- főkép

Esedékessé vált az olajcsere az utolsó után egy évvel, 152531 km-nél. A szokásosokon kívül (olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő) kértem, a fékolajat is cseréltük, a gépkönyv szerint az is esedékessé vált. Az első futóművek felől is egyre erősebb nyszogó hang hallatszott, úgyhogy a jobb első, alső lengőkart is cseréltük.

 

Május 28-án cseréltettem váltóolajat az automatában, 147700 km-nél. A váltós szerint eléggé el volt használódva, úgyhogy úgy döntöttünk, a következő 20 ezer múlva legyen esedékes, 168 ezer körül.

 

Olaszországi út után búgó hang hallatszott az első futóművek felől, valamint egy ideje már a hátsó futóművek felől kopogás jött, úgyhogy soron kívüli szervízt ütemeztem be.
A jobb első csapágyat és a hátsó stabpálcákat kellett cserélni.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 2.4JTD Elegant/Sport, Automata T // 2019-04-17

Rászántam magam és rendeltem az Aliexpress-ről egy Androidos fejegységet. Sokan rendeltek már innen az Amore-ról is és a legtöbben meg vannak vele elégedve, úgyhogy én is rászántam magam. Jópofa cucc, egyszerű volt beszerelni, a GPS antenna és a mikrofon vezetékezése volt kicsit több idő, de egy délelőtt alatt ezzel együtt beszereltem. Nem hardcore audiofileknek készült, de a gyárinál nem rosszabb a hangminőség (jobb) és funkcionálisan nagyon jó ár/érték arányú, elég sokat tud. 300 USD-t fizettem a kínai eladónak érte, ennyit simán megért, azt bánom, hogy nem cseréltem hamarabb. A gyári egységet a Blu&Me-vel együtt, kiszereltem.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 2.4JTD Elegant/Sport, Automata T // 2018-12-10

Kapott ma az autó polírt meg waxot, pár napja meg fóliáztattam a hátsó üvegeket. Sokat dobtak az esztétikán.

 

Esedékessé vált az éves szervíz olajcserével, plusz a műszaki is lejár októberben. Bosch Gombos szervízt ajánlották, úgyhogy kipróbáltam. Átvizsgálták, levizsgáztatták. Elöl cserélték a féktárcsákat meg a betéteket is, ami megdobta kicsit a számla végösszegét. Amúgy korrekt volt a kiszolgálás.

 

Megérkeztek a nyári gumik, úgyhogy felkerültek a felújított 19"-es felnikre. Pirelli P7 Cinturato XL lett az új abroncs. Elég jól megy a felújított felni színe a piroshoz, a viszont kicsit dzsuvásak lettek a szereléstől, azokat le kell majd tisztítani. (a kígyókat meg majd meg kell fordítani az index alatt..)

 

Megdöglött az akksi.
Az új Exide EA900. A régit beszámították 4000-ért.

 

Leégett a foncsor a jobb első ködlámpában.
Rendeltem újat, de halogattam a cserét pár hétig, mert az irodalom szerint le kell szedni a lököst, amihez nem sok kedvem volt. Ma megnéztem azért, hogy tényleg le kell-e, de erre egyáltalán nem volt szükség, elég volt a lámpa körüli lemezt lepattintani, alatta ott volt három csavar ami rögzítette a lámpákat. Az egész nem volt 10 perc.
Képek: előtte -- utána

 

Megcsináltattam a nyári felniket. Volt még az előző tulaj által elkövetett pár járdázás nyom rajtuk, meg a gumis is szólt, hogy az egyik formája már nem tökéletesen kerek. Antracit szürke lett a szín, selyemfényű lakkal. Egy árnyalattal sötétebb mint az eredeti, szerintem jól fog mutatni felszerelve.