Macccy - főkép
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2019-12-13

160.000 Km

Az első két 330 mm -es tárcsa már az autó vételekor is erősen lekopott volt, akkor mi csak betéteket cseréltünk, hogy halasszuk a dolgot. Azóta beleszaladt 30.000 Km az autóba, a tárcsák már biztosan a minimális vastagság alatt vannak, minimális rázás is érezhető illetve 140 km/h felett valami rezonancia is kifejlődött, elképzelhető az is a tárcsák miatt. Menniük kell ...! A két hátsó fék ránézésre még elment volna - gyanítom ott cseréltek a friccek néhány évvel ezelőtt - viszont ott meg a kézifék mechanika miatt aggódtam, a bal oldali tárcsak furcsán is nézett ki, mintha szakaszosan megégett volna és az autó egyik fékje egyébként is mintha picit fogna.

A tervezést rendelés követte: előre 330 mm Brembo 9365.20 bevonatolt tárcsák, hátra 278 mm Brembo 9364.20 bevonatolt tárcsák, betétek előre Brembo 23115, hátra Brembo 23109. Plusz egy felújítókészlet a biztonság kedvéért és fél kiló Tutela DOT4 a folyadék cseréhez.

Az első fékek nagyjából simán mentek, a rögzítő stift kiütése volt kicsit nehéz a bal oldalon. Viszont légtelenítéskor a nyereg egyik szelepét ki kellett cseréljük, mert nem engedett át semmit. A hátsó rész ínyencebb volt. A bal hátsó féken a munkahenger porvédő gumi (karmantyú) teljesen el volt csavarodva és szétszakadt. Persze a víz bejutott, a munkahenger összerohadt a nyereggel, nem mozgott. Ezt nehéz volt kioperálni, a munkahengert ki kellett cserélni, gumi elemekkel együtt, a kézifék visszatekerésével. Felújítás után jó lett, a kézifék szépen mozog, 5-6 kattanásra beállítottam.

Bonus #1 a téli-nyári kerékcsere is megtörtént. A nyári Bridgestone -okon nem látszik kopás, szépek. A téli szett alatt viszont sajnos a felni nem szép, arra is ráférhet majd egy felújítás ...

Bonus #2 a kiegyenlítő víztartályt is kicseréltük gyárira, nincs benne fém megerősítés, de jónak tűnik. Folyadék feltöltve MAX jel alá.

Bonus #3 pollenszűrő cserélve.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-09-30

130.000 kilométer van a vasban és már jó ideje jelzett, hogy a betétek kopottak. 15 pénzért vettem Textar szettet a sportfékhez, rézpasztát és haveréknál kibontottam. Nagyon jól szerelhető ez a Brembo. A féktárcsa vállát 2ezresért levette egy esztergályos. Szép lett, a fék kiváló, nem sír.

Ami az extra, hogy a tárcsa még szinte biztosan a gyári (26,5 mm vastag szóval még épp elmegy), de a döbbenet, hogy a betétek 0849 gyártási (?) számot viseltek, na meg Fiat-Lancia-Alfa logokat. Tehát lehetséges, hogy ezekkel jött ki a kocsi 2009-ben! Haver szerint nem gyakori, de el lehet ennyit menni, főleg mert ezek nagyon vékonyra koptak.