Tagok >> HpeDave >> 156 SportWagon >> Blog
- Típus:156 SportWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Ezüst
Már nálam is felkerültek a téligumik és kapott egy teljes alvázvédelmet a kerékjáratokat is bele értve, biztos ami biztos. Fagyálló és téli szélvédőmosó beállítása, plusz az ajtózsanérok és zárak zsírzása meg a kédergumik szilikonozása is pipa. Még kap egy bőrápolást mielőtt jönnének a mínuszok és kész van.


Mivel már nagyon zavart az, hogy a cooler csövön és a pillangó szelepnél is olajpárás volt minden,és amúgy is amit már ki sza..tam újból nem eszem meg én sem alapon rendeltem egy kartergáz lecsapatót ami tegnap meg is jött, így beszereltük a kollégámmal.Teljesen ki iktattuk, hogy nem tolja vissza még azt a gőzt se ami már elvileg tisztább, csak a tartájon keresztül keringjen ne a levegőbe meg a kocsi alá tolja ki a gázt.Az EGR-t meg hamár szétszedtük semmiből nem tartott le falazni én mind a két ágánál megcsináltam, hogy a szelepbe se tolja bele, mert semmi baja nem volt és nem akartam, hogy teljesen elkormolja. Aztán munka közben arra lettem figyelmes, hogy a felső motor támasztó alsó szilentje teljesen kiszakadt, így gyorsan rendeltem egyet amivel orvosoltam a hibát.






Kicsit látszott már a lámpákon,hogy kezd mattulni besárgulni rajta a lakk.Mivel van egy jó barátom aki fényezés mellett csinál lámpákat is, amihez spéci lakkot használ,ami full víztiszta UV,sav,olaj álló és pont erre találták ki.Így megcsinálta nekem is, becsiszolta a lámpákat géppel és kézzel,azután le zsírtalanította ráfújta a lakkot másfél óra infrás szárítás után kész is,még egy kis polír,hogy az apró narancsosság is eltűnjön.Az eredmény mit ha új lámpákat kaptam volna és ez 5évig ilyen is marad. (Erre garit is vállal.)
U.I.:Az eleje nem volt lecsukva a fényképezésnél:D




Mikor megvettem az autót már akkor látszódott,hogy a küszöb spoiler jó pár helyen eléggé eláll a kasztniról és a felnik is oda vannak már,megmarta őket a só meg az idő. Hamarosan AlfaCity így ezt nem hagyhattam.Egy kis szélvédőragasztó,egy kis festék és egy hétvégémbe kerülő meló csodákra képes.
U.I.: Innen is köszönöm Cerka Sanyi barátomnak a festékszóró pisztolyát no meg a matricákat!




Bekerült a helyére az erősítő+a mélyláda és a kihangosítós fejegység.Így még a gyári hangszórókkal is élvezetesebb az utazás.Persze utána ki is porszívóztam :D



A mai napon megesett a vezérlés és a hosszbordás szíj szettek cseréje,plusz a váltó olajé.Dayco szetteket kapott Marelli vízpumpával és Reinz szimeringgel.A Váltó olaj a hozzá való Tutella lett.Nem volt elhasználódva mikor engedtük le,de fene tudja mikor cserélték és mit tettek bele.A fagyállót is kicseréltük ha már leengedtük az egészet. Km.Pont 215000 :D





Már a megvételkor látszott,hogy a szelepfedél tömítés "elfáradt" és szépen könnyezett az olaj.Ma ezt sikerült orvosolni egy Victor Reinz tömítéssel.
UI.: Közben meglett a telóm új háttérképe is :D





A hétvégén megrendeltem a fejegységhez a beépítőkeretet,ma meg is jött és bekerült a helyére. Igaz csak egy darab műanyag de mégis mennyivel jobb lett az összkép.


Cseréltem termosztátot így biztosra akartam menni,hogy a hőfokkal minden rendben,így kaptam Kristyon cartárstól egy műszert amivel kitudtam olvasni az Ecu-t. Így kiderült,hogy a hőfokmutatóm rendesen működik és semmilyen hibakód sincs.Innen is köszönet érte
Mivel csak most ismerkedek vele így elsőre nem tudtam mi lehet a gond,a vízhőfok nem akart feljebb menni 65fok főlé és városban hamar vissza is esett 50fok ra, viszont érezni lehetett,hogy fűtés van benne.Így első körben vettem egy hőfokjeladót, hátha az a baj,nem segített ugyan az a probléma megmaradt. Így kicseréltem a termosztátot nem mondom,hogy egyszerű volt, de végül én nyertem :D Utána már szépen beállt kicsivel 90 fok alá,88 fokon nyit a termoszát és állóhelyzetben se megy 90 fok főlé így a melegedési probléma megoldva .BEHR-t vettem bele elvileg ilyen a gyári is. Remélem jó fogja bírni. Mivel eléggé szétszedtem most jól hozzáfértem a légszűrőház tetejéhez,mert ott a csavarok feje elvolt rozsdásodva és nem tudtam már kitekerni őket, viszont a légszűrőt cserélni akartam már a múltkor is.Most azt is sikerült kibányászni rá is fért bőven a csere, elég cudarul nézett ki a régi szűrő.




