Tagok >> HpeDave >> 156 SportWagon >> Blog
- Típus:156 SportWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Ezüst
Ma sem unatkoztunk,Sanyicimborámmal megcsináltunk egy/két dolgot. Először a tükör tartókkal kezdtük majd a rendszám tartóval fejeztük be nem volt nagy munka,hamar megvoltunk vele és sokkal szebb is lett. Ez is letudva :D
Sajnos egy ideje már hallani lehetett,hogy kifúj a hátsó dob és a napokban már csörgött zörgött alatta így körbe néztem mi a kínálat.Mielőtt újat rendeltem volna szerencsére találtam a FB. Adok-veszek csoportban egy Ragazzon full saválló dobot. Németh Ákosnak innen is köszönöm nagyon korrekt volt.Már pénteken fel is adta ma reggel már nálam volt. Délután fel is került! Nekem nagyon tetszik és ez tényleg örök életű lesz. A régi szörnyű állapotban volt,
A dolog ott kezdődik, mikor megvette az autót 2 db horpadás volt a bal hátsó ajtón. A szokásos rá nyitásoknak köszönhetően. Eléggé zavart meg kell, hogy mondjam, mert ez a 2 hiba midig oda vonzotta a tekintetem és másét is. Fényezni ezért nem akartam meg amúgy sem, mert minden elem gyári rajta. Aztán ez egyik nap bejött a cégekhez, ahol dolgozom egy úri ember aki pont ezzel foglalkozni fényezés nélkül horpadásokat javít és mint utólag kiderült nagyon profi! Mondta, hogy tart bemutatót így a kolléganőm Matiza és az Alfa lett az "áldozat" és negyed óra múlva huss mint ha soha nem is lett volna horpadás innen is nagyon köszönöm neki! A cég akinél dolgozik az IronTech http://www.irontechitalia.com/mag/ én csak ajánlani tudom őket nagyon megvagyok elégedve. Sajnos képet nem csináltam az előtte és utána lévő állapotról olyan gyorsan történt minden.Ráadásképpen a cégük is olasz és egy fekete olasz rendszámú Grande Puntoval volt.Közben csináltam képet milyen lett és egy másik képen nagyítva látszik milyen volt, be karikáztam. Előben sokkal de sokkal feltűnőbb volt.
Ma én is átgumiztam, a nyáriak fent és bekerültek az Osram Xenon Look izzók is led-es helyzet jelzővel. Szerintem nagyon jól mutat egyelőre kicsit szokni kell, hogy más a fénye de nem tűnik rossznak.
Pont a mai napon 1 éve, hogy hozzám került! Remélem még sok szép évet töltünk együtt.
Még a facebook-os Alfa csoportban láttam,hogy sokan árulnak u.gy. emblémákat.Nem tudtam milyen minőségű lehet, de olcsón találtam egy párat amivel annyi baj van,hogy a kereszt része nem piros. Így arra pont jó lesz, hogy kipróbáljam mennyire bírják ezek a kínai cuccok. Én Brigitől rendeltem,így nem kellett heteket várnom mire Kínából megjönne. Ma ki is cseréltem őket.
Kb. 1 hónap telet el az első fék csere óta, és elégé zavart,hogy gyengébb fékezéskor sípoló hang jött az első fékektől. Így tegnap szétszedtük és le rozsdátlanítottunk mindent a nyerget és a fékbetét tartókat is,mert úgy gondoltuk nem fekszik fel a tárcsára kellőképpen.Utána le lett alapozva és piros színt kapott.A betéteket bepasztáztuk.Eddig azt tapasztalom,hogy a hang megszűnt.
A tegnapi és a mai nap elérkezett a dízelek rémálma a kettős tömegű és a kuplung csere.Az előzmény,hogy pár hete fémes kattogó hang jött a váltó felől és a kuplung kinyomásakor megszűnt. Hát akkor csapágy meghalt és amúgy is már kemény volt a pedál meg fent is fogott már. Rákészültem a kettős cserére bár nem érzetem semmi rázást leállításnál kottyanást de mikor lekerült a váltó örömmel konstatáltam,hogy nem is kell.Semmi baja hibátlan állapotban volt, annyit mozdult kb.mint egy új.Így a szimering csere után ment is vissza a helyére.Kapott mellé egy új szett Valeo kuplungot,mert a csapágynak vége volt a tárcsa szintén már jól megvolt kopva és a szerkezet is látott már jobb napokat.Hamar ment az egész meg is lepődtem rajta,hogy a kolegám,hogy szórja össze. Csak a váltón lévő munkahengerrel szívtuk meg. Kicsit már folyt, akkor csere.Viszont a tartójából elég szopás volt kivarázsolni de sikerült egy Brembo került a helyére. Közben kicseréltük még a rezon csövet is.Kompletten cseréltük az első féket elég szar volt már mikor megvettem a kocsit de most,hogy szét volt szedve és a kettőst nem kellett cserélni így kapott egy Brembo Max vágott tárcsát Brembo betétekkel és Brembo fékcsővel.Így most ez első fékről is le van a gond. A kuplung meg egyszerűen vaj lett.
Nemrég észrevettem,hogy alacsonyabb lett a hűtővíz a kiegyenlítőtartályban.Eléggé bosszantott és reménykedtem,hogy csak valami vízcső vagy bilincs a ludas. Figyelgettem egy pár napig feltöltés után,hogy mennyire is nagy a baj és mennyi idő után milyen mértékben tűnik el.Arra lettem figyelmes,hogy hosszú út után semmi gond,viszont sok állasban/ éjszakázások után egy hét alatt megint lement a minimumra.Így hát nekiálltam feltárni mi lehet a hiba oka.Eleje felnyit benyúlok a hűtő jobb sarkához alulra, mintha ráéreztem volna,hogy ott a hiba. Hát tiszta fagyállós a hűtőalja a vízcső alatt viszont záraz volt,hát akkor kell egy hűtő.
Meg is rendeltem elsőre nem jót hoztak hozzá máshol voltak a hűtőcső csatlakozások.Délutánra jött egy másik na az már stimmelt mehet majd a csere.Közben bejött a karácsony így csak 27.én álltam neki.Megmondom őszintén sokkal rosszabbra számítottam mielőtt nekiálltam csinálni, még az első lököst sem kellett leszednem hozzá,igaz nincs sok hely semmihez de annyi pont van,hogy azon már meglehet oldani.Csak a dísz műanyagokat és a hűtőrácsot alul kellett levennem. A klímahűtőt lekötni a hűtőről,alulról a motorvédő burkolatot,lekötni a ventilátort a hűtőtől,fagyállót leengedni és jöhet a kereszttartó ami fogja az egészet.Az új be és mehet össze,persze közben eszembe jutott ha már így szétszedtem sokkal könnyebb lenne most kicserélnem a légszűrőházat amit még jó múltkor Sziszkóóó cartárstól hoztam el.Ott az volt a gond,hogy teljesen belerohadtak a csavarok és a légtömegmérőt lefogó menetes rész is eltörött a műanyag fülek szinték. Szervizkor úgy kókányoltam össze lemez fülekkel,hogy jó legyen,így hát azt is kicseréltem.A másik ház egy jó állapotú bontott,letakarítottam bezsíroztam a csavarokat mehet a helyére.Így az egész megvolt egy délelőtt alatt,légtelenítettem menetem vele egy próbakört had forduljon meg a víz rendesen még egy kicsit járattam a ventilátor is elindult.Így most minden rendben.