Mutasd

>> Szerviz2016-06-22

A padlókárpit nem volt a helyzet magaslatán az autóban és ez kezdett egyre inkább zavarni.
A vezető és utas oldalon is kikopott-szakadt volt. A pedálok alatt érdekes módon nem is igazán, hanem inkább a pedál alatti gumis rész és az ülés között. Így nem igazán tölti be a párazáró, vízzáró szerepét sem. Nyugtalanított az is, hogy ha az előző tulaj nem vigyázott rá, akkor juthatott alá víz bőven.
Ismét egy olyan dolog, amit nem értettem, mert a teljes belső tér ápolt és megvigyázott.

Tehát jött az elhatározás, hogy cserélem az egészet. Szereztem egy bontott, teljesen szakadás és kopás mentes darabot. Facelift előtti (ennek lesz még szerepe), sötétszürke - ez tetszett. Vettem még hozzá a kárpit alatti gyári hangszigetelő "bitumenes szivacsból". Nem tudom ezt hogy hívják igaziból, de gyanítottam, hogy a szakadás alatt ez sem lesz túl jó állapotban.Továbbá beszereztém még kárpitleszedő készletet. E-bay-ről is lehet rendelni, így sokkal olcsóbb, mint itthoni boltokból. A minőségére nincs panaszom, alaposan kínoztam őket és nem törtek, nem hajoltak meg. Utolsó előkészületként megnéztem egy padlókárpit bontást is, hogy ne itthon lássam először a dolgokat.

Az egyik délután aztán vettem egy mély levegőt és nekiugrottam a dolognak. Gyakorlatilag a műszerfalon és az ajtókon kívűl nem sok dolog marad a helyén... Sokat segített, hogy alaposan felkészültem, de így is több mint 6 órát szenvedtem a dologgal. A vezető oldali kárpit alatti hangszigetelés bitumenes része kiszáradt és megrepedezett, ezért ezt kicseréltem a bontttal. Más sérülés nem látszik a kárpit alatt, ennyi szerencse van a dologban. Ha már így szépen ki volt fordítva a kocsi, akkor átnéztem. Rozsdafoltot nem láttam sehol rajta, ázásnak nyoma sincs. Volt még a dinitrolos üregvédőmből, ezért fújtam belőle azokra a helyekre, ahova nem férhettek hozzá a műhelyben az alvázvédelemnél. További meglepetés, hogy a Bose-os kábelkorbács full extrás, tehát megvan az ülésfűtés, memóriás ülés kábele. Van hely a cd-tárnak és a kihangosítónak is. Elég jól hangszigetelt egyébként az autó, ajtóknál nem tudom mi a helyzet, de itt lenn minden be van vetve: bitumenes tömegnöelés és üregek habbal kifújása rezonancia csillapításra, bitumenes filcen filc és azon a padlókárpit, ha nem esik össze, ez több mint 5 cm.
Miután végeztem a belső üregeléssel, jött a másik kárpit beszerelése. Ez már kicsit gyorsabban ment. Nagyon hasznos a kárpit leszedő készlet, így sikerült véghezvinni a műveletet egyetlen patent, vagy műanyag elem eltörése nélkül!

Az eredmény : tökéletes illeszkedés és további (ezúttal már kellemes) meglepetés. A facelift előtti kárpit sokkal minőségibbnek tűnik. Egyszerre lágyabb, vastagabb, és erősebb a "szőrös rész" hordozórétege. A kárpit felülete pedig "süppedősebb", sokkal dúsabb és puhábbak a "szőrök". A facelift utáni kárpit rendkívűl merev, könnyen törik, hasad. Ezért, már értem hogyan lehetett ilyen gatya állapotban bizonyos pontokon, máshol meg hibátlan. Ahol a felszín hibátlan, ott is alul látszik, hogy hasad alatta a hordozó réteg, még a középső résznél is, ahol láb és semmi egyéb soha nem érte.

Összességében nekem megérte, jobb minőségű és hibátlan kárpit :)