Mutasd

>> Esemény2015-05-23

Megszületett az elhatározás, hogy szükség lesz egy vállalható korú, viszonylag jó állapotban lévő, megfelelő méretű, felszereltségű és kinézetű autóra, amibe belefér 3 gyerekülés. Rengeteg igény... Sok hahu bogarászás után, csak néhány típus maradt. Árban és felszereltségben, állapotban, kinézetben (ebben biztos játszik az előzmény a 145-tel :)) igazából ez volt a befutó. Néhány 156-ost is megnéztem ez előtt, persze sok volt a lelakott, vagy elhanyagolt műszaki tartalommal bíró eset.
A lényeg: elmentünk megnézni az apósommal, aki autószerelő (igaz alapból francia, de régen olasz autókkal foglalkozott, az alfa TS-t pedig a 145-tel kitanultuk már). Amikor megláttuk az autót és eladót tudtuk, hogy ez lesz az. Körbenéztük. Az általános állapota nagyon jó, horpadás, törés nincs rajta. A bal első ajtóél kicsit megkínozva, látszik nem mindig sikerült óvatosan nyitni, tipikus tükörház fényezés elkezdett kicsit peregni. Lökhárító bal eleje alul meg van húzva, megtört a ködlámpa is, nyuszi kő ül a fűben.... A szélvédő cserélve, kőfelverődés, van számla, kaszkóra készült. Ezek miatt szabadkozott, de nem olyan elrettentő dolgok, könnyen kezelhetők és végülis használtautó, több mint 10 éves. Ezen felül minden gyári dolog benne, nincs gányolt fejegység, gányolt "extrák", megvan a gyári felni, új gumikkal stb.
Be is indítottuk, aksi új, könnyen indul szokásos TS vezmódosító kerregés, hűtőfolyadék kicsit kevés. Mást elsőre nem láttunk. Megbeszéltük az újabb találkozót, kihozta nekünk a műhelybe, alánéztünk kicsit alaposabban. Diagnózis: Hűtő elkorrodálódott, folyik. Némi korrózió van az alján,de felületinek látszik, semmi komoly(még a tipikusan kényesebb helyeken sem, küszöbillesztés, padlólemezek szélei, első doblemez belül, fülecskék alul stb. stb.). Igaz lehet a garázsban tartott kitétel. Egyéb gond nem látszik, jól megy. Ezután rögtön meg is írtuk a papírokat. Most már csak az 'apróságok' vannak hátra, hogy amennyire lehet gyári allapotú legyen minden még sokáig.