Mutasd

>> Egyéb2016-08-04

Ez az első blogbejegyzésem, amihez képet is csináltam. Először nem gondoltam rá, hogy blogot fogok írni, aztán mégis így alakult, a régi dolgokhoz már nem lesznek képek. Ezek után megpróbálok több képet is készíteni a bejegyzésekhez. Kezjdük is a sort.

Tehát az előző bejegyzésben írtam, hogy - nálam legalábbis - a facelift előtti és utáni kárpitok teljesen másak.
Csináltam néhány fényképet a kiszerelt kárpitról. Már összevágtam, de azért a lényegi részekről csináltam néhány képet. A bent lévő facelift előttiről nem csináltam akkor, épp elég volt berakni egyedül, ezért meg nem bontom már ki :).

Az első képen a hátsó lábtér belső oldaláról csináltam egy képet, némi koszon kívűl nem látszik rajta semmi, kopás sem. A második képen ugyanezen részét alulról fényképeztem, persze a ráragasztott filcet már leszedtem. Látszik, hogy "száliranyban" hasad, pedig ezen a részen nem nagyon utazott senki. A harmadik képen a vezető oldali üléshez közel eső, majdnem az ülés alatti részről csináltam képet, csak alulról. Ezen látszik, mennyire használhatatlan állapotban volt a kárpit. Érdekes, de felülről közel sem látszott ilyen vészesnek, kicsit kopott, de a szövet nem volt így elválva. Persze kivételnél látszott már, hogy jó dötnés volt nekiugrani.

Az utolsó néhány képen meghajlítottam egy-egy darabot a facelift-es és a facelift előtti kárpitból (ezeken a képeken egyetlen hajlítást csináltam). Látszik, hogy az új kárpit rideg, hajlításra, kivilágosul reped. 3-4 behajlítás-kihajlítás után teljesen elszakad. A facelift előtti kárpitot nem hatja meg a hajlítás, nem színeződik el, nem indul hasadásnak. Kézzel nem tudom elszakítani, akárhogy hajtom, gyűröm.

A tapintásról sajnos nem tudok képet csinálni. A régi kárpit sokkal dúsabb és puhább belső réteggel rendelkezik, az új olyan durva pokróc és vékony a szőrös rétege.

Ezek alapján gondolom, hogy megérte kicserélni egy régebbi, de hibátlan kárpitra az újabb, de úgy látszik silány meglévőt.