Mutasd

>> Tuning és extra2018-03-30

A hülyeség határtalan... jön egy újabb ötlet és nem tudod kiverni a fejedből. Meg volt már a nagy Brembo nyereg a 166-ról, de nem volt elég jó, mert konzollal lehet csak feltenni. Kell valami olyan fék, ami Brembo is és nem kell hozzá konzol, hogy a műszakin ne kössenek bele. Persze eddig sem kötöttek bele! De hát az a kósza kis ötlet nem hagy nyugodni! Szóval akkor mi is legyen? Hát persze... Fiat Coupe 2.0 20V turbo... Nem kell sok mindent cserélni, csak a fél futóművet! :-D Jó, akkor legyen ez, mert mazochista vagyok! Kb. egy évvel ezelőtt pattant ki ez az ötlet, azóta tartott (anyagi okok miatt) az alkatrészek beszerzése! Azt tudni kell, hogy Fiat Coupe alkatrészeket (gondolok itt a csonkállványra és a Brembo nyergekre) égen-földön lehetetlen beszerezni. Vagy csak horribilis áron vagy nagy szerencse kell hozzá. Na, nekem volt egyetlen egy szerencsém, amikor rábukkantam az eBay-en egy eladóra Angliában, aki éppen egy 20V turbót bontott! Gyorsan le is csaptam a nyergekre és a csonkállványokra! Nem volt olcsó... rohadtul nem volt olcsó... de megvettem! Szintén az eBay-en lőttem a fúrt és vágott féktárcsákat az MTEC-től! Aztán kellett még másik lengéscsillapító is, mert a Coupe csonkállványa szélesebb! Jó, ez is meglett. Újat vettem belőle, Bilstein B4-et, amit még vm kollégától szereztem be. Mivel a csonkállvány bontott volt, kellett bele új csapágy is. A külső kormányösszekötő gömbfejről és a külső féltengely csuklóról már nem is beszélve (a csuklóért köszönet Coyote barátomnak)! Utóbbit nem sikerült még beépítenem, mert nem vettem figyelembe, hogy a Coupe-nak vastagabb a féltengelye! Ja, a féltengely csuklót azért kell cserélni, mert a fogazása nem oda esik, ahol az ABS jeladó van! Aztán úgy döntöttem, hogy a nyergeket is felújítom, mert eléggé viharvertek voltak. Ismét eBay-ről rendeltem felújító készletet és légtelenítő csavarokat!
A Brembo feliratokért nagy köszönet GT kollegának! :-)
Hát röviden ennyi! :-DD
De a hab a tortán, a fényképeken látható zöld fékbetétek, és a fémhálós fékcsövek!
A betétek az EBC Greenstuff betétjei, amik ugyan csak nem olcsók, de állítólag nagyon nagyot fognak (kíváncsi leszek).
A fékcsöveket illetően pedig a Goodridge-re esett a választásom (örök élet garanciát adtak rá)! Ezeket a régi gumi fékcsövek méretei alapján gyártattam le!
Szóval a lényeg, hogy ezzel a fék projektel most konkrétan több lóvét b.sztam el, mint amennyibe az autó valójában kerül!

Fiat Coupe 2.0 20V turbo alkatrészek:
- Brembo nyergek
- csonkállványok
- Brembo féknyereg felújító készlet
- Brembo légtelenítő csavarok
- SKF első kerékcsapágyak (VKBA 1488 - 42mm x 80mm x 37mm)
- Bilstein B4 első lengéscsillapítók
- külső kormányösszekötő gömbfejek (kónusz 13mm)
- SKF külső féltengely csuklók
- EBC Greenstuff első és hátsó fékbetétek
- MTEC első és hátsó féktárcsák
- 6 db Goodridge fémhálós fékcső




Km óra állása: 146144 Miles
Régi óra szerinti állás: 276628 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 125754 Km (78140 Miles)

 
>> Szerviz2018-02-02

Hát, eljött ennek is az ideje! A küszöbök már korábban voltak javítva, de eddig bírták! Viszont én azt gondolom, hogy ez inkább a "mesterember" számlájára írható! Szóval elég ramaty állapotban voltak már a küszöbök is és a doblemezek is, így ismét elvittem haveromhoz a gépet, aki anno a hátsó sárvédőket is rendbe tette! Marklar éppen bontott egy 155-öt, aminek full rozsdamentes (tényleg!!) volt az alja, így kivágtam azokat a részeket, amikre nekem szükségem volt, haverom pedig ezekkel pótolta a megfáradt részeket! Ismét nagyon profin dolgozott, megcsinálta, ma lett kész! Nem csalódtam benne most sem! A jobb hozzáférhetőség miatt ki lett szedve az egész futómű, és ha már kint volt, akkor ki lettek még cserélve a belső féltengely gumiharangok is, mert ki voltak szakadva! Örülök! Vagyis mikor kimondta a végösszeget, azóta nem örülök! Kurva sok lett a vége! Sokkal több, mint amennyiért a hátulját csinálta! Na, mindegy... legalább most patika az egész alja!
Az a baj, hogy csak pár képet lehet feltenni! :-(

 
>> Szerviz2017-12-15

Indítani akartam, de nem jött össze! :-( Furcsa volt már, ahogy a központi zár is nyitott, vagyis éppen hogy csak nyitott! Szóval hét év után behalt az akksim! Nem panaszkodom, szép teljesítmény! Most is ugyanezt a Bosch-t vettem (26600,-), 63Ah, 610A indítóáram! Remélem ez is kibír majd hét évet! :-)

2017.12.25.
Ezt a gyönyörű szőnyegszettet viszont feleségemtől kaptam karácsonyra! Nagyon tetszik! Egy kis segítséggel rendelte a Főnix autószőnyeg-től! :-) Gyárilag nincsenek a 155-ben patentok, de mivel állandóan elcsúsznak a szőnyegek a lábaink alatt, ezért patentokat is kértünk! Így nem kell többet mérgelődnöm, hogy elcsúsznak a szőnyegek! :-) A patentokat egyszerűen csak bele kellett tekerni a szőnyegbe, semmi extra! Majd ha bent van a szőnyeg is, akkor a patent tetején lévő kis pöcköt elfordítani és kész! Szőnyeg rögzítve! :-)

 
>> Tuning és extra2017-10-02

Egyre többek blogjában olvasom, hogy kicserélik az autójukban a szivargyújtót USB-s töltőre! Kapva-kaptam én is az ötleten, mert sokszor jó lett volna, ha tudom tölteni a telefonom az autóban is. Szóval eBay-en rendeltem egyet én is! Vízálló és motorcsónakhoz hirdetik. Gyorsan meg is érkezett és már szereltem is be. Nem kellett mást csinálnom, mint kiszedni a szivargyújtót és a helyére betenni a töltőt. Semmi fúrás-faragás, még a szivargyújtó csatija is passzolt! Mivel a csatin 3 érintkező van a töltőn meg csak 2, így csak akkor tölt, ha a helyzetjelző felkapcsolt állapotban van. De igazából ez nem is probléma! Természetesen zöld megvilágításút választottam, hogy passzoljon az összképhez! :-)

 
>> Tuning és extra2017-09-01

Ismét volt GEORGE bratyómnak egy ötlete! :-) Mégpedig a címben szereplő biztonsági öv piros színben! Egyből megtetszett nekem is, és úgy döntöttem, hogy nekem is kell! Azt gondoltam megnézek egy pár hirdetést, kiválasztom a nekem legjobban tetszőt, megveszem és itthon meg beszerelem! Aha... csak egyetlen egy apró dolgot nem vettem figyelembe, hogy nagyon ritka a szép, jó állapotú szett! Külföldi oldalakon lehet találni 200 euro körül vagy a felett, de néhány így is hagy kívánnivalót maga után! Na itt elkeseredtem, de aztán végül mégis egy magyar oldalon találtam egy bontásra kínált Cinquecento-t, amiben piros öv volt! Gyorsan fel is hívtam a tulajt, akivel meg is egyeztünk. Nem mondom, hogy átbasztam, inkább ő nem volt tisztában szerintem az árakkal, így 14000 magyar forintért sikerült megvennem! Nagyon örültem, majd kiugrottam a bőrömből! :-) Amikor viszont átvettem a csomagot, akkor már nem volt ekkora az örömöm! Ugyanis sajnos nagyon koszosak voltak az övek, nem is koszosak, inkább retkesek (por, olaj, meg még ki tudja)! Szóval felvonultattam a tisztítószerek és zsíroldók hadát és jó néhány súrolókefés tisztítás és mosógépes mosás után végre úgy néztek ki, ahogy kell! :-) De az egész csere műveletnek a tisztítás volt a legnehezebb része, mire minden szutyok kijött az övekből! Még mosás előtt letekertem őket a Fiat feszítőről, mert a felfogatása nem egyezik a 155-ével! Miután átcseréltem a feszítőket beraktam az 55-be, és már kész is! :-) Most gyönyörködöm, nagyon jól néz ki így a beltér, sokat dob az utastéren! :-)

 
>> Szerviz2017-08-27

Az egész ott kezdődött, hogy olajfoltokat találtam az autó alatt. Aztán mikor jobban alánéztem láttam, hogy a vezető ülés alatti részen is olajos, szóval eléggé dől belőle az olaj. Alánéztünk TSiga kollégával, hogy vajon hol eresztheti az olajat. Először a féltengely szimmeringekre gyanakodtunk, de hamar kiderült, hogy egészen máshol szökik a lé. Méghozzá ott, ahol a váltókulissza rácsatlakozik a váltóra, ott van egy "O" gyűrű tömítés. Na de ezt nem lehet csak úgy kicserélni, mert a tengelyt nem lehet kihúzni, csak ha szétszedjük az egész váltót! Szóval kerestem és találtam is egy váltó gurut, akit itt az Amore-n is favorizálnak, szóval felkerestem. Szerettem volna, ha AlfaCity-re elkészül az autó, de nem tudott előbbre időpontot adni. De mondta, ha kint van a váltó, akkor pár napon belül megtudja csinálni. Akkor legyen ez a verzió. Még régebben bontottam Marklar-nál egy 8V váltót, és ezt vittem el hozzá, hogy nézzen rá. Ránézett nem kevés pénzért, de szerencsére nem volt semmi baja egy nyelestengely szimmeringen kívül. Én még azért kicseréltettem vele a féltengely szimmeringeket is, amiket előzőleg vm kollegánál szereztem be. Pechemre így sem készült el AlfaCity-re az autó. :-( Aztán ismét TSiga segítségét kértem egy jó váltó cserére. Megszenvedtünk vele, de végül is kész lett. Aztán nem indult el, semmi nem történt, se AC hang, se önindító. Kiderült, hogy az önindító azért nem moccant meg, mert nem dugtuk vissz rá az egyik kábelt. De AC még mindig nem volt. De meglett a bűnös egy relé személyében. Csere és pöcc-röff. Boldogság van! :-)

Költségeim:
- bontott váltó: 20000,-
- váltó guru: 40000,-
- Corteco jobb féltengely szimmering: 705,-
- Corteco bal féltengely szimmering: 741,-
- Castrol 80W90 GL-4 váltóolaj: 3500,- / 2L



Km óra állása: 143611 Miles
Régi óra szerinti állás: 272552 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 121678 Km (75607 Miles)