó vezérlő rendszer" hibát dobott. A P0700 és P0204 "Befecskendező áramkör szakadás 4. henger" hibák élők voltak.
Próbaképp lehúztuk a 4. henger injektorfejről a csatlakozót, megtisztítottuk és kontakt tisztítóval befújtuk. Ezt követően a motor pöccre indul, alapjárat kisimult és semmilyen hibát nem dobott. Újabb hibakódolvasás során élő hiba nem volt és a meglévőket is ki tudtuk törölni. Ezt követte a tesztkör: Automata váltó mint a vaj, olyan puhán, simán váltott rükvercbe és D-be. Korábban néha érezhető volt pici döccenés, ami most szinte eltűnt. Motor gyönyörűen húz, hangja szebb mint eddig bármikor, váltó tökéletesen teszi a dolgát, minden hibajelzés eltűnt. Mindez két fújásnyi kontakt tisztító és kb. 25-30 perc idő ráfordításával.
Szóval öröm és boldogság!