Tagok >> Mazi >> 159 2.4 JTD distinctive >> Blog
- Típus:159 2.4 JTD distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Fekete
Ha már ajtóhatárolók szerelése ma, gondoltam foglalkozok egy kicsit a hifivel is. 2 hete bent van már az új fejegység félig-meddig bekötve, gondoltam ma befejezem ezt a részét, illetve megnézem, hogy mit tudok kezdeni a csipogók kábelezésével a műszerfalban; ezt vészesnek tartottam, most sincs máshogy, talán kicsit árnyaltabban látom már a helyzetet. Minden esetre nem hozták meg a hangfalakat, remélem jövő héten itt lesznek és köthetem be őket.
De vissza a fejegységre. Van mindene, USB hosszabbító (2 slot, egy kábel a csomagban), GPS antenna, mely jelet nem fog, ha összekötözve csak be van szórva a fejegység 1 DIN-je alá, és persze a mikrofon, amely nem a csomag része, de tegnap az első műszaki boltba beszaladva egyből hozzám csaptak egy nem teljesen erre a célra való csíptetőset, de hát mit tegyek, jó lesz az is.
Először is a GPS antennával kezdtem. Mindenképpen valahova a műszerfal fölé akartam elhelyezni, először rá, majd átgondolva a helyzetet inkább az A oszlopon felvezetve a szélvédő jobb felső részére ragasztva. A művelethez kissé bontani kellett, de semmi nehézkes, fél óra alatt már a fejegységnél volt a GPS antenna kábel csatlakozója. Kesztyűtartó alatt mindenhol 100%-os takarásban vezetve a kábelt ilyen hamas meg lehetett csinálni. Egy gyors próba: az Navi nem sokat gondolkodott, egybőt talált jelet. Hurrá....
Akkor jöhet a mikrofon gondoltam, marad a sofőr oldali A oszlop teteje, majd ott ellóg a következő pár évben... De nem, ha már van csíptető, miért ne használjam? A kábel vezetése itt sem volt nehézkes, bár sok lehetőség nem volt. A biztosítéktábla mellett alatt kellett elvezetni. Máshol is lett volna hely, de sok időt nem szántam rá. Ez azt is jelentette, hogy a kormány alatti légzsák alatt kellett elvezetni, viszont ott precízen lehetett rögzíteni, és itt is a takaró kárpit még jön rá, így tökéletesnek tűnt. Pláne meg úgy is, hogy hely is volt a rádió mögé vezetni. Gyors próba, azaz egy barát felhívása, szépen működik, kettő megvan.
Gondoltam, ha ilyen könnyen bement ez a kettő, az USB kábelekkel nem lesz gond. Mivel nem volt otthon még egy USB hosszabbítóm, ezért gyorsan bolt, kábel vásárol (2 méretben volt, 0.5m és 1.8m, reménykedtem benne, hogy a 0.5-ös elég lesz).
Beszerelésnél gondolkodtam, hova is rakhatnám? Végül természetesen a kesztyűtató szemüvegtartó része nyert, sokan oda szokták a Yatourt rakni. Hát a rádióhoz fűzés szenvedés volt, egyszerűen az összekötegelt kábeleket nem lehetett normálisan a rádió mögé vezetni (mindig fölé sikerült), már-már azon agyaztam, mégis le kellett volna kapni az ezüst előlapot. Végül azért megoldódott, minden csatlakozó rádug, rádió visszanyom helyére (nehezen, de betalált), majd próba. Minden oké, a nap el is ment :)
A fejegységről annyit, eddig minden funkció szépen működik, ahogy azt a specifikációban leírták, a GPS memokártyán rajta a világ összes országának térképe, az Android rendszer gyors, már-már akadásmentes, de azért nem bugmentes; a nyelvet nem sikerült teljesen lefordítani, néha-néha becsúszik pár angol szó a magyarok közé, a kijelző meg eddig egyszer sötét maradt. Szerencsére az előlapon van egy reset gomb, megnyomása után nagyon hamar talpra áll a rendszer. Eddig meg vagyok elégedve a cuccal, kifejezetten a hangszórók meghajtása javult a gyárihoz képest, erőteljes különbség van. De ha már megrendeltük, ott is csere :) :)
Mivel a mai művelet alatt teljesen beletemetkeztem a munkába, teljesen elfelejtettem dokumentálni. Azért a végeredményről lőttem pár képet.
Két héten belül folytatódik a projekt :)