Tagok >> otci >> Giulietta 1.4 Turbo MultiAir >> Blog
- Típus:Giulietta 1.4 Turbo MultiAir
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:fehér
Felkerültek a téli kerekek + az ajtóvédő díszléctől is megváltam, így azért szebb.....:)

Sikerült belefutnom egy kátyúba, másnap világosban láttam meg, hogy a gumi sajnos szálszakadásos lett, így idő előtt felkerülnek a téli kerekek. A felni szerencsére nem sérült, bár pont a merevítésnél kapta telibe, lehet csak ez volt a szerencsém...

Megoldódott a navigáció probléma, a gps jeladó talp volt a hibás, Köszönet jeki-nek aki rengeteget segített, ahogy a csere folyamatát is megosztotta velem.
Jobb oldali hátsó ülés ledönt. "én a bal oldalit is megbontottam, hogy a tető kárpit ne gyűrődjön". Oldalkárpit, ami a bizt. övet takarja leszed. A patentokat erőből kipattint, Hátsó kapaszkodó leszed 2csavar/db. Csomagtér felől tetőkárpit két patent leszed. Azt úgy a legegyszerűbb, ha a csomagtérajtó féder gumit a felső élen lehúzod és a tető és a kárpit közé benyúlva felülről lefelé lefeszíted. Ha ez megvan, akkor már a bontással meg is vagy. A talp két vezetékét széthúzod a toldásnál, ami fel van rögzítve egy tartóban a tető, csomagtér felőli részében. Csak ki kell pattintani. Azután kilazítod a talpat tartó anyát és letekered. Ha mindent jól csináltál akkor most leveheted a talpat a tetőről.
A navi sajnos még mindig nem tökéletes, valami jel erősség probléma lehet a háttérben. Dolgozok-zunk a megoldáson
Ma elkészült a bőr váltó és kézifék szoknya, Az eredeti műbőr váltószoknya első részén volt egy enyhe szakadás, ezért döntöttem a csere mellett. A levétel egyszerű volt a váltónál a tépőzár felől ha kibontjuk le lehet nyúlni és körbe ki lehet pattintani a füleket enyhén befelé ezzel párhuzamosan a szoknyát pedig felfele húzva. A minőségi munkát Pesznecker Laci csinálta, akit bátran ajánlok mindenkinek. http://www.peszi.hu/





Nekem is előjött a sebességváltó gomb betegség, de szerintem már meg is volt csak idáig nem tűnt fel amíg egy váltásnál a kezemben nem maradt a felső félgömb.
A felső félgömb csere

Az előző autómon is okulva a tapasztalatom az sajnos, hogy sok ember nem képes vigyázni más tulajdonára így úgy döntöttem még ha a Giulietta dizájnját - egy csöppet - el is csúnyítom beszerzek egy garnitúra ajtóvédő díszlécet. Az autofelszerelesek.hu honlapon történt a vétel, viszont a felrakást nem a készletben ajánlott részre, hanem valamivel feljebb helyeztem el és egyenlőre sikerült is megbarátkoznom a látvánnyal. Később rendeltem hozzá króm díszcsíkot is, de nem jött be és egyből le is szedtem, így maradt sima fekete.

Mivel az első lökhárítóra előzőleg felfogatták a műanyag rendszámtartót, ezzel azt sikerült is szépen tele furkálni, így a kisebb méretű rendszám matricát el is felejthettem.
Fórumokat olvasgatva többen ajánlották a felragasztást két oldalú (persze nem hagyományos) ragasztóval. A Piktorban sikerült is vennem amit kimondottan ehhez ajánlottak, kb 25 mm vastag, így 3 csíkban el is fért egymás alatt és - 2 hónap elteltével -tartósnak is bizonyul.



motor hibátlanul indul, hidegben (-1 fok) és meleg motornál is, a teljesítmény a 105 lovas szívó Seat-om után több mint kielégítő, Dynamic módban meg eszméletlen és a fogyasztás is meggyöző ilyen teljesítmény mellett, városi használat 7,5 - 8l.
Az alapjárat hideg motornál nekem szokatlanul magas 1200 körüli, ilyenkor meg-megszolalnak a műanyagok a beltérben, egy idő után meguntam és megnéztem honnan jönnek a zörejek, az egyik a kalaptartótól a másik a diagnosztikai csatlakozó fedő borítástól és egy a hátsó ülésen lévő gyermeküléstől ahogy a bőrülésen nyiszorog :) az utolsóval nem is, de a másik kettőt sikerült elnémítanom némi kábel szigetelő és öntapadós szigetelés segítségével.
A váltó hidegen kicsit nehézkes főként a kettes és a hármas fokozat, váltóolaj csere sokat segített.
Ami még gondom volt, hogy a gyári beépített navim nem működött, nem talált műholdat. Jeki tanácsára megnéztem a csomagtér ajtó kukacaiban a kábeleket és a bal oldaliban találtam is egy sérült vezetéket, javítás után még mindig nem működött, míg nem egy hosszabb út közben 8-10 műhold találat és a navigáció üzemel. ?????.


Az autót 18-as téli gumikkal vásároltam, így szükséges volt beszereznem egy nyári gumi garnitúrát és már most előre egy másik felni garnitúrát télre. Mivel nagy fékes ezért csak a 17-es vagy 18-as felni jöhetett számításba. Mivel a 18 colos téli gumik adottak voltak így ilyen méretű felni mellet döntöttem. Egy jó állapotú AEZ alufelni garnitúrát sikerült is beszereznem, nyári guminak pedig a Hankook k110 ventus v12 mellet döntöttem. Sajnos az autóval vásárolt QV Launch Edition 8C felnik csúnyán le vannak padkázva, egyenlőre ezek felújítását eltoltam télre.



