Az elmúlt héten arra lettem figyelmes autókázás közben, hogy kinyomott kuplungnál elkezdett az alapjárat 500-1000 RPM között ingadozni! Nem foglalkoztam vele különösebben, mert menni viszont ment rendesen! Egészen addig, amíg egy-két nap múlva már kinyomott kuplungnál le is állt és már csak fulladozva akart menni! Aztán beálltam az udvarba és onnantól meg már el sem akart indulni! Na mondom f@sza… Megint előjött egy korábbi (fényezés után) probléma, vihetem a villanyászhoz! De előtte még ellenőriztem, hogy az AC műkszik-e! Adtam neki direktbe tápot és semmi baja, nyomta szépen a benyát! Mivel nem sok ötletem volt, így kivettem az összes gyertyát (tiszta korom volt mindegyik, mert hőértékileg nem ebbe a mociba valósiak, de ez majd egy másik bejegyzés lesz) és megpucolgattam őket, aztán megnéztem, hogy van-e mindegyiknél szikra! És van!! Kipiálva! Aztán eszembe jutott, hogy némelyik típusnál ha leveszik az akksi sarut, akkor állítólag törlődnek a tárolt hibakódok! Levettem, gondoltam egy próbát megér! Majd másnap vissza és indítózás! Nagy megkönnyebbülésemre beindult egyből, viszont a fordulatszám ingadozás megmaradt! Így hát szétszedtem a szívóoldalt és A-tól Z-ig kipucoltam mindent (szívócsonkot, alapjárati motort, folytószelepet és LMM-t + a köztük lévő nagy csövet, kartergáz lecsapató tartályt és csöveit - ezekből rengeteg dzsuva jött ki, olyan volt, mint valami kutyahányás)! És ha már szét volt szedve, kicseréltem a benzincsöveket (500,-) is, mert egy kissé repedezettek voltak már, + az összes gyári roppantós bilincs helyére AWAB szorítóbilincsek (1655,-) kerültek! A széthullot folytószeleptömítés helyett meg kartonlapból vágtam ki "újat"! Összerakás után egy kicsit remegő kézzel indítóztam, de elsőre beindult! Szerencsére az ingadozás megszűnt, és az üzemi hőfokot elérve a mutatót mintha bebetonozták volna a 750-800 RPM közé, azt mutatta, amit egyébként is szerettem volna látni! :-) Kintről hallgatózva is sokkal szebben jár, mint előtte! Sőt, valamivel még jobban is megy! ;-) Azért a biztonság kedvéért még berendeltem egy vízhőfok jeladót (NTC) a termosztátba (3990,-)! Egyenlőre megnyugodtam! :-))
155 16v-s 2.0 4 5 :) ablakemelő ablaktörlő ajusa akkusaruk alco alfa alpine alufelgen alvázfestés anti ate barum beázott béla beltéri beslő bigg birth blocking bosal bosch bosszúságok brembo caesar callipers champion chiaro chip corteco crash csere ct-215u dinamit drágám ebay ebc electric elektonyos első fae fék fékcső féltengelyek fiaam filter filtron fk flokk fólia frap futómű gold gomba gomet grigio gtv guadrifoglio gumik gyertyacsere hankook hátra hátsó helyén helyzetjelző helyzetjelzők hifi j.deus japanparts joachim képek kerékjárat kerékjáratok kipufogó klíma koyo kulcsok kuplung lambda-szonda led-es lpr m22x1 magnat menetjavítás mérföld mérő metallizatto minden mmc motor motul nagy naptár ngk olajcsere
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-05-14