Tagok >> Morfiusz Cédula >> Blog
Megérkezett a piros motorindító gomb, így néz ki:
Mankyék tegnap új programot raktak az autóra. Határozottan élénkebb lett, sokkal közvetlenebb a gázreakció. Pont az a lustaság tűnt el, ami előtte nagyon tudott zavarni, ha gyors besorolást vagy előzést akartam megejteni.
EGR egyelőre maradt.
Az autó kulcsa már elég viseletes volt, úgyhogy megérett a kulcsház a cserére. Ebay-ről rendeltem a házat, az Alfa emblémát rá pedig a Trencsikéktől. Így egymás mellé rakva az újat meg a régit, elég nagy a különbség.
A meglévők elég rosszul töröltek már, különösen a vezető előtti, pont szemmagasságban csíkozott. Kapott egy pár Bosch Aerotwin-t. Kíváncsi vagyok, meddig bírja majd.
Még az időszakos szervíznél kiderült, hogy a kartelgázcsövön van egy kis repedés. Ezt ma cserélték az Watz Autónál.
Még novemberben vettem az az autóhoz négy 17"-os felnit, a sok küllős változatból télire. Tip-top, felújított, antracit szürke színben. A felniket 225/50R17-es Pirelli Sottozero 3 XL abroncsokkal szereltettem fel. Kicsit tartottam tőle, hogy a 19"-esek után kicsit bénán fog kinézni a kisebbekkel, de teljesen jó, klasszik 159-es kinézet.
Felnik: 130K
Gumik szereléssel 175K
Az elmúlt kilenc hónapban elég sokat mentem, így nem vártam meg az olajcserével, amíg jelez a comp, elvittem cserére meg átvizsgálásra. A Watz Autóban volam Óbudán, elég normálisnak tűntek. Átnézett mindent, a szokásos cseréken kívül (olaj+szűrők) csak a karter gáz csöve érett meg még cserére, mivel van rajta egy kis repedés. Megrendelés után, 1-2 héten belül ezt is cserélni fogjuk.
Pár hete engem is utolért a bal első ablakemelő mechanika hibája. Valahol a Kassa-Eperjes autópályán próbáltam felhúzni az ablakot, de csak a motor hangját hallottam, az ablak nem mozdult. Hétvége volt, nem sok esélyét láttam, hogy szervízben tudnak segíteni, de ahova igyekeztem nem várt garázs, az ablak úgy nem maradhatott, úgyhogy megálltam az első hétvégén is nyitvatartó barkácsáruházban, hogy pár alap szerszám beszerzése után segíthessek magamon. A kárpit leszedése után láttam, hogy a felhúzás így sem triviális, kell valami, amit a motor/mechanika helyére, ami megmozgatja az ablakot. Gondoltam, hogy valamelyik másik ajtóé pont bele illik, amit végül meg is találtam, a jobb hátsó ajtó motorja volt csereszabatos. Igaz, a pólusok fordítva vannak a motoron bekötve, így a fel volt a le és fordítva, de legalább fel tudtam húzni az ablakot. Miután hazatértem, gyorsan beszereztem az Alfa depóban egy motort, úgyhogy megint működik mind a négy elektromos ablakom. A fényképen látszik is, hogy a műanyag fogaskerekek kicist megviseltek, valószínűleg a mechanika hasonlóképpen néz ki belülről.
A jobb oldali fényszóró egyik tartó füle le volt törve. Ez elvileg egybe van építve a fényszóró házával, de rövid keresgélés után a ePER-ben találtam javító fület hozzá. Az új fület a fényszóró házához kell rögzíteni, ehhez ki kell szerelni a lámpatestet. A lámpatestet a két motorházból is elérhető csavaron kívül, alul egy harmadik is tartja, az ehhez való hozzáféréshez le kell venni az elülső lökhárítót. Nem nagy dolog, de elsőre elbíbelődtem az egésszel pár órát. Miután a lámpatestet kiszedtem, a javító fület két csavarral lehet rögzíteni a lámpatesten.
Ezeket a füleket rendeltem hozzá:
Javító fül
Hiányzott négy szőnyeg oldali patent az első szőnyegekből. Az alsó, padló oldali rész megvolt mind. Rendeltem helyettük ilyeneket a szőnyegbe:
https://gumiszonyeg.eu/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_category_id=393&virtuemart_product_id=12978&Itemid=722
Tökéletesen csatlakozik a padló oldali darabhoz, így meg már nem csúszkál végre a szőnyeg.